petarbosni4
Zainteresovan član
- Poruka
- 136
Dogovorimo se, nova balkanska unija
Trauma od raspada Jugoslavije još uvijek jako djeluje na balkanske narode. Svi boluju od PTSP-a, pa odatle i veliki otpor stvaranju neke nove Balkanske unije.
S druge strane, gubitak političke samokontrole u novostvorenim državicama vodi ka samodestrukciji tih državica. Prije svega, njihovih gospodarstava, a zatim tržišta i svega ostalog. Ove državice u sve većoj mjeri postaju plijen onog agresivnog dijela evropskog i svjetskog kapitala, koji se bogati i jača uglavnom na tzv. neprijateljskom prisvajanju oslabljenih tvrtki ili nacionalne imovine koja je izgubila efikasnu ili svaku zaštitu vlastitog političkog establišmenta.
Prijeti puno veće siromaštvo od onog kojeg trpimo sada.
Kako se suprotstaviti tome?
Sve češće se čuju glasovi o potrebi stvaranja neke nove Balkanske unije koja bi imala dovoljno veliko unutarnje tržište, dovoljno prostora za kretanje kapitala, roba i usluga i nešto jači politički establišment koji bi zaštitio interese gospodarstva i interese unije uopće.
No otpor stvaranju političke unije je za sada još prevelik.
S druge strane brzina procesa propadanja novih državica upozorava da se više ne može čekati na to da se nešto poduzme na polju njihovog spašavanja i očuvanja.
To su faktori koji nas primoravaju na neko kompromisno, ili hibridno rješenje.
Kao što je EU počela sa Zajednicom za ugljen i čelik, ove, Balkanske državice mogu se dogovoriti da etabliraju neke zakone koji bi zaštitili gospodarstva i nacionalne imovine od neprijateljskog prisvajanja izvana i od erozije iznutra.
Zakoni o kojima je riječ već su poznati malom dijelu javnosti ovih zemalja.
To su
Zakon o kontroli efikasnosti vlasti,
Zakon o kontroli efikasnosti rada managera,
Zakon o školstvu,
Zakon o kontroli efikasnosti funkcioniranja obitelji.
Sve ove zakone možete naći na mom webu Petar Bosnic Petrus com
U knjigama : Hrvatski testament, Nova Hrvatska i Hrvatsko Pravo.
Da ne bi bilo zabune, pridjev hrvatsko i hrvatski ovdje ništa ne znače, jer zakoni o kojima je riječ nemaju nacionalni karakter i mogu - poput propisa što spadaju u ius gentium - važiti u bilo kojoj zemlji počev od USA do Rusije ili Zanzibara. Uostalom, možda će baš Hrvatska biti posljednja koja će ih prihvatiti, iako su nastali na njenom tlu.
Tim se zakonima nikome ništa ne nameće, a svakoj bi zemlji olakšali razvoj gospodarstva, i opstanak općenito.
Dalje, nakon pripajanja moguće Nove Balkanske unije EU-niji, ti se zakoni mogu zadržati jer bi oni, državama koje bi ih etablirale dale stanovitu prednost pred drugim članicama EU, prednost ili povlašteni položaj koji bi se očitovao kao ekonomičnija gospodarska aktivnost, veća efikasnost državnog aparata, brzi rast životnog standarda i veća brzina i lakoća općeg razvoja.
Od ostalog što bi bilo potrebno za formiranje ovog temelja na kojem bi se kasnije, možda formirala Nova Balkanska unija jest ukidanje carinskih barijera među postojećim državicama.
Eto, ovi zakoni nisu političke naravi i njihovim se usvajanjem ne stvara politička unija, ali oni bi čak i bolje nego nekakva politička unija pomagali u zaštiti i razvoju ovih državica.
Mislim da, idući ovim putem, ili metodom: korak po korak, neće biti teško postići dogovor.
Trauma od raspada Jugoslavije još uvijek jako djeluje na balkanske narode. Svi boluju od PTSP-a, pa odatle i veliki otpor stvaranju neke nove Balkanske unije.
S druge strane, gubitak političke samokontrole u novostvorenim državicama vodi ka samodestrukciji tih državica. Prije svega, njihovih gospodarstava, a zatim tržišta i svega ostalog. Ove državice u sve većoj mjeri postaju plijen onog agresivnog dijela evropskog i svjetskog kapitala, koji se bogati i jača uglavnom na tzv. neprijateljskom prisvajanju oslabljenih tvrtki ili nacionalne imovine koja je izgubila efikasnu ili svaku zaštitu vlastitog političkog establišmenta.
Prijeti puno veće siromaštvo od onog kojeg trpimo sada.
Kako se suprotstaviti tome?
Sve češće se čuju glasovi o potrebi stvaranja neke nove Balkanske unije koja bi imala dovoljno veliko unutarnje tržište, dovoljno prostora za kretanje kapitala, roba i usluga i nešto jači politički establišment koji bi zaštitio interese gospodarstva i interese unije uopće.
No otpor stvaranju političke unije je za sada još prevelik.
S druge strane brzina procesa propadanja novih državica upozorava da se više ne može čekati na to da se nešto poduzme na polju njihovog spašavanja i očuvanja.
To su faktori koji nas primoravaju na neko kompromisno, ili hibridno rješenje.
Kao što je EU počela sa Zajednicom za ugljen i čelik, ove, Balkanske državice mogu se dogovoriti da etabliraju neke zakone koji bi zaštitili gospodarstva i nacionalne imovine od neprijateljskog prisvajanja izvana i od erozije iznutra.
Zakoni o kojima je riječ već su poznati malom dijelu javnosti ovih zemalja.
To su
Zakon o kontroli efikasnosti vlasti,
Zakon o kontroli efikasnosti rada managera,
Zakon o školstvu,
Zakon o kontroli efikasnosti funkcioniranja obitelji.
Sve ove zakone možete naći na mom webu Petar Bosnic Petrus com
U knjigama : Hrvatski testament, Nova Hrvatska i Hrvatsko Pravo.
Da ne bi bilo zabune, pridjev hrvatsko i hrvatski ovdje ništa ne znače, jer zakoni o kojima je riječ nemaju nacionalni karakter i mogu - poput propisa što spadaju u ius gentium - važiti u bilo kojoj zemlji počev od USA do Rusije ili Zanzibara. Uostalom, možda će baš Hrvatska biti posljednja koja će ih prihvatiti, iako su nastali na njenom tlu.
Tim se zakonima nikome ništa ne nameće, a svakoj bi zemlji olakšali razvoj gospodarstva, i opstanak općenito.
Dalje, nakon pripajanja moguće Nove Balkanske unije EU-niji, ti se zakoni mogu zadržati jer bi oni, državama koje bi ih etablirale dale stanovitu prednost pred drugim članicama EU, prednost ili povlašteni položaj koji bi se očitovao kao ekonomičnija gospodarska aktivnost, veća efikasnost državnog aparata, brzi rast životnog standarda i veća brzina i lakoća općeg razvoja.
Od ostalog što bi bilo potrebno za formiranje ovog temelja na kojem bi se kasnije, možda formirala Nova Balkanska unija jest ukidanje carinskih barijera među postojećim državicama.
Eto, ovi zakoni nisu političke naravi i njihovim se usvajanjem ne stvara politička unija, ali oni bi čak i bolje nego nekakva politička unija pomagali u zaštiti i razvoju ovih državica.
Mislim da, idući ovim putem, ili metodom: korak po korak, neće biti teško postići dogovor.
Poslednja izmena: