Finansiranje i vlasnistvo medija u Srbiji

Keba Kraba

Zainteresovan član
Poruka
379
Tema ce prikupljati podatake o oglasivacima i vlasnickoj strukturi medija sto je u Srbiji politicko pitanje i direktno je povezano sa profesionalnim radom i nepostojanjem istrazivackog novinarstva o korupciji, tj. njihovom uredjivackom politikom.

Na primer: zasto nema Insajdera na B92 o Draganu Djilasu ili Srdjanu Saperu? Da me ne davite posle zasto nije spomenut ovaj ili onaj medij, dakle i mene zanima, samo me mrzi da ko budala sam skupljam sve podatake odjednom. Ne idem redom i necu stici sve za jedan dan. Ko zeli moze da pomogne i doda podatke o nekom mediju, neka pokupi sa sajta agencije za privredne registre ili iz samih medija ko se kod njih oglasava (citat, slika, fotografije).

Idemo.


"Nova srpska politicka misao"
logoc.jpg


Udruzenje polugradjana sa ciljem placenog politickog novinarstva, kojima je dvolicna krilatica "Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ", prema podacima sa njihovog sopstvenog sajta finansira pola vlade republike Srbije, gradonacelnik Beograda i biznismen koga bogato placaju tajkuni Dragan Djilas, i clan podpredsednistva Demokratske stranke kome je vlada dodelila marketinske poslove telekoma Srdjan Saper:

§ Министарство за културу Републике Србије (Небоjша Брадић, G17+)
§ Министарство науке и животне средине Републике Србије (Божидар Ђелић, DS)
§ Министарство за људска и мањинска права СЦГ (Светозар Чиплић, DS)
§ Скупштина града Београда (Dragan Djilas, DS)
§ Телеком Србија а.д. (Srdjan Saper, DS)

nspm21.jpg


http://www.nspm.rs/marketing.html


Ovi politicari i ove stranke daju ovim urednicima i novinarima novac gradjana:
nspm2.jpg
 
Poslednja izmena:

mračak

Domaćin
Banovan
Poruka
3.381
Ne znam ko ih je nazivao fasistima ali tacno je da DS i NSPM nisu bili stalno u ljubavi, sada kada im daju sakom i kapom kroz razna ministarsva i lelekom, NSPM ih vise voli nego ranije.

Isturena odeljenja DS-a...LDP, NVO, LSV, SDU...ih redovno prozivaju klerofasitnima da se bolje i tacnije izrazim.Sto znaci u prevodu da je i NSPM samo jedno od isturenih odeljenja demokrata u spinovanju javnosti.
 

Keba Kraba

Zainteresovan član
Poruka
379
"1Prva"

1100000.jpg


je u vlasnistvu NOVA BROADCASTING DOO BEOGRAD (ANTENNA STREAM T.V. LIMITED KIPAR), i WARRANER LIMITED KIPAR.

podaciolanovimadrutva12.png


FOX TELEVIZIJA
Друштво са ограниченом одговорношћу

1 . Члан
Opšti podaci
Registarski broj: HE 214546 Kipar
Naziv: WARRANER LIMITED

Adresa
Ulica: Kostaki Pantelidi
Broj: 1
Mesto: Nicosia
Poštanski broj:
Država: Kipar
Upisani kapital
Novčani 956.753,38 EUR
Uplaćen/unet kapital
Novčani 956.753,38 EUR na dan 03.04.2007
Udeo : 49,00 %

2 . Члан
Opšti podaci
Registarski/Matični broj: 20291974
Naziv: NOVA BROADCASTING DOO BEOGRAD, CARICE MILICE 3*

Adresa
Ulica: Царице Милице
Broj: 3
Mesto: Београд (град)
Poštanski broj:
Država: Србија
Upisani kapital
Novčani 995.804,54 EUR
Uplaćen/unet kapital
Novčani 995.804,54 EUR na dan 03.04.2007
Udeo : 51,00 %

http://pretraga.apr.gov.rs/RepsisPu...=1099322&RegistryCode=20136588&rnd=1602327253

