kristiansand
Veoma poznat
- Poruka
- 10.393
MOLIM VAS PROCITAJTE OVO PAZLJIVO I AKO JE MALO DUZE I NAPISITE SVOJE KRITIKE OVDE NA TEMI.
By Predrag Milica Jovanovic in NEPARTIJSKI SISTEM U SRBIJI ·
Zbog konstantnih primedbi forumskog mnjenja u Srbiji da bi "Direktna demokratija" u Srbiji prouzrokovala pojavu etatizma i anarhije, osećam potrebu da još jednom ukažem ljudima koji su kritike uputili na sledeće činjenice...
U sadašnjem političkom sistemu imamo da se manja grupa ljudi udruži oko zajedničkih političkih ideja
u političku grupaciju, koja se zove "Politička stranka".
Ispunjavanjem određenih zakonsko-pravnih normi, politička stranka praktično postaje relevantna državna institucija sa pravom sufinansiranja od strane države.
Stranka iz svog članstva vrbuje ljude kao kandidate za važne državne i lokalne funkcije a od ostatka biračkog tela traži podršku tim kandidatima odnosno idejama oko kojih je okupljeno članstvo stranke.
Svaka partija ima svoj statut na osnovu koga je propisana unutražnja struktura partije, suštinska politička ideologija kao i način odabira partijskih funkcionera odnosno kandidata partije za važne funkcije u aparatu državne i lokalne vlasti.
Postavlja se pitanje načina na koji neka politička stranka uspe da prikupi 10 hiljada potpisa kako bi postala politički relevantan činilac na političkoj sceni države odnosno participirala u delu budžeta države namenjenom sufinansiranju političkih partija.
Opšte je poznato da je jako teško spontanim putem prikupiti i organizovati toliki broj ljudi oko neke ideologije.
Dakle, najčešće se za takav proces koriste pre svega pozamašne svote novca kao i medijski autoritet odnosno medijska preoznatljivost i popularnost pojedinih članova partije.
Tamo gde se novac ulaže po automatizmu postoje i interesi tog novca.
Tamo gde se u Političku Stranku ulaže medijski autoritet, isti očekuje konpenzaciju ako njegovo političko delovanje rezultira ostvarivanjem prava na važne funkcije u državnom i lokalnom aparatu vlasti.
Omasovljenjem članstva Stranke razgranava se i struktura iste.
Paralelno sa omasovljavanjem stranke uvišestručuje se i novac u ulogu odnosno povećava se broj različitih interesa koji stoje iza novopridošlog novca.
Kao rezultat svih ovih procesa imamo jednu totalno neracionalnu i neefikasnu političku skalameriju koja treba da upravlja državom na što racionalniji i efikasniji način.
Pored svega ovoga ako se desi da na izborima određena politička stranka ne dobije apsolutan procenat glasova biračkog tela, prinuđena je da strukturu vlasti i način odlučivanja unutar iste dodatno iskomplikuje sklapanjem nakaradnih, skalamerija koalicija, čak sa strankama koje se ideološki razlikuju od nje same i preko 30 ili 40%.
Ako bi se poštovala neka elementarna načela demokratije, takve koalicije nisu dozvoljene i njihovim formiranjem stranka po automatizmu gubi legitimitet vlasti koju joj je omogućio deo biračkog tela glasajući za stranku odnosno njene ideje.
Zaključak iz svega ovoga je da su stranke veoma komplikovane ćelije političke vlasti u Srbiji i kao t-
akve ideološki- delotvorno veoma nekohezivne, sklone korupciji i rastakanju energije i novca samog
članstva stranke ali i budžetskih obveznika Srbije.
UMESTO SVEGA TOGA predlažem sledeće:
https://www.facebook.com/groups/nepartijskisistemusrbiji/doc/396814913677347/
-Dakle sve se pojednostavljuje i spušta sa državnog na narodu neuporedivo dostupniji lokalni nivo.
-Ljudi koji će vladati opštinama se biraju neposredno-direktno bez posredovanja političkih stranaka.
-Čovek na čelu opštine samostalno bira sve svoje saradnike kao i kadrove za sva rukovodeća mesta u opštini. Javna preduzeća, institucije za platni promet i slično.
-Umesto da se novac seli iz recimo Vršca u Beograd a onda iz Beograda u Novi Sad pa natrag u Vršac veći deo istog će ostati u Vršcu i tako se onemogućiti potencijalna korupcija zbog prelaska novca kroz više ruku tj. i Vršaci BG i NS... itd.
