Холандска школа ЗАБРАНИЛА родитељима приступ оценама њихове деце, 95% родитеља подржало ову меру

Paula

black cat
VIP
Poruka
35.878
link
https://zelenaucionica.com/holandsk...-njihove-dece-95-roditelja-podrzalo-ovu-meru/

Једна средња школа у Холандији забранила је родитељима приступ оценама њихове деце како би смањила стрес који ученици осећају због притиска да постижу добре резултате. Како преноси лист „The Guardian“. Школа је увела једномесечну паузу у дељењу резултата, а чак 95 одсто родитеља подржало је ову меру, док је савет родитеља предложио продужење на десет недеља.

У Холандији ученици морају да постигну одређени просек како би напредовали у наредни разред, што на њих ставља додатни притисак да непрестано постижу висок успех. С том у вези, Stijn Uitenbogaard, професор економије у Jordan – Montessori Lyceum Utrecht, приметио је да апликација која редовно дели све оцене са родитељима додатно повећава стрес код ученика. Истраживањем је обухватио скоро половину ученика у школи и открио да деца чији родитељи редовно прате оцене оцењују ниво стреса на 2,7 од пет, док они чији родитељи то не раде бележе стрес на нивоу два.


tinejdzer-skola-tabla-280x210.webp


„Мислим да је овај притисак на ученике да стално постижу добре резултате модерна појава. Кад сам ја ишао у школу, оцене су се слале родитељима четири пута годишње, а остатак информација могао си поделити када желиш,“ изјавио је Уитенбогард и додао: „Родитељи сада добијају обавештења на телефон чим дете добије оцену, па их код куће чека разговор с родитељима који већ знају сваки детаљ. То може бити врло стресно за дете,“

Након свог истраживања, Уитенбогаард је представио резултате ректору Геерту Лооyсцхелдеру, који је прихватио предлог. Лооyсцхелдер је истакао да забринутост за оцене омета развој животних вештина код деце, попут емпатије и флексибилности.
„Стална контрола родитеља само повећава стрес. У нашем образовном систему увек говоримо: ‘Имаш право на грешке. Тако се учи.“ – објаснио је професор Уитенбогард.
Лобке Вламинг, директорка националног удружења родитеља, навела је да су реакције на ову пилот иницијативу до сада биле позитивне. „Већ неко време чујемо о забринутостима родитеља због притиска на децу да постижу резултате, као и због приватности. Можда деца имају право да се све информације о њима не деле свима,“ изјавила је Вламинг.
Додала је да, ипак, комуникација између родитеља и школе треба да остане отворена, како би родитељи били обавештени када нешто не иде како треба.


Ja se slažem. A vi?
 
Podržavam, apsolutno. Vratimo stare dobre dane.

Nikakav stres zbog pristupa elektronskom dnevniku ne može da nadmaši onaj koji te pogodi kao grom iz vedra neba, kada u sred prelepog prolećnog dana tokom druge smene, nakon još jedne bezbrižne partije zuce na malom odmoru sa drugarima, sa prozora neočekivano vidiš ćaleta ispred škole.
 
:mrgreen:

Uvijek se sjetim svoje srednje i trenutka kada bi došao doma.
Prvo pitanje bilo je: "Što je bilo u školi?"
Odgovor je uvijek bio: "Ništa.", nakon čega bi uslijedilo: "Kako to nikad ništa?"
 
Apsolutno se slažem, glupo je kad dijete dođe iz škole a roditelj već zna svaku ocjenu koje je dobilo. Treba pustiti da nekad i sakrije ocjenu pa popravi zato što želi a ne zato što će ga sačekati Bog zna kakva kazna ili pritisak.
 
ovo sa elektronskom dostavom ocena , je ipak preterana, svaki roditelj u realno vreme ima podatke o uspehu i ocene svoga deteta i tačno je to da su deca dodatno pod većim pritiskom, kod već postojećeg pritiska što ga školski sistem nameće
šta je nama nedostajalo , kada su bili roditeljski sastanci
ništa , u toku školske godine par takvih sastanaka de pregura preko glave i ti je bilo to
, a ovako svaki dan pritisak kod dece
neka vrate dobre školske dnevnike, da svaki učenik ima mogućnost da popravlja ocene bez dodatnih pritiska
 
