Да ли ћемо дозволити да из школе излазе неписмена деца?

Profesor NEMA pravo da izbaci učenika.



Naravno da su reagovali profesori. I sada reaguju, a pogotovo su reagovali prošle godine - sećamo se prosvetarskih štrajkova - samo što ste tad svi tupili kako prosvetari samo "hoće pare" iako štrajk nije imao nikakve veze sa povećanjem plata...

Сећам се и ја тог штрајка и није тачни да није имао везе са повећањем плата. Имао је везе и са повећањем плата и са исплатом јубиларних награда (што је посебно нервирало људе, јер једино још просветни радници примају јуб. награде).
Уз те захтеве ишали су и захтеви да се измени део ЗОСОВ-а у вези кажњавања деце, са чиме сам се у потпуности сложила.
Јер, једини начин да се оваква деца доведу у ред јесте систем кажњавања.
 
Ja svoju decu sama spremam kod kuće. Tera li vas neko da plaćate privatne časove? Za tezgarenje su potrebne dve strane. Mislite li da je dovoljno platiti, i sve će da u uđe u praznu glavu? Eh, kakvih li predrasuda...

Радо, ја своје дете не бих могла да спремим за тест из математике ни у сну. Ја сам дипл. језичара и са математиком сам на Ви.
На приватне часове ће ме натерати сами наставници, јер једни другима намештају "тезге" (сачувај ме Боже, као да су музиканти, а не професори, али то је њихов израз) по принципу "Ја теби-ти мени".
Била сам сведок томе у неколико случајева, али пошто родитељи ћуте и плаћају (да се не би замерили наставницима и професорима) што бих се ја бунила.
 
ako je neko nepismen to ne znaci da je automatski glup, nevazan i los covek...osim toga mnogo redje od intelektualaca svoje mentalne sposobnosti koriste da bi manipulisali drugima na nacin koji je otvoreno ili skriveno omalovazavajuci

Андреа, нико није рекао да су неписмени људи глупи, само да су неписмени!
Ако их то вређа, нека се описмене.

Извини, али морам да те питам нешто.
Како то да ти не смета да испишеш читаве пасусе без великог слова? Немој да ти оправдање буде форум. Након неколико година ћеш и сама доћи у ситуацију да ниси сигурна око употребе великог слова, јер сиве мождане ћелије мораш стално да ангажујеш да би радиле беспрекорно.
Не замери, али мени је тешко да читам такве текстове. На тај начин показујеш и однос према осталим форумашима.
 
Poslednja izmena:
mozda najveci problem je sto natrpaju po 30toro dece u ucionicu. to je dovoljno da nema vremena da se indivdualno radi pa se sve pretvara u sprdnju
U EU u kojoj tezimo odeljenja su uglavnom oko 15 toro

Мајо, то није највећи проблем. Одувек је у учионицама било по 30-оро и више ђака, па нам није сметало.
Проблем је нерад великог броја наставника и учитеља, немогућност остатка који воле свој посао да санкционишу безобразлук и нерад и болесна амбиција родитеља да им дете буде одлично без по муке.
Због свега овога постоје завршни или пријемни испити, како год их звали. Да се види где смо после 8 година.
Ако за 8 година дете није усвојило правопис (да без много размишљања реченицу започне великим словом, да зна да пише лична имена, имена улица и сл., да зна да одвоји у својој глави ћирилицу и латиницу ...) - џаба смо кречили.
 
Након јучерашње изјаве нашег св.Жарка Обрадовића и његовог помоћника Желимира Попова, нисам могла да одолим да не поставим ову тему, јер ми је пара на уши изашла.
Да ли ће МП заиста дозволити да неписмена деца положе пријемни испит?
Како је могуће да испит прођу деца која мешају латиницу и ћирилицу, која не знају употребу великог слова, тачке и зареза и слично?
Да ли заиста треба да верификујемо нечији нерад? И како су та деца уопште дошла до осмог разреда?

Видим да су се већ побунили професори српског језика, као и родитељи. Ево, буним се и ја.

Постављам тему овде јер има много просветних радника, а скоро сви смо родитељи. Желим да чујем колико нас је који мислимо да у средњу школу не сме да пређе дете које је неписмено.

Dete koje je nepismeno ne sme da predje u srednju skolu jer, iako zna tacne odgovore na pitanja ono ne zna pravilno da ih napise. Pravopis se pamti za ceo zivot, jer se primenjuje skoro svakodnevno, dok se steceno znanje potrebno za davanje tacnih odgovora gubi sa godinama, ako se ne koristi. Zato je vrlo vazno da deca nauce pravopis u osnovnoj skoli, jer posle nece ni nauciti.
I tako ce nepismeno dete poloziti test ukoliko usmeno odgovara, ali za dvadeset godina nece moci ni takvo znanje da odbrani, dok ce pismeno dete barem ostati pismeno.
 
