Холандска школа ЗАБРАНИЛА родитељима приступ оценама њихове деце, 95% родитеља подржало ову меру

  • Začetnik teme Začetnik teme Paula
  • Datum pokretanja Datum pokretanja
Ajde, ajde, nigde to ne stoji u ovom poduhvatu. Ne kaže se da se roditelji neće mešati, već neće znati odmah occene svog deteta. A jel su naši znali naše oene do tromesečja?
kod mene , uvek...........samo kad dobijem keca, sacekam dan-dva da inkasiram i neku trojku , pa ondak u paketu kazem stanje.Ondak prodjem bez kaznu za taj kec.
 
kod mene , uvek...........samo kad dobijem keca, sacekam dan-dva da inkasiram i neku trojku , pa ondak u paketu kazem stanje.Ondak prodjem bez kaznu za taj kec.

Pa dobro, ali ne stoji to što si napisao, da je to neki ZAoad ovo ili ono... jednostavno to je pilot projekat.. hajde da pustimo decu i da poprave sami svoje ocene.. šta je u loše? Tako je bilo i kada mso mi bili mali. Samo roditeljima se uruči knjižica.
 
link
https://zelenaucionica.com/holandsk...-njihove-dece-95-roditelja-podrzalo-ovu-meru/

Једна средња школа у Холандији забранила је родитељима приступ оценама њихове деце како би смањила стрес који ученици осећају због притиска да постижу добре резултате. Како преноси лист „The Guardian“. Школа је увела једномесечну паузу у дељењу резултата, а чак 95 одсто родитеља подржало је ову меру, док је савет родитеља предложио продужење на десет недеља.

У Холандији ученици морају да постигну одређени просек како би напредовали у наредни разред, што на њих ставља додатни притисак да непрестано постижу висок успех. С том у вези, Stijn Uitenbogaard, професор економије у Jordan – Montessori Lyceum Utrecht, приметио је да апликација која редовно дели све оцене са родитељима додатно повећава стрес код ученика. Истраживањем је обухватио скоро половину ученика у школи и открио да деца чији родитељи редовно прате оцене оцењују ниво стреса на 2,7 од пет, док они чији родитељи то не раде бележе стрес на нивоу два.


tinejdzer-skola-tabla-280x210.webp


„Мислим да је овај притисак на ученике да стално постижу добре резултате модерна појава. Кад сам ја ишао у школу, оцене су се слале родитељима четири пута годишње, а остатак информација могао си поделити када желиш,“ изјавио је Уитенбогард и додао: „Родитељи сада добијају обавештења на телефон чим дете добије оцену, па их код куће чека разговор с родитељима који већ знају сваки детаљ. То може бити врло стресно за дете,“

Након свог истраживања, Уитенбогаард је представио резултате ректору Геерту Лооyсцхелдеру, који је прихватио предлог. Лооyсцхелдер је истакао да забринутост за оцене омета развој животних вештина код деце, попут емпатије и флексибилности.
„Стална контрола родитеља само повећава стрес. У нашем образовном систему увек говоримо: ‘Имаш право на грешке. Тако се учи.“ – објаснио је професор Уитенбогард.
Лобке Вламинг, директорка националног удружења родитеља, навела је да су реакције на ову пилот иницијативу до сада биле позитивне. „Већ неко време чујемо о забринутостима родитеља због притиска на децу да постижу резултате, као и због приватности. Можда деца имају право да се све информације о њима не деле свима,“ изјавила је Вламинг.
Додала је да, ипак, комуникација између родитеља и школе треба да остане отворена, како би родитељи били обавештени када нешто не иде како треба.


Ja se slažem. A vi?
Ja se ne slažem sa ovim iz prostog razloga jer su današnja deca, kao i deca od pre 30 godina, apsolutno ista po pitanju određenih stvari.

Ne možeš menjati evoluciju tek tako, bez obzira na više očigledan napredak tehnologije u poslednjih 20 godina
 
Ja sam protiv.

Ocene se iz pedagoskih razloga ne upisuju u elektronski dnevnik 48h.
Dete ima skoro tri dana da kaze roditeljima ocenu.
Ako su roditelji normalni, odavno su naucili dete da je svaka ocena za djaka.
Ako nisu normalni, nista im nece pomoci jer ce obijati pragove i zvati svoje veze telefonom.

Mislim da ova mera podrzava laganje, a ja ne bih zelela da me bilo ko laze. Da me se bilo ko plasi.

Po mom misljenju, valja raditi na poverenju izmedju clanova porodice, a ne na izolaciji.
Roditelje valja edukovati da ne ometaju razvoj zvirkanjem u dnevnik svako malo.
Svi imaju uspone i padove, pa i njihova deca.
Ali...nista ne krijemo i ne lazuckamo...
 
