E, Branka, Branka...

  • Začetnik teme Začetnik teme TUTU
  • Datum pokretanja Datum pokretanja
Ja cu ponoviti ono sto je krucijalno za celu ovu stvar: Petko nece uvek imati neku Branku uz sebe!
A pravilne radne navike ostaju zauvek i uvek na kraju donesu rezultate!
Uvek!

У праву си. Али уколико то тако сагледава, постављач теме би требало да буде захвалан Бранки што није и његовог сина третирала као Петка, а колико видим, он је управо киван на њу....:roll:
 
Pa naravno da je kivan jer kako detetu objasniti tu ocitu nepravdu!

Mogla je Branka i ocene njegovog sina da malo dotera, nema to veze jer je mali redovno ucio te nista Branka ne bi lose ucinila da je malo doterala i ocene njegovog sina.
Ako je doterala Petku, onda je i trebalo da svima bar malko dotera ocene, to nema veze sa radnim navikama koje su poenta svega.

Ali, to nije uradila i sad sta reci detetu!?

Ja znam sta sam svome govorila, ali deca su razlicita.
 
Сад ускачеш себи у уста.
Да је Бранка поправљала оцене и сину постављача, то би за њега била медвеђа услуга, онда би и он, као Петко, научио да не мора да учи ни да се труди и не би стекао радне навике, те би због тога имао влеике шансе да пукне са успехом првом приликом кад не буде неке Бранке да му гледа кроз прсте, зар не?

Ja cu ponoviti ono sto je krucijalno za celu ovu stvar: Petko nece uvek imati neku Branku uz sebe!
A pravilne radne navike ostaju zauvek i uvek na kraju donesu rezultate!
Uvek!

Ако се тако гледа, направда је учињена Петку...
 
Ma ne to su sve te roditeljske frustracije kada tako mustraju decu da bi barem samo osetili njima uskracen uspeh. Zaista mislim : zzrtvuj se sine, zrtva ce se isplatiti. E jadova. Neka gleda svoje dete i njegove realne sposobnosti a ne Petka!

To sa žrtvovanjem radi "uspeha" je koješta. Dete treba da stiče radne navike (zbog sebe) još pre škole, i da bude informisano tokom celog detinjstva (prema uzrastu) šta sve može da se postane u životu, čega sve ima na svetu, i kakve su mogućnosti uopšte, a njegove posebno, pa da bude u stanju kad dođe vreme da odluči šta će raditi u životu. I treba da zna, da je jako važno da u životu odabere poziv koji će voleti, umesto da ispunjava "želje slušalaca" iz porodice, jer to je njegov život, i ako ne bude znao šta hoće i za čega je sposoban, ne može ga proživeti u zadovoljstvu. A roditelji, ako imaju frustracije zbog svojih nezadovoljenih ambicija, neka sami rešavaju taj svoj problem.
 
Да је Бранка поправљала оцене и сину постављача, то би за њега била медвеђа услуга, онда би и он, као Петко, научио да не мора да учи ни да се труди и не би стекао радне навике, те би због тога имао влеике шансе да пукне са успехом првом приликом кад не буде неке Бранке да му гледа кроз прсте, зар не?
pa koliko sam shvatila sin postavljača već ima radne navike, i trudio se, a nema neke ocene.
 
Hellena, ti i ja ocito pricamo razlicitim jezikom!
Ja nigde nisam pominjala uspeh!
Uspeh nije poenta ovoga!
Uspeh dolazi kasnije i to u obliku znanja koje se pokazuje bas tamo gde treba (na poslu) i koje se placa onoliko koliko u stvari i vredi.
Dzaba njemu da sam izabere sta `oce ako nema radne navike koje su osnov za sve.

Ja sam Helana prosla kroz to i dobro znamo cemu pricam!
A da li ti znas?
Ili si i ti nekome Branka, ko zna.

Pozdravljam vas i ostavljam da pricate i dalje iste price koje nemaju blage veze sa pitanjem koje je na pocetku postavljeno, ja imam pametnija posla.
Jer - tema je promasena!
Pozdrav
 
pa koliko sam shvatila sin postavljača već ima radne navike, i trudio se, a nema neke ocene.

