Da li su Srbi u ranom srednjem veku isprva bili ogranak hrvatskog plemena?

Q. in perpetuum hibernum

Stara legenda
Poruka
76.992
Ovo je jedna dosta interesantna tema koju je forumaš @Kole11 otvorio, citirajući vizantijske izvore koji su poistovećivali Hrvate i Srbe. Ponukan time, bacio sam pogled na raspravu čuvenog francuskog vizantologa i stručnjaka za slovenske starine, Anrija Gregoara (1881-1964): Poreklo i ime Hrvata i Srba (Orìgine et le Nom des Croates et des Serbes).

Rad se u celosti može pročitati na jstor-u: https://www.jstor.org/stable/44168583?read-now=1&seq=30#page_scan_tab_contents

Erbog.jpg


Gregoar tumači vizantijske izvore tog vremena i zaključuje o poreklu Hrvata, dovodeći blisko u vezu sa pokretima panonskih Bugara. Njegov je zaključak da je ime „Srbin“ jednom delu hrvatskog naroda bilo dodeljeno od strane nekog suseda ili vrhovnog suverena tog konkretnog dela Hrvata, možda baš Avara.

Kakvo je mišljenje forumaša o hipotezi Gregoara? 🤔
 

Scott Isle

Veoma poznat
Poruka
12.502
To su mnogo kasnija imena; kasnije zabeležena, u skladu sa tim i da je većina populacije bila slovenske narodnosti.

I ranije su zabiljezena ta srpska imena, to su gotska imena iz vremena pada Rima u Dalmaciji. Valamir, Vidimir, Cudimir, VIdigoj, su zabiljezeni, u Panoniji, Slavoniji, Boiiki.
 

suave

Ističe se
Poruka
2.088
Pošto se njegovo razmišljanje zasniva na DAI osnovano je koliko i DAI. Hrvati su ili deo srpskog plemena ili deo srpskog plemenskog saveza. Na žalost, još uvek nismo razgraničili katoličke entitete u Bosni, Dalmaciji, Lici, Srpskom Međurečju (Kordun i Banija) i Slavoniji, i nažalost, nismo ih sem povremeno, genetski upoređivali jedne između drugih, čime bi došli do bolje slike razvoja religijsko- etničkog identiteta hrvatskog entiteta.

A Gregoar se samo bavi filozofskim domišljanjima. Zamlata božja
 

Q. in perpetuum hibernum

Stara legenda
Poruka
76.992
I ranije su zabiljezena ta srpska imena, to su gotska imena iz vremena pada Rima u Dalmaciji. Valamir, Vidimir, Cudimir, VIdigoj, su zabiljezeni, u Panoniji, Slavoniji, Boiiki.

Hajde, znaš šta ja mislim o tome. Ali i nebitno, to je drugo vreme. Ovde je reč o početku VII stoleća i doseljavanju Hrvata na Balkansko poluostrvo. Ili možda preciznije, nastanku Hrvata (a po Gregoaru, posredno, i Srba).
 

Scott Isle

Veoma poznat
Poruka
12.502
Hajde, znaš šta ja mislim o tome. Ali i nebitno, to je drugo vreme. Ovde je reč o početku VII stoleća i doseljavanju Hrvata na Balkansko poluostrvo. Ili možda preciznije, nastanku Hrvata (a po Gregoaru, posredno, i Srba).

Nemocan si. To su izvori. Ne mozes ti tu nista ni dodat ni oduzet. Jednostavno to su Srbi, i Teodorik Veliki je Srbin. To su srpska imena.
Vidigoj, Prosigoj, Gojnik
Vidimir, Cudimir, Strojimir, Munitmit
 

Q. in perpetuum hibernum

Stara legenda
Poruka
76.992
Nemocan si. To su izvori. Ne mozes ti tu nista ni dodat ni oduzet. Jednostavno to su Srbi, i Teodorik Veliki je Srbin. To su srpska imena.
Vidigoj, Prosigoj, Gojnik
Vidimir, Cudimir, Strojimir, Munitmit

Ovde je reč o srpskom etnonimu (SerBoima, kako ti kažeš ono). Slabo tu znači antroponimija.
 

