...slepa poslušnost - teška stvar....izuzetno teška stvar...
...nema tog junaka na ovom svetu koji nije bar jednom bio slepo poslušan....ceo obrazovno vaspitni , pa i radni sistem ( od porodice , preko vaspitača , učitelja , nastavnika , profesora , pa do nadređenih ---a čak i naš reciklirani evropejasc bajčetinac ima nadređeninih ) , ustrojava svako dete pa i odraslu osobu da bude slepo poslušna....
....naš današnji ratno profiterski kapitalizam , sa svojom prostačkom buržozijom u čijim rukama su sretdstva rada , zapošljavaju samo slepo poslušne ljude...čak i onaj , koji se odupire slepoj poslušnosti i hoće kao samostalac da životno egzistira , kad god je u kontaktu sa predstavnicima državne uprave , postaje slepo poslušan ....samo tako čovek može da opstane u zajednici.....
....atomatizovana slepa poslušnost , uvedena je kroz proces rada , na takozvanoj proizvodnoj traci...fordizam....proizvodna radna traka svud je prisutna , čak i u administraciji ....njena jedna od svrha je i zaglupljivanje , koje opet multiplicira slepu poslušnost - i tako nastaje čovek mašina --- biološka radna mašina....
...o čemu govorim , mnogo više je rekao Čarli Čaplin u ovom filmu ....ko ima vremena nek pogleda :
....na slepoj poslušnosti zasniva se i armija ...po uzoru na nju , razvile su se sestrinske pa i bratske zajednice ( kaluđera , monaha , derviša , sveštenika ----- mafija , teroristi i oha ha )....profesionalna politika bazira se na slepoj poslušnosti.....
....čuveno naše : "šta ima ti da misliš , nisi ti ovde da misliš , tvoje je samo da radiš"
...a kad govorimo o obrazovanju , pa i ono je postavljeno na slepoj poslušnosti....tu je dominantna figura , autoritet , onaj koji je u ulozi vaspitača...to se najlepše vidi u internatima .... konačno obrazovni sistem je uglavnom i fabrika za proizvodnju slepo poslušnih....takav je život....
...samo obrazovanje , počinje onda kad se pčinje sa rušenjem autoriteta....treba razlikovati obrazovanje koje je u takozvanom društvenom jarmu ( radno socijalnom dolapu ) , od samoobrazovanja koje teži saznavanju i očovečenju ( jer ovo prvo obrazovanje sa svojim vaspitanjem razčovečuje )...
...a kad se jednom krene sa rušenjem autoriteta , onda se dođe do spoznaje , da je sa dijalektičkim metodama istraživanja , nasrupilo vreme u kome svi autoriteti u svakom trenutku trebaju da opravdaju svoje postojanje - pa čak i znanje...posle toga lako je bilo onom deliji da uzvikne : "bog je umro".....
....pa ako svako znanju u svakom trenutku treba da opravda svoje postjanje - onda mudrost teče , a istraživačko saznajna delanja samo je ustvari beskrajno jurcanje za njom....
....i sad onaj koji zna da ništa nezna , međ nama je najmudriji !