Deca i mladi sa problemima u ponašanju

Serafim 00

Buduća legenda
Moderator
Poruka
25.556
Porodica koja je disfunkcionalna, u manjoj ili većoj meri, nije u stanju da održi
kontrolu na adekvatan način i, posmatrano iz sistemske perspektive,
ponašanje deteta je odraz neadekvatnih porodičnih odnosa i obrazaca
ponašanja.

Konflikti u vazi sa disciplinovanjem dece, osam puta su češći kod porodica u
kojima deca pokazuju probleme u ponašanju, pozitivne interakcije su za 50%
ređe i češće se (nenamerno) potkrepljuje negativno ponašanje.

Nedoslednost u pogledu vaspitanja dece i devijantni model rešavanja
problema, dešavaju se često zbog stresa i nezadovoljstva i roditelji su
emocionalno nedostupni deci.
 
Polazi se od toga da roditelj voli svoje dete i ima najbolje namere za njega i radi
najbolje što ume, samo što način nije dobar /može biti bolji.

Sa kakvim god da su nivoom motivacije za promenu, treba biti obazriv, jer za ove
porodice savetovanje predstavlja rizično otvaranje prema nekom novom sistemu i
ukoliko se njihovoj motivaciji ne pristupi veoma pažljivo, vrlo lako ih možemo izgubiti
kao klijente, a oni su jedni od ključnih aktera u promeni mlade osobe.

Uvažavaju se potebe roditelja za ventiliranjem, ali i jasno i kontinuirano se vraćaju na
temu savetodavnog rada i podstiču se na zaključak. Konforontacija se vrši veoma
pažljivo, korak po korak.

Roditelji kroz individualno savetovanje uče da usvoje nove roditeljske veštine
pozitivnog disciplinovanja dece, ali i kako da se nose sa svojim jakim emocijama koje
ih ponekad preplavljuju, kako da reaguju u različitim situacijama za sebe i/ili dete
(program razvijanja veština planiranja, rešavanja problema i suočavanja sa stresom
roditeljstva)

Insistira se na razlikovanju ličnosti i ponašanja deteta - dobar čovek može da radi loše
stvari - i o tome se edukuju. Roditelj se uči kako da dete prihvata onakvim kakvo jeste,
sa svim njegovim manama i vrlinama i da fokus bude trenutno ponašanje i percepcija
budućnosti, a ne prošlost. Ovim se razvija i topao, bliskiji odnos sa detetom, što
povećava i autoritet roditllja.

Edukacija roditelja o karakteristikama i izazovima odrastanja, o datoj razvojnoj fazi u
kojoj je dete, o potrebama deteta na datom uzrastu, o načinima da zadovolje detetove
potrebe na vaspitno adekvatan način.

Razvijanje komunikacijskih veština – aserivnost i aktivno slušanje, kao i sposobnosti za
postavljanje granica uz pokazivanje ljubavi.

Mogu se davati primeri ponašanja, predlagati različite mogućnosti, ali uvek uz
proveru sa klijentom da li je to nešto što je u njihovoj specifičnoj situaciji primenljivo
i delotvorno (uvažava se utisak i osećaj roditelja).
 
Zanimljivo je da svaka analiza ovih problema targetuje roditelje kao jedino odgovorne, a istovremeno se sužava njihov kapacitet da utiču na svoje potomke
Svaka analiza polazi od toga da je porodica jezgro svakog čoveka i da je kao takva veoma značajna za njegov razvoj i fukcionisanje
Sa druge strane, roditeljsko pravo postoji samo u meri koja je neophodna za zaštitu prava, ličnosti i interesa deteta...što opovrgava prvi deo
 
Jer kada nastupe problemi, neka deca kao i odrasli ljudi su senzibilnija i nemaju kapacitete da se na neki "tvrdji" način nose sa njima
Imam brata isto tako problematicnog u mladosti,alkoholicar,pusac,posao konobara pravi poseban profil ljudi,ali se nismo slagali ni kao deca,nikad mi nije bio stariji brat,uvek ljubomoran,suzu nije pustio za majkom,sahranu ni dinar da da,trazi od mene 20 000e od prodatog stana,nebitno samo 100% ne ispadnu ista deca iz iste kuce
 
Imam brata isto tako problematicnog u mladosti,alkoholicar,pusac,posao konobara pravi poseban profil ljudi,ali se nismo slagali ni kao deca,nikad mi nije bio stariji brat,uvek ljubomoran,suzu nije pustio za majkom,sahranu ni dinar da da,trazi od mene 20 000e od prodatog stana,nebitno samo 100% ne ispadnu ista deca iz iste kuce
E vidiš, on je bio prvenac...kome je najverovatnije povladjivano dosta i njegove greške se nisu posmatrale kao nešto za šta treba da snosi sankcije, što se kasnije odrazilo na celokupan život, jer nikada nije smosio posledice za svoje postupke
 