Prvo su od nas zahtevali transparentnost, potpunu a sada bi da se vrate na staro. Ovaj sistem mislim da kod nas ne bi zaživeo, jer ovdašnji roditelji su skloni da smatraju da škole svašta nešto kriju i zataškavaju. Što se tiče dece, ni onoj deci koja su imala papirnate dnevnike koji su mogli da vide roditelji koji dolaze u školu i prate rad svog deteta, ništa nije smetalo da budu obrazovani. Ednevnici su smanjili možda neki deo administracije što se tiče samih ocena ali su povećali unos besmislenih gluposti a ujedno i prekinuli vezu roditelja sa školom, jer ne moraju ni da dođu do škole, da popričaju sa učiteljom, nastavnikom, mogu samo online pogledati i zaključiti šta god im padne na pamet, vezano za ocenu njihovog deteta.
 
link
https://zelenaucionica.com/holandsk...-njihove-dece-95-roditelja-podrzalo-ovu-meru/

Једна средња школа у Холандији забранила је родитељима приступ оценама њихове деце како би смањила стрес који ученици осећају због притиска да постижу добре резултате. Како преноси лист „The Guardian“. Школа је увела једномесечну паузу у дељењу резултата, а чак 95 одсто родитеља подржало је ову меру, док је савет родитеља предложио продужење на десет недеља.

У Холандији ученици морају да постигну одређени просек како би напредовали у наредни разред, што на њих ставља додатни притисак да непрестано постижу висок успех. С том у вези, Stijn Uitenbogaard, професор економије у Jordan – Montessori Lyceum Utrecht, приметио је да апликација која редовно дели све оцене са родитељима додатно повећава стрес код ученика. Истраживањем је обухватио скоро половину ученика у школи и открио да деца чији родитељи редовно прате оцене оцењују ниво стреса на 2,7 од пет, док они чији родитељи то не раде бележе стрес на нивоу два.


tinejdzer-skola-tabla-280x210.webp


„Мислим да је овај притисак на ученике да стално постижу добре резултате модерна појава. Кад сам ја ишао у школу, оцене су се слале родитељима четири пута годишње, а остатак информација могао си поделити када желиш,“ изјавио је Уитенбогард и додао: „Родитељи сада добијају обавештења на телефон чим дете добије оцену, па их код куће чека разговор с родитељима који већ знају сваки детаљ. То може бити врло стресно за дете,“

Након свог истраживања, Уитенбогаард је представио резултате ректору Геерту Лооyсцхелдеру, који је прихватио предлог. Лооyсцхелдер је истакао да забринутост за оцене омета развој животних вештина код деце, попут емпатије и флексибилности.
„Стална контрола родитеља само повећава стрес. У нашем образовном систему увек говоримо: ‘Имаш право на грешке. Тако се учи.“ – објаснио је професор Уитенбогард.
Лобке Вламинг, директорка националног удружења родитеља, навела је да су реакције на ову пилот иницијативу до сада биле позитивне. „Већ неко време чујемо о забринутостима родитеља због притиска на децу да постижу резултате, као и због приватности. Можда деца имају право да се све информације о њима не деле свима,“ изјавила је Вламинг.
Додала је да, ипак, комуникација између родитеља и школе треба да остане отворена, како би родитељи били обавештени када нешто не иде како треба.


Ja se slažem. A vi?
Ja sam falsifikovao potpis kad dobijem keca, i uciteljica uopste nije provalila dok nije rekla ujaku slucajno...a ovaj nije verovao sta sam uradio...to je bio tako 3 razred osnovne.
 
Prvo su od nas zahtevali transparentnost, potpunu a sada bi da se vrate na staro.
Pa, ne postoji jedan jedinstven sistem nigde. To što kažeš prvo su tražili, pitanje je ko je tražio. Svaka zemlja ima nešto svoje, i svaka škola ima neke svoje slobode unutar tih sistema. Opšte veze postoje, ali dosta toga može da se dogovara.

