Да ли ћемо дозволити да из школе излазе неписмена деца?

znam lika koji radi veoma odgovoran posao u kanadi, jezik je nekako savladao ali pisanje ne bas i to nikom ne smeta...zato sto je forma vaznija od sustine i ima toliko funkcionalno nepismenih u ovoj zemlji...ti kao da pises knjige za buduca pokolenja ...opusti se, ovo je samo forum :D
Ne slazem se...Ne može se porediti engleski i srpski jezik,jer jedino kod nas je"pisi kao sto govoris,citaj kako je napisano"..Vuk je uprostio pismo da i debil može da shvati...i zato je bas sramota da nasi đaci ne znaju kada se koristi veliko a kada malo slovo...kada sam ja bila osmi razred,nastavnik je imao obicaj da napise neki pasus iz neke knjige,na tabli i izvodi nas ispred table i reseta:svaku rec koja je vrsta reci,vreme,sluzba reci u recenici....u pola noci smo to znali isto kao tablicu mnozenja...pa sad profesori matematike mogu da kazu da ne mora da se zna mnozenje,sabrace do podne koliko je 6x5....a taj tvoj "lik"(koja ruzna kovanica,kao da je lik iz knjige a ne ziv covek) ako radi neki veoma odgovoran posao u Kanadi,ne mora da zna da pise,dovoljno je da zna dobro da govori engleski,jer ima sekretaricu koja odlicno zna spelovanje....pa ona i radi korespodenciju...zato su u inostranstvu sekretarice dobro placene,jer ne sluze kaokod nas,za kuvanje kafe i posluzivanje pica...ili odmaranje očiju....:per:
 
ako je neko nepismen to ne znaci da je automatski glup, nevazan i los covek...osim toga mnogo redje od intelektualaca svoje mentalne sposobnosti koriste da bi manipulisali drugima na nacin koji je otvoreno ili skriveno omalovazavajuci

I ako neko ne zna matematiku ne znači da je loš čovek. Hajde onda da mu priznamo zadatak iako je dobio pogrešno rešenje!
 
Sta si ovime htela da kazes,ne razumem??


da nas nerviraju razlicite stvari:D imam drugaricu koja cesto koristi taj izraz, ja joj se rugala lik ovo, lik ono i ostade mi lik...u cg sam se jednom drugu rugala za cus pa mi ostade i cus jedva se toga oslobodih... imam komsinicu zubarku sa juga srbije koja se gadja sa padnezima ali nju ne mogu da imitiram...mene takve stvari ne nerviraju
 
U ovoj drzavi na skolama i fakultetima se uvek vodilo racuna naj pre o KVANITITETU, zatim da sve to bude uvijeno u DIVAN UKRASNI PAPIR, pa onda ime 1 000 000 praznih mesta pa dolazi kvalitet. Smatram da kada bi neko napravio zaista pravo testiranje da se vidi koliko od mnostva gradiva ostaje u glavi deci u osnovnoj , srednjoj skoli i svezim diplomcima fakutleta da bi rezultati bili porazavajuci. Jer naj bitnije ovde u Srbiji je da je knjiga masna , i debela, puna informacija, 20% potrebnih, 80% gluposti , da se nauci od korice do korice i da se izdeklamuje. To sto posle par dana tako nauceno gradivo izvetri to nema veze. Da li je vama jasno da nama iz skola i sa fakulteta izlaze potpuno nesposobni ljudi. Skola treba da uci decu da traze informacija, da istrazuju , da im razvije logicko i kriticko razmisljanje Da razvije zelju za saznanjem. Pa ce on lako ako mu bude trebalo "Koliko kilograma pirinca proizvede godisnje Vijetnam?" da nadje tu informaciju. I ono naj vaznije skola treba da ga nauci kako da tu informaciju iskoristi na pravi nacin.

Ako studirate bilo koji inzinjerski fakultet na zapadu, vi cete na ispitu dobiti sve formule, ako vi ne znate kako da formule iskoristite na pravi nacin pisi propalo. Pri tome nema kako kod nas 20 tipskih zadataka koje si naucio napamet. Nego za ispit ide potpuno nov , jos ne vidjen problem tokom studija. Dakle ako nisi naucio da razmisljas , ako nisi razvio logiku, dzabe ti i sve knjige i sve formule da imas nema sanse da resis zadatak.
 
U ovoj drzavi na skolama i fakultetima se uvek vodilo racuna naj pre o KVANITITETU, zatim da sve to bude uvijeno u DIVAN UKRASNI PAPIR, pa onda ime 1 000 000 praznih mesta pa dolazi kvalitet. Smatram da kada bi neko napravio zaista pravo testiranje da se vidi koliko od mnostva gradiva ostaje u glavi deci u osnovnoj , srednjoj skoli i svezim diplomcima fakutleta da bi rezultati bili porazavajuci. Jer naj bitnije ovde u Srbiji je da je knjiga masna , i debela, puna informacija, 20% potrebnih, 80% gluposti , da se nauci od korice do korice i da se izdeklamuje. To sto posle par dana tako nauceno gradivo izvetri to nema veze. Da li je vama jasno da nama iz skola i sa fakulteta izlaze potpuno nesposobni ljudi. Skola treba da uci decu da traze informacija, da istrazuju , da im razvije logicko i kriticko razmisljanje Da razvije zelju za saznanjem. Pa ce on lako ako mu bude trebalo "Koliko kilograma pirinca proizvede godisnje Vijetnam?" da nadje tu informaciju. I ono naj vaznije skola treba da ga nauci kako da tu informaciju iskoristi na pravi nacin.

Imaš ti donekle pravo. Samo ja recimo vidim problem i u djeci tj učenicima kojim je lakše da nešto nabubaju i tako izvuku dobru ocijenu nego da malo razmisle svojom glavom. Može nastavnik/profesor biti ne znam kakav pedagog i zanimljiv predavač ako dijete neće da uči.
 
Pogledajte ispite na medicini recimo u Americi kako izgledaju. "Gospodja 60 godina ..... istorij bolesti....zali se na....." Pa onda idu pitanja sta bi ti, kako bi ti, koja je dijagnoza, da li bi prvo ovo ili ono, koje bi labaratorijske destove. A ne ko kod nas "Nabrojte simptome infarkta miokarda?" , "Nabroj ovo ... nabroj ono".
Kod nas je dovoljno da imas puskice. A ajde radi sa puskicama kada imas americki ispit da te vidim, kad ti on da case study, pa da imas sve knjige ako ne znas sta da gledas , gde da gledas dzaba mozes da se slikas. Oni dakle razvijaju logiku i nacin razmisljanja a mi razvijamo sistem bubanja.
 
Imaš ti donekle pravo. Samo ja recimo vidim problem i u djeci tj učenicima kojim je lakše da nešto nabubaju i tako izvuku dobru ocijenu nego da malo razmisle svojom glavom. Može nastavnik/profesor biti ne znam kakav pedagog i zanimljiv predavač ako dijete neće da uči.

Izvini kako bi ti naucio kompletnu istoriju sredonjovekovne evrope , ko je kome mamu maminu i zasto, i ko je bio ko, i ko se udao za koga, sa sve datumima i glupostima nego nabubao. Na History kanalu svaki dan vrhunske istorijske emisije pa daj zaisteresuj ih malo, da ce sami da pozele da nesto doznaju i saznaju. Ovo samo stvara odbojnost.
 

Back
Top