Quantcast
  • Dragi prijatelji, obaveštavamo vas da smo spojili forume "Košarka", "Fudbal", "Tenis" i "Ostali sportovi" u novi forum "Sport" koji se nalazi u kategoriji "Život".

Демографски губици и жртве у Југославији током другог свјетског рата

veliki krang

Legenda
Poruka
60.028
Pogledajte prilog 683753




Jugoslavija 657 101 žrtva.

Srbi 392 775

Hrvati 80 980

Muslimani 34 698

Konačni, usklađeni podaci državne komisije SFR Jugoslavije.


Znači ni 700 hiljada a u Jugoslaviji godinama do raspada se pričala laž o jedan milion i sedam stotina hiljada ubijenih, zašto?

Nisu konačni, već je taj spisak samo prvi od onih koji su kasnije dopunjavani od strane istih državnih komisija. Na ovom mestu ti treba objasniti kako funkcioniše muzejska postavka, pošto barataš podacima koje si našao na sajtu Muzeja genocida i proglašavaš ih kao konačne. Vidiš, u svakom muzeju se nalaze svedočanstva na neku temu, to jest artefakti povezani sa njom. Tako se u Muzeju genocida nalaze i svi dokumenti koji su se bavili genocidom, između ostalih i razne procene državnih komisija. Procena koju si ti okačio je prva, to jest preliminarna, i naravno da se originalni dokumenti čuvaju u muzeju. Takođe se čuvaju i kasnije procene, odnosno spiskovi stradalih, a ti spiskovi su u međuvremenu dopunjeni i jedan takav kaže da je identifikovanih žrtava bilo oko 650.000. Ponovićemo ga još jednom...

http://www.muzejgenocida.rs/images/rTabPregled.pdf
 

Srboskizborim

Veoma poznat
Poruka
10.581
Nisu konačni, već je taj spisak samo prvi od onih koji su kasnije dopunjavani od strane istih državnih komisija. Na ovom mestu ti treba objasniti kako funkcioniše muzejska postavka, pošto barataš podacima koje si našao na sajtu Muzeja genocida i proglašavaš ih kao konačne. Vidiš, u svakom muzeju se nalaze svedočanstva na neku temu, to jest artefakti povezani sa njom. Tako se u Muzeju genocida nalaze i svi dokumenti koji su se bavili genocidom, između ostalih i razne procene državnih komisija. Procena koju si ti okačio je prva, to jest preliminarna, i naravno da se originalni dokumenti čuvaju u muzeju. Takođe se čuvaju i kasnije procene, odnosno spiskovi stradalih, a ti spiskovi su u međuvremenu dopunjeni i jedan takav kaže da je identifikovanih žrtava bilo oko 650.000. Ponovićemo ga još jednom...

http://www.muzejgenocida.rs/images/rTabPregled.pdf

Moja greška je 50 hiljada. I to nenamerna.
 

veliki krang

Legenda
Poruka
60.028
Moja greška je 50 hiljada. I to nenamerna.

A to su samo identifikovane žrtve, neidentifikovane uopšte ne ulaze na spisak, a tu do izražaja dolazi onih 17 godina razlike između popisa stanovništva '31 i '48, čitava jedna generacija nije bila na prethodnom spisku.
 

Khal Drogo

Iskusan
Poruka
6.101
Сврха форума, посебно на птф историја, није затрпавати га инфантилним постовима, вртити 20,30 или 50 пута истих пар реченица (осим ако није провокатор ту бануо по задатку да обесмисли форум) него написати неку нову тврдњу, приложити неки нови извор и покушати дати допринос да тему боље сагледамо.
Зато би било добро да неко скрене пажњу овом провокатору да нема потребе исти извор упорно понављати, написао си једном, довољно је, посебно што је то већ све аутор теме на првој страници приложио, и тај извор и друге везане за тему и већ су на теми форумаши упознати са тим наводима. Наравно бадава том провокатору скренути пажњу, ем глупо, ем ошинуто, ем ко јуне завро да загађује српски форум бошњачком пропагандом.