Највећи проблем је у томе да, кад кажемо школе, више немамо у виду само основну, средњу, него високе школе које заврашавају неписмени људи; добили смо кадар неписмених високошколаца који су постали родитељи, да не говоримо о људима којима је писменост у неком запећку приоритета, као и образовање сопствене деце.
Основи правописа и граматике би требало да буду савладани и ставњени "ад акта" са завршеним 4. разредом ОШ.
Нажалост, није проблем у броју деце у о одељњима, у БГ је супротан пример, нема их 20 у разреду, али су и родитељи и наставници незаинтересовани за рад са децом.Ту сам мишљења да се те основе добијају у кући, као што дете сигурно неће бити радознало да сазна "шта негде пише", ако му се од куће до школе и друштва вршњака сервирају Гранд, Пинк и "није битно знати већ имати"...
 
Dete koje je nepismeno ne sme da predje u srednju skolu jer, iako zna tacne odgovore na pitanja ono ne zna pravilno da ih napise. Pravopis se pamti za ceo zivot, jer se primenjuje skoro svakodnevno, dok se steceno znanje potrebno za davanje tacnih odgovora gubi sa godinama, ako se ne koristi. Zato je vrlo vazno da deca nauce pravopis u osnovnoj skoli, jer posle nece ni nauciti.
I tako ce nepismeno dete poloziti test ukoliko usmeno odgovara, ali za dvadeset godina nece moci ni takvo znanje da odbrani, dok ce pismeno dete barem ostati pismeno.

Ne smiju ali će proći. I na taj način ministar direktno urušava autoritet nastavnika.
 
Нажалост, није проблем у броју деце у о одељњима, у БГ је супротан пример, нема их 20 у разреду, али су и родитељи и наставници незаинтересовани за рад са децом..

Dijelimično se slažem. Ali... Šta da radi nastavnik kada vidi ovakvu preporuku ministra? Kako će nastavnik da natjera dijete da uči pravopis kad ono unaprijed zna da može napisati riječ ili rečenicu sa koliko god hoćeš pravpisnih grešaka i da mu to neće uticati na rezultat testa?
 
Па није мала матура једини тест писмености.
Постоје писмени задаци кроз све године школовања, то је прилика за учење и описмењавање, не завршни тест, који је само провјера. Нека га на тим тестовима оцјењује недовољном оцјеном.
Колико знате људи да је пало на одбрани дипломског? Није баш да су сви бриљирали пред комисијом, па их нико не обара. То је само нека врста круне на све претходне године рада, мало да им се поправи просјек за даље школовање. Шта се добија слабим вишегодишњим радом и ригорозним тестирањем на крају, од стране истих наставника?

Ако постоје проблеми у школству, они се не решавају од завршних тестова. Укидају се школе за дјецу са посебним потребама, фолира се како ће њихово укључивање у разреде са дјецом која имају пун капацитет донијети добро свима, а директно се подрива учитељ и наставник.
И када људи изађу на улицу да се жале, ни онда не ваљају, они хоће паре, не види се ниједан други захтјев.
Чудан неки резон.
 
Па није мала матура једини тест писмености.
Постоје писмени задаци кроз све године школовања, то је прилика за учење и описмењавање, не завршни тест, који је само провјера. Нека да на тим тестовима оцјењује недовољном оцјеном.
Колико знате људи да је пало на одбрани дипломског? Није баш да су сви бриљирали пред комисијом, па их нико не обара. То је само нека врста круне на све претходне године рада, мало да им се поправи просјек за даље школовање. Шта се добија слабим вишегодишњим радом и ригорозним тестирањем на крају, од стране истих наставника?

.

Naravno da nije. Ali je nedopustivo da npr gimnaziju upiše neko ko ne zna osnove pravopisa. Činjenica je da ima nastavnika koji loše rade i predaju ali ni u najboljim sistemima ne steknu svi jednako znanje. Nilkada u jednom razredu svi učenicei nemaju peticu iz jednog predmeta. I to je normalno. A na ovaj način na testu se izjednačavaju učenik koji je svo vrijeme radio kako treba i savladao gradivo i učenik koji je jedva naučio osnove pravopisa.
 