Q. in perpetuum hibernum

Stara legenda
Poruka
76.992
Pa ni srpski etnonim ne moze biti hrvatski jer je specificno ilirsko panonski, Ser Boi. Ser ili Sar se koristi u antici specificno kod nad i nigdje drugo. I Boi su u Panoniji.

Ne postoji ništa specifično hrvatsko, tako da se ne može reći ni da je nešto hrvatsko ili ne. To je plemenska zajednica koju je oformio jedan lider.

A tu tvoju hipotezu glede Srba, već sam ti rekao više puta da neću uopšte ni da komentarišem. Bez uvrede, prosto.
 

Scott Isle

Veoma poznat
Poruka
12.502
Ne postoji ništa specifično hrvatsko, tako da se ne može reći ni da je nešto hrvatsko ili ne. To je plemenska zajednica koju je oformio jedan lider.

A tu tvoju hipotezu glede Srba, već sam ti rekao više puta da neću uopšte ni da komentarišem. Bez uvrede, prosto.

Boi su Srbi, direktno iz izvora. Oni zovu svoju zemlju Boiika. Dolaze iz Boiike. Po definici to je zemlja Boiia. Iz izvora.
Hrvati se nigdje ne vezu za Boiie. Ni u jednom izvoru.
 
Poruka
15.214
Nisu, po imenima iz DAI. Vrlo jednostavno.
Hrvatska Imena su: Kluka, Lobel, Kosencic, Muklo, Hrobat, Kocil.
Srpska Imena su: Bozislav, Vlastimir, Prosigoj, Gojnik, Muntimir, Radoslav, Strojimir
Kao da su srpska imena u ranom srednjem veku bila više (zapadno)slovenska, a Hrvatska možda bliža onome čega ima po zapadnoj Ukrajini i Galiciji, možda u imenima ranih hrvatskih vladara ima nekih sarmatskih tragova - indoiranska veza Hrvata su definitivno bili Sarmati, a kao da su ostavili nekog traga i u istočnoj Poljskoj - zapadnoj Galiciji.
 
Poruka
15.214
Boi su Srbi, direktno iz izvora. Oni zovu svoju zemlju Boiika. Dolaze iz Boiike. Po definici to je zemlja Boiia. Iz izvora.
Hrvati se nigdje ne vezu za Boiie. Ni u jednom izvoru.
Boiika je Bohemija - Češka, nije slučajno da i Česi i mi imamo reke Morave, verovatno se deo Srba doselio iz Moravske.
 

Scott Isle

Veoma poznat
Poruka
12.502
Kao da su srpska imena u ranom srednjem veku bila više (zapadno)slovenska,Hrvatska bliža onome čega ima po zapadnoj Ukrajini i Galiciji, možda u imenima ranih hrvatskih vladara ima nekih sarmatskih tragova - Sarmati su mona

Nisam duboko istrazivao Hrvate, ali na prvu loptu imaju slicnost sa Hunskim imena, recimo:
Atila, Lobel, Kocil, Totila, Muklo
Buga, Tuga
, Bleda (unuk Atile)
Mundzuk (sin Atile)
Ja bi ih nazvao Hunima, po imenima. A kasnije mozda i Avarima, Ugarima, Ogorima jer tamo je Atila stolovao.


A u Slavoniji ostrogoti, Vidimir, Cudimir, Valamir, pa kasnije Vidigoj. To su srpska imena, ostrogotska, do dan danas.
 
Poslednja izmena:
Poruka
15.214
Nisam duboko istrazivao Hrvate, ali na prvu loptu imaju slicnost sa Hunskim imena, recimo:
Atila, Lobel, Kocil, Totila, Muklo
Buga, Tuga
, Bleda (unuk Atile)
Mundzuk (sin Atile)
Ja bi ih nazvao Hunima, po imenima.

A srpska imena su ostrogotska, do dan danas.
Huni su bili samo vodeći sloj u plemenskoj konfederaciji, zato im se država onako brzo raspala posle prvog većeg poraza i Atiline smrti. Ko zna koji narod (grupa naroda/plemena) je bio brojčano dominantan u tom savezu - slučno kao Avarski Hring/Kaganat, da su Avari bili najbrojniji sigurno bi ih bilo i dan danas.
 