*

89057144.png


NOVA BROADCASTING
Друштво са ограниченом одговорношћу
1 . Члан
Opšti podaci
Registarski broj: HE 121728 Kipar
Naziv: ANTENNA STREAM T.V. LIMITED

Adresa
Ulica: Kostaki Pantelidi
Broj: 1
Mesto: Nikozija
Poštanski broj:
Država: Kipar
Upisani kapital
Novčani 500,00 EUR
Uplaćen/unet kapital
Novčani 500,00 EUR na dan 21.05.2007
Udeo : 100,00 %

http://pretraga.apr.gov.rs/RepsisPu...=1424707&RegistryCode=20291974&rnd=1156926257

Ovo je posebno interesantno zato sto je prekrsen zakon o radiodifuziji Član 41, u delu:

"Strano fizičko ili pravno lice može učestvovati u osnivačkom kapitalu imaoca
dozvole za emitovanje programa najviše do 49% ukupnog kapitala
"

http://www.rra.org.rs/index.php?id=2&task=regulativa_uvod

jer kapital "1Prve" je 100% u stranom vlasnistvu dve (ko zna cije) kiparske kompanije
 

Keba Kraba

Zainteresovan član
Poruka
379
Da nastavimo posle praznika. :D

Nedeljnik "Vreme" (nesto sam i sam kopao, ali prvo dva clanka koji pogadjaju sustinu)

photoekonomijaberzebane.jpg

suvlasnik i suvlasnik: Žarković i Mišković

"Dobri ljudi iz investicionog fonda"

Teško vreme za medije. Kosovo je zanavek izgubljeno, o čemu će 1,3 miliona nepismenih u Srbiji biti upoznato usmeno preko Javnog servisa, pošto je unovčilo akciju NIS-a za četiri evra i nakon što se uverilo da će Milosavljevići ministrovati još osam mandata u udruženim regionima Vladinog opozicionara Dinkića. Drugim rečima – sve je po starom i nema novih vesti. U takvoj situaciji državni mediji prodaju podgrejanu prokiselu čorbu kao glavni meni dana

Vest da Miroslav Mišković kontroliše NP Vreme, činjenicu staru dve i po godine, toaletoid Kurir je u sredu podmetnuo svojim nesrećnim čitaocima kao vest dana, patriotski rečeno, kao breaking news for broken brains. Senzacionalno otkriće kaže da je Mišković pozajmio nedeljniku Vreme nekih 370.000 evra, uz pomoć kojih je fantomska firma “V film” otkupila udeo bivšeg većinskog vlasnika Vremena, čime je poznati beogradski nedeljnik postao “vlasništvo zaposlenih” gde je Dragoljub Žarković zaposleniji od drugih, imajući u vidu 35,72% vlasništva nad firmom V film.

Na nova kurirska pitanja o davno završenom poslu, Dragoljub Žarković je uputio kolege na Agenciju za privredne registre, poslovično neažurnu državnu ekspozituru:

“Pitajte APR zašto ne ažuriraju podatke na sajtu. Verujte, mi smo, što se nas tiče, sve prijavili agenciji! Da ste obavešteni, znali biste da oni više nemaju veze. Pitajte APR zašto piše „Delta Maksi“, rekao je šta je imao mamurno-mrzovoljni Žarković, upućujući na komandnu odgovornost:

“I šta je problem?! Šta me to pitate, ja sam glavni urednik. Pitajte našeg direktora“.

Miloš Vasić, bard srpskog novinarstva sa jakim vezama u Službi, ali i suvlasnik kompanije V film (17,63%), nije se dao isprovocirati:

“Kao jedan od suvlasnika, ja sam svoj potpis stavio. Šta je dalje bilo, ne znam. Sećam se da je došlo do neke druge transakcije. Zovite Žarkovića, on je kao tadašnji direktor vodio te poslove”, oprao je ruke Vasić.

Ne gubeći ni časa na tajkunsko-medijsko-politički ping-pong u kome sadašnji novinar upućuje na ondašnjeg direktora koji prebacuje lopticu na aktuelnog rukovodioca, e-novine su promtno konsultovale prokleti Google koji ima odvratnu osobinu da arhivira reči olako napisane u prošlosti.