A sto je uopste toliki problem sa tim upisivanjem skole..
Pa msm na kraju skolovanja ti dobijes papir na kome pise da si zavrsio skolu i to je to
Sta ti imas od svega toga ako nisi zaista nesto i NAUCIO? NISTA. Pa shodno tome ne mora se ni bas toliko insistirati na tolikim proverama itd.
Da smo u komunizmu razumela bih, ovako nema mnogo smisla, jer ce se uvek na kraju testirati znanje u praksi.
 
A sto je uopste toliki problem sa tim upisivanjem skole..
Pa msm na kraju skolovanja ti dobijes papir na kome pise da si zavrsio skolu i to je to
Sta ti imas od svega toga ako nisi zaista nesto i NAUCIO? NISTA. Pa shodno tome ne mora se ni bas toliko insistirati na tolikim proverama itd.
Da smo u komunizmu razumela bih, ovako nema mnogo smisla, jer ce se uvek na kraju testirati znanje u praksi.

U čemu je problem? Problem je u tome što se na ovaj način vrši negativna selekcija i što šansu da idu u bolju školu dobijaju i oni koji to realno nisu zaslužili. Nismo svi stvoreni da budemo naučnici ili završimo fakultet. Nema ništa loše u tome da neko ide i na zanat.
 
U čemu je problem? Problem je u tome što se na ovaj način vrši negativna selekcija i što šansu da idu u bolju školu dobijaju i oni koji to realno nisu zaslužili. Nismo svi stvoreni da budemo naučnici ili završimo fakultet. Nema ništa loše u tome da neko ide i na zanat.

Ako pricas o srednjoj skoli, SVAKO ALI SVAKO moze upisati koju god hoce... ima toliko tih skola da zaista nije ni bitno. Ne samo to, nego ako neko upise odredjenu srednju on je treba i zavrsiti zar ne?
ako pricas o fakultetu glavna stvar za svaki fakultet je prijemni ispit... Koji se sprema nevezano od toga sta si ucio u srednjoj, cak je i vise puta nepovezan, npr neko iz tehnicke upisuje drustveni fakultet.
Sad naravno moze se pricati o nekoj vrsti ostecenja za prvu godinu za budzet, ono kao tu moze igrati donekle uticaj srednja skola, ako su mu poklanjali, ali to je samo prva godina, posle se svako moze prebaciti na budzet i vec biti rangiran NA OSNOVU USPEHA PRVE GODINE FAKULTETA!
tako da ono.. nije ni bitno toliko kad pogledas sa malo vecom sirinom.
 
da nas nerviraju razlicite stvari:D imam drugaricu koja cesto koristi taj izraz, ja joj se rugala lik ovo, lik ono i ostade mi lik...u cg sam se jednom drugu rugala za cus pa mi ostade i cus jedva se toga oslobodih... imam komsinicu zubarku sa juga srbije koja se gadja sa padnezima ali nju ne mogu da imitiram...mene takve stvari ne nerviraju[/QUOTEI


I dalje ne razumem??Ako nisi pazljivo procitala moj post,da ponovim:nigde nisam spomenula da me nesto nervira niti sam se nekome rugala ...samo konstatujem da je to jedna jako losa kovanica"lik"....ne razumem onaj deo "da se ispod intelektualne fasade krije jos jedan primerak idiota?"...da li si to mislila na mene?....ako jesi,onda je stvarno jako ružno sto u nedostatku argumenata iznosiš uvrede...jer onda to govori vise o tebi...
 
Poslednja izmena:
Ako pricas o srednjoj skoli, SVAKO ALI SVAKO moze upisati koju god hoce... ima toliko tih skola da zaista nije ni bitno. Ne samo to, nego ako neko upise odredjenu srednju on je treba i zavrsiti zar ne?
.

Tačno svako može da upiše šta želi. A ne bi trebalo da je tako. Srednju završi svako ko je upiše. Bar ja ne znam nikoga da se ispisao iz srednje. A ni to ne bi trebalo biti tako jer srednja škola još uvijek nije obavezna.
 