"Ocene se iz pedagoskih razloga ne upisuju u elektronski dnevnik 48h."

Ovo me zapravo interesuje.
Ne razumem. Ukoliko je dete u tom smislu otvoreno prema roditeljima i kaže koju je ocenu dobilo iz bilo kog predmeta, zašto se iz "pedagoških" razloga ne kaže roditelju ili staratelju ista informacija, momentalno - bez obzira koja je ocena u pitanju
 
link
https://zelenaucionica.com/holandsk...-njihove-dece-95-roditelja-podrzalo-ovu-meru/

Једна средња школа у Холандији забранила је родитељима приступ оценама њихове деце како би смањила стрес који ученици осећају због притиска да постижу добре резултате. Како преноси лист „The Guardian“. Школа је увела једномесечну паузу у дељењу резултата, а чак 95 одсто родитеља подржало је ову меру, док је савет родитеља предложио продужење на десет недеља.

У Холандији ученици морају да постигну одређени просек како би напредовали у наредни разред, што на њих ставља додатни притисак да непрестано постижу висок успех. С том у вези, Stijn Uitenbogaard, професор економије у Jordan – Montessori Lyceum Utrecht, приметио је да апликација која редовно дели све оцене са родитељима додатно повећава стрес код ученика. Истраживањем је обухватио скоро половину ученика у школи и открио да деца чији родитељи редовно прате оцене оцењују ниво стреса на 2,7 од пет, док они чији родитељи то не раде бележе стрес на нивоу два.


tinejdzer-skola-tabla-280x210.webp


„Мислим да је овај притисак на ученике да стално постижу добре резултате модерна појава. Кад сам ја ишао у школу, оцене су се слале родитељима четири пута годишње, а остатак информација могао си поделити када желиш,“ изјавио је Уитенбогард и додао: „Родитељи сада добијају обавештења на телефон чим дете добије оцену, па их код куће чека разговор с родитељима који већ знају сваки детаљ. То може бити врло стресно за дете,“

Након свог истраживања, Уитенбогаард је представио резултате ректору Геерту Лооyсцхелдеру, који је прихватио предлог. Лооyсцхелдер је истакао да забринутост за оцене омета развој животних вештина код деце, попут емпатије и флексибилности.
„Стална контрола родитеља само повећава стрес. У нашем образовном систему увек говоримо: ‘Имаш право на грешке. Тако се учи.“ – објаснио је професор Уитенбогард.
Лобке Вламинг, директорка националног удружења родитеља, навела је да су реакције на ову пилот иницијативу до сада биле позитивне. „Већ неко време чујемо о забринутостима родитеља због притиска на децу да постижу резултате, као и због приватности. Можда деца имају право да се све информације о њима не деле свима,“ изјавила је Вламинг.
Додала је да, ипак, комуникација између родитеља и школе треба да остане отворена, како би родитељи били обавештени када нешто не иде како треба.


Ja se slažem. A vi?
Ovo tamo. Ovde neće skoro.
 
To i jeste posledica interneta. Ja kako vidim sad, većina komunikacije sa studentima ide online, osim predavanja od sat i po i tu neke malo komunikaije, bukv sve ide online, i zadacci, i aploaduju zadatke u pdf, i čet na Teamsu, i bodovanja, i kačim predavanja, i postavljaju pitanja itd itd... prešli smo na online odnos skoro 70%. Teams imam na telefonu, i kao vajber mi pokaže kada sam dobila pitanje, komentar bilo šta,.. sve je online i sve je odmah, i evo i komuniciramo na forumu online.

Ono što je dobro, odlično zapravo, jeste što je ta aplikacija za elektronki dnevnik takva da roditelji ne mogu sa vama da četuju. To je spas. Ipak moraju da dođu ako ih nešto zanima. Inače biste dobijali gomilu spama ! ;)
Pa bi morali da zaposlimo moderatore :D Postoju razlika u praćenju rada sa decom mlađeg uzrasta, kada se po prvi put susreću sa radom u školi, njima je malo teže kada je online, provereno za vreme kovida...
 
"Ocene se iz pedagoskih razloga ne upisuju u elektronski dnevnik 48h."

Ovo me zapravo interesuje.
Ne razumem. Ukoliko je dete u tom smislu otvoreno prema roditeljima i kaže koju je ocenu dobilo iz bilo kog predmeta, zašto se iz "pedagoških" razloga ne kaže roditelju ili staratelju ista informacija, momentalno - bez obzira koja je ocena u pitanju
Sistem je prikazuje za 48h, nema veze sa pedagoškim razlozima. To znači da ja upišem ocenu danas a roditelj može da je vidi za dva dana. Ako roditelj prati, zna da je dete imalo test, recimo, može doći i proveriti ako želi.
 
