Da li je Srbija uopšte sposobna da ispuni zahteve studenata?

Наравни да јесте: Скупштина је доносила законе, судови их спроводили, Влада владала, а Вучић представља Србију ...Шта ти ту није јасно и што мислиш није функционисало ... Узгред буди речено - Вучић јесте највећи ауторитет, тако треба да буде, јер њега је изабрала већина грађана Србије ...
Kesić 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
 
60% je glasalo,40% nije.

Nisam ni ja glasao nikad.
Druže, radikalska matematika je uvek bila čista. 50% izađe, 50%(navodno) glasa za sektu. To je 25% ukupnog glasackog tela. Projekcija rezultata na ostatak glasackog tela ne važi jer se još od 90ih zna da su radikali najdisciplinovanije glasacko telo. Svi do jednog izlaze. Po naredbi. Ni jednog jedinog glasača više nemaju. Kada se od tih 25% odbiju ucenjeni, oni što glasaju za litar ulja i dve crvene, prilepljene kombi stranke poput Šapića i ostalih, mrtvi itd., ostane maksimalno 10-15% stvarne podrške, tj. "pravih" radikala. To je bio i ostao njihov maks. procenat još od 90ih. To i jeste najveći apsurd ove vlasti. Vladati 13 godina diktatorski sa ovim procentom. Žvala vlada jer je zombirao glasacko telo. Narod (posebno omladina i studenti) nisu izlazili na glasanje. Samo da se podsetimo da je Sloba svojevremeno imao stvarnih 60+ procenata podrške pa je završio kako je završio. Ovaj kako će to ćemo tek videti...
 
Druže, radikalska matematika je uvek bila čista. 50% izađe, 50%(navodno) glasa za sektu. To je 25% ukupnog glasackog tela. Projekcija rezultata na ostatak glasackog tela ne važi jer se još od 90ih zna da su radikali najdisciplinovanije glasacko telo. Svi do jednog izlaze. Po naredbi. Ni jednog jedinog glasača više nemaju. Kada se od tih 25% odbiju ucenjeni, oni što glasaju za litar ulja i dve crvene, prilepljene kombi stranke poput Šapića i ostalih, mrtvi itd., ostane maksimalno 10-15% stvarne podrške, tj. "pravih" radikala. To je bio i ostao njihov maks. procenat još od 90ih. To i jeste najveći apsurd ove vlasti. Vladati 13 godina diktatorski sa ovim procentom. Žvala vlada jer je zombirao glasacko telo. Narod (posebno omladina i studenti) nisu izlazili na glasanje. Samo da se podsetimo da je Sloba svojevremeno imao stvarnih 60+ procenata podrške pa je završio kako je završio. Ovaj kako će to ćemo tek videti...
Izborima nema druge,jer očigledno posle 3 meseca niko se nije mrdnuo.
 
Ti izgleda stvarno verujes da je tvoj vodja neka stvarna VLAS* (da ima neku moc po sebi - valjda zato sto ga 2 miliona izmanipulisanih *biraca* glasa na NEPOSTENIM *izborima* u OKUPIRANOJ zemlji) a ne da je PUKA MARIONETA - lutka na koncu nasih stvarnih gospodara (okupatora) :sad2:
Vidi,nije on ni moj,a verovatno ni tvoj,ali se ne radi o tome uopšte.Poenta je u tome da šačica izmanipulisanih danima krši zakon države Srbije i blokira ostatak naroda.
 
Studenti kao pokiret treba da oforme svoja tela, svoje kao anketne odbore....tj da jedno telo nadgleda regularnost sudstva i tuzilastva, drugo da nadgleda regularnost medija, trece da nadgleda regularnost nekretnina, katastra i trasfera iz drzavnog u privatno, cetvrto telo da nadgleda trgovinu i industriju , peto telo da nadgleda siepa, i sve medjunarodne ekonomske i politicke ponude i dogovore..