S tim što će opština Vršac kao jedna od razvijenijih u Srbiji imati obavezu da od 1 do 35% svog budžeta u zavisnosti od nivoa ekonomskog blagostanja opštine, odvoji i uputi ka nekoj od nerazvijenih opština odnosno u zajednički fond za nerazvijene opštine kojim će upravljati odgovarajući državni organi a njihov rad nadzirati predsednici svih nerazvijenih opština kao i predsednici opština koje pomoć upućuju u fond.
-Parlamentarni sistem se takođe racionalizuje i dobija smisao svog postojanja uvođenjem sistema 1-an poslanik iz svake od opština u Srbiji.
-Iz sistema tokova novca i vlasti se isključuju nepotrebni i štetni posrednici a pre toga se optimalna količina vlasti i novca ostavlja na raspolaganje lokalnim.opštinskim strukturama vlasti.
-Država se isključuje iz mešanja u finansijsku i investicionu politiku svake od opština i zadržava samo 3 uloge:
1.Kao sinhronizator a po potrebi korektor delovanja pojedinih opština u zajedničkim infrastrukturnim i političkim projektima od opšteg značaja, dakle za celu državu.
Primarni značaj u koordinisanju delovanja svake od opština imaće Državna skupština što se nameće njenim formatom 1-1.
Dakle, svaki poslanik će imati priliku da brani i odbrani interese svoje opštine kada su u pitanju pitanja i projekti od zajedničkog interesa s tim što će država u celom tom procesu imati ulogu sudije koji ima zadatak da samo u nužnoj potrebi presudi u sporu izemđu dveju ili više opština.
2.Kao neko ko raspoređuje novac koje će razvijene opštine iz svojih budžeta usmeravati ka nerazvijenim.
3.Kao neko ko će zajedno sa državnom skupštinom upravljati državnom policijom.
Naime. Novim sistemom predviđeno je da postoje 2 policije.
Lokalna-opštinska. Njena uloga će biti:
regulisanje saobraćaja na teritoriji opštine,
suzbijanje i prevencija sitnog kriminala na teritoriji opštine,
sankcionisanje narušioca urbanističkog i komunalnog reda u opštini.
Državna. Biće bar 100-u puta oružano jača i populaciono brojnija od bilo koje pojedine opštinske policije. Njena uloga će biti:
čuvanje državnih granica,
sprečavanje kršenja ustava države,
krupni kriminal na nivou države i opština,
...
Itd.
By Predrag Milica Jovanovic in NEPARTIJSKI SISTEM U SRBIJI ·
Zbog konstantnih primedbi forumskog mnjenja u Srbiji da bi "Direktna demokratija" u Srbiji prouzrokovala pojavu etatizma i anarhije, osećam potrebu da još jednom ukažem ljudima koji su kritike uputili na sledeće činjenice...
U sadašnjem političkom sistemu imamo da se manja grupa ljudi udruži oko zajedničkih političkih ideja
u političku grupaciju, koja se zove "Politička stranka".
Ispunjavanjem određenih zakonsko-pravnih normi, politička stranka praktično postaje relevantna državna institucija sa pravom sufinansiranja od strane države.
Stranka iz svog članstva vrbuje ljude kao kandidate za važne državne i lokalne funkcije a od ostatka biračkog tela traži podršku tim kandidatima odnosno idejama oko kojih je okupljeno članstvo stranke.
Svaka partija ima svoj statut na osnovu koga je propisana unutražnja struktura partije, suštinska politička ideologija kao i način odabira partijskih funkcionera odnosno kandidata partije za važne funkcije u aparatu državne i lokalne vlasti.
Postavlja se pitanje načina na koji neka politička stranka uspe da prikupi 10 hiljada potpisa kako bi postala politički relevantan činilac na političkoj sceni države odnosno participirala u delu budžeta države namenjenom sufinansiranju političkih partija.
Opšte je poznato da je jako teško spontanim putem prikupiti i organizovati toliki broj ljudi oko neke ideologije.
Dakle, najčešće se za takav proces koriste pre svega pozamašne svote novca kao i medijski autoritet odnosno medijska preoznatljivost i popularnost pojedinih članova partije.
Tamo gde se novac ulaže po automatizmu postoje i interesi tog novca.
Tamo gde se u Političku Stranku ulaže medijski autoritet, isti očekuje konpenzaciju ako njegovo političko delovanje rezultira ostvarivanjem prava na važne funkcije u državnom i lokalnom aparatu vlasti.
Omasovljenjem članstva Stranke razgranava se i struktura iste.