Како је будаластим постовима "затрпана" тема, присиљен сам поновито, а тему сам управо отворио да би покушали разјаснити колико бејаху демографски губици а колико бјеше жртава у Југославији током II св.рата, попис жртава који нам је доступан на овом сајту није коначан број жртава.
Не постоји било гдје документ гдје пише да је то званичан број жртава нити то било ко смије написати. то су пописане жртве именом и презименом.
Зато се а како стоји у приложеном извору
Савезна комисија оценила је да је попис непотпун, да је њиме обухваћено само 56–59 одсто од процењеног броја страдалих (1.016.000 до 1.066.000), али да резултат пописа представља максимум који се могао постићи.
савезна комисија која је радила попис оградила и да је пописано 56-59% жртава које је требало обухватити пописом, те да је то био у том тренутку максимум.
Понављам, поред оних до чијих имена се није могло доћи, пописом нису обухваћене жртве које су страдале на страни окупатора (без обзира на којој страни страдали и то су били становници Југославије и морали су ући у жртве рата), ако погледамо књигу стрељаних које је ОЗНА стрељала у јужној Србији (ту је неких око 1.100 убијених именом и презименом), на попису нема нити једног имена од тих. а нису обухваћени страдали помагачли и симпатизери окупатора.
Већ сам у ранијим постовима написао да сматрам да је наведена процјена 56-59% превисока, тј да треба додати више од 41-44% те су по мени студије Д.Тасића и Д.Вогелника ближе истини, но да се не понављам.
Ако погледамо народносну стрзуктуру страдалих а коју сам извео из табеларног прегледа жртава у претходном посту
Овдје је моја изведена табела са додатим рубрикама процјене стварних жртава користећи као основ допуњени попис жртава (овдје);
БиХ​
БиХ​
БиХ​
БиХ​
ХРВ​
ХРВ​
ХРВ​
ХРВ​
НДХ​
НДХ​
НДХ​
НДХ​
ЈУГ​
ЈУГ​
ЈУГ​
ЈУГ​
Број​
Проц.​
Од​
До​
Број​
Проц.​
Од​
До​
Број​
Проц.​
Од​
До​
Број​
Проц.​
Од​
До​
Укупно​
210.162
100,0​
356.207​
375.289​
215.999
100,0​
366.100​
385.713​
443.645
100,0​
751.941​
792.223​
657.101
100,0​
1.113.731​
1.173.395​
Срби​
156.374​
74,4​
265.041​
279.239​
112.582​
52,1​
190.817​
201.039​
282.760​
63,7​
479.254​
504.929​
392.775​
59,8​
665.720​
701.384​
Хрвати​
7.422​
3,5​
12.580​
13.254​
70.474​
32,6​
119.447​
125.846​
78.456​
17,7​
132.976​
140.100​
80.980​
12,3​
137.254​
144.607​
Јевреји​
11.076​
5,3​
18.773​
19.779​
16.501​
7,6​
27.968​
29.466​
28.490​
6,4​
48.288​
50.875​
52.511​
8,0​
89.002​
93.770​
Муслимани​
31.911​
15,2​
54.086​
56.984​
78​
0,0​
132​
139​
31.999​
7,2​
54.236​
57.141​
34.698​
5,3​
58.810​
61.961​
Црногорци​
293​
0,1​
497​
523​
145​
0,1​
246​
259​
480​
0,1​
814​
857​
18.343​
2,8​
31.090​
32.755​
Словенци​
204​
0,1​
346​
364​
969​
0,4​
1.642​
1.730​
1.232​
0,3​
2.088​
2.200​
41.353​
6,3​
70.090​
73.845​
Остали​
2.882​
1,4​
4.885​
5.146​
15.250​
7,3​
25.847​
27.232​
20.228​
4,6​
34.285​
36.121​
36.441​
5,5​
61.764​
65.073​
Рубрике од до су прорачуни користећи основ процјену савезног завода за статистику тј да је пописано 56-59% од оних које је требало
она не одговара процентуакној заступљености народа, Срби су страдали непоредиво више него што су % заступљени, други народи неупоредиво мање,. Што и тако знамо, јер је над Србима у ендехазији извршен погром, врло близу 1/4 Срба (а по мени и више) који су битисали у ендехазији 1941-е је убијено.
За Србе то бјеше демографска катастрофа.
 