Jednostavno se ne moze verovati u klovnovsku institucionalnu strukturu i studenti to moraju odraditi preko sebe i svojih odbora...
Kao praksa , nek bude tako , ali da uvedu svuda trustruku proveru , oni ce bidi samo dvostruka, ali se treba uvesti jos jedan nivo kontrole....naknadno...

Zatim tu je transparentnost, to takodje trebaju da uvedu...ionako nema vise BIA , shebao je ovaj sve...tako da nema vise nikakvog smisla osim trpanja u dzepove i kradje, to sto taji medjunarodne ugovore...

U takvoj nadogradnji postojecih nefunkcionalnih institucija, imamo drugi nivo provere, samim tim i odgovornosti , Sudije inace bi trebalo da imaju nasgledanje svake svoje odluke i to teoretski imaju, ne znam kako je u praksi u Srbiji ali znam da su u Bosni kod nezakonskih odluka, tj kad se dobija da sudija donosi odluku koja je u suprotnosti , naizgled sa zakonom, da se vrsi naknadna kontrola sudjenja...imao sam tu slobodu da jednom navedem sudiju na takvu odluku...ustvari sve je bilo po zakonu samo zakon nije razumeo sta je sustina...zakonodavac nije shvatio sta je sustina zakona pa sam to iskoristio....nije bilo nemoralno....ali je bilo u suprotnosti sa ponudjenim nabrojanim svim resenjima zakona...za takav slucaj..
Svaka od pomenutih oblasti postaje dosadno transparentna za trenutne korumpirane institucije, ali postaje zanimljivo vazna za ispravljanje silnih bahatih normi i kolotecina kojih sigurno ima....garantovano...
Verujem da su neki normalni tokovi dobijanja dozvola i rada toliko zanemareni da ne postoje vise kao shvatanje ili kao tako se radi sablon....vec je pera je to nosio na potpis i sta bude prihvaceno ide dalje, a sta ne, odbija se bez obrazlozenja..

Nadgledanje medija mora biti iznad RATEL ingerencija koje su em bile ok ali trazile savesnost, em je celo telo korumpirano....tako da se dobila splacina...e pa sad mora da se zauzda VU klan...i nebuloze koje od raznih zadrugara prave mislioce, tu mislim na neku pevaljku koja je tamo bila psiholog i psihoterapeut i psihoanaliticar, ali ocigledno nemoralan a praktican za starletu....ne znam ime..nisam redovan ili nisam uopste gledalac...samo vidim na blic i sokiram se...
Tu se mora obezbediti funkcionisanje javne reci , tj mora se kaznjavati za neistinu....
Jedno je wannabe trend, kao republikanci i demokrate, sto oboje zeljeno , ali se ne moze objaviti bilo je 17000 a bilo je 100 000 , takve stvari se trebaju kaznjavati ogromnim svotama, uz krivicno gonjenje akko se moze dokazati da je novinar, urednik i desk znao da je informacija lazna....

Ili nije znao ali nije ni proveravao , necu da se desava kao kod onog davljenja u Vucju da gledam kako odnose les davljenika, a mediji pisu da se krenulo u potragu....takve stvari ne zelim da se desavaju u drzavi u kojoj zivim a verujem ni studenti....
Niti da ispadne da je vozac vojnik preticao borbeno vozilo i podvukao mu se pod tockove.... pri preticanju , a ono borbeno vozilo najahalo automobil sa 6 putnika....
 
Poslednja izmena:
Ovo je samo jedan put, ne kazem da je moj osmisljen put, ali trenutno je u skladu sa situacijom i mogucnostima studenata...
A traje, to je sigurno niti ce tate i bogate zasticene figure da se odreknu monopola lako niti se treba odustati od zahtevanja takvih nazovi kolaboracija....posto nisu , to su paralelni uvidi u materijal i dvostruka kontrola, a treba se stici do trostruke...

