Da li roditelji zaista žele privatne škole koje će plaćati desetine hiljada evra?

Napisala je ćerka. I u pravu je u dobroj mjeri. Nego kako taj isti profesor valja u privatnoj a ne valja u državnoj školi?

Ево, објаснићу ти.

Колико ће нечији рад бити продуктиван, зависи од субјективних и објективних утицаја.

Па, тако, уколико једна иста особа ради за себе (нпр. предузетник), даће свој максимум у раду, те ће као предузетник бити најпродуктивнија. Уколико та иста особа ради као запослени у приватном сектору, неће бити продуктиван као да ради за себе, али ће и даље бити доста продуктивнији јер његово ангажовање зависи од тржишних услова. Та иста особа, ако ради у јавном сектору, биће најмање продуктивна, јер, радио не радио - свира ти радио. То је сектор који не награђује добре, и не кажњава лоше, већ упросечује и једне и друге. Добре гура ка средини, иако заслужују да иду ка врху, а лоше гура ка средини, иако заслужују да буду на дну.

Зато ће сваки појединац, у ова три наведена случаја, најпродуктивнији бити у првом случају, мање продуктиван у другом, а најмање у трећем, јер много тога не зависи од њега, већ од система, тј. спољних фактора.
 
Ево, објаснићу ти.

Колико ће нечији рад бити продуктиван, зависи од субјективних и објективних утицаја.

Па, тако, уколико једна иста особа ради за себе (нпр. предузетник), даће свој максимум у раду, те ће као предузетник бити најпродуктивнија. Уколико та иста особа ради као запослени у приватном сектору, неће бити продуктиван као да ради за себе, али ће и даље бити доста продуктивнији јер његово ангажовање зависи од тржишних услова. Та иста особа, ако ради у јавном сектору, биће најмање продуктивна, јер, радио не радио - свира ти радио. То је сектор који не награђује добре, и не кажњава лоше, већ упросечује и једне и друге. Добре гура ка средини, иако заслужују да иду ка врху, а лоше гура ка средини, иако заслужују да буду на дну.

Зато ће сваки појединац, у ова три наведена случаја, најпродуктивнији бити у првом случају, мање продуктиван у другом, а најмање у трећем, јер много тога не зависи од њега, већ од система, тј. спољних фактора.
Kako si ovo lepo rekao, svaka ti dala.
 
То је сектор који не награђује добре, и не кажњава лоше, већ упросечује и једне и друге. Добре гура ка средини, иако заслужују да иду ка врху, а лоше гура ка средини, иако заслужују да буду на дну.
И да додам, специјално за Лагерту.

Лагерта мисли, ако се труди око својих ђака, да ће тиме направити разлику. Да ће деца бити боља, ученија, образованија, паметнија.

Не, неће.

Деца не иду у школу код Лагерте, већ у ИНСТИТУЦИЈУ.

Лагерта је само један малени шрафчић у тој институцији. Да, уместо Лагерте као шрафа, њу замени просветни радник из доње половине горепоменутог просека, апсолутно се ништа ни са школом као институцијом, ни са 500 ђака у тој институцији посебно неће променити.

Лагерта, не правиш разлику, ма колико труда и рада уложила.
 
И да додам, специјално за Лагерту.

Лагерта мисли, ако се труди око својих ђака, да ће тиме направити разлику. Да ће деца бити боља, ученија, образованија, паметнија.

Не, неће.

Деца не иду у школу код Лагерте, већ у ИНСТИТУЦИЈУ.

Лагерта је само један малени шрафчић у тој институцији. Да, уместо Лагерте као шрафа, њу замени просветни радник из доње половине горепоменутог просека, апсолутно се ништа ни са школом као институцијом, ни са 500 ђака у тој институцији посебно неће променити.