Poslednja izmena:

Srboskizborim

Veoma poznat
Poruka
10.581
Сврха форума, посебно на птф историја, није затрпавати га инфантилним постовима, вртити 20,30 или 50 пута истих пар реченица (осим ако није провокатор ту бануо по задатку да обесмисли форум) него написати неку нову тврдњу, приложити неки нови извор и покушати дати допринос да тему боље сагледамо.
Зато би било добро да неко скрене пажњу овом провокатору да нема потребе исти извор упорно понављати, написао си једном, довољно је, посебно што је то већ све аутор теме на првој стзтаници приложио, и тај извор и друге везане за тему и већ су на теми форумаши упознати са тим наводима. Наравно бадава том провокатору скренути пажњу, ем глупо, ем ошинуто, ем ко јуне завро да загађује српски форум бошњачком пропагандом.

Како је будаластим постовима "затрпана" тема, присиљен сам поновито, а тему сам управо отворио да би покушали разјаснити колико бејаху демографски губици а колико бјеше жртава у Југославији током II св.рата, попис жртава који нам је доступан на овом сајту није коначан број жртава.
Не постоји било гдје документ гдје пише да је то званичан број жртава нити то било ко смије написати. то су пописане жртве именом и презименом.
Зато се а како стоји у приложеном извору савезна комисија која је радила попис оградила и да је пописано 56-59% жртава које је требало обухватити пописом, те да је то био у том тренутку максимум.
Понављам, поред оних до чијих имена се није могло доћи, пописом нису обухваћене жртве које су страдале на страни окупатора (без обзира на којој страни страдали и то су били становници Југославије и морали су ући у жртве рата), ако погледамо књигу стрељаних које је ОЗНА стрељала у јужној Србији (ту је неких око 1.100 убијених именом и презименом), на попису нема нити једног имена од тих. а нису обухваћени страдали помагачли и симпатизери окупатора.
Већ сам у ранијим постовима написао да сматрам да је наведена процјена 56-59% превисока, тј да треба додати више од 41-44% те су по мени студије Д.Тасића и Д.Вогелника ближе истини, но да се не понављам.
Ако погледамо народносну стрзуктуру страдалих а коју сам извео из табеларног прегледа жртава у претходном посту она не одговара процентуакној заступљености народа, Срби су страдали непоредиво више него што су % заступљени, други народи неупоредиво мање,. Што и тако знамо, јер је над Србима у ендехазији извршен погром, врло близу 1/4 Срба (а по мени и више) који су битисали у ендехазији 1941-е је убијено.
За Србе то бјеше демографска катастрофа.

Da, po zvaničnim podacima Jugoslavije 400 hiljada ubijenih Srba , od ukupno 650 hiljada ubijenih svih nacionalnosti, što.je.zaista procentualno najviše.i demografska.kataastrofa..šta je sporno? Zao ti što nije više ubijenih Srba? Jesi li toliko "naopak" da želiš što broj nije veći? Malo ti 400 hiljada ubijenih Srba? Kakav si ti to čovek? Neverovatno, da ima takvih?da ti nisi neki potomak ustaša pa ti žao što nije više pobijenih Srba? Sumnjivo je to, baš sumnjivo, da ti Artuković šta u rodu? Možda praded?
 
Poslednja izmena:

veliki krang

Legenda
Poruka
60.028
Da, po zvaničnim podacima Jugoslavije 400 hiljada ubijenih Srba , od ukupno 650 hiljada ubijenih svih nacionalnosti, što.je.zaista procentualno najviše.i demografska.kataastrofa..šta je sporno? Zao ti što nije više ubijenih Srba? Jesi li toliko "naopak" da želiš što broj nije veći? Malo ti 400 hiljada ubijenih Srba? Kakav si ti to čovek? Neverovatno, da ima takvih?da ti nisi neki potomak ustaša pa ti žao što nije više pobijenih Srba? Sumnjivo je to, baš sumnjivo, da ti Artuković šta u rodu? Možda praded?