Pa tako u nekom opskurnom vojvođanskom listu, na pravom mestu, u rubrici “ekonomija”, 9. juna 2008. ordinira stručnjak Vasić:

“Ne treba pretrivati sa značajem tog otkupljivanja većinskog vlasništva nad “Vremenom”. Naime, reč je samo o obostrano korisnoj transakciji kojom se prethodni vlasnik oslobađa nečega što mu ne treba, a redakcija dobija punu kontrolu nad celom operacijom. Sve je prošlo glatko i bez nekih trvenja.

Malo istorije: advokat Srđa Popović, originalni osnivač i finansijer (proleće 1990.), izgubio je svako zanimanje za list još negde 1992, kad je otišao u SAD gde će ostati do 2000. U međuvremenu je svoj ulog preneo na sina Borisa Popovića, ozbiljnog i uglednog advokata međunarodnog značaja. Boris se, pak, bavio svojim poslima i “Vreme” ga nije zanimalo ništa više nego Srđu. Tako smo mi radili i preživljavali kako smo znali; stekli smo ime i ugled, glavni kapital u ovom poslu, bez ičije velike pomoći.

Posle 2000. bilo je sporadičnih i veoma slabo motivisanih pokušaja da se tu nešto uradi. Vesna Pešić je nekoliko puta razgovarala s nama o mogućnostima dokapitalizacije, ali je na razgovorima sve i ostalo. Bilo je pregovora sa raznim velikim igračima evropskog kalibra, ali ni oni nisu skupili dovoljno motivacije, tj. interesa, za nas. Iz nekog razloga, valjda zbog opštepoznate tvrdoglavosti nas iz “Vremena” i oštrih uslova koje smo postavljali, onako “siroma' sam, al' sam besan”, niko nije smatrao za shodno da ponudi neku normalnu lovu i istovremeno pristane na naše uslove.

Poslednji i – meni se tako učinilo – najozbiljniji pokušaj da se s “Vremenom” nešto pokrene bio je pre oko godinu dana (2007.), kada se oko Borisa Popovića grupisala jedna formacija ozbiljnih ljudi, tada voljna da list “na gurku” izvede na neki ozbiljan komercijalni standard, sve čuvajući ime i ugled. Tu je bila – kao i obično – reč o kratkoročnoj investiciji (u medijima je to oko dve do četiri godine) koja će doneti kasniji stalni profit. Ispostavilo se, međutim, da su i oni izgubili interes. Meni, iskreno, razlozi nisu jasni; mora biti da je to bilo nešto među njima, nisam pitao. Bilo kako bilo, Boris Popović investirao je u onaj internetski portal e-novine, koje su dobro krenule, ali je i tu došlo do problema, pa je sada Pera Luković glavni urednik.

Mi smo ostali sami na svetu i aktivirali jednu rezervnu varijantu: razgovarali smo s dobrim ljudima iz izvesnog investicionog fonda, dobili garancije za naše interese (autonomna uređivačka politika, saglasnost redakcije za glavnog urednika itd.) i digli kredit kojim smo od Borisa Popovića otkupili njegov udeo.”

Mi iz e-novina, iako se trudimo iz petnih žila, do dana današnjeg nismo naišli ni na jednog dobrog čoveka koji je, osim toga što je dobar, i vlasnik nekakvog investicionog fonda (ovim putem ih svečano pozivamo na bilateralne pregovore). Posle dve godine rada, finansijski se raspadamo posmatrajući burazersko otvoreno tržište, u kojem ni činjenica da nas dnevno pročita od 12 do 15 hiljada jedinstvenih čitalaca (uniques) nije dovoljno atraktivna marketinškim agencijama koje u jarmu drže beslovesne klijente. Ok, možda se mi i ne razumemo previše u te marketinške zakone i advertajzing uredbe i moguće je da 150.000 jedinstvenih poseta mesečno nije nikakva komercijalna senzacija. Ali nas živo zanima koji je interes oglašivača (DeltaCity, Delta Generali, Eunet, Službeni (Gavrilovićev) glasnik, ABS Minel i Century21) da se reklamiraju u Vremenu, nedeljniku čije čitaoce glavni urednik zna imenom i prezimenom, sudeći po tiražu od 5.000 primeraka?