E vidiš, on je bio prvenac...kome je najverovatnije povladjivano dosta i njegove greške se nisu posmatrale kao nešto za šta treba da snosi sankcije, što se kasnije odrazilo na celokupan život, jer nikada nije smosio posledice za svoje postupke
Nije se ni znalo sta radimo napolju,bio je privodjen,oduzimanje oruzja,vozacke kasnije,kazem ti mnoga deca su zapostavljena i prepustena okolini,babi i dedi,dadiljama,danas netu dok smo mi imali decje emisije,nismo imali cime da se trujemo,sve to opasno nije iz kuce kapiras,drustvo servira
 
Nije se ni znalo sta radimo napolju,bio je privodjen,oduzimanje oruzja,vozacke kasnije,kazem ti mnoga deca su zapostavljena i prepustena okolini,babi i dedi,dadiljama,danas netu dok smo mi imali decje emisije,nismo imali cime da se trujemo,sve to opasno nije iz kuce kapiras,drustvo servira
Porodica je ta koja je trebalo da selektuje draži koje se primaju iz spoljšnje sredine, trebala je da bude zaštitna opna za sve "opasnosti" sa kojima se dete eventualno sreće...da ga nauči kako da se nosi sa svim tim...
 
Porodica je ta koja je trebalo da selektuje draži koje se primaju iz spoljšnje sredine, trebala je da bude zaštitna opna za sve "opasnosti" sa kojima se dete eventualno sreće...da ga nauči kako da se nosi sa svim tim...
Vikend nije dovoljan,preko nedelje su par sati s decom,dok su po ceo dan u skoli i vrticu,samo tu se vidi ko ima veci uticaj,posle im se pusti tv i daju igrice,ortak pusio godinama,posle kao da kaze kevi,ona kaze ja mislila ti mrzis cigarete xaxa,tako isto njegov brat ni da proba,mogu takve primere do sutra,nema veze sa roditeljima,okolina i sta nam bog da snage i pameti
 
Vikend nije dovoljan,preko nedelje su par sati s decom,dok su po ceo dan u skoli i vrticu,samo tu se vidi ko ima veci uticaj,posle im se pusti tv i daju igrice,ortak pusio godinama,posle kao da kaze kevi,ona kaze ja mislila ti mrzis cigarete xaxa,tako isto njegov brat ni da proba,mogu takve primere do sutra,nema veze sa roditeljima,okolina i sta nam bog da snage i pameti
Ima sve veze sa roditeljima...Postoji nešto što se zove transgeneracijski prenos podataka. To znači da nesvesno usvajamo vrednosti, obrasce ponašanja, regovanja u datim situacijama, od roditelja. Od majke nasledjujemo osećanja, od oca sigurnost. Zato i partnera biramo prema karakteristikama roditelja suprotnog pola. Porodica je nukleus..To, što sada neko pokušava da je obezvredi je veliki društveni problem
 
Ima sve veze sa roditeljima...Postoji nešto što se zove transgeneracijski prenos podataka. To znači da nesvesno usvajamo vrednosti, obrasce ponašanja, regovanja u datim situacijama, od roditelja. Od majke nasledjujemo osećanja, od oca sigurnost. Zato i partnera biramo prema karakteristikama roditelja suprotnog pola. Porodica je nukleus..To, što sada neko pokušava da je obezvredi je veliki društveni problem
Da samo sto 1 to nasledi drugi ne,posebna je prica 2 razlicita roditelja koje dete je privrzeno majci koje ocu ili ako su sa jednim roditeljem,mozes da kazes geni ali ne vaspitanje,usvojena i napustena deca su prepustena okolini,evo dalji brat na selu ima 5oro dece,posmatras ih razliciti su i tek ce se videti promene,ima istih sablona ali sustinski bitno posvadjace se kad tad
 
Da samo sto 1 to nasledi drugi ne,posebna je prica 2 razlicita roditelja koje dete je privrzeno majci koje ocu ili ako su sa jednim roditeljem,mozes da kazes geni ali ne vaspitanje,usvojena i napustena deca su prepustena okolini,evo dalji brat na selu ima 5oro dece,posmatras ih razliciti su i tek ce se videti promene,ima istih sablona ali sustinski bitno posvadjace se kad tad
Čak se i za njih gleda da budu zaštićena smeštajem u porodičnom okruženju kad god je to moguće...Što samo pokazuje značaj pripadanja nečemu, doživeti osećaj pripadanja je za napušteno dete nepocenjivo...Čak je i smeštaj u dom vrsta porodičnog okruženja
 
Mnogo veci uticaj ima skola to jes drustvo i okolina,jer posmatram vrsnjake u kuci i na ulici,sasvim primerna porodica a napolju izduvni ventil postanu probisveti,takodje dvoje dece iz iste kuce ne ispadnu ista vaspitana isto
U najranijem uzrastu,kada se i formira ličnost deteta, roditelji su krunske figure.
Tek kasnije,u periodu pubertets,vršnjačka grupa preuzima primat,postaje važnije šta kaže grupa i šta je po njoj "in", roditelji padaju u drugi plan,nekad se čak doživljavaju i kao "neprijatelji"
Da skratim,prvih 7 godina života deteta su najvažnije za vaspitavanje,tad se vrši "utiskivanje", posle je sve samo nijansiranje.
 