Лагерта, не правиш разлику, ма колико труда и рада уложила.
Poenta je što postoji veći broj Lagerti nego ovih iz donje polovine gore pomenutog proseka, ali se nađu pametnjakovići koji se "edukuju" na pimku, bljucu, po društvenim mrežama o načinu rada iznose " svoja stručna mišljenja" bez dana rada u nekoj školi. Stihijski se radilo na tome da se u javnosti, na osnovu par slučajeva loših prosvetnih radnika stvori slika o tome kako su SVI prosvetni radnici loši. I kao takvi ne zaslužuju onda budu plaćeni a ni poštovani, saradnja između roditelja i nastavnika se totalno uništila a to je jedan od osnova uspešnog rada nas prosvetnih radnika. I evo, opet se nađe neko ko pominje menadžere i privatnike i poduzetnike... Nigde nisam omalovažila ili umanjila značaj stručnih ljudi u bilo kojoj oblasti, već ukazala na to, da se ovakvim mrzačkim stavovima urušava državno školstvo i ide se na privatizaciju. Ako mislite da tamo neće biti nasilja, da će tamo svi sve naučiti, mislim da se grdno vrate ali kako u tim škole može da se lepo plati, da slušate samo hvalospeve o vašoj deci, onda ćete lepo plaćati vaše zablude koje ste imali u vezi državnih škola. I meni je to ok, tako i treba posle svega što se se dešava u državnoj prosveti.
 
Poenta je što postoji veći broj Lagerti nego ovih iz donje polovine gore pomenutog proseka, ali se nađu pametnjakovići koji se "edukuju" na pimku, bljucu, po društvenim mrežama o načinu rada iznose " svoja stručna mišljenja" bez dana rada u nekoj školi. Stihijski se radilo na tome da se u javnosti, na osnovu par slučajeva loših prosvetnih radnika stvori slika o tome kako su SVI prosvetni radnici loši. I kao takvi ne zaslužuju onda budu plaćeni a ni poštovani, saradnja između roditelja i nastavnika se totalno uništila a to je jedan od osnova uspešnog rada nas prosvetnih radnika. I evo, opet se nađe neko ko pominje menadžere i privatnike i poduzetnike... Nigde nisam omalovažila ili umanjila značaj stručnih ljudi u bilo kojoj oblasti, već ukazala na to, da se ovakvim mrzačkim stavovima urušava državno školstvo i ide se na privatizaciju. Ako mislite da tamo neće biti nasilja, da će tamo svi sve naučiti, mislim da se grdno vrate ali kako u tim škole može da se lepo plati, da slušate samo hvalospeve o vašoj deci, onda ćete lepo plaćati vaše zablude koje ste imali u vezi državnih škola. I meni je to ok, tako i treba posle svega što se se dešava u državnoj prosveti.

Наравно да није већи број Лагерти, већ се и овде примењује Гаусова крива.

440px-Gauss_reduite.svg.png


А то што ти мислиш да је већи број Лагерти, то је зато што си субјективна.


https://forum.krstarica.com/threads...ine-hiljada-evra.1014607/page-5#post-49967614
 
Čitajući teme i postove na društvenim mrežama, dođoh do zaključka da su prosvetni radnici obični neradnici koji štrajkuju samo za pare, otimaju roditeljima novac za sve i svašta, uglavnom, treba ih ukinuti. Kako na nastavničkim fakultetima i pored stipendije od 20000 odziv je jako slab, pitanje je do kada će preživeti državne škole i kvalitetno obrazovanje koje su te škole pružale. Trenutno, nikada nije bilo lakše zaposliti se u prosveti jer manjak kadra spusta i kriterijume prilikom zapošljavanja. Mladi prvo pitaju kolika će im plata biti što je i logično a plata je takva da početnik ima platu manju za 80 evra od republičkog proseka. Tako se dolazi do zaključka da kampanja koja se vodi poslednjih 15, 20 godina na uništavanju državnih škola daje odlične rezultate i da ćete uskoro moći da birate koju privatnu školu želite za svoje dete, gde će vam potpuno isto školovani kadar, potpuno isti plan i program predavati deci ali za 5,6 hiljada evrića. Nije da nisam rekla i hvala Bogu što ću, nadam se, do tada već biti u penziji, učiću privatno svoje unučiće i smeškati se čitajući neke postove iz prošlosti koji su ostali na društvenim mrežama....
samo platni razredi da se isplacuju kako treba, pa bog da vidi prosvetare
 

Наравно да није већи број Лагерти, већ се и овде примењује Гаусова крива.