Колико сам схватила, нису проблем његове оцене, него Петкове!
Тата је задовољан заслуженим синовљевим оценама, али није задовољан што је Петко добио незаслужене оцене.
А иначе, требало би да већ једном одлучимо шта је битно и пресудно - радне навике или оцене? :mrgreen:

Да лије круцијално ово:

Ja cu ponoviti ono sto je krucijalno za celu ovu stvar: Petko nece uvek imati neku Branku uz sebe!
A pravilne radne navike ostaju zauvek i uvek na kraju donesu rezultate!
Uvek!

Или ово:
Mogla je Branka i ocene njegovog sina da malo dotera, nema to veze jer je mali redovno ucio te nista Branka ne bi lose ucinila da je malo doterala i ocene njegovog sina.
Ako je doterala Petku, onda je i trebalo da svima bar malko dotera ocene, to nema veze sa radnim navikama koje su poenta svega.

По мом виђењу ове две реченице су у супротности. Или је добро добијати оцене на поклон, или није? :roll:
 
По мом виђењу ове две реченице су у супротности. Или је добро добијати оцене на поклон, или није?
mislim da je suština u tome da nije dobro da jedno dete (dvoje, troje, petoro) bude izdvojeno tako što će im biti poklonjene ocene. ako se daje lošijim đacima da bi im se izvukao prosek, onda treba da se da i boljim.
 
mislim da je suština u tome da nije dobro da jedno dete (dvoje, troje, petoro) bude izdvojeno tako što će im biti poklonjene ocene. ako se daje lošijim đacima da bi im se izvukao prosek, onda treba da se da i boljim.
То је сад већ нешто сасвим треће у односу на она два мишљења која сам цитирала. То сад нема везе са радним навикама које су ''круцијална'' ствар...:roll:
 
svakako radne navike jesu bitne ;) ali ne samo one. bitne su i ocene, bitno je i kako su druga deca prošla. moj primer: pre nekoliko godina bih možda zapala u očaj zbog mojih kečeva iz fizike da nisam videla da u razredu ima svega nekoliko pozitivnih ocena... mislila bih da sam glupa :D neophodno je malo pogledati i druge.
ne znam koliko ima smisla ovo što pišem, izgubih energiju na temi o mesu :D
 
Nepravda je ono sto nas porazava iz dana u dan, ceo zivot.
"Zivot je nepravedan" - B.Tadic.

Moju generaciju su lagali makar do kraja skolovanja: o besklasnom drustvu, socijalnoj pravdi, jednakosti svih, svi rade koliko mogu i uzimaju od drustva koliko im treba, blabla.... Otreznjenje je bolelo, ali je to jedan tinejdzer mogao da savlada. Ako ne sam, vojska ce ga otrezniti.
Ne mogu a da se ne zgrozim nad cinjenicom da je danas cetvrti osnovne vreme za upoznavanje sa nepravdom. I to od strane obavezne obrazovne ustanove.
S obzirom da deca provode vise vremena u skoli nego sa roditeljima, jako je izrazena i vaspitna uloga skole. Lose vaspitanje ce, neminovno, stvoriti loseg coveka.
U pocetnoj prici nisu vazne ocene nego razliciti kriterijumi. Nepravda stvara buntovnika!!!
@Hellen: Дете не учи да би се такмичило са осталима, побогу!
Pogresno. Jedina stvar koju radimo tokom dugackog radnog veka je da budemo bolji, pobogu. Cak i radnik cistoce zeli da bude bolji da bi bio "prvo crevo gradske cistoce". Takmicenje je realnost koju je donela trzisna ekonomija. To se na stranskom kaze: KONKURENCIJA.

hvala SVIMA! Divni ste.
 
o svasta
i ja se cudom cudim
poenta je da covek bude srecan koliko to moze
a ne da bude bolji od drugoga
ili frustriran drugima
ne projektujte svoje vidjenje sveta i svoja merila vrednosti na sve ljude
a pogotovo ne na svoje dete
 
poenta je da covek bude srecan koliko to moze
a ne da bude bolji od drugoga
ili frustriran drugima

Da li ste nekad polagali prijemni sa jos 500 ljudi?
Da li ste nekada konkurisali za dobar posao? Povoljan stambeni kredit?
Da li radite u firmi u kojoj se dele samo tri povisice? Da li ste ih pozeleli?
Da li ste nekada igrali tenis? Biijar? Sah? Maraton? Basket? Prijemni za ETF?
Da li ste pokusali da pobedite protivnike
ili
ste samo uzivali u resavanju zadataka i bili srecni?