Sistem je prikazuje za 48h, nema veze sa pedagoškim razlozima. To znači da ja upišem ocenu danas a roditelj može da je vidi za dva dana. Ako roditelj prati, zna da je dete imalo test, recimo, može doći i proveriti ako želi.
Apsolutno se slažem da roditelj može da proveri ali reći da je neki algoritam u sistemu aplikacije "zaslužan" za to što 99% roditelja misli da je "pedagoški" prihvatljivo da roditelj tek nakon 48h može da vidi ocenu svog deteta - zaista, nemam reči.
 
Apsolutno se slažem da roditelj može da proveri ali reći da je neki algoritam u sistemu aplikacije "zaslužan" za to što 99% roditelja misli da je "pedagoški" prihvatljivo da roditelj tek nakon 48h može da vidi ocenu svog deteta - zaista, nemam reči.
Ni za to nisu nas pitali za mišljenje. Mislim na način rada ednevnika, serviran nam je taj softer, obučavali nas na seminarima i to bi bilo sve :mrgreen:
 
Ni za to nisu nas pitali za mišljenje. Mislim na način rada ednevnika, serviran nam je taj softer, obučavali nas na seminarima i to bi bilo sve :mrgreen:
Verujem da ni vama lako, bukvalno imam osećaj da ste konstantno između dve vatre i da ni vi više od muke ne znate gde idete i šta radite.
Mo skromni savet je da apsolutno zajebete roditelje i njihove priče (jer, da se ne lažemo, većina njih nema blage veze šta im deca rade) i da se fokusirate na decu jer kakva god da su, ona ništa nisu kriva i da probate da sačuvate vaše psihičko stanje kako umete i znate
 
Prvo su od nas zahtevali transparentnost, potpunu a sada bi da se vrate na staro. Ovaj sistem mislim da kod nas ne bi zaživeo, jer ovdašnji roditelji su skloni da smatraju da škole svašta nešto kriju i zataškavaju. Što se tiče dece, ni onoj deci koja su imala papirnate dnevnike koji su mogli da vide roditelji koji dolaze u školu i prate rad svog deteta, ništa nije smetalo da budu obrazovani. Ednevnici su smanjili možda neki deo administracije što se tiče samih ocena ali su povećali unos besmislenih gluposti a ujedno i prekinuli vezu roditelja sa školom, jer ne moraju ni da dođu do škole, da popričaju sa učiteljom, nastavnikom, mogu samo online pogledati i zaključiti šta god im padne na pamet, vezano za ocenu njihovog deteta.

Lepo sam rekao vise puta - sad je vreme humanosti, a ne tehnologije (bez obzira sto sam direktno ukljucen u razvoj tehnologija). eDnevnik OK. Ali tehnologija ne moze da zameni ljudsku interakciju. Dakle sad je na drustvenjacima da razviju post-tehnoloske koncepte.

Paradoks naseg drustva je pritisak na decu da imaju najbolje ocene i budu vukovci, a da vec u sledecoj etapi niko ne ceni nauku, znanje i strucnost.
 
Apsolutno se slažem, glupo je kad dijete dođe iz škole a roditelj već zna svaku ocjenu koje je dobilo. Treba pustiti da nekad i sakrije ocjenu pa popravi zato što želi a ne zato što će ga sačekati Bog zna kakva kazna ili pritisak.
Kod nas se pojave ocene tek 48h kasnije u el. dnevniku. Znači ne vidimo odmah.
 
link
https://zelenaucionica.com/holandsk...-njihove-dece-95-roditelja-podrzalo-ovu-meru/

Једна средња школа у Холандији забранила је родитељима приступ оценама њихове деце како би смањила стрес који ученици осећају због притиска да постижу добре резултате. Како преноси лист „The Guardian“. Школа је увела једномесечну паузу у дељењу резултата, а чак 95 одсто родитеља подржало је ову меру, док је савет родитеља предложио продужење на десет недеља.

