Da li su Lužički Srbi isti narod kao mi?

Da li su Lužički Srbi isti narod kao mi?


  • Ukupno glasova
    25
Pa ljudski je grijesiti
Moja greška.
Nego, na čemu ti zasnivaš tvrdnju da su Bošnjak iz Tutina i Bošnjak iz Cazina bliži jedan drugom nego Srbin iz Vasojevica i Srbin iz Bora?

Nije sporno uopšte da su Bošnjak iz Cazina i Bošnjak iz Zenice bliski, ali Bošnjaci iz istočnog Sandžaka zaista jesu, ne samo genetski, nego i dijalekatski udaljeni.
Ja kad slušam Rasima Ljajica i Ugljanina zvuče mi kao Albanci sa Kosova kad govore srpski.
 
Da. Istočne Sandžaklije imaju više paleobalkanske nego slovenske genetike autosomalno zbog Albanaca, a Makedonci uglavnom zbog južnih Vlaha (Cincara i sličnih). Rađena je autosomalna od jednog uzorka iz okoline Ohrida iz 11-og vjeka i ima oko 60% slovenske genetike. Taj uzorak ima značajan udio paleobalkanske genetike što je i logično jer je živio nekoliko vjekova nakon seobe Slovena, ali za razliku od današnjih Makedonaca kod njega je ipak jača slovenska komponenta od paleobalkanske. Pomenuti Makedonac iz 11-og vjeka je I2a-Din ako se ne varam (pokušaću provjeriti) i on je autosomalno znatno bliži današnjim Srbima, Hrvatima i Bošnjacima (iz BiH) nego današnjim Makedoncima. Desilo se da je slavofono stanovništvo Makedonije kasnije tokom srednjeg vjeka i u osmansko doba dobilo dodatni paleobalkanski genetski upliv (uglavnom od Vlaha).
To je sve tačno, ali problem je što na brdovitom Balkanu bliže srodstvo znači samo uzeti veći i oštriji nož. U se i u svoje kljuse, bliži su njima Arapi od nas.
 
obratis se autoru teksta Lutovcu koji sigurno bolje od tebe zna kako su Vasojevici otjerali sa imanja srbljake. Srbljaci su bili cipcije Sabanagica ali izgleda da nIjesu imali dovoljno djece a Vasojevici djece u buljucima te se isplatilo Sabanagicima da podrze Vasojevice u protjerivanju vlastitih cipcija. Istorija nije uvijek lijepa ali to je sto je
U članku to ne piše, samo to da su proterali Keljmendije (Klimenti) koju su pre toga zaposeli zemlju srpskog stanovništva koje je bilo na udaru Turaka.
 
Moja greška.
Nego, na čemu ti zasnivaš tvrdnju da su Bošnjak iz Tutina i Bošnjak iz Cazina bliži jedan drugom nego Srbin iz Vasojevica i Srbin iz Bora
ja ne tvrdim da su Bosnjak iz Tutina i iz Cazina bliski - cak naprotiv ali tvrdim da su vasojevici sa svojom ev13 genetski mnogo manje bliski sa Srbima iz Bora. Stanovnistvo tutina svakako se bioloski mijesalo sa bosancima i u periodu osmanske imperije i kasnije, dok vasojevici i srbi iz bora bogami ne ( tek zadnjih sto godina).
Ja kad slušam Rasima Ljajica i Ugljanina zvuče mi kao Albanci sa Kosova kad govore srpski.
naravno da ti zvuce kao Albanci kad oni i jesu Albanci( onako kako vecina ovdje na limitiran nacin zamislja narode i porijeklo)
 
ja ne tvrdim da su Bosnjak iz Tutina i iz Cazina bliski - cak naprotiv ali tvrdim da su vasojevici sa svojom ev13 genetski mnogo manje bliski sa Srbima iz Bora. Stanovnistvo tutina svakako se bioloski mijesalo sa bosancima i u periodu osmanske imperije i kasnije, dok vasojevici i srbi iz bora bogami ne ( tek zadnjih sto godina).

naravno da ti zvuce kao Albanci kad oni i jesu Albanci( onako kako vecina ovdje na limitiran nacin zamislja narode i porijeklo)
Kako su to svojom EV13? To uopšte nije jedina haplogrupa kod Vasojevića a definitivno je ima i u Boru. Njeno prisustvo jedino ukazuje na prisustvo starosedelaca Balkana, ali ne isključuje prisustvo nosilaca drugih haplogrupa: crnogorska plemena (kao i severnoalbanska) nemaju jednog zajedničkog pretka, bez obzira na popularna verovanja. Osnovači plemena su bili pripadnici srednjovekovnog srpskog (i albanskog kod Malisora) vodećeg sloja koji se sa, pratnjom i najvernijim delom zemljoradnika pred Turcima povukao u planine Crne Gore i Malesije i zahvaljujući vojničkom vaspitanju srednjovekovnog plemstva uspeo da organizuje uspešan otpor lokalnim turskim upravljačima. Ostalo je mitologija - ni jedno pleme se ne pominje pre dolaska Turaka.
 