Ovo je kako ja vidim jedna škola tako odlučila u dogovoru sa roditeljima, koji su morali da se slože da bi se sprovelo. Kao neki eksperiment da li bi đaci postigli veći uspeh
 
Pa, ne postoji jedan jedinstven sistem nigde. To što kažeš prvo su tražili, pitanje je ko je tražio. Svaka zemlja ima nešto svoje, i svaka škola ima neke svoje slobode unutar tih sistema. Opšte veze postoje, ali dosta toga može da se dogovara.

Ovo je kako ja vidim jedna škola tako odlučila u dogovoru sa roditeljima, koji su morali da se slože da bi se sprovelo. Kao neki eksperiment da li bi đaci postigli veći uspeh
Uvođenje ednevnka je organizovao Brnabićkin brat, tj njegova kompanija je radila softvere, naravno uz blagoslov ministarstva. Da se razumemo, normalno je da napredak donosi novine i da ih treba prihvaititi ako se ispostavi da su dobra promena, ali treba razmisliti i o posledicama.
 
Roditelji preteravaju pa svi hoce da njihovo dete bude vukovac i pritiskaju decu.
Zbog njih je bolje da nemaju uvid, al za normalne roditelje, koji shvataju da se moze dobiti i kec pa popraviti je bolje da se ima uvid.
Не сви. Ако се баш труди и не иде не очекујем да добије петицу или четворку, али не толеришем ако се не труди и само му мисли кад ће играти игрице. Свако има потенцијал за одређене предмете, не може баш у све. Има једна ученица све петице добија две три године и када добије четворку почне да плаче. :lol: а овај мој старији певуши кад добије из физике 2. :lol:
 
Uvođenje ednevnka je organizovao Brnabićkin brat, tj njegova kompanija je radila softvere, naravno uz blagoslov ministarstva. Da se razumemo, normalno je da napredak donosi novine i da ih treba prihvaititi ako se ispostavi da su dobra promena, ali treba razmisliti i o posledicama.

Ne može se ići protiv tehnološkog razvoja. Sad su e dnevnici, e knjige, e udžbenicci, gpt studentariji pomaže da pišu seminarske haha, inovacija na sve strane, danas đaci, tj moje dete u IV razredu sam zna da napravi iz Prirode i društva prezentaciju u Power pointu kod kuće, i da je prezentuje na času, dok recimo neki studenti koji nisu rasli u to vreme ne znaju to još. A drugi sin sve uči uz Chatgpt, to mu dođe kao personalni učitelj, šta god mu zanimljivo on ga pita, iz geografije, fizike, hemije, svega.. Potpuno se vreme promenilo.

Drugo je sad pitanje da li su sve stvari iz online dnevnika potrebne i da li imate previše glupog upisa koje morate da obavite
 
Ne može se ići protiv tehnološkog razvoja. Sad su e dnevnici, e knjige, e udžbenicci, gpt studentariji pomaže da pišu seminarske haha, inovacija na sve strane, danas đaci, tj moje dete u IV razredu sam zna da napravi iz Prirode i društva prezentaciju u Power pointu kod kuće, i da je prezentuje na času, dok recimo neki studenti koji nisu rasli u to vreme ne znaju to još. A drugi sin sve uči uz Chatgpt, to mu dođe kao personalni učitelj, šta god mu zanimljivo on ga pita, iz geografije, fizike, hemije, svega.. Potpuno se vreme promenilo.

Drugo je sad pitanje da li su sve stvari iz online dnevnika potrebne i da li imate previše glupog upisa koje morate da obavite
Pa o tome i pišem, normalno je olakšati rad uz pomoć tehnologije ali s druge strane, možda i razmisliti šta su posledice pre nego se uvede u stalnu upotrebu. S jedne strane, donekle nam je olakšao unos ali s druge strane je delimično prekinuo vezu roditelja sa školom a i pružio potpunu transparentnost ocenjivanja.
 
Pa o tome i pišem, normalno je olakšati rad uz pomoć tehnologije ali s druge strane, možda i razmisliti šta su posledice pre nego se uvede u stalnu upotrebu. S jedne strane, donekle nam je olakšao unos ali s druge strane je delimično prekinuo vezu roditelja sa školom a i pružio potpunu transparentnost ocenjivanja.

