Idi, idi nesanice

Džudi S

Ističe se
Moderator
Poruka
2.990
NESANICA.jpg
Insomnia ili nesanica je problem modernog društva. Skoro svakodnevno se suočavamo sa problemima od egzistencijalnih do emotivnih. Takođe, živimo brzim tempom života.

Isto tako, previše vremena provodimo uz smart telefone, laptopove ili dugo gledamo televizijske programe.

Sve to dovodi do nesanice. Nesanica je ozbiljan zdravstveni problem ukoliko nam ometa svakodnevno funkcionisanje na poslu, fakultetu, kod kuće.
Kada nam nesanica ometa svakodnevno funkcionisanje, potrebno je potražiti pomoć. Sa lekovima koje dobijamo od psihijatra treba biti obazriv. Potrebno je strogo poštovati dozu i vremenski period do kada mogu da se piju.

Pored tih lekova, postoje i prirodni lekovi - topla šolja mleka pre spavanja. Fizička aktivnost tokom dana. I pre spavanja ne preporučuje se korišćenje interneta ili igrica na kompjuteru.


Da li imate ili ste imali nesanicu ? Šta vam je pomoglo da se uspavate?
 
Ne znam šta je to nesanica.. Mogu da spavam i danju i noću.
Jedino me nekad uhvati frka da se neću naspavati, jer sam
kasno legla, a moram rano da ustanem. Pa onda sebi kažem
da možda i ne moram. Kad čujem alarm, onda ću odlučiti.
I onda zaspim.
 
Imala sam periode nesanice i pomogla mi je meditacija...
I dan danas kad me uhvati da ne mogu da zaspim, ukljucim neku youtube meditaciju, odaberem glas
koji mi prija, muziku koja me opusta i zaspim ko beba...
Neko kaze da to nije dobro ali meni pomaze...
Lekove nikakve ne konzumiram, niti mi trebaju jos uvek...sva sreca...:lol:
 
Imala sam periode nesanice i pomogla mi je meditacija...
I dan danas kad me uhvati da ne mogu da zaspim, ukljucim neku youtube meditaciju, odaberem glas
koji mi prija, muziku koja me opusta i zaspim ko beba...
Neko kaze da to nije dobro ali meni pomaze...
Nije dobro naravno, tu se demonizuješ.. :pop:

Opusti se. To čak nije ni meditacija, nego baš opuštancija.
 
Pogledajte prilog 1565823Insomnia ili nesanica je problem modernog društva. Skoro svakodnevno se suočavamo sa problemima od egzistencijalnih do emotivnih. Takođe, živimo brzim tempom života.

Isto tako, previše vremena provodimo uz smart telefone, laptopove ili dugo gledamo televizijske programe.

Sve to dovodi do nesanice. Nesanica je ozbiljan zdravstveni problem ukoliko nam ometa svakodnevno funkcionisanje na poslu, fakultetu, kod kuće.
Kada nam nesanica ometa svakodnevno funkcionisanje, potrebno je potražiti pomoć. Sa lekovima koje dobijamo od psihijatra treba biti obazriv. Potrebno je strogo poštovati dozu i vremenski period do kada mogu da se piju.

Pored tih lekova, postoje i prirodni lekovi - topla šolja mleka pre spavanja. Fizička aktivnost tokom dana. I pre spavanja ne preporučuje se korišćenje interneta ili igrica na kompjuteru.


Da li imate ili ste imali nesanicu ? Šta vam je pomoglo da se uspavate?
Nikakvih problema, mogu da spavam i po danu u avionu u autu, nesanica dolazi od razmisljanja o obavezama, problemima itd.
 
@Frederick_ savet je odličan. 🙂

@salko dinamitas Super je što nemaš problem sa nesanicom.

Inače, postoji i "nesanica" koja zapravo to nije. Ako ne možemo da zaspemo noću, a možemo duže da spavamo tokom dana, to nije nesanica.