440px-Gauss_reduite.svg.png


А то што ти мислиш да је већи број Лагерти, то је зато што си субјективна.


https://forum.krstarica.com/threads...ine-hiljada-evra.1014607/page-5#post-49967614
Verovatno sam slepa, gluva i glupa pa ne umem da procenim sa kakvim kolegama radim nego mi treba tvoja kriva 😁 a kao što znaš, radila sam u više škola, znači, moje iskustvo protiv tvojih proizvoljnih tvrdnji. Važi :mrgreen:
 
e da, ima jos jedna velika razlika za koju nz ovi sto ne kusaju na svojim ledjima

postoje gradske srednje skole koje mogu kako hoce jer djaka ne manjka
i postoje skole gde se noktima bori za svako dete. pa i teski retardi zavrsavaju skolu da bi imali brojnost (samim tim da ne dodje do opadanja norme a vremenom i gasenje skole)

lako je kuuurciti se u sestoj beogradskoj gimnaziji, neka to neko proba u secanjskoj gimnaziji npr 💪
 
Jesi li možda bio u balkanskoj prosvetnoj grupi? Hoćeš da ti dam link, pa da malo se uputiš u probleme koje imamo svi mi na ovom području? Jako su slični, bez obzira na plan i program a tiče se odnosa država prema prosveti.
Zasto bih ulazio na sajt nekog profesionalnog udruzenja koje mene ne interesuje? Pretpostavljam da su vam je kljucni zajednicki problem - plata. Tako je i ovde gde zivim, svi koji rade za drzavu imaju samo jedan problem - platu. Kao da ga ostali, zaposleni u privatnom sektoru, nemaju. No, oni iz drzavnog sektora non-stop kukaju, non-stop prete strajkovoma, non-stop ucenjuju kako drzavu tako primaoce njihovih usluga odnosno nas ostale koji nismo deo njihovih sindikata.
 
Nismo se mogli.organizovati zbog neslaganja Federacije i RS-a, što opet ne znači da nam je 'raspad" obrazovnog sistema. I iz Federacije kao i iz RS-a svake godine taj sistem "izbaci' kvalitetno obrazovane mlade ljude.
Jeste, upoznao sam i ja sjajne inzenjere koji su diplomirali u Sarajevu. Ali opet, oni su to uradili zahvaljujuci svom licnom trudu i inteligenciji a ne zahvaljujuci sistemu obrazovanja. Kao sto je to slucaj i u ostalim balkanskim zemljama.

Uzgred, evo i linka za rezultate BiH na prethodnom (2018 godina) PISA testiranju LINK, LINK <-----
BiH je ispod Crne Gore po rezultatima, pretpostavimo da su 2022 bili na slicnom odstojanju, znaci raspad. Pozicija 62 od 79 zemalja na testiranju ili sto kazu 3 skolske godine zaostatka 15-to godisnjaka iz BiH u odnosu na prosecnog vrsnjaka iz OECD zemalja.
 
Poslednja izmena:
Ono sto mene nervira kod prosvetnih radnika je njihovo insistiranje na "svetoj tajni" njihovog zanimanja, kad se pocne rasprava o njihovom radu i efektima tog rada vrhunski argument je "valjda mi bolje znamo kako se to radi, mi smo se skolovali za to". Ybt, kao da je rad u prosveti rad na svetoj tajni spejs-shatl sistema. Jedan profesor matematike se razlikuje od "obicnog" diplomiranog matematicara samo u 3 ili 4 predmeta iz oblasti pedagogije a taj "obican" vrlo lako moze da se prebaci na rad u skoli.

Svi mi smo iskusili obrazovni sistem kao najvazniji ucesnici u njemu, kao ucenici (zamislite oni su mnogo vazniji od nastavnika, zbog njih i postoji taj sistem) i ako tad neki od nas nisu bili dovoljno svesni i inteligentni da nesto zakljuce i izvuku osnovne crte i finese tog posla imali su "popravni" u ulozi roditelja, sad kao mnogo iskusniji i svesniji. Pa samo ako si krajnje nezainteresovan ili poprilicno neinteligentan neces ukapirati kako funkcionise sistem oko tvoga deteta.

Na stranu da su mnogi od roditelja tokom svoje prosfesionalne karijere imali ulogu predavaca mladjim kolegama na poslu i da su i sami bili u ulozi nekog ko prenosi znanje mladjima i navodi ih na dalji rad na sebi. Sto je u sustini i osnovna uloga nastavnika u skoli.

Uloga nastavnika je ekstremno bitna u drustvu i u samom zivotu svakog coveka, ne treba je omalozavati, ljudi koji obavljaju tu ulogu su prosli skolski sistem i obrazovali su se za to ali, kao i u svakom poslu uostalom, i medju njima ima ljudi koji se ne trude i otaljavaju taj posao od plate do plate. Problem je sto je takvih ljudi poprlicno u tom sistemu, drzavnom sistemu. Stoga svaki pokusaj promene, pa i uvodjenjem privatnih skola je po meni sasvim OK, pokusaj da se dobije nesto novo i bolje. Uostalom, meni danasnja skola u Srbiji (moja deca su isla u skolu u Srbiji do 2008-me ali cujem od rodbine sta se desava sa njihovom decom) izgleda mnogo modernije i prilagodjenije trendovima u svetu nego sto je to bilo pre 30 ili 40 godina (sad ce rasprava "nekad je sve bilo bolje", haha).
 
Boli uvo prosvetara koliko je đaka. Ne radi na procenat.
To je valjda jedini posao gde nemaš nikakvu odgovornost. Kako god da radiš i otaljaš plata je ista. Uvek ćeš imati određeni procenat petica, nekoliko kečeva. Stvaran učinak se vidi na Pisa testovima gde smo standardno go rac.
Ma bravo za ekspertsku analizu ;)
 
Ono sto mene nervira kod prosvetnih radnika je njihovo insistiranje na "svetoj tajni" njihovog zanimanja, kad se pocne rasprava o njihovom radu i efektima tog rada vrhunski argument je "valjda mi bolje znamo kako se to radi, mi smo se skolovali za to". Ybt, kao da je rad u prosveti rad na svetoj tajni spejs-shatl sistema. Jedan profesor matematike se razlikuje od "obicnog" diplomiranog matematicara samo u 3 ili 4 predmeta iz oblasti pedagogije a taj "obican" vrlo lako moze da se prebaci na rad u skoli.

Svi mi smo iskusili obrazovni sistem kao najvazniji ucesnici u njemu, kao ucenici (zamislite oni su mnogo vazniji od nastavnika, zbog njih i postoji taj sistem) i ako tad neki od nas nisu bili dovoljno svesni i inteligentni da nesto zakljuce i izvuku osnovne crte i finese tog posla imali su "popravni" u ulozi roditelja, sad kao mnogo iskusniji i svesniji. Pa samo ako si krajnje nezainteresovan ili poprilicno neinteligentan neces ukapirati kako funkcionise sistem oko tvoga deteta.

Na stranu da su mnogi od roditelja tokom svoje prosfesionalne karijere imali ulogu predavaca mladjim kolegama na poslu i da su i sami bili u ulozi nekog ko prenosi znanje mladjima i navodi ih na dalji rad na sebi. Sto je u sustini i osnovna uloga nastavnika u skoli.

Uloga nastavnika je ekstremno bitna u drustvu i u samom zivotu svakog coveka, ne treba je omalozavati, ljudi koji obavljaju tu ulogu su prosli skolski sistem i obrazovali su se za to ali, kao i u svakom poslu uostalom, i medju njima ima ljudi koji se ne trude i otaljavaju taj posao od plate do plate. Problem je sto je takvih ljudi poprlicno u tom sistemu, drzavnom sistemu. Stoga svaki pokusaj promene, pa i uvodjenjem privatnih skola je po meni sasvim OK, pokusaj da se dobije nesto novo i bolje. Uostalom, meni danasnja skola u Srbiji (moja deca su isla u skolu u Srbiji do 2008-me ali cujem od rodbine sta se desava sa njihovom decom) izgleda mnogo modernije i prilagodjenije trendovima u svetu nego sto je to bilo pre 30 ili 40 godina (sad ce rasprava "nekad je sve bilo bolje", haha).
Ali ovde ne znam od kog zaključka i rečenice početi :mrgreen: zamisli, sveta tajna to kada kažemo da ne može svako kritičar našeg rada :mrgreen: volela bih da vidim mnoge od vas, da neko dođe kod vas na posao i počne da vam objašnjava kako treba nešto da radite i još vas kritikuje jer on zna bolje od vas, ima istu takvu spravu, ili statistiku o tome :D ma daj bre ljudi, komentarišu osobe koje i ne žive u Srbiji, ali naravno, mnogo bolje znaju o prosveti od nas ovde, komentar da je dovoljno to što si pomogao komšijinom sinu da napiše pismeni znači da možeš biti prosveti radnik :D ja ne mogu da verujem šta čitam.. Uporno nam se stavlja na teret kako mi previše cenimo svoj posao, koliko vas se može pohvaliti istom izjavom? Nešto ne osećam potrebu da više repliciram ovakavim postovima jer mi je postalo smaranje .... odoh da odmorim, a sutra šetam po BG :mrgreen:
 
Ali ovde ne znam od kog zaključka i rečenice početi :mrgreen: zamisli, sveta tajna to kada kažemo da ne može svako kritičar našeg rada :mrgreen: volela bih da vidim mnoge od vas, da neko dođe kod vas na posao i počne da vam objašnjava kako treba nešto da radite i još vas kritikuje jer on zna bolje od vas, ima istu takvu spravu, ili statistiku o tome :D ma daj bre ljudi, komentarišu osobe koje i ne žive u Srbiji, ali naravno, mnogo bolje znaju o prosveti od nas ovde, komentar da je dovoljno to što si pomogao komšijinom sinu da napiše pismeni znači da možeš biti prosveti radnik :D ja ne mogu da verujem šta čitam.. Uporno nam se stavlja na teret kako mi previše cenimo svoj posao, koliko vas se može pohvaliti istom izjavom? Nešto ne osećam potrebu da više repliciram ovakavim postovima jer mi je postalo smaranje .... odoh da odmorim, a sutra šetam po BG :mrgreen:

Ma da, vi radite tehnoloski komplikovan i stracno strucno zahtevan posao pa ostali pismeni ljudi ne mogu da razumeju sustinu vaseg posla, svetu tajnu ucitelja. Pa pazi, onaj ko je pomogao komsijinom sinu da napise pismeni ako ima odgovarajuce obrazovanje nema nikakvu smetnju da postane prosvetni radnik kao i ti, sta ga sprecava sem nedostatka stranacke veze da dobije posao. Osobe koje ne zive u Srbiji su nekad i same bile u srpskom sitemu obrazovanja, te i decu imali u tom i jos druga dva strana sistema obrazovanja, pa gle, imaju mogucnosti da uporedjuju obrazovne sisteme, sto ti najverovatnije nisi mogla (ne racunamo Bosnu i Hrvatsku).

Prijatna setnja.
 

Back
Top