ja ne tvrdim da su Bosnjak iz Tutina i iz Cazina bliski - cak naprotiv ali tvrdim da su vasojevici sa svojom ev13 genetski mnogo manje bliski sa Srbima iz Bora. Stanovnistvo tutina svakako se bioloski mijesalo sa bosancima i u periodu osmanske imperije i kasnije, dok vasojevici i srbi iz bora bogami ne ( tek zadnjih sto godina).

naravno da ti zvuce kao Albanci kad oni i jesu Albanci( onako kako vecina ovdje na limitiran nacin zamislja narode i porijeklo)
Kako to zamislja narode i porijeklo?
 
w
Kako su to svojom EV13? To uopšte nije jedina haplogrupa kod Vasojevića a definitivno je ima i u Boru.
Je li molim te nije jedina i koliko te druge ima u procentima? 0.1 posto hahah. Drš se ti lingvistike
Osnovači plemena su bili pripadnici srednjovekovnog srpskog (i albanskog kod Malisora) vodećeg sloja koji se sa, pratnjom i najvernijim delom zemljoradnika pred Turcima povukao u planine Crne Gore
Vodeceg sloja hahah. Pa oni ispadose srednjovjekovni cetnici . I jos pricas o mitologiji.
 
Kako ne , kad pises dolje ovo u potvrdu onoga sto ja navodim da statisticka bliskost zapravo ne odrazava sustinsku bliskost. Srednji brojevi su cudo ej.

Na razlicite nacine dosli da su bliski a ne seksanjem ko Bog sto je rekao.

Ne dijele iste pretke hahah. Oprosti ali ovo vec ide na komediju. Sandzaklije asimilovali Albance ali im blizi Makedonci .

Ovo genetika izgleda izadje iz okvira aplikativne metodologije i posta razlog samoj sebi.
Ovo ispada da je nekad genetika utvrdjivala ko ti je babo a danas samo ko ti genetski blizi u smislu materijala hahaha.

Nisi me shvatio.
Albanci i Vlasi su nastali od jedne iste "biološke mase", ali su se nakon toga mnogo vjekova različito razvijali.
Fora je u tome što su na povišen procenat paleobalkanske genetike kod Sandžaklija više uticali Albanci, a kod Makedonaca uglavnom Vlasi.
Matematički blizak omjer autosomalnih klastera ne znači nužno da su se te dvije populacije podijelile relativno nedavno.

Jer su bitne i subkomponente. Primjera radi, autosomalni kalkulatori koji uzimaju u obzir samo autosomalne klastere koji su stari preko 4000 godina pokazaće da su Albanci i Grci u tom smislu manje - više isti narod.
Međutim, ako bismo uzeli neki precizan autosomalni kalkulator koji uzima u obzir mlađe, tj. modernije mutacije, tu bi se vidjele značajne razlike. Jer iako su nastali od iste "biološke mase", intenzivnog miješanja zadnje 2-3 hiljade godine između tih populacija nije bilo.
 
Nisi me shvatio.
Albanci i Vlasi su nastali od jedne iste "biološke mase", ali su se nakon toga mnogo vjekova različito razvijali.
Fora je u tome što su na povišen procenat paleobalkanske genetike kod Sandžaklija više uticali Albanci, a kod Makedonaca uglavnom Vlasi.
Matematički blizak omjer autosomalnih klastera ne znači nužno da su se te dvije populacije podijelile relativno nedavno.

Jer su bitne i subkomponente. Primjera radi, autosomalni kalkulatori koji uzimaju u obzir samo autosomalne klastere koji su stari preko 4000 godina pokazaće da su Albanci i Grci u tom smislu manje - više isti narod.
Međutim, ako bismo uzeli neki precizan autosomalni kalkulator koji uzima u obzir mlađe, tj. modernije mutacije, tu bi se vidjele značajne razlike. Jer iako su nastali od iste "biološke mase", intenzivnog miješanja zadnje 2-3 hiljade godine između tih populacija nije bilo.

Još jedan primjer.
Srbin koji ima 60% slovenske i 40% paleobalkanske genetike, a kojem svi preci unazad 500 i više godina imaju otprilike takav autosomalni prosjek, on nije isto što i neki Ukrajinac kojem je majka Grkinja s Krita.
Iako je i tom Ukrajincu otprilike isti omjer kao tom Srbinu.