Dete koje je nepismeno ne sme da predje u srednju skolu jer, iako zna tacne odgovore na pitanja ono ne zna pravilno da ih napise. Pravopis se pamti za ceo zivot, jer se primenjuje skoro svakodnevno, dok se steceno znanje potrebno za davanje tacnih odgovora gubi sa godinama, ako se ne koristi. Zato je vrlo vazno da deca nauce pravopis u osnovnoj skoli, jer posle nece ni nauciti.
I tako ce nepismeno dete poloziti test ukoliko usmeno odgovara, ali za dvadeset godina nece moci ni takvo znanje da odbrani, dok ce pismeno dete barem ostati pismeno.

ako dete ne nauci pravopis u osnovnoj skoli, cijom god krivicom, zasto mu ne dati jos jednu sansu pa da to ispravi u srednjoj...studiranje treba da bude privilegija a ne srednja skola
 
ako dete ne nauci pravopis u osnovnoj skoli, cijom god krivicom, zasto mu ne dati jos jednu sansu pa da to ispravi u srednjoj...studiranje treba da bude privilegija a ne srednja skola

Postoje razne srednje škole. Gimnaziju,medicinsku,ekonomsku i slične škole ne bi trebalo da može svako upisati. Nisi bio dobar učenik u osnovnoj molim lijepo upiši se na zanat.
 
ako dete ne nauci pravopis u osnovnoj skoli, cijom god krivicom, zasto mu ne dati jos jednu sansu pa da to ispravi u srednjoj...studiranje treba da bude privilegija a ne srednja skola

Ako dete posle 8 godina školovanja brka ćirilicu i latinicu znači da je mentalno retardirano i da treba da ide u specijalnu školu.
 
Tačno svako može da upiše šta želi. A ne bi trebalo da je tako. Srednju završi svako ko je upiše. Bar ja ne znam nikoga da se ispisao iz srednje. A ni to ne bi trebalo biti tako jer srednja škola još uvijek nije obavezna.
Три математике је, из мог друштва у којем је било и вуковаца, први исполагао лик који је имао тројку у средњој школи... и док је друштво из математичке гимназије математику 1 полагало у каснијим роковима, он је средио већ у јануару.
Касније је зарађивао тако што је радио елаборате имућним вуковцима којима је било важно да што прије исполажу испите, а нису имали времена да штребају поред обимних елабората за потписе.
Он 'не знам' пише спојено, али када је ријеч о струци, увијек се знало ко има решење.
Неписмен- страшна ствар.
 
Сасвим је ок кад неки језичар каже како не зна основе математике, и како чак ни свом дјетету основцу није у стању да помогне, али је проблем што неко не познаје језичке финесе.
Какво лицемјерство и најјаднији елитизтам.
 
Јадније од тога је једино кад неки студент књижевности почне да кињи форумаше како нису прочитали три књиге у животу и како су неписмени.
Уствари, има и горе, а то су љекари који колутају очима ако им проблем предочиш обичноим народним језиком, када болесне крајнике назовеш тим ријечима а не неким тонзилитисом, како ли већ... хеј, колута очима, то је каже основна ствар, и ту основну ствар коју бих ја требало интуитивно да знам, он је десет госдина студирао, што повлачи да је ретард, попут оног језичара, који је морао да студира нешто шта сви ми остали треба сами од себе да знамо, или да их се сјећамо још из основне школе...
 
Три математике је, из мог друштва у којем је било и вуковаца, први исполагао лик који је имао тројку у средњој школи... и док је друштво из математичке гимназије математику 1 полагало у каснијим роковима, он је средио већ у јануару.
Касније је зарађивао тако што је радио елаборате имућним вуковцима којима је било важно да што прије исполажу испите, а нису имали времена да штребају поред обимних елабората за потписе.
Он 'не знам' пише спојено, али када је ријеч о струци, увијек се знало ко има решење.
Неписмен- страшна ствар.

Ko kaže da je strašno? Ja ne vidim da je iko od nas rekao da su nepismeni ljudi loši ili manje vrijedni od pismenih. Ali nije normalno da neko dođe do fakulteta a ne zna neke osnove pismenosti.
 
Сасвим је ок кад неки језичар каже како не зна основе математике, и како чак ни свом дјетету основцу није у стању да помогне, али је проблем што неко не познаје језичке финесе.
Какво лицемјерство и најјаднији елитизтам.

Čemu tolika ogorčenost?
 
I dalje ne razumem??Ako nisi pazljivo procitala moj post,da ponovim:nigde nisam spomenula da me nesto nervira niti sam se nekome rugala ...samo konstatujem da je to jedna jako losa kovanica"lik"....ne razumem onaj deo "da se ispod intelektualne fasade krije jos jedan primerak idiota?"...da li si to mislila na mene?....ako jesi,onda je stvarno jako ružno sto u nedostatku argumenata iznosiš uvrede...jer onda to govori vise o tebi...

ako vec belezis glupe izraze i vodis evidenciju o tudjim greskama i lapsusima, naglas ili u sebi, radi to sa stilom;)
 

Back
Top