Scott Isle

Veoma poznat
Poruka
12.502
Huni su bili samo vodeći sloj u plemenskoj konfederaciji, zato im se država onako brzo raspala posle prvog većeg poraza i Atiline smrti. Ko zna koji narod (grupa naroda/plemena) je bio brojčano dominantan u tom savezu - slučno kao Avarski Hring/Kaganat, da su Avari bili najbrojniji sigurno bi ih bilo i dan danas.

Da bili su vodeci pod Atilom kod nas na istoku Evrope.
U vrijeme pada Rima u Dalmaciji, 395. godine, i prije toga, postojala je podjela Evrope na Rimsko Carstvo i Gotsko Carstvo od sjevernog mora do crnog mora preko podunavlja. Nasa loza je Ostrogotska iz Panonije, a Huni su dosli, navodno sa istoka da se ukljuce u ratove protiv Rima. I Atila je bio Car.
Kad je Atila umro, sin Cudimira Teodorik Veliki je postao car, i kasnije u vrijeme Justinijana Teodorikov zet Vidigoj.
I tu negdje nakon Justinijana se stvara Avarska drzava u Panoniji, i kod nas Velika Moravska oko 550.-600. godine.
 
Poruka
7.792
Ponukan ........bacio sam pogled na raspravu čuvenog francuskog vizantologa i stručnjaka za slovenske starine, Anrija Gregoara (1881-1964): Poreklo i ime Hrvata i Srba (Orìgine et le Nom des Croates et des Serbes).
Рођен у Белгији, живео у Белгији радио у Белгији умро у Белгији. Што си га одредио као Француза ? Погрешио си или имаш неку накану ?
Не може се прочитати у целости види се само да има 31 страну и видљив је увод који си копирао на теми.
Gregoar tumači vizantijske izvore tog vremena i zaključuje o poreklu Hrvata, dovodeći blisko u vezu sa pokretima panonskih Bugara. Njegov je zaključak da je ime „Srbin“ jednom delu hrvatskog naroda bilo dodeljeno od strane nekog suseda ili vrhovnog suverena tog konkretnog dela Hrvata, možda baš Avara.
Kakvo je mišljenje forumaša o hipotezi Gregoara? 🤔
По овоме што си окачио на теми не види се та његова хипотеза, о којој за сада ти само знаш нешто а наравно , то нема тежину. Окачи нам тај део који си препричао да се уверимо да је то његов закључак.

За сада се види да је он белгијски приповедач који насупрот твојој тврдњи не тумачи "византијске изворе тог времена" (6,7, 8 ВЕК зар не?) него је прелистао пар лексикона и читао интерптретација Матије Бандурија, Клајића, Јагића, Рачког, Шишића..итд...видите и сами :
Erbog erbog.jpg

Од једног , по твом мишљењу "čuvenog francuskog vizantologa i stručnjaka" очекује се да је прочитао византијски спис јер говори и разуме језике доминантне у Ромејском царству а не игра се "глувих телефона"
 

Q. in perpetuum hibernum

Stara legenda
Poruka
76.992
Рођен у Белгији, живео у Белгији радио у Белгији умро у Белгији. Што си га одредио као Француза ? Погрешио си или имаш неку накану ?

Не може се прочитати у целости види се само да има 31 страну и видљив је увод који си копирао на теми.

По овоме што си окачио на теми не види се та његова хипотеза, о којој за сада ти само знаш нешто а наравно , то нема тежину. Окачи нам тај део који си препричао да се уверимо да је то његов закључак.

За сада се види да је он белгијски приповедач који насупрот твојој тврдњи не тумачи "византијске изворе тог времена" (6,7, 8 ВЕК зар не?) него је прелистао пар лексикона и читао интерптретација Матије Бандурија, Клајића, Јагића, Рачког, Шишића..итд...видите и сами :Pogledajte prilog 1267772
Од једног , по твом мишљењу "čuvenog francuskog vizantologa i stručnjaka" очекује се да је прочитао византијски спис јер говори и разуме језике доминантне у Ромејском царству а не игра се "глувих телефона"

Ne razumem o kakvim gluvim telefonima ti to govoriš. :lol:
 

Софија

Legenda
Poruka
50.458
Hajde, znaš šta ja mislim o tome. Ali i nebitno, to je drugo vreme. Ovde je reč o početku VII stoleća i doseljavanju Hrvata na Balkansko poluostrvo. Ili možda preciznije, nastanku Hrvata (a po Gregoaru, posredno, i Srba).
И шта је теби конкретно занимљиво у овој ничим поткрепљеној тези?
 