У Холандији ученици морају да постигну одређени просек како би напредовали у наредни разред, што на њих ставља додатни притисак да непрестано постижу висок успех. С том у вези, Stijn Uitenbogaard, професор економије у Jordan – Montessori Lyceum Utrecht, приметио је да апликација која редовно дели све оцене са родитељима додатно повећава стрес код ученика. Истраживањем је обухватио скоро половину ученика у школи и открио да деца чији родитељи редовно прате оцене оцењују ниво стреса на 2,7 од пет, док они чији родитељи то не раде бележе стрес на нивоу два.


tinejdzer-skola-tabla-280x210.webp


„Мислим да је овај притисак на ученике да стално постижу добре резултате модерна појава. Кад сам ја ишао у школу, оцене су се слале родитељима четири пута годишње, а остатак информација могао си поделити када желиш,“ изјавио је Уитенбогард и додао: „Родитељи сада добијају обавештења на телефон чим дете добије оцену, па их код куће чека разговор с родитељима који већ знају сваки детаљ. То може бити врло стресно за дете,“

Након свог истраживања, Уитенбогаард је представио резултате ректору Геерту Лооyсцхелдеру, који је прихватио предлог. Лооyсцхелдер је истакао да забринутост за оцене омета развој животних вештина код деце, попут емпатије и флексибилности.
„Стална контрола родитеља само повећава стрес. У нашем образовном систему увек говоримо: ‘Имаш право на грешке. Тако се учи.“ – објаснио је професор Уитенбогард.
Лобке Вламинг, директорка националног удружења родитеља, навела је да су реакције на ову пилот иницијативу до сада биле позитивне. „Већ неко време чујемо о забринутостима родитеља због притиска на децу да постижу резултате, као и због приватности. Можда деца имају право да се све информације о њима не деле свима,“ изјавила је Вламинг.
Додала је да, ипак, комуникација између родитеља и школе треба да остане отворена, како би родитељи били обавештени када нешто не иде како треба.


Ja se slažem. A vi?
Pitanje je zasto se uopste ocenjuju deca i stvara od ranih godina klasna razlika umesto da se posveti svakom detetu pojedinacno i unapredjivanju detetovih licnih interesovanja?
 
Pitanje je zasto se uopste ocenjuju deca i stvara od ranih godina klasna razlika umesto da se posveti svakom detetu pojedinacno i unapredjivanju detetovih licnih interesovanja?
To bi bilo super da svaki učenik ima ličnog pedagoga, ali kako u odeljenjima imamo po 27,8 učenika nemoguće je za 45min svakom detetu individualno prići :( zbog toga toliko testova, provera, nema drugih načina ispitivanja stečenog znanja :(
 
To bi bilo super da svaki učenik ima ličnog pedagoga, ali kako u odeljenjima imamo po 27,8 učenika nemoguće je za 45min svakom detetu individualno prići :( zbog toga toliko testova, provera, nema drugih načina ispitivanja stečenog znanja :(
AI i tableti bi bili od koristi unesto knjiga, dva ucitelja prete njihovu zainteresovanost i otkrivaju im srodne grane tih interesovanja
 
AI i tableti bi bili od koristi unesto knjiga, dva ucitelja prete njihovu zainteresovanost i otkrivaju im srodne grane tih interesovanja
Ne bi bilo loše ako bi program za to uradili prosvetni radnici u saradnji sa It stručnjacima. Ali , previše oslanjanja na tehnologiju može imati i negativne posljedice.
 
sad je vreme humanosti, a ne tehnologije
Zanimljivo mi je ovo. U poslednje vreme i ja ovako razmišljam.
Čini mi se da bi trebalo staviti akcenat na emocije upravo sad baš zbog sve većeg razvoja tehnologije i sveopšteprihvaćenosti iste.

Mada, primećujem da smo postali sve gluplji i zatucaniji i sa porastom tehnologije, paradoksalno postajemo kao zombi😵‍💫, lišeni primarnih emocija.
 
"Ocene se iz pedagoskih razloga ne upisuju u elektronski dnevnik 48h."

Ovo me zapravo interesuje.
Ne razumem. Ukoliko je dete u tom smislu otvoreno prema roditeljima i kaže koju je ocenu dobilo iz bilo kog predmeta, zašto se iz "pedagoških" razloga ne kaže roditelju ili staratelju ista informacija, momentalno - bez obzira koja je ocena u pitanju

Da, tako je.

Kada otvoris E - dnevnik najpre stoji to upozorenje.

Pametni prosvetni radnici (a njih stvarno ima raznih), upute roditelje da ne proveravaju neprestano dnevnik vec da ga koriste kao smernicu.

Pozivaju roditelje na Otvorena vrata i drze COS.
To je cas odeljenske zajednice svake nedelje.
On je obavezan u skoli mog sina.
Ocene se i ne upisuju odmah vec postoji "popravni". Tako je u osnovnoj (mog deteta) i u Trecoj gimnaziji koja vazi za okej skolu.

Tako da...deca svejedno imaju podrsku u skoli da poprave, da se razgovara, da se vidi sta ne valja.

Makar je tako u skolama za koje imam informacije tako da je uklanjanje dnevnika stetno po poverenje koje se gradi.
Deci ostaju ti roditelji i nakon skole, ne bi valjalo da su se navikli da im kriju vazne informacije kroz prosvetni sistem.
 

Back
Top