Takmicenje i shvatanje konkurencije nije uvek negativna stvar (kao Iznogud koji pokusava da postane kalif umesto kalifa). Takmicenje je realnost.
Stalno pobedjivanje stvara aroganciju.
Stalni porazi mogu pojacati zelju za uspehom.
Nepravedni porazi pretvaraju licnost u buntovnika. Buntovnik nije dobar ni sebi, ni porodici, ni drustvu.
 
Nepravda je ono sto nas porazava iz dana u dan, ceo zivot.
"Zivot je nepravedan" - B.Tadic.

Moju generaciju su lagali makar do kraja skolovanja: o besklasnom drustvu, socijalnoj pravdi, jednakosti svih, svi rade koliko mogu i uzimaju od drustva koliko im treba, blabla.... Otreznjenje je bolelo, ali je to jedan tinejdzer mogao da savlada. Ako ne sam, vojska ce ga otrezniti.
Ne mogu a da se ne zgrozim nad cinjenicom da je danas cetvrti osnovne vreme za upoznavanje sa nepravdom. I to od strane obavezne obrazovne ustanove.
S obzirom da deca provode vise vremena u skoli nego sa roditeljima, jako je izrazena i vaspitna uloga skole. Lose vaspitanje ce, neminovno, stvoriti loseg coveka.
U pocetnoj prici nisu vazne ocene nego razliciti kriterijumi. Nepravda stvara buntovnika!!!
@Hellen: Дете не учи да би се такмичило са осталима, побогу!
Pogresno. Jedina stvar koju radimo tokom dugackog radnog veka je da budemo bolji, pobogu. Cak i radnik cistoce zeli da bude bolji da bi bio "prvo crevo gradske cistoce". Takmicenje je realnost koju je donela trzisna ekonomija. To se na stranskom kaze: KONKURENCIJA.

hvala SVIMA! Divni ste.


Ma da mi odma' objasnimo deci da ce se ceo zivot muciti ne bi li ih sto pre naterali da odlepe. Samo ti pricaj detetu da je radni vek dugacak (secam se svoje keve, rekla je onog dana kad sam pocinjala da radim: e sad jos 40 godina ovako, doslo mi je da se izbodem), da ce ga na svakom koraku gaziti kojekakvi gori od njega...pusti bre dete da bude dete!
 
svaki covek ima potrebu da se samopotvrdjuje
i naravno da su mu merilo drugi ljudi, jer jedino u odnosu na druge ljude moze da bude prosecan, ispod ili iznad proseka u nekim drustvenim kategorijama
ali
potrebno je najpre napraviti hijerarhiju vrednosti
a zatim ih svesti na jednu zdravu meru
ja nemam nameru da to nipodastavam, ali mnogo je stvari bitnijih od drustvenog uspeha i materijalnih vrednosti

apropo takmicenja, ja sam svasta u zivotu radila:lol:
ali za pola tih stvari koje ste nabrojali se zaista nisam orijentisala u odnosu na druge, nisu me ni najmanje zanimali iako sam vrednovana u odnosu na njih. uglavnom ne vidim u ljudima protivnike. iako nesto objektivno jeste takmicenje, subjektivno ga takvim ne dozivljavam.
bitno je da covek ne razocara sebe.
da nauci da razvije svoje pune potencijale. pa ako je tako, sto je onda bitno dal je bolji ili gori od drugoga. takav je kakav je i super je ako je naucio da voli i prihvati sebe. a to se ne uci mereci se u odnosu na drugog.
sto se te seme tice, mislim da ste to mnogo uprostili. zavisi od kakvog je materijala covek.:bye:
 
Poslednja izmena:
Ma, Hellen, jesam otisla, al nisam otisla ljuta vec gde da sedim za kompom uvece kada ima lepih splavova (ja sam blizu Z-keja, pa ti vidi dal` je bolje da smo uvece uz klimu ili na vodi u komsiluku i to u drustvu).

Poenta su radne navike jer one dovode do rezultata (a rezultati mogu biti i dobre ocene, ali su radne navike najvaznije za ono ucenje koje nastupa kasnije - ono pravo i smaostalno ucenje kada se stice konkretno znanje za konkretan posao).