Precizniji autosomalni kalkulator bi odlično pokazao je li procentualni omjer tvojih gena posljedica miješanja u bližoj ili daljoj prošlosti.
 
Nisi me shvatio.
Albanci i Vlasi su nastali od jedne iste "biološke mase", ali su se nakon toga mnogo vjekova različito razvijali.
Fora je u tome što su na povišen procenat paleobalkanske genetike kod Sandžaklija više uticali Albanci, a kod Makedonaca uglavnom Vlasi.
Matematički blizak omjer autosomalnih klastera ne znači nužno da su se te dvije populacije podijelile relativno nedavno.

Jer su bitne i subkomponente. Primjera radi, autosomalni kalkulatori koji uzimaju u obzir samo autosomalne klastere koji su stari preko 4000 godina pokazaće da su Albanci i Grci u tom smislu manje - više isti narod.
Međutim, ako bismo uzeli neki precizan autosomalni kalkulator koji uzima u obzir mlađe, tj. modernije mutacije, tu bi se vidjele značajne razlike. Jer iako su nastali od iste "biološke mase", intenzivnog miješanja zadnje 2-3 hiljade godine između tih populacija nije bilo.
Shvatio sam ja tebe bas kao sto pises ali ti mene ne zelis da shvatis. Ali Ne mozes me ubijediti da statisticki mjerena srednja vrijednost bazirana na zajednickom skupu varijabli od prije 4000 god je u stanju da logicki izrazi stvarnu bliskost . Mislim ispada da racunas bliskost sa drugim narodima a neces da racunas bliskost sa onima koji su ti pradjedovi bukvalno. Kako moze meni koji sam genetski Kuc da genetski bude blizi makedonac od drugog Kuca koji je danas Srbin ili Albamac sa kojim dijelim i muske i zenske predake . Ne moze pa sto statistika . 1 i 9 jesu deset podijeljeno na dva je 5 ali i 4 plus 6 je 10 podijeljwno na 2 je 5 srednja vrijednost ista ali veze izmedju zadnjih varijabli su jace jer su istoimene.
Kad statistika postane nelogicna neki je oroblem sa obracunom
 
w

Je li molim te nije jedina i koliko te druge ima u procentima? 0.1 posto hahah. Drš se ti lingvistike

Vodeceg sloja hahah. Pa oni ispadose srednjovjekovni cetnici . I jos pricas o mitologiji.
0,1%? Do kad nameravaš da troluješ?

9EDC383A-04D4-4746-BD65-4A66D3938E91.gif
 
Još jedan primjer.
Srbin koji ima 60% slovenske i 40% paleobalkanske genetike, a kojem svi preci unazad 500 i više godina imaju otprilike takav autosomalni prosjek, on nije isto što i neki Ukrajinac kojem je majka Grkinja s Krita.
Iako je i tom Ukrajincu otprilike isti omjer kao tom Srbinu.

Precizniji autosomalni kalkulator bi odlično pokazao je li procentualni omjer tvojih gena posljedica miješanja u bližoj ili daljoj prošlosti.
Naravno trebamo preciznije kalkulacje da dobijemo brojne vrijednosti koje imaju znacenje. Inace ja kupus ti meso a statisticki sarma.
 
Izvor da je Pavle Jurišić Šturm bio Nemac - rođen je u Lužici, u Izgorelcu.

Koji si ti 🤡. U Ližicu su onda (kao i danas valjda) živjeli isključivo lužićki srbi? :hahaha:

Za Sturma se zna da je imao njemačka imena i njemačko prezime. Nigdje spomen ni dokaz o slavenskim pretcima a kamoli o poznavanju bilo kojeg slavenskog jezika prije dolaska u kneževinu. Inače u Görlitzu se ni u Sturmove vrijeme nije govorilo lužićkosrpskim jezikom.

Pa na čemu se onda temelji tvoja tvrdnja da je Sturm lužićki Srbin?
 
Poslednja izmena od moderatora:
Bio sam u jednoj od njihovih katoličkih crkava u mestu Bautzen, odnosno Budišyn po serbsky, i video na zidu spisak 20-tak dece koja idu na veronauk. Dva prezimena su bila Šturm.
Tamo nema Nemaca katolika.

Tebi izgleda nitko nije rekao da su lužićki Srbi na području "gornja Lužica" do 20. stoljeća većinom bili protestanti (evangelisch). Skoro 90% :lol: Jedino u samom Kamenzu su katolici bili većina

A s obzirom da ste poznati po "rekla kazala" čisto sumnjam da si ti vidio to prezime Sturm u bilo kakvoj crkvi od Tokija do Milvokija. Vjerojatno nisi nikad ni bio blizu Bautzena
 

Back
Top