To i jeste posledica interneta. Ja kako vidim sad, većina komunikacije sa studentima ide online, osim predavanja od sat i po i tu neke malo komunikaije, bukv sve ide online, i zadacci, i aploaduju zadatke u pdf, i čet na Teamsu, i bodovanja, i kačim predavanja, i postavljaju pitanja itd itd... prešli smo na online odnos skoro 70%. Teams imam na telefonu, i kao vajber mi pokaže kada sam dobila pitanje, komentar bilo šta,.. sve je online i sve je odmah, i evo i komuniciramo na forumu online.

Ono što je dobro, odlično zapravo, jeste što je ta aplikacija za elektronki dnevnik takva da roditelji ne mogu sa vama da četuju. To je spas. Ipak moraju da dođu ako ih nešto zanima. Inače biste dobijali gomilu spama ! ;)
 
link
https://zelenaucionica.com/holandsk...-njihove-dece-95-roditelja-podrzalo-ovu-meru/

Једна средња школа у Холандији забранила је родитељима приступ оценама њихове деце како би смањила стрес који ученици осећају због притиска да постижу добре резултате. Како преноси лист „The Guardian“. Школа је увела једномесечну паузу у дељењу резултата, а чак 95 одсто родитеља подржало је ову меру, док је савет родитеља предложио продужење на десет недеља.

У Холандији ученици морају да постигну одређени просек како би напредовали у наредни разред, што на њих ставља додатни притисак да непрестано постижу висок успех. С том у вези, Stijn Uitenbogaard, професор економије у Jordan – Montessori Lyceum Utrecht, приметио је да апликација која редовно дели све оцене са родитељима додатно повећава стрес код ученика. Истраживањем је обухватио скоро половину ученика у школи и открио да деца чији родитељи редовно прате оцене оцењују ниво стреса на 2,7 од пет, док они чији родитељи то не раде бележе стрес на нивоу два.


tinejdzer-skola-tabla-280x210.webp


„Мислим да је овај притисак на ученике да стално постижу добре резултате модерна појава. Кад сам ја ишао у школу, оцене су се слале родитељима четири пута годишње, а остатак информација могао си поделити када желиш,“ изјавио је Уитенбогард и додао: „Родитељи сада добијају обавештења на телефон чим дете добије оцену, па их код куће чека разговор с родитељима који већ знају сваки детаљ. То може бити врло стресно за дете,“

Након свог истраживања, Уитенбогаард је представио резултате ректору Геерту Лооyсцхелдеру, који је прихватио предлог. Лооyсцхелдер је истакао да забринутост за оцене омета развој животних вештина код деце, попут емпатије и флексибилности.
„Стална контрола родитеља само повећава стрес. У нашем образовном систему увек говоримо: ‘Имаш право на грешке. Тако се учи.“ – објаснио је професор Уитенбогард.
Лобке Вламинг, директорка националног удружења родитеља, навела је да су реакције на ову пилот иницијативу до сада биле позитивне. „Већ неко време чујемо о забринутостима родитеља због притиска на децу да постижу резултате, као и због приватности. Можда деца имају право да се све информације о њима не деле свима,“ изјавила је Вламинг.
Додала је да, ипак, комуникација између родитеља и школе треба да остане отворена, како би родитељи били обавештени када нешто не иде како треба.


Ja se slažem. A vi?
pametno. Ko su roditelji pa da se mesaju u zivot svog 9-togodisnjeg deteta.
Zato je njima na zapadu Anal Lena Berbok najpametnija jer se verovatno njeni roditelji nisu mesali u njeno obrazovanje i razvijanje inteligencije kroz skolu.
Takav sistem odnosa roditelji-dete je idalan za produkciju buducih kadrova ko sto su Makron, Solc, Bajden................
 
pametno. Ko su roditelji pa da se mesaju u zivot svog 9-togodisnjeg deteta.
Zato je njima na zapadu Anal Lena Berbok najpametnija jer se verovatno njeni roditelji nisu mesali u njeno obrazovanje i razvijanje inteligencije kroz skolu.
Takav sistem odnosa roditelji-dete je idalan za produkciju buducih kadrova ko sto su Makron, Solc, Bajden................

Ajde, ajde, nigde to ne stoji u ovom poduhvatu. Ne kaže se da se roditelji neće mešati, već neće znati odmah occene svog deteta. A jel su naši znali naše oene do tromesečja?
 

Back
Top