Q. in perpetuum hibernum

Stara legenda
Poruka
76.992
И шта је теби конкретно занимљиво у овој ничим поткрепљеној тези?

Pa Gregoarove teze su dosta interesantne. On nastanak Hrvata (i Srba) dovodi blisko u vezu sa pokretima panonskih Bugara i u Kuvratu vidi Porfirogenitovog eponimnog Horvata. Pokušao je sistematično da objasni dosta mistifikovani rani VII vek. On je direktni prethodilac i inspirator Osmana Karataja u naša vremena, koji je tu negde nastavio neke njegove ideje.
 
Poruka
7.792


Не може се прочитати у целости види се само да има 31 страну и видљив је увод који је Славен копирао на теми.

По овоме што је Славен окачио на теми не види се та његова хипотеза, ..

За сада се види да је он белгијски приповедач који насупрот Славеновој тврдњи не тумачи "византијске изворе тог времена" (6,7, 8 ВЕК зар не?) него је прелистао пар лексикона и читао интерптретације Матије Бандурија, Клајића, Јагића, Рачког, Шишића..итд...видите и сами :
 

Q. in perpetuum hibernum

Stara legenda
Poruka
76.992
Не може се прочитати у целости види се само да има 31 страну и видљив је увод који је Славен копирао на теми.

По овоме што је Славен окачио на теми не види се та његова хипотеза, ..

За сада се види да је он белгијски приповедач који насупрот Славеновој тврдњи не тумачи "византијске изворе тог времена" (6,7, 8 ВЕК зар не?) него је прелистао пар лексикона и читао интерптретације Матије Бандурија, Клајића, Јагића, Рачког, Шишића..итд...видите и сами :
Добро је да остало разумеш. па пробај да ми одговориш

Pa postavio sam vezu ka članku u celosti. Ako te zanima, skini i pročitaj. Sigurno neću ovde postavljati svaku stranicu; smisla ne bi imalo.

Evo nekih od relevantnijih delova (pp. 91, 92, 117):

Gregoire1.jpg

Gregoire2.jpg

Gregoire3.jpg


Gregoar Anri je, inače, bio dopisni član SANU: https://www.sanu.ac.rs/clan/gregoar-anri/

anrig.jpg
 
Poslednja izmena:
Poruka
7.792
Ponukan time,.. bacio sam pogled na raspravu čuvenog francuskog vizantologa i stručnjaka za slovenske starine, Anrija Gregoara (1881-1964): Poreklo i ime Hrvata i Srba (Orìgine et le Nom des Croates et des Serbes).

Rad se u celosti može pročitati na jstor-u: https://www.jstor.org/stable/44168583?read-now=1&seq=30#page_scan_tab_contents
Па јел човек Француз или Белгијанац?
Pa postavio sam vezu ka članku u celosti. Ako te zanima, skini i pročitaj.

Gregoar Anri je, inače, bio dopisni član SANU: https://www.sanu.ac.rs/clan/gregoar-anri/
Скинула бих да могу зато сам и написала шта сам написла.
На сајту САНУ пише: "историја грчке литературе, грчка палеографија и епиграфија".. Где си нашао да је "стручњак за словенске старине" ?

Слажеш се да није консултовао изворе него само интерпретаторе типа фра Матије Бандурија, Клајића, Јагића, Рачког, Шишића итд ?

Где си нашао доказ да он тумачи "византијске изворе тог времена" (6,7, 8 ВЕК зар не?) како си написао?
 
Da biste mogli da kreirate nove teme, trajno koristite svoje ime i ne pogađate stalno slike - kliknite ovde da se registrujete.

Top
  Blokirali ste reklame
Dragi prijatelju, nemojte da blokirate reklame - isključite Ad Blocker na Forumu, jer će tako mesto vaših susreta na Krstarici ostati besplatno za korišćenje.