Ne, čovek ti upravo objašnjava metodologiju pravljenja popisa žrtava i navodi stav upravo državne komisije koja se bavila tim pitanjem, a koja kaže da je tim popisom obuhvaćeno manje od 60 posto od ukupnog broja žrtava.
 

banebeograd

Elita
Poruka
15.423
Zao ti što nije više ubijenih Srba? Jesi li toliko "naopak" da želiš što broj nije veći? Malo ti 400 hiljada ubijenih Srba? Kakav si ti to čovek? Neverovatno, da ima takvih?
jel moguce da si ti jos jedan od onih koji koriste google translate koji baguje ????
ili samo pises budalastine :dash:
 

Verkakaludjerka

Zainteresovan član
Poruka
106
Како је будаластим постовима "затрпана" тема, присиљен сам поновито, а тему сам управо отворио да би покушали разјаснити колико бејаху демографски губици а колико бјеше жртава у Југославији током II св.рата, попис жртава који нам је доступан на овом сајту није коначан број жртава.
Не постоји било гдје документ гдје пише да је то званичан број жртава нити то било ко смије написати. то су пописане жртве именом и презименом.
Зато се а како стоји у приложеном извору савезна комисија која је радила попис оградила и да је пописано 56-59% жртава које је требало обухватити пописом, те да је то био у том тренутку максимум.
Понављам, поред оних до чијих имена се није могло доћи, пописом нису обухваћене жртве које су страдале на страни окупатора (без обзира на којој страни страдали и то су били становници Југославије и морали су ући у жртве рата), ако погледамо књигу стрељаних које је ОЗНА стрељала у јужној Србији (ту је неких око 1.100 убијених именом и презименом), на попису нема нити једног имена од тих. а нису обухваћени страдали помагачли и симпатизери окупатора.

Samo mala dopuna postu koji u potpunosti podržavam, kao i prethodnom od istog člana foruma.
Dačekala sam da se nas dvoje slažemo, što neće izaći na dobro. :D

Poopisna komisija je utvrdila da je popisala 56 - 59% onih koje je trebalo popisati, bez stradalih "kvislinga" kako su ih oni nazvali. Ista komisija je napomenula da je broj stradlih kvislinga nepoznat, ali da oni računaju da ih je bilo 50.000.
http://www.muzejgenocida.rs/images/01zrtve rata 1941-1945.pdf , strana 7.
 

Khal Drogo

Iskusan
Poruka
6.101
Dačekala sam da se nas dvoje slažemo,....
Било које разборито мишљење и било који аргументован пост ћу подржати.
Уосталом свако може заступати свој став, бранити своје виђење, али не мораш бити кретен.
Наравно, то не важи за провокаторе који упорно врте ко зна колико пута истих пар реченица и затрпавају теме.
Poopisna komisija je utvrdila da je popisala 56 - 59% onih koje je trebalo popisati, bez stradalih "kvislinga" kako su ih oni nazvali. Ista komisija je napomenula da je broj stradlih kvislinga nepoznat, ali da oni računaju da ih je bilo 50.000.
http://www.muzejgenocida.rs/images/01zrtve rata 1941-1945.pdf , strana 7.
Да, то је тачно. Комисија се оградила да пописани број жртава није коначан број
Popis zrtava str 7.jpg

Ту су нагласили да је ту и најмање око 50.000 погинулих квинслига. Ту су били опрезни, написали су најмање, разлози зашто су тако формулисали су разумљиви, и овдје свакако морамо бити опрезни код закључака.
 

Verkakaludjerka

Zainteresovan član
Poruka
106
Било које разборито мишљење и било који аргументован пост ћу подржати.
Уосталом свако може заступати свој став, бранити своје виђење, али не мораш бити кретен.
Наравно, то не важи за провокаторе који упорно врте ко зна колико пута истих пар реченица и затрпавају теме. Да, то је тачно. Комисија се оградила да пописани број жртава није коначан број
Pogledajte prilog 684584
Ту су нагласили да је ту и најмање око 50.000 погинулих квинслига. Ту су били опрезни, написали су најмање, разлози зашто су тако формулисали су разумљиви, и овдје свакако морамо бити опрезни код закључака.
Namerno sam vam ostavila prostora za pentiranje :).

Poenta je bila u tome da je i sama komisija procenila da je broj stradalih veći od 1,016.000 do 1.066.000 za najmanje 50.000.
 

rv12aval

Aktivan član
Poruka
1.252
Izvod iz popisa stanovništva BiH 1931. godine
Vjeroispovjest Broj Udio
srpski pravoslavci 1.028.139 44,45 %
muslimani 718.079 30,90 %
rimokatolici 547.949 23,58 %



Izvod iz popisa stanovništva BiH 1948. godine
Nacionalnost Broj Udio
Srbi 1.135.732 44.29 %
neopredjeljeni 788.011 30.73 %
Hrvati 613.895 23.94 %
ostali 26.670 1.04 %


Treba uzeti u obzir i iseljavanje u Vojvodinu radi kolonizacije Vojvodine, između 1945 do 1948 godine.