Tako mi je davno rekla jedna apotekarka.

Inače, nesanica-insomnia pravi problem ne samo psihičkom zdravlju ( kada ne spavamo nervozni smo, brzo planemo ) već pravi i problem fizičkom zdravlju, obara imunitet.
 
Imala sam periode nesanice i pomogla mi je meditacija...
I dan danas kad me uhvati da ne mogu da zaspim, ukljucim neku youtube meditaciju, odaberem glas
koji mi prija, muziku koja me opusta i zaspim ko beba...
Neko kaze da to nije dobro ali meni pomaze...
Lekove nikakve ne konzumiram, niti mi trebaju jos uvek...sva sreca...:lol:
Kad sam imala gadne razloge da ne mogu da spavam, priče i delovi Biblije o Arhanđelu Mihailu su mi pomagale da zaspim kao klada i probudim se tačno na vreme.
Ukrala sam čoveku ikonicu sa Hilandara... za sat-dva sam mu priznala i rekla da vraćam-malo sutra!. Lepo sam pitala prodavačicu koliko košta. "Nije na prodaju."
E, pa, moja je.
"Ma, uzmi, ako si!"
Eto!
Manje me muče besane noći sad... a i kad ne spavam, mogu da razmišljam.
 
На жалост, прошао сам све природне методе у претходних пет-шест година, наравно претходно гашење сваког електронског уређаја и светла и исто време одласка на спавање, па онда мелатонин са валеријаном који је неко време давао резултате, па онда тинктура за инсомнију коју ми је препоручио колега форумаш, и све је то неко време функционисало, али, када сам једном саставио скоро тридесет и шест сати потпуно будан, озбиљно сам се забринуо.
Онда сам привремено прешао на разне дијазепаме, који су ми краткорочно решили проблем, али ем временом губе дејство и захтевају веће дозе, ем изазивају зависност за мање од три месеца. Гори лек од болести.
Све ми је то компликовано једним од симптома моје увећане простате, који ме тера да макар једном устанем ноћу. Када се вратим у кревет, ништа од спавања до јутра.
Онда ми је докторка преписала веома јак лек, који у суштини лечи од биполарног поремећаја, али уз веома мале дозе има само седативно дејство, а није нефротоксичан (имам и проблем бубрежне инсуфицијенције) и може и чак је и препоручљиво да се дуго узима.
Отада заиста немам проблема. Узмем пола пилуле негде после десет увече, па чак и када неизбежно устанем ноћу, веома брзо заспим до јутра. Укупно, шест до седам сати спавања (уз кратак прекид због поменутог разлога) што не памтим годинама и пробудим се одморан, чак и имам нормалне снове које понекад запамтим (REM фаза).
У годинама сам и ово није никаква савет за млађе, никада нисам узео ни један лек, а да ми га лекар није преписао, али има решења и за теже случајеве као што сам ја.
Наравоученије:
Ништа од лекова на своју руку, осим природних и суплемената, али, кад вода дође до грла, само обраћање професионалцима (психијатрима).
 
Kada naidje, primenim ono sto su nas ucili u vojsci, vrlo jednostavnu tehniku disanja:
- udahnes sasvim polako, kroz nos (zatvorenih usta).
- zadrzis dah 5-6 sekundi.
- izdahnes na blago otvorena usta, isto polako.
- sacekas 5-6 sekundi pre nego opet udahnes.
Tako nekoliko krugova i gotovo! :)
Ja ovo primenjujem kod fizičkog napora, kod uspona kada mi otkucaji srca odu u nebesa samo malo duži interval 8+8+8 i tako 3 puta. Stvarno je dobra tehnika.

Retko kada imam nesanicu. Toliko se umorim preko dana da utonem u san čim legnem. U retkim besanim noćima popijem malo vode i rashladim sobu. Ponekad pustim neki instrumental.
 

Back
Top