Ja sam kao menadzer i CTO u svojim firmama , ne svim, uvodio neke hibridne dvostruke i trostruke sisteme kontrola, a moze i jace, ali jace zna da malo opterecuje jer se pojedinac oseca bez da ima poverenje firme...ali dvostruko hladno guta uz prikrivene solidne mogucnosti trostruke provere....

Nikom ne smeta dvostruka provera, to vam garantujem, ako je dobro osmisljena, svima odgovara....a obicno je 2,5 da tako kazem...
 
Srbija nema nikakve institucije.

Sve institucije u Srbiji su 'burazerskog' tipa, ne znace nista, i svaka od njih funkcionise po principu licnih poznanstava.

Ali, cak i te 'burazerske' institucije su nista, jer svaku od njih moze da poseti neki covek iz vrha, da im prijateljski onjasni sta treba da rade.

Pravni sistem u Srbiji sluzi da namesta te burazerske dilove. Znaci formalne pravne norme sluze tome da ti burazeri namestaju i pakuju da formalno bude sve po PS-u.

Pravni sistem je toliko dno u Srbiji, da vecina Afrike ima bolji pravni sistem od nas. Tesko cete u Africi naci drustvo gde se ljudi toliko nauceni kako da svaki delic pravnog sistema nameste za svoj mafijaski dil.

Mi smo blato i zivi pesak, ovaj studentski protest je jedna od retkih stvari gde se gradjani Srbije osecaju slobodno.
U svim vodecim drzavama zapada,Pravni fakultet je najcenjenija institucija i jedan od najtezih,dok je u Srbiji degradiran od samog pocetka i on izbacuje sablonske,burazersko,rodbinske kadrove koji nisu uspeli da razviju pravnu nauku i ljude od integriteta
 
U suštini, zahtevi studenata se svode na to da se moć vrati iz ruku predsednika države u institucije i da one počnu da rade svoj posao.

Otimanje moći od strane predsednika rezultovalo je široko rasprostranjenim kriminalom među članovima predsednikove stranke.

Ukoliko bismo se u dogledno vreme probudili u Srbiji u kojoj institucije konačno raspolažu takvom moći da mogu da kažnjavaju one koji su se bavili kriminalom, a razmere kriminala i korupcije se pokažu većim nego što su i najveći protivnici režima mogli da sanjaju, da li bi one bile u stanju da procesuiraju sve te kriminalce? I na koji način bi svi ti ljudi bili kažnjavani? Gde bi služili svoje kazne?
Ne
 
Ako ce nakon blokada biti nesto bolje, nego pre njih, onda su eto taman toliko vredele...

Ja ne vidim nikakav pomak. Sve je to blago i neubedljivo. Prosto se ne pravi dovoljno veliki pritisak. Vučiću je ovo sve na nivou dosadnog komarca, nema razloga bilo šta da menja. Očekujem da uskoro krene rasipanje. Naravno, sve će se vratiti na stanje pre protesta, bukvalno kao da nisu ni postojali. Povratak u standardnu depresiju kao i posle svake protraćene šanse. Jedinu štetu će imati studenti. Tako je to kad se radi posao "do pola".
 
Ja ne vidim nikakav pomak. Sve je to blago i neubedljivo. Prosto se ne pravi dovoljno veliki pritisak. Vučiću je ovo sve na nivou dosadnog komarca, nema razloga bilo šta da menja. Očekujem da uskoro krene rasipanje. Naravno, sve će se vratiti na stanje pre protesta, bukvalno kao da nisu ni postojali. Povratak u standardnu depresiju kao i posle svake protraćene šanse. Jedinu štetu će imati studenti. Tako je to kad se radi posao "do pola".
Pa nek pocnu da prave umesto struktura svoje strukture...ne moze drugacije, ovo je seljacka zemlja, znaci vecina zaposlenih su seljaci....geaci...jedva priuceni da rade taj posao , zato su na njemu , da znaju bolje radili bi drugi posao...
 