Paralelno sa omasovljavanjem stranke uvišestručuje se i novac u ulogu odnosno povećava se broj različitih interesa koji stoje iza novopridošlog novca.
Kao rezultat svih ovih procesa imamo jednu totalno neracionalnu i neefikasnu političku skalameriju koja treba da upravlja državom na što racionalniji i efikasniji način.
Pored svega ovoga ako se desi da na izborima određena politička stranka ne dobije apsolutan procenat glasova biračkog tela, prinuđena je da strukturu vlasti i način odlučivanja unutar iste dodatno iskomplikuje sklapanjem nakaradnih, skalamerija koalicija, čak sa strankama koje se ideološki razlikuju od nje same i preko 30 ili 40%.
Ako bi se poštovala neka elementarna načela demokratije, takve koalicije nisu dozvoljene i njihovim formiranjem stranka po automatizmu gubi legitimitet vlasti koju joj je omogućio deo biračkog tela glasajući za stranku odnosno njene ideje.
Zaključak iz svega ovoga je da su stranke veoma komplikovane ćelije političke vlasti u Srbiji i kao t-
akve ideološki- delotvorno veoma nekohezivne, sklone korupciji i rastakanju energije i novca samog
članstva stranke ali i budžetskih obveznika Srbije.
UMESTO SVEGA TOGA predlažem sledeće:
https://www.facebook.com/groups/nepartijskisistemusrbiji/doc/396814913677347/
-Dakle sve se pojednostavljuje i spušta sa državnog na narodu neuporedivo dostupniji lokalni nivo.
-Ljudi koji će vladati opštinama se biraju neposredno-direktno bez posredovanja političkih stranaka.
-Čovek na čelu opštine samostalno bira sve svoje saradnike kao i kadrove za sva rukovodeća mesta u opštini. Javna preduzeća, institucije za platni promet i slično.
-Umesto da se novac seli iz recimo Vršca u Beograd a onda iz Beograda u Novi Sad pa natrag u Vršac veći deo istog će ostati u Vršcu i tako se onemogućiti potencijalna korupcija zbog prelaska novca kroz više ruku tj. i Vršaci BG i NS... itd.
S tim što će opština Vršac kao jedna od razvijenijih u Srbiji imati obavezu da od 1 do 35% svog budžeta u zavisnosti od nivoa ekonomskog blagostanja opštine, odvoji i uputi ka nekoj od nerazvijenih opština odnosno u zajednički fond za nerazvijene opštine kojim će upravljati odgovarajući državni organi a njihov rad nadzirati predsednici svih nerazvijenih opština kao i predsednici opština koje pomoć upućuju u fond.
-Parlamentarni sistem se takođe racionalizuje i dobija smisao svog postojanja uvođenjem sistema 1-an poslanik iz svake od opština u Srbiji.
-Iz sistema tokova novca i vlasti se isključuju nepotrebni i štetni posrednici a pre toga se optimalna količina vlasti i novca ostavlja na raspolaganje lokalnim.opštinskim strukturama vlasti.
-Država se isključuje iz mešanja u finansijsku i investicionu politiku svake od opština i zadržava samo 3 uloge:
1.Kao sinhronizator a po potrebi korektor delovanja pojedinih opština u zajedničkim infrastrukturnim i političkim projektima od opšteg značaja, dakle za celu državu.
Primarni značaj u koordinisanju delovanja svake od opština imaće Državna skupština što se nameće njenim formatom 1-1.
Dakle, svaki poslanik će imati priliku da brani i odbrani interese svoje opštine kada su u pitanju pitanja i projekti od zajedničkog interesa s tim što će država u celom tom procesu imati ulogu sudije koji ima zadatak da samo u nužnoj potrebi presudi u sporu izemđu dveju ili više opština.
2.Kao neko ko raspoređuje novac koje će razvijene opštine iz svojih budžeta usmeravati ka nerazvijenim.
3.Kao neko ko će zajedno sa državnom skupštinom upravljati državnom policijom.
Naime. Novim sistemom predviđeno je da postoje 2 policije.
Lokalna-opštinska. Njena uloga će biti:
regulisanje saobraćaja na teritoriji opštine,
suzbijanje i prevencija sitnog kriminala na teritoriji opštine,
sankcionisanje narušioca urbanističkog i komunalnog reda u opštini.
Državna. Biće bar 100-u puta oružano jača i populaciono brojnija od bilo koje pojedine opštinske policije. Njena uloga će biti:
čuvanje državnih granica,
sprečavanje kršenja ustava države,
krupni kriminal na nivou države i opština,
...
Itd.