Popis stanovništva je najbolji pokazatelj.


Postoje mnogo upućeniji u demografiju i popise od tebe mada tvoje šarlatanske insinuacije za neznalice mogu biti zbunjujuće. Predratni popis je vršen po veroiposvesti, dok su se na na posleratnom muslimani mogli opredeljivati kao neopredeljeni, kao Srbi ili kao Hrvati.
 

Slobodni mislilac

Aktivan član
Poruka
1.941
Popis po banovinama - 1931. godina



Banovina
pravoslavciKatolicievangelistiostali kršćanimuslimaniostaliukupno
Dravska banovina6.7451.107.15525.7172.6659271.0891.144.298
Drinska banovina992.924169.6133.8041.836356.46910.0931.534.739
Dunavska banovina1.393.269774.691167.87129.8432.66018.9612.387.295
Moravska banovina1.364.49011.06126829958.8026641.435.584
Primorska banovina138.375692.49621161869.360600901.660
Savska banovina517.1912.122.63121.88818.9223.82319.9282.704.383
Vardarska banovina1.046.03918.4724302.346499.3627.5941.574.243
Vrbaska banovina600.529172.7873.3779.245250.2651.1791.037.382
Zetska banovina516.49092.165208337315.677639925.516
Uprava grada Beograda209.44956.7767.3952.0413.8219.456288.938
ukupno6.785.5015.217.847231.169
68.1521.561.16670.20313.934.
 

Slobodni mislilac

Aktivan član
Poruka
1.941
Na prostoru današnje Bosne i Hercegovine popisano je 2.323.555 stanovnika, od kojih je prema vjerskom opredjeljenju bilo:
• pravoslavnih 1.028.139 ili 44.25 %
• muslimana 718.079 ili 30.90 %
• katolika 547.949 ili 23.58 %
naravno, veliki broj muslimana se iselio u Tursku i dr.
 

Slobodni mislilac

Aktivan član
Poruka
1.941
Prema popisu stanovništva obavljenom 15. ožujka 1948., Jugoslavija je imala 15.772.098 stanovnika te je bio vidljiv demografski gubitak tijekom Drugog svjetskog rata. Prema rezultatima istraživanja iz 1964., Jugoslavija u Drugom svjetskom ratu izgubila 597.323 osoba ili oko 4 % stanovništva. Po republikama, najviše žrtava je imala Hrvatska: 194.749 poginulih ili nestalih civila i partizana ili 32,6 % ukupno stradalih. Bosna i Hercegovina je imala 177.045 žrtava (29,6 %), uža Srbija 97.728 (16,4 %), Vojvodina 41.370 (6,9 %), Slovenija 40.791 (6,8 %), Makedonija 19.706 (3,3 %), Crna Gora 16.903 (2,8 %) a Kosovo 7.927 (1,3 %), dok se za 1.744 nije znalo republičko podrijetlo. Po udjelu postotka poginulih, najviše je imala Bosna i Hercegovina, oko 7 % ukupnog stanovništva, a najmanje Kosovo, oko 1 %. Savezni statistički ured navodi da bi bez rata Jugoslavija imala oko 18,3 milijuna stanovnika, ali da je broj žitelja od zadnjeg popisa iz 1931. ipak povećan za 1,3 milijuna ili 9,1%.
 

Slobodni mislilac

Aktivan član
Poruka
1.941
Popis iz 1948. po prvi put je uključio i područja Istre i Slovenskog primorja oko Trsta, koja su prije pripadala Italiji. Obrazac je sadržavao 13 pitanja i uputstvo za popunjavanje. Bilo je predviđeno da muslimani jugoslavenskog etničkog podrijetla daju neki od odgovora: Srbin-musliman, Hrvat-musliman ili neopredijeljen-musliman, s tim što su Srbi-muslimani uključeni u Srbe, Hrvati-muslimani u Hrvate i Makedonci-muslimani u Makedonce, dok su neopredijeljeni-muslimani iskazani posebno, što je izazvalo poneke konfuzije. Kasnijim popisima muslimanima je priznat status naroda.
 

