- Poruka
- 24.348
Đaci u Srbiji uskoro bi mogli da idu na hibridnu nastavu, predviđeno je izmenama zakona u oblasti obrazovanja i vaspitanja koji su trenutno na javnoj raspravi. Takva nastava bila bi kombinacija neposrednog rada u školi i onlajn učenja, odnosno "rada na platformi za hibridnu nastavu", predviđeno je izmenama zakona.Uskoro ćete moći svoju dečicu ostaviti kući da uče online, kvalitet takvog obrazovanja je u proporciji sa načinom sticanja novca u ovoj državi. Jedini slučaj koji je prihvatljiv za online nastavu je sprečenost dece da idu u školu iz opravdanih razloga. Imali smo prilike da vidimo kako izgleda online nastava u vreme kovida, posledice su i dan danas vidljive na tim generacijama.Međutim, naše ministarstvo je ozbiljno rešilo da uništi i ovo malo znanja koje deca mogu dobiti neposrednim radom.
''
Kako za NIN kaže Katarina Aleksić, rukovodilac Centra za obrazovnu tehnologiju Zavoda za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja, hibridna nastava ne uključuje video-konferencijske sastanke u onlajn prostoru. Ona omogućava učenicima da jedan deo sadržaja uče u onlajn učionicama, u vreme i tempom koji njima odgovara. Na taj način oni se bolje pripremaju za časove uživo, dok se za samo vreme časa akcenat stavlja na praktičan rad, diskusiju i primenu naučenog.
"Tokom trajanja hibridne nastave nije obavezno da nastavnici i učenici tokom čitavog trajanja obrazovno-vaspitnog rada budu u neposrednom kontaktu već se njihov udeo planira u odnosu na dati kontekst", kaže ona.
U obrazloženju izmena navodi se da škola može da donese odluku o realizaciji hibridne nastave u okviru svih ili grupe predmeta i aktivnosti, u skladu sa nivom digitalnih kompetencija nastavnika i tehničkom opremljenošću škole, a odluka može da važi za celu školsku godinu ili za određeni period.
Vreme, mesto, način i nosioci ostvarivanja hibridne nastave utvrđuju se godišnjim planom rada škole na osnovu preporuka Zavoda za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja, a bliže uslove o tehničkim uslovima za realizaciju hibridne nastave propisuje ministar, navodi se u nacrtu.''
''
Kako za NIN kaže Katarina Aleksić, rukovodilac Centra za obrazovnu tehnologiju Zavoda za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja, hibridna nastava ne uključuje video-konferencijske sastanke u onlajn prostoru. Ona omogućava učenicima da jedan deo sadržaja uče u onlajn učionicama, u vreme i tempom koji njima odgovara. Na taj način oni se bolje pripremaju za časove uživo, dok se za samo vreme časa akcenat stavlja na praktičan rad, diskusiju i primenu naučenog.
"Tokom trajanja hibridne nastave nije obavezno da nastavnici i učenici tokom čitavog trajanja obrazovno-vaspitnog rada budu u neposrednom kontaktu već se njihov udeo planira u odnosu na dati kontekst", kaže ona.
U obrazloženju izmena navodi se da škola može da donese odluku o realizaciji hibridne nastave u okviru svih ili grupe predmeta i aktivnosti, u skladu sa nivom digitalnih kompetencija nastavnika i tehničkom opremljenošću škole, a odluka može da važi za celu školsku godinu ili za određeni period.
Vreme, mesto, način i nosioci ostvarivanja hibridne nastave utvrđuju se godišnjim planom rada škole na osnovu preporuka Zavoda za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja, a bliže uslove o tehničkim uslovima za realizaciju hibridne nastave propisuje ministar, navodi se u nacrtu.''