Nikako prelazna vlada, nego ustavotvorna skupština i formiranje novog pravosuđa​


Posle gaženja i prebijanja dece na ulicama i nasilja na svakom koraku protiv protivnika režima, još je jasnije nego ranije da ne bi smelo biti govora o novim kompromisima starih partijskih igrača sa fašističkim režimom.


Nipošto nikakva prelazna vlada sastavljena od „opozicije“ i vlasti!


Radi se o pokušaju uzurpacije studentskog protesta od istrošenih i kompromitovanih „opozicionih“ prvaka koje većina naroda i ne vidi kao opoziciju, već kao deo režimskog sistema. Svi akteri patološkog sistema, i oni koji mu se verbalno protive, a „ne daju mandate“ i godinama koegzistiraju sa njim, deo su tog sistema. Navedeno se moglo videti prilikom rasprave u skupštinskom odboru za obrazovanje, koji je, sa obe strane političke podele, pokazao isti nivo, iste manire, istu nedostojnost. Svi su delovali tako — isto.


Pristojnom čoveku nema mesta u takvom društvu.


Studenti imaju pravo na temeljne reforme, konkretno na formiranje ustavotvorne skupštine u kojoj bi upravo oni, studenti, činili većinu, i koja bi formulisala novi ustav i samim tim novi poredak države za koju se mladi bore.


Srbiji ne trebaju „prelazna“ rešenja i flasteri na fašizam i njegovo nasleđe koje seže unazad do 6. oktobra, kada nisu sprovedene ni tranziciona pravda, ni lustracija, nego joj treba ozbiljna rekonstrukcija. Baš kao i nadstrešnicama širom Srbije koje su padale upravo zbog „prelaznih“ rešenja, gipsa i flastera umesto kvalitetne cigle i cementa.


Ovde nije reč o nekom akademskom pitanju o kome čovek može biti „uzdržan“ ili „apolitičan“. Radi se o deceniji sistematskog zločina i uništavanja dostojanstva pristojnih i ranjivih ljudi. O otimanju dece od protivnika falange i siromašnih građana. O ubistvima. Nestancima. Privođenjima bez osnova. Pritvaranjima. Oduzimanjima kompjutera i telefona nevinim ljudima. O hiljadama naručenih presuda, poput one protiv Advokatske komore, koja je doneta malte ne pre nego što je tužba predata.


Nakon toga, ti isti koji to rade decenijama izlaze sa nekakvim „potpisima“ i „maramicom mašu“ prolazećim studentima umesto da pokažu minimum moralne strukture i izađu na proteste sa ostalim građanima. Nisu oni ni najobrazovaniji ni najdragoceniji pripadnici ovog naroda da dok lekari, hirurzi, glumi, univerzitetski profesori protestvuju, oni sede, dodvoravaju se dijaboličnoj vlasti i „mere“ kada će da „potpišu“ prebeg na drugi brod dok ovaj tone. Tako se ne ponašaju ljudi i ličnosti nego, proverbijalno, zna se ko.


Zašto je neophodna tranziciona pravda pre svega za sudije i tužioce


Dobar primer problema koji pravosuđe predstavlja u društvu koje hoće da bude bolje je i tekst Jelene Janković objavljen u Danas-u od 26. januara 2025. U tom tekstu, sudija Janković, držeći javnosti lekciju o nekakvim pravilnicima i normativnim odredbama, a sve pod naslovom „Zašto sudije ‘ćute‘”, demonstrira sve ono što kritičari iznose kao probleme pravosudnog kadra.


