Da li će veštačka inteligencija obesmisliti školstvo?

  • Začetnik teme Začetnik teme Jasna
  • Datum pokretanja Datum pokretanja
Dobiti informaciju, a ne razumeti je, u suštini znači ne znati. Zato postoje nastavnici / profesori, da objasne to. Nikada neće AI moći to da objasni. On ti može pljuniti sve poznate formule, ali to ga ne čini nastavnikom jer on ne zna šta ti je dao i kako to radi. Recimo, bio je neki kontrolni dok sam bio srednjoškolac i ja sam rešenje rešio na skroz drugačiji način od onog koji je pokazan u udžbeniku, koristio sam drugu oblast matematike. Hoće li mi AI pokazati povezanost? Mislim da neće.
 
Školstvo je i bez veštačke inteligencije obesmišljeno.
Jedino što veštačka inteligencija ne može još uvek je da odredi šta dete posebno zanima.
Neku stvar će ponoviti hiljadu puta, i zapamtiće, razume se, ali je neće osećati.
Drugu stvar će čuti samo jednom, a ostaće zapečaćena u njegovoj memoriji zauvek.
To se čak ne dešava ni podeljeno prema školskim predmetima jer postoje instance iz svih predmeta kojih se fotografski sećamo, kao da ono rečeno mora da živi u nama dok god živimo mi,
a postoji i ono znanje za koje sam i tad mislila kao i sad da su besmislice... totalno nepotrebne stvari, ali 'ajde!
 
Dobiti informaciju, a ne razumeti je, u suštini znači ne znati. Zato postoje nastavnici / profesori, da objasne to. Nikada neće AI moći to da objasni. On ti može pljuniti sve poznate formule, ali to ga ne čini nastavnikom jer on ne zna šta ti je dao i kako to radi. Recimo, bio je neki kontrolni dok sam bio srednjoškolac i ja sam rešenje rešio na skroz drugačiji način od onog koji je pokazan u udžbeniku, koristio sam drugu oblast matematike. Hoće li mi AI pokazati povezanost? Mislim da neće.
Što ne volim te reči "nikada", "uvek"... 🙄
 
Htela bih da kažem jednu bitnu stvar, sa kojom će se mnogi psiholozi složiti : škola, kao ustanova gde se deca socijalizuju, jeste neophodna za pravilan razvoj društveno osvešćene ličnosti. Svođenje obrazovanja na primanje informacija putem interneta možda će povećati obrazovni opseg ali će uništiti ljudske interakcije i svešće ih na komunikaciju putem mreže .
 
Potpuno se slažem - neće obesmisliti, ali će promeniti,.. i trebalo je već da se promeni, radikalno, iz temelja.
U moje vreme školovanja, u zanatskim školama su deca išla tri dana na praksu ( na zanat) kod majstora u firme, a dva dana u školu.
Na višim godinama elektrotehničkog fakulteta u BG, se polovina ispita polaže sa literaturom,.. svom mogućom i samo je prepisivanje zabranjeno,..
Ja pitam svoje učenike, da li hoće da rade test (kontrolni zadatak) sa mobitelom ili bez,.. kako većina odluči, tako bude i prema tome i zadatke na testu dam.
Ako imaš aplikaciju koja na upit daje tačne odgovore na pitanja i po
zadatim formulama rešava probleme, čemu će onda škola u budućnosti
služiti?

Što ćeš ti sad tamo čitati neke lekcije i pamtiti podatke, formule i slično?
Prosvetar treba da nauči učenike da misle svojom glavom,.. da imaju svoju "radionicu, a alat i repromaterijal", neka uzmu i sa Gugla.
 
Poslednja izmena:
I umesto da se radi na tome da se školstvo unapredi, mi ćemo učenje da svedemo na dva klika .
Meni to liči na ono prepisivanje rešenja sa poslednje stranice ''Eureke''.
I šta si na kraju uradio? Ništa. Prepisivao slova ili brojeve.

Proces učenja je zadovoljstvo. Sam proces po sebi, više nego rešenje
konkretnog zadatka. I to je već sada na mnogo načina obesmišljeno.
Prvo što ne učiš onda kada te zainteresuje nešto, a onda i što ima toliko
njih koji već nešto znaju bolje od tebe. Ako nemaš cilj da postaneš baš,
baš, stručnjak u nekoj oblasti, šta ćeš se i cimati. Kao kada ti kažu,
a tenis te zanima? Hoćeš da budeš bolji od Đokovića? Pa ako takve
ambicije nemaš, onda bolje idi radi nešto drugo.
Sa dolaskom veštačke inteligencije, čovek u potpunu apatiju može da
zapadne.
 
Meni to liči na ono prepisivanje rešenja sa poslednje stranice ''Eureke''.
I šta si na kraju uradio? Ništa. Prepisivao slova ili brojeve.

Proces učenja je zadovoljstvo. Sam proces po sebi, više nego rešenje
konkretnog zadatka. I to je već sada na mnogo načina obesmišljeno.
Prvo što ne učiš onda kada te zainteresuje nešto, a onda i što ima toliko
njih koji već nešto znaju bolje od tebe. Ako nemaš cilj da postaneš baš,
baš, stručnjak u nekoj oblasti, šta ćeš se i cimati. Kao kada ti kažu,
a tenis te zanima? Hoćeš da budeš bolji od Đokovića? Pa ako takve
ambicije nemaš, onda bolje idi radi nešto drugo.
Sa dolaskom veštačke inteligencije, čovek u potpunu apatiju može da
zapadne.
Upravo to. Gde je tu izazov ako sve odgovore možeš odmah dobiti ?
 
kako ono bese?

vestacka inteligencija nije zamena za prirodnu glupost (koja je u razvoju)

paralela je - da li google zamenjuje skolu? Pa ne - mozes nesto da pretrazujes ali tesko da ces da znas, ako ne znas sta trazis - a vrlo cesto za neke dublje stavke ne mozes ni da nadjes od sume idiotskih rezultata - zbog toga - samo te dovodi dovoljno blizu - a onda treba da izaberes od onog sto znas. S nadom da ces naci. Tj da nije trivijalan vidljivi vrh ledenog brega.

AI ce sigurno da zameni pretrazivace - s razlogom - AI je natrenirana da pokusa da nadje kontekst pitanja i kroz interakciju da rafinira kontekst da bi mogla da pruzi kvