Да ли ћемо дозволити да из школе излазе неписмена деца?

Osnovna skola je obavezna i tu je na zalost kraj price. Vuces osam godina i kurtu i murtu jer zakonski moras.

Мени се чини да ученик још увек може да понавља.

Тако понавља неколико разреда, па кад напуни 17 година лепо иде у Школу за одрасле.

Закон јесте накарадан и прво што треба урадити, јесте променити га - али на боље.

Све измене закона до сада су нам донеле само још више проблема. Зато што у Министарству седе људи који у животу нису узели дневник у руке и не знају како изгледа радити у школи кад су тромесечја, полугодишта, а камоли крај године.

Да их човек пусти у учионицу макар једну годину, мислим да би другачије размишљали о дечијим правима.

Заправо, то није лоша идеја - ко жели да ради у Министарству мора да има 5 година радног стажа у просвети (не на факултету, него у основној или средњој школи), а не са факултета прво по партијску књижицу, па на посао - на место начелника за нешто.
 
nasa deca uglavnom imaju enciklopedijsko i nefunkcionalno znanje a mnogi profesori zato sto su navikli i sto im je tako lakse i dalje insistiraju na takvom znanju + nikako da shvate da skole postoje zbog dece a ne zbog njih...ovde je normalno da profesor detetu koje preti da ce se ubiti kaze - ubij se...i kad se ubije da ne snosi nikakvu odgovornost:sad2:
 
Poslednja izmena:
nasa deca uglavnom imaju enciklopedijsko i nefunkcionalno znanje a mnogi profesori zato sto su navikli i sto im je tako lakse i dalje insistiraju na takvom znanju + nikako da shvate da skole postoje zbog dece a ne zbog njih...ovde je normalno da profesor detetu koje preti da ce se ubiti kaze - ubij se...i kad se ubije da ne snosi nikakvu odgovornost:sad2:

Nastavnici i profesori rade po planovima i programima koje donosi ministarstvo. Pri donošenju istih nastavnici i profesori ili se ne pitaju ništa ili se njihove primjedbe ne uvažavaju. Pojedini predmeti se ne mogu obrađivati na drugačiji način od sadašnjeg. Sa druge strane zaista bi trebali da postoje detaljno opremljeni kabineti za fiziku,hemiju,biologiju,likovno,muzičko. Trebalo bi ali ne postoje. I za to nisu krivi ni škola ni predavači. Šta bi trebalo da kažu budali koja prijeti da će se ubiti zbog ocijene?
 
Pa, za početak ne bi bilo loše da pišeš srpskim jezikom, a ne srpsko-engleskim.
Dakle, koja je razlika između prijemnog od pre dve godine, na kojem su deca polagala srpski jezik i matematiku i male mature od ove godine na kojoj su deca polagala srpski jezik i matematiku?

Razlika je u tome što maturski ispit podrazumeva konačnu proveru znanja iz sveukupne materije osmogodišnjeg školovanja, a isto podrazumeva i pitanja iz matematike i srpskog koja su obrađivana npr. u 5. razredu, između ostalog.

Nasuprot tome, prijemni ispit podrazumeva proveru konačno stečenih znanja, koja učenika kvalifikuju za upis u određenu srednju školu, odnosno gimnaziju.

Razlika je ista, kao kad bi se postavilo pitanje koja je razlika između maturskog ispita u srednjoj školi i prijemnog ispita za određeni fakultet.
 
Razlika je u tome što maturski ispit podrazumeva konačnu proveru znanja iz sveukupne materije osmogodišnjeg školovanja, a isto podrazumeva i pitanja iz matematike i srpskog koja su obrađivana npr. u 5. razredu, između ostalog.

Nasuprot tome, prijemni ispit podrazumeva proveru konačno stečenih znanja, koja učenika kvalifikuju za upis u određenu srednju školu, odnosno gimnaziju.

Razlika je ista, kao kad bi se postavilo pitanje koja je razlika između maturskog ispita u srednjoj školi i prijemnog ispita za određeni fakultet.

Netačno. Nema nikakve razlike između prijemnog i male mature održane ove godine. I za prijemni si pre dve godine morala da znaš gradivo petog razreda osnovne. Doduše, razlika zaista jeste u tome što je ova tzv. mala matura potpuno konceptualno idiotska, zbog zadataka koje i debil može da uradi.
 
Netačno. Nema nikakve razlike između prijemnog i male mature održane ove godine. I za prijemni si pre dve godine morala da znaš gradivo petog razreda osnovne. Doduše, razlika zaista jeste u tome što je ova tzv. mala matura potpuno konceptualno idiotska, zbog zadataka koje i debil može da uradi.

Задаци су конципирани тако да постоје три нивоа: основни, средњи и напредни. Основни ниво је онај који сви ученици треба да савладају, средњи за просечну децу, а напредни за оних 20% ученика који имају веће способности. Стога је испит прилагођен СВИМА, па тако и тим слабијим ђацима које називаш ''дебилима'' (не заборави да сада редовне школе појхађају и деца која су раније похађала специјалне школе), а они са 20 бодова на завршном испиту су врло ретки (на пункту где сам ја прегледала, од 206 ученика само 2 је имало 20 поена из српског језика!)
 
Задаци су конципирани тако да постоје три нивоа: основни, средњи и напредни. Основни ниво је онај који сви ученици треба да савладају, средњи за просечну децу, а напредни за оних 20% ученика који имају веће способности. Стога је испит прилагођен СВИМА, па тако и тим слабијим ђацима које називаш ''дебилима'' (не заборави да сада редовне школе појхађају и деца која су раније похађала специјалне школе), а они са 20 бодова на завршном испиту су врло ретки (на пункту где сам ја прегледала, од 206 ученика само 2 је имало 20 поена из српског језика!)

Ti zadaci iz srednjeg nivoa su, blago rečeno... imbecilni... :lol:
 
Ti zadaci iz srednjeg nivoa su, blago rečeno... imbecilni... :lol:

Јбг, нису сви Ајнштајни...
Србија има 5% високообразованих људи...неко мора и да вози трактор, ради у пилани, музе краве, пакује кутије, вози шлепере, риба ве-цее, малтерише, вуче џакове... Све је то за људе, и нису они ''дебили'', само су просечни и образовање им није од пресудне важности у животу.

А нећеш веровати: једно од питања које је имало најмање тачних одговора је значење речи ''мистичан''. Бар 80% ученика није знало шта то значи! А 80% ученика нису ''дебили'' него просечна деца.

Поента је: не очекујмо превише од ученика! Немају сви они потребу ни жељу да буду академици! Битно је да створимо добре људе од њих, добре мајсторе, добре раднике, добре родитеље... Сваки тројкаш је једнако вредна особа као и вуковац, и сутра ће бити добар мајстор за белу технику, или љубазан трговац, и доприносиће друштву једнако као хирург или адвокат!
 
Naravno, ali ne radi se uopšte o tome.
Kako nazvati nekoga ko ne zna šta znači reč mističan? Kako nazvati one koji ne znaju kad je bio Kosovski boj, koji ne znaju kad je bio Drugi svetski rat, Prvi srpski ustanak, Drugi srpski ustanak?

А зашто то мора да зна комшија Пера који држи аутоперионицу? Да би боље прао аутомобиле?

Мислим, слажем се да је један ниво опште културе потребан свакоме, али некима то, просто, није од пресудне важности и не треба их вређати због тога. Не морамо (и не можемо!) сви да имамо исти ниво академског знања.
 
Jednostavno mi je neshvatljivo da neko ne zna kad je bio Drugi svetski rat. Ako to ne zna, znači da ne zna APSOLUTNO NIŠTA iz istorije (jer je to zaista jedna od NAJOSNOVNIJIH činjenica), a to je nedopustivo, bez obzira na zvanje. A i ne radi se uopšte o paorima ili tako nešto, nego o GIMNAZIJALCIMA! Gimnazijalci ne znaju gde je Egipat, gimnazijalci ne znaju kad je bio Drugi svetski rat, gimnazijalci ne znaju ko je poveo Prvi i Drugi srpski ustanak.
 
Jednostavno mi je neshvatljivo da neko ne zna kad je bio Drugi svetski rat. Ako to ne zna, znači da ne zna APSOLUTNO NIŠTA iz istorije (jer je to zaista jedna od NAJOSNOVNIJIH činjenica), a to je nedopustivo, bez obzira na zvanje. A i ne radi se uopšte o paorima ili tako nešto, nego o GIMNAZIJALCIMA! Gimnazijalci ne znaju gde je Egipat, gimnazijalci ne znaju kad je bio Drugi svetski rat, gimnazijalci ne znaju ko je poveo Prvi i Drugi srpski ustanak.

ajd to i da ne znaju (mada je strasno), moja drugarica u 4toj godini gimnazije nije znala kad je bila kosovska bitka, a polaze istoriju na prijemnom
 
Jednostavno mi je neshvatljivo da neko ne zna kad je bio Drugi svetski rat. Ako to ne zna, znači da ne zna APSOLUTNO NIŠTA iz istorije (jer je to zaista jedna od NAJOSNOVNIJIH činjenica), a to je nedopustivo, bez obzira na zvanje. A i ne radi se uopšte o paorima ili tako nešto, nego o GIMNAZIJALCIMA! Gimnazijalci ne znaju gde je Egipat, gimnazijalci ne znaju kad je bio Drugi svetski rat, gimnazijalci ne znaju ko je poveo Prvi i Drugi srpski ustanak.

Па не причамо сада о гимназијалцима, него о завршном испиту у основној школи! :rtfm:
 
Koji su polagali, između ostalog, i budući gimnazijalci i intelektualci.

Чекај, рекао си да су на средњем нивоу завршног испита основне школе ''питања за дебиле''. О ТОМЕ причамо!
Завршни испит нема за циљ да проверава количину стеченог уџбеничког знања, него функционално знање матерњег језика и математике.
У то не спадају датуми ратова и битака.
 
Poslednja izmena:
А зашто то мора да зна комшија Пера који држи аутоперионицу? Да би боље прао аутомобиле?

Мислим, слажем се да је један ниво опште културе потребан свакоме, али некима то, просто, није од пресудне важности и не треба их вређати због тога. Не морамо (и не можемо!) сви да имамо исти ниво академског знања.

Tacno tako,ali za takve djake mora postojati adekvatno obrazovanje,tj obuka za rad na odredjenom poslu!Ako je parketar,nek po zavrsetku skole zaista ume postaviti savrseno parket,ne mora znati Pitagorini teoremu,ali mora bar znati citati,pisati i osnovne racunske operacije!
Npr u Nemackoj,skola za med.sestru traje tri godine,za to vreme ta ucenica-ucenik,obidje sva odeljenja u bolnici i dobija ocenu od glavne sestre,sto joj znaci pri kasnijem zaposljavanju.Cetiri nedelje ide na praku u bolnicu,pa dve nedelje ima teoretsku nastavu.Ako zeli dalje da se skoluj,moze uciti za glavnu sestru,ali je praksa na prvom mestu,i na teroji nema nastavu iz npr geografije,sto je naucila u osnovnoj-naucila je.Garantujem da je nakon tri godine sposobnija za rad u bolnici i od nasih svrsenih studenata medicine,bez da imam nameru ikog da vredjam,vec joj je praksa u rukama za te tri godine!
Mogu ja nekom teoretski objasnjavati kako se mesi hleb,ali dok ga prakticno ne odradi,nikad nece umeti!
 
Pismenost je važna samo ljudima koji drže do ličnog integriteta.

Pragmatici koji bi mamu prodali ukoliko naiđe adekvatna ponuda se isto odnose i prema sopstvenom jeziku i pravopisu.

Ja sam seljak čovek, al imam dozu poštovanja i učim svoju decu da ne budu fukara.

Fukara se ne postaje odjednom , iako i takvih primera ima, već postepeno, snižavanjem kriterijuma.
 
Pismenost je važna samo ljudima koji drže do ličnog integriteta.

Pragmatici koji bi mamu prodali ukoliko naiđe adekvatna ponuda, se isto odnose i prema sopstvenom jeziku i pravopisu.

Ja sam seljak čovek, al imam dozu poštovanja i učim svoju decu da ne budu fukara.

Fukara se ne postaje odjednom ,iako i takvih primera ima, već postepeno, snižavanjem kriterijuma.

:worth:
 
Поента је: не очекујмо превише од ученика! Немају сви они потребу ни жељу да буду академици! Битно је да створимо добре људе од њих, добре мајсторе, добре раднике, добре родитеље... Сваки тројкаш је једнако вредна особа као и вуковац, и сутра ће бити добар мајстор за белу технику, или љубазан трговац, и доприносиће друштву једнако као хирург или адвокат!

Nemaju i ne treba ni da imaju. Ali onda bi trebalo mjenjati koncepciju tog završnog testa. On bi trebao da služi da realno pokaže ko je za gimnaziju i "jače" četvorogodišnje škole a ko za zanat.
 
Naravno, ali ne radi se uopšte o tome.
Kako nazvati nekoga ko ne zna šta znači reč mističan? Kako nazvati one koji ne znaju kad je bio Kosovski boj, koji ne znaju kad je bio Drugi svetski rat, Prvi srpski ustanak, Drugi srpski ustanak?

Ta devojka koju ti vređaš ( a moja je ćerka ), koja sticajem totalno normalnih okolnosti, slučajno nikad u životu nije čula za reč "mističan" inače tuđicu koja se upotrebljava u našem jeziku, je nosilac Vukove diplome i išla je do Republičkog takmičenja iz Srpskog i do gradskog iz istorije i ja ti, kao na početku svih ovih rasprava kažem, obrazovanija je i zrelija od 50% odraslih u Srbiji, a sigurno i šire.

Ne znam odkud ti ta agresivnost i zašto si nekorektan u diskusiji. Svako ima pravo da iznese i mišljenje i impresije ( evo ti još jedne tuđce), da ne kažem utiske.
 
Ta devojka koju ti vređaš ( a moja je ćerka ), koja sticajem totalno normalnih okolnosti, slučajno nikad u životu nije čula za reč "mističan" inače tuđicu koja se upotrebljava u našem jeziku, je nosilac Vukove diplome i išla je do Republičkog takmičenja iz Srpskog i do gradskog iz istorije i ja ti, kao na početku svih ovih rasprava kažem, obrazovanija je i zrelija od 50% odraslih u Srbiji, a sigurno i šire.

Ne znam odkud ti ta agresivnost i zašto si nekorektan u diskusiji. Svako ima pravo da iznese i mišljenje i impresije ( evo ti još jedne tuđce), da ne kažem utiske.

Ja stvarno ne znam kako je uspela da za 15 godina ne čuje za reč mističan. Ali dobro, svakom se desi da omane, valjda. Ako je to jedino što ne zna u redu.
Agresivan sam zato što je stanje u društvu najgore ikada.
 

Back
Top