Teza gospođe Janković da su sudije propisima ograničene da pokažu slobodno mišljenje ili da protestvuju je istovremeno sablažnjujuća, imajući u vidu društvenu stvarnost u kojoj se taj tekst pojavljuje, i suprotna elementarnoj logici. Pa, gospođo Janković, i profesori u školama su zakonom ograničeni u obustavama rada i štrajkovima, mnogo više nego sudije, i zbog toga im se preti otkazima. I studenti su propisima ograničeni u smislu nedolaženja na predavanja i nepolaganja ispita, više nego sudije, pa slušaju svoju savest. I u vreme nacizma su postojali “pravilnici” i zakoni, po kojima je progon ljudi i slušanje fašističkog režima bilo obavezno uz pretnju sankcijama, pa su pošteni ljudi protestvovali, a pacovi kolaborirali.


Gospođo Janković, morali biste znati da “sloboda volje”, i integritet nikada ne dolaze bez rizika. Etika dolazi pre propisa, ona je iznad propisa, i na njoj se zasniva sam legitimitet propisa. Bez poznavanja etike, nemoguće je zaista biti pravnik, i to iz načelnih, metodoloških razloga.


Osim toga, gospođo Janković, to što nešto nazivate “Etički pravilnik”, ne znači, samo po sebi, baš ništa. Mogli ste svoj tekst da nazovete i “uvod u abdominalnu hirurgiju”, pa on ipak ne bi bio takav uvod, jer u njemu nema ničeg u vezi sa materijom bi stajala u naslovu. Isto tako, “Etički pravilnik” na koji se pozivate nema gotovo nikakve veze sa etikom. Njega su (pre)pisali ljudi koji očigledno nikada nisu ni slušali, a kamoli polagali, etiku, i tu činjenicu, naočigled sada protestvujućeg naroda, svaki dan demonstriraju svojim radom u sudovima, ali i svakim svojim napisom u novinama.


Ne mogu sudije biti najnemoralniji, najneobrazovaniji i najplašljiviji ljudi u jednom društvu. Neophodno je da bude upravo obrnuto.


Konkretni koraci ka ustavotvornoj skupštini


Nakon pada fašističkog poretka i njegovih aktera, kojih nema malo, a uglavnom su koncentrisani u pravosuđu i državnim službama, potrebno je da studentski predstavnici uz podršku uglednih javnih ličnosti pokrenu proces uspostavljanja ustavotvorne skupštine.


Da podsetim, ustavotvorna skupština se formira sa striktnim ciljem donošenja novog ili izmene postojećeg ustava, a u njen sastav ulaze građani koje biraju ostali građani na slobodnim izborima. Članove ustavotvorne skupštine je moguće izabrati i iz redova stručnjaka ili uglednih ljudi u javnosti.


Ustavotvorna skupština se formira posebnom odlukom koja može biti rezultat političkog dogovora, referenduma, ili odluke predsednika ili parlamenta. Takođe, ona može biti i ishod društvenih tranzicija i promena poretka. Ukoliko je neophodna privremena institucija za organizaciju izbora za ustavotvornu skupštinu, to može biti samo vlada studenata i eksperata, bez ikakvog učešća političara. Zadatak takve vlade, ako je bude, treba bude isključivo organizacija izbora za Ustavotvornu skupštinu, uz jasno oročen mandat.


Odluka o formiranju ustavotvorne skupštine omogućava izmenu svih problematičnih rešenja u postojećem ustavu, kao i razrešenje svih organa i nosilaca javnih funkcija koji su okaljali obraz i svoju građansku čast, bez obzira na profesiju.


U ustavotvornom periodu potrebno je formirati tranzicioni Sud za političke i pravosudne zločine koji će imati sopstveni statut, poput Haškog tribunala. Taj statut sadrži i procesne i materijalno pravne odredbe, dakle on predviđa i način suđenja i moguće kazne, kao i sve druge elemente krivičnog postupka. Pred SPPZ treba izvesti sve pripadnike pravosuđa radi onoga što se naziva „vetting“, odnosno provera njihovog integriteta i postupanja, kao i sve one za koje postoji sumnja da su učestvovali u fašističkom režimu, direktno ili indirektno.