link


part II

32481323.jpg

poslovni partneri: Zarkovic i gradonacelnik Beograda

Ovako izgleda primerak Vremena od 23.12.2010:

vreme1042-1.jpg

http://img835.imageshack.us/img835/5775/vreme1042.jpg

Koje sadrzi ne jedan, vec dva dodatka koja finasiraju grad Beograd (gradonacelnik Dragan Djilas) i ministarstvo životne sredine i prostornog planiranja (Oliver Dulic). Sto je poreske obveznike, u listu tiraza od 3 do 5.000 primeraka kostalo prema cenovniku Vremena:

# prilog u okviru Vremena na 16 strana (205 × 275 mm) : 800.000 din. i
# prilog u okviru Vremena na 8 strana (205 × 275 mm): 290.000 din.
http://www.vreme.com/marketing.php

ili 1.090.000 RSD

Dakle pored vlasnickog udela, ili vlasnicke pozajmice, Miroslava Miskovica od 370.000 eura, u ovom listu minijaturnog tiraza se vlast oglasava novcem gradjana sa po 10.500 eura.

Zanimljivo da je ministar za ekologiju ekspresno zakupio najskuplji moguci dadatak nakon teksta koji je Vreme prenelo sa sajta pistaljka.rs
Pogadjajte dva puta da li je u tom broju sa zakupljenim dodatkom bilo nastavka "afere Dulic"?
 
Poslednja izmena:

Keba Kraba

Zainteresovan član
Poruka
379
"Studio B"

logo.png
beo.png


Prema objavljenim finansijskim izvestajima za teleshop sa 24-7 reklamiranjem partijske oligarhije koja jashe grad u tekucem mandatu grad Beograd svake godine izdvaja po tri miliona eura dotacija:

2008 - 289.894.000 RSD
2007 - 266.571.000 RSD
2006 - 236.337.000 RSD
2005 - 230.662.000 RSD

http://www.privsav.rs/FI2008/FI08_0198_Studio_B_Beograd/FI08_0198_Studio_B_Beograd.htm
http://www.privsav.rs/FI2008/FI08_0198_Studio_B_Beograd/pdf/NA_FI08_0198.pdf
http://www.privsav.rs/FI2007/FI07_0168_STUDIO_B_Beograd/pdf/NA_FI07_0168.pdf
http://www.privsav.rs/FI2006/FI06_0132_Studio_B_Beograd/pdf/NA_FI06_0132.pdf
http://www.privsav.rs/FI2005/FI0058_Studio-B_Beograd/PDF/NA_0058_06.pdf

Drugo, Studio B kao javno preduzece pod upravnom kontrolom Demokratske stranke i Dragana Djilasa kao predsednika gradskog odbora DS (od 2006) posluje sa privatnom firmom Direct Media Dragana Djilasa od 2006-te:

http://www.privsav.rs/FI2006/FI06_0132_Studio_B_Beograd/pdf/NA_FI06_0132.pdf
 

Keba Kraba

Zainteresovan član
Poruka
379

ispravka linkova:


"Studio B"

logo.png
beo.png


Prema objavljenim finansijskim izvestajima za teleshop sa 24-7 reklamiranjem partijske oligarhije koja jashe grad u tekucem mandatu grad Beograd svake godine izdvaja po tri miliona eura dotacija:

stbdotacije.jpg


2008 - 289.894.000 RSD (NA_FI08_0198.pdf)
2007 - 266.571.000 RSD (NA_FI07_0168.pdf)
2006 - 236.337.000 RSD (NA_FI06_0132.pdfpdf)
2005 - 230.662.000 RSD (...)

http://www.privsav.rs/pages/fi2008/FI08_0198_Studio_B_Beograd/FI08_0198_Studio_B_Beograd.html
http://www.privsav.rs/pages/FI2007/FI07_0168_STUDIO_B_Beograd/RP_FI07_0168.html
http://www.privsav.rs/pages/FI2006/FI06_0132_Studio_B_Beograd/RP_FI06_0132.html
...