U najranijem uzrastu,kada se i formira ličnost deteta, roditelji su krunske figure.
Tek kasnije,u periodu pubertets,vršnjačka grupa preuzima primat,postaje važnije šta kaže grupa i šta je po njoj "in", roditelji padaju u drugi plan,nekad se čak doživljavaju i kao "neprijatelji"
Da skratim,prvih 7 godina života deteta su najvažnije za vaspitavanje,tad se vrši "utiskivanje", posle je sve samo nijansiranje.
Jeste do 7 godine dete jedva nauci da cita a kamo da mu se usadila neka bitnija ponasanja i rasudjivanja,da ne pricam cim krene u skolu koliko se pogube i menjaju zbog okruzenja,sve sto gradimo s decom se lomi u sekundi kao cackalica i mnogo kasnije
 
Svaka analiza polazi od toga da je porodica jezgro svakog čoveka i da je kao takva veoma značajna za njegov razvoj i fukcionisanje
Sa druge strane, roditeljsko pravo postoji samo u meri koja je neophodna za zaštitu prava, ličnosti i interesa deteta...što opovrgava prvi deo

Problemi dece danas su višeslojni. Ali prvo da vidimo šta su konkretno problemi-
kriminal? droga? zavisnost od društvenih mreža i jutubera?
Koji su statistički podaci oko ovoga - kod nas , u okruženju, u evropi....

Ko ovo definiše, ko se bavi ovim i ko uopšte ima ovlašćenje da se bavi tuđim životima i privatnosti drugih ljudi.
O čemu pričamo?

Edukacija roditelja o karakteristikama i izazovima odrastanja, o datoj razvojnoj fazi u
kojoj je dete, o potrebama deteta na datom uzrastu, o načinima da zadovolje detetove
potrebe na vaspitno adekvatan način.
Razvijanje komunikacijskih veština – aserivnost i aktivno slušanje, kao i sposobnosti za
postavljanje granica uz pokazivanje ljubavi.
Mogu se davati primeri ponašanja, predlagati različite mogućnosti, ali uvek uz
proveru sa klijentom da li je to nešto što je u njihovoj specifičnoj situaciji primenljivo
i delotvorno (uvažava se utisak i osećaj roditelja).
Da li ovde pojam klijent označava komercijalnu relaciju između nekog savetovališta i zainteresovanog roditelja ili se ovde diskutuje obaveznoj edukaciji populacije? Meni ovo deluje kao pamflet neke ustanove - firme koja pruža psihološka savetovanja.
 
Jeste do 7 godine dete jedva nauci da cita a kamo da mu se usadila neka bitnija ponasanja i rasudjivanja,da ne pricam cim krene u skolu koliko se pogube i menjaju zbog okruzenja,sve sto gradimo s decom se lomi u sekundi kao cackalica i mnogo kasnije
To će ti reći svaki psiholog i psihijatar. Deca upijaju kao sunđeri i uče po modelu. Ne treba da znaju da pišu i čitaju da bi usvajala obrasce ponašanja i stavove roditelja.
 
Verovala sam cvrsto da se dete moze vaspitavati gledanjem i slusanjem, bihejvioralno.
Postoje deca, koja se nicim ne mogu vaspitati. Rodi se teska dusa i ko zna cije je gene od kog pretka nasledila i cije grehe ko ispasta.
Vidim iz svoje porodice primer tome. Nauka sve racionalizuje, te je tako roditelj jedino kriv, ali zivot demantuje.
... Sad ce moderatori, ali... Tako bih i ja reagovala i mislila, da to i to kod mene ne bi moglo da se desi, da nemam primer u porodici..
 
Nauka sve racionalizuje, te je tako roditelj jedino kriv, ali zivot demantuje.

Ne radi se o krivici nego o uticaju.

Nisu roditelji uvek "krivi", posebno ne jedini, ali su bitan faktor. Pretpostavimo i da se dete "takvo rodi", to treba prepoznati i adekvatno se postaviti.

Nije poenta roditeljima nabijati grižu savesti nego pravilno adresirati problem.
 

Back
Top