I Branka je zaista mogla da malo popravi svima ocene ne jer su ocene bitne vec jer bi to oznacavalo nekakvu pravdu . Te dve stvari su sasvim odvojene, ne znam sto ih povezujete?

I naravno da se deca medjusobno takmice, mozda i nesvesno. Pa zar borba za bolje radno mesto nije takmicenje? A na poslu isto postoje nekakva prijateljstva... ali i rivalstvo.
Rivalstvo je nesto sto postoji i kod dece i sto je normalno, ali to je neka sasvim druga tema.

A zivot i posao ne moraju da budu nekakva mora - mladi treba da menjaju posao kada su nezadovoljni, da menjaju mesto boravka... nije vise sto je nekada bilo, zaposlis se i tu si 35 godina.
Ali, da bi se to moglo raditi, potrebno je znanje koje ce se steci ucenjem, a pravilno uciti se moze samo ako se imaju radne navike - to je poenta onoga sto mislim i valjda sam napisala dovoljno jasno.
pozdrav:cool:
 
Juce su cetvrtaci dobili djacke knjizice.
Cele godine je moj sin vredno ucio. Dobijao je nekakve cetvorke, sto je sjajno s obzirom na strogocu ocenjivanja. Cele godine je bio medju boljim ucenicima. Petice su kod Branke bile retkost.
Cele godine je Petko dobijao keceve. Vise je voleo fudbal i decje igre u parku nego domace zadatke. Zato je stalno dobijao jedinice. Nikada domaci, nikada procitana lekcija.
Moj sin je vredno radio, i kada bi pitao zasto ne moze u park kao Petko, odgovarao sam da ce mu se ta zrtva isplatiti. Naporan rad je iz dana u dan davao rezultate, i razlika izmedju njegovih i Petkovih ocena bila je ogromna.
Dosao je kraj godine, moj sin je dobio vrlo zasluzen 4.38 vrlodobar uspeh. Sada ce preko raspusta da uziva u fudbalu sa Petkom.
A Petko? Uciteljica je, pokusavajuci da digne prosek svom razredu, nagradila nerad. Najlosiji ucenik u razredu bio je vrlodobar, 3.52.
Sada me sin pita zasto je cele godine ucio, a ja ne smem da ga pogledam u oci.
Znate li, mozda, vi?

Mislim da je to kolektivan problem celog drustva, sve tako traljavo ide. Nisi slagao sina. On zna sta zna, a Petko, jadan, samo upada u uciteljicinu medvedju uslugu. Ma, nemam reci za takve poraze u startu, kakve li ce se licnosti izgraditi od neradnika naviklih da dobijaju.
To je buducnost bez buducnosti. Nastavi sina da bodris na isti nacin, jer znanje je neprocenjiva nagrada.
 
onaona,
mi smo komsinice :)
setila sam se sinoc da su meni moji stalno tupili kako je neki pera, laza, zika uspesniji..uzas...
al' bolja mi je i takva motivacija ako vam je do takmicenja - da imas neki ideal, nesto pozitivno cemu tezis...
meni ovaj nacin izgleda kao put kojim nastaju te konstatntne, ogorcene, prenapumpane price pojedinih ljudi kako ti za faks treba veza, za posao veza, kako je neko nesto vazda dobio nezasluzeno...a pitanje je veliko da li je to i u ovom slucaju, kao i cesto u zivotu uopste tacno! neko je vec rekao - sve dvojke i petice iz laganih predmeta i to je taj prosek! pa neko nece da pusti dete da ponavlja ako iole nesto zna.
kuda vodi uopste takvo razmisljanje, sta moze dete tako da nauci? krive drine sigurno nece ispraviti. to je sve sastavni svakodnevni deo zivota... i svako od nas je imao neku vezu i neku povlasticu negde ili su mu progledali kroz prste. a niko se ne buni i ne upire prstom na nepravdu kad sam profitira. tako to ide...
prekjuce sam i ja polagala neki jako tezke strucne ispite...i komisija je pustila par ljudi da prodju uslov...ne razumem da li sam ja kreten sto mi je bilo bas drago i sto mi nikakva nepravda ne pada na pamet? ako iz neke perspektive i jesam, iz druge sasvim sigurno nisam i mislim da sam takvim vidjenjem stvari mnogo vise dobila nego izgubila.
 
Poslednja izmena:

Back
Top