Drugo, Studio B kao javno preduzece pod upravnom kontrolom Demokratske stranke i Dragana Djilasa kao predsednika gradskog odbora DS (od 2006) posluje sa privatnom firmom Direct Media Dragana Djilasa od 2006-te:

stbdirektmedia.jpg


http://www.privsav.rs/pages/FI2006/FI06_0132_Studio_B_Beograd/pdf/NA_FI06_0132.pdf
 

Keba Kraba

Zainteresovan član
Poruka
379
2d27k8k.jpg


icmd5y.jpg

Dnevni list "Pravda" (pravda.rs) vazi za politicko glasilo Srpske Napredne Stranke, i sa punim pravom kako za njega pisu cak i odbornici te stranke:

1o7yaw.jpg

Vladimir Djukanovic - kolumnista
Radikal bez šminke (slučaj kandidata br. 83)

Ne ulazeci u to koliko je citano stranacko glasilo Tomislava Nikolica, cene za oglasavanje u Pravdi su sledece:
za stampano izdanje
za internet sajt
(posecenost internet prezenacije se procenjuje na samo jednu hiljadu)

Samo 1 dan zakupljivanja cele stranice stampanog izdanja, u koloru, kosta (sa PDV) 188.800 RSD.

jzwitx.jpg


Na to treba dodati i zakupljene banere na internet prezentaciji Pravde (jedine) koji po cenovniku za oglasavanje (stavka B1 za naslovnu stranu, stavka B1 za unutrasnje strane) iznosi dodatnih 94.400+ 47.200 RSD. Ukupno 330.400 RSD samo za 1 stampano izdanje i jedan baner. (cene i zakupljene strane iz 2009-te/2010-te)

Tu dolazimo do logicnog pitanja, ko radi marketing Telekomu Srbija?

McCann Erickson Public Relations, podpredsednika DS-a Srdjana Sapera:

Srdjan_Saper.jpg

25. 09. 2008. | 14:48
Telekom Srbije oformio "dream team" za poslove PR-a i marketinga

Preduzeće za telekomunikacije „TELEKOM SRBIJA” AD nedavno je izabralo firme i agencije koje će u budućnosti raditi na najznačajnijim marketinškim i PR projektima ove kompanije.
Tako će brending usluga, kreativna rešenja i promocija za strateške i taktičke kampanje
Mobilne telefonije Srbije realizovati „McCann Erickson Group” d.o.o..
Ova firma će raditi i na razvoju i unapređenju odnosa sa korisnicima, kroz interne i eksterne kanale komunikacije, sisteme nagrađivanja i bonus programe, a dobili su i posao unapređenja brendinga prodajnih mesta Mobilne telefonije Srbije.

Kreativna rešenja i promociju usluga poslovne ponude Mobilne telefonije Srbije će raditi „Lowe Idols & Friends”.
Za izrada kreativnih rešenja, produkciju reklamnog i promotivnog materijala i BTL aktivnosti za promociju Internet usluga Telekoma Srbija zadužen je „Incognito” d.o.o.., a promocije Multimedijalnih usluga Telekoma Srbija će raditi „Buzz Advertising” d.o.o.

Produkciju reklamnog i promotivnog materijala BTL aktivnosti za fiksnu telefoniju Telekoma Srbija, a za rezidencijalne i biznis korisnike pripremaće „Luna/TBWA” d.o.o., a BTL (Below the line) aktivnosti za usluge „Telekom Srbija” radiće „2CHIC” d.o.o.
Razvoj komunikacione strategije i sprovođenje PR (public relations) aktivnosti realizuje „Pleon Olaff&McAteer” d.o.o., dok će medija planiranje i monitoring pripremiti „Initiative” d.o.o., sa podizvođečem „McCann Erickson Group”.
http://www.ekapija.com/website/sr/page/195049

vise: http://forum.krstarica.com/showthre...e-zajedničko-za-Srđana-Šapera-i-Tomu-Nikolića
 
Da biste mogli da kreirate nove teme, trajno koristite svoje ime i ne pogađate stalno slike - kliknite ovde da se registrujete.

Top
  Blokirali ste reklame
Dragi prijatelju, nemojte da blokirate reklame - isključite Ad Blocker na Forumu, jer će tako mesto vaših susreta na Krstarici ostati besplatno za korišćenje.