Slobodni mislilac

Aktivan član
Poruka
1.941
Od ukupno 15,77 milijuna žitelja, najviše je otpalo na Srbiju: 6.527.966 ili 41,4 %. Kosovo je imalo 727.820 žitelja (498.242 Albanci ili 68,4 %, 171.911 Srbi ili 23.6 %), Vojvodina 1.663.212 žitelja (Srbi 841.246 ili 50,6 %, Mađari 428.932 ili 25,8 %, Hrvati 134.232 ili 8,1 %) a uža Srbija 4.134.934 žitelja (Srbi 3.810.573 ili 92,2 %, Albanci 33.289 ili 0,8 % i drugi).Time jugostatistika demantira srpske laži.

Na Hrvatsku je otpalo 3.779.858 ili 24 % stanovništva Jugoslavije. Hrvata je bilo 2.975.339 ili 78,7 %, Srba 543.795 ili 14,4 %. Bosna i Hercegovina je imala 2.565.277 žitelja, od toga 1.136.116 Srba (44,3 %), 788.403 Muslimana/Bošnjaka (30,7 %), 614.123 Hrvata (23,9 %) i drugih. Makedonija je brojila 1.152.986 stanovnika (789.648 Makedonci ili 68,4 %, 197.389 Albanci 17,1 %), Slovenija 1.391.873 (1.350.459 Slovenci ili 97 %, 16.069 Hrvati ili 1,2 %) a Crna Gora 377.189 (342.008 Crnogorci ili 90,7 %, 19.425 Albanci ili 5,1 % i drugi).

Jugoslavija je zabilježila pet gradova većih od 100.000 stanovnika, šest od preko 50.000 i 17 s preko 20.000. Ukupan broj gradskog stanovništva bio je 1,94 milijuna ili 12,3 %, a seoskog 13,83 milijuna ili 87,7 %. Najveći gradovi bili su Beograd (367.816 stanovnika), Zagreb (279.623 stanovnika), Ljubljana (115.095 stanovnika) i Sarajevo (113.769 stanovnika).
 

Slobodni mislilac

Aktivan član
Poruka
1.941
Prema popisu vlasti Kraljevine Jugoslavije, na prostoru dijelova ondašnjih banovina (Vrbaska, Drinska, Zetska i Primorska) na prostoru Bosne i Hercegovine, popisano je sljedeće stanovništvo.

Izvod iz popisa stanovništva BiH 1948. godine
NacionalnostBrojUdio
Srbi
1.135.732​
44.29 %
788.011​
30.73 %
613.895​
23.94 %
ostali​
26.670​
1.04 %


Izvod iz popisa stanovništva BiH 1931. godine
VjeroispovjestBrojUdio
srpski pravoslavci​
1.028.139​
44,45 %
muslimani​
718.079​
30,90 %
rimokatolici​
547.949​
23,58 %
 

Slobodni mislilac

Aktivan član
Poruka
1.941
U KOLONIZACIJI posle Drugog svetskog rata, u 114 sela i gradova u Vojvodini je doseljeno oko 250.000 ljudi, u ogromnoj većini Srba. Najviše njih, više od 76.000, stiglo je sa teritorije Bosne i Hercegovine. Istovremeno, iz Hrvatske je kolonizovano više od 40.000, iz Crne Gore oko 38.000, iz centralne Srbije preko 15.000 duša...


Ovim podacima, u kapitalnom delu „Agrarna reforma i kolonizacija u Jugoslaviji 1945-1948“ istoričar Nikola L. Gaćeša ilustruje stav da je ta kolonizacija bila jedno od najvećih organizovanih preseljenja stanovništva u istoriji Evrope. Ona je, ipak, bila samo uvod u još masovnije doseljavanje u Vojvodinu koje će iz korena promeniti njen etnički sastav.
 
stanje
Ova tema je zatvorena zbog neaktivnosti. Molim objavite novu temu i pridružite se diskusiji.

Top
  Blokirali ste reklame
Dragi prijatelju, nemojte da blokirate reklame - isključite Ad Blocker na Forumu, jer će tako mesto vaših susreta na Krstarici ostati besplatno za korišćenje.