U zemljama koje su sprovele tranzicionu pravdu, tranzicioni sudovi su predviđali posebne kazne koje uključuju i elemente lustracije, odnosno isključenja iz javnog života. Na primer, u Češkoj Republici, postojala je kazna „proterivanja“, koja je podrazumevala da se neko izgna iz gradskih sredina i odredi mu se boravak u nekom konkretnom delu zemlje, ili čak konkretnom selu, gde ne može da se izdržava od državnog budžeta nego mora da se bavi zemljoradnjom ili da pruža usluge fizičkih radova. Radi se o jednom od najnaprednijih tranzicionih krivičnih zakona o kome sam svojevremeno pisao knjigu, koja je doživela dva izdanja, a koji je češko društvo upotrebilo da odstrani maligno tkivo iz svoje strukture nakon perioda komunističke diktature, i nakon pada režima Gustava Husaka.


U sklopu tranzicionog procesa i donošenja novog ustava potrebno je zabraniti sve radikalne i fašističke stranke koje su učestvovale u represiji nad društvom i kriminalizovati članstvo u njima.


Tek nakon donošenja novog ustava, može se krenuti sa razradom mera koje je predložio ProGlas za „dan posle“. Pre svega, potrebno je, u sklopu donošenja novog ustava, razrešiti funkcija sve nosioce pravosudnih funkcija, velikoj većini suditi pred tranzicionim sudom, a one malobrojne, koji se, kako se čini, mogu nabrojati na prste jedne ruke, koji su časni, zadržati kao jezgro novog pravosudnog sistema.


Ne treba zaboraviti da su nosioci pravosudnih funkcija glavni izvršioci političkih zločina kroz pravosudni sistem, i ti zločini su bezbrojni, pre svega u domenu krivičnog prava (pritvori i progoni nevinih ljudi, ali i zataškavanja teških zločina izvršilaca iz redova režima), porodičnog prava (viktimizacija ranjivih i dece protivnika režima, razaranje porodica i najgora i najnemoralnija represija na elementarnim osećajem za pravdu i budućnost jednog naroda), i ustavnog prava (o čemu ne treba trošiti reči, kao ni o onima koji takve odluke donose, a koji su malobrojni, jasno se mogu identifikovati i snose najveću odgovornost za sunovrat ustavnosti u zemlji).


Kriterijumi za formiranje novog pravosuđa treba da budu ozbiljniji nego sada. Potrebno je da nove sudije ili tužioci imaju završene kvalitetne pravne fakultete, uključujući one u inostranstvu, najmanje do nivoa Mastera, te da imaju rigoroznu obuku iz etike. Dok se pravosuđe ne popuni kvalitetnim kadrom, potrebno je formirati privremene sudove koje bi popunili stručnjaci sa dugogodišnjim pravnim iskustvom, ali ne pripadnici sadašnjeg pravosuđa.


Za svaki politički proces mora se imati jasan i detaljan plan, koji je zasnovan na temeljima zakonitosti, što podrazumeva da se mora krenuti od ustava i ustavnih intervencija. U tom procesu ne sme biti improvizacija, propusta ili prevara.


Cena propusta posle 5. oktobra bila je 23 godine izgubljenog života za srpsko društvo, sa malim interregnumom u vreme ubijenog srpskog premijera Zorana Đinđića.


Nema prelaznih rešenja sa istim političarima kao do sada, kojima bi se proces temeljnog uređenja društva kidnapovao na sumnjive margine društvenih promena koje čine oni koji nisu dobrodošli u jezgro studentskog i građanskog pokreta.


Zdravo društvo se mora graditi od temelja, zdravim materijalom, kompetentnim i poštenim rukama i pod jasnim pogledom javnosti.


https://aleksandarfatic.net/nikako-...vorna-skupstina-i-formiranje-novog-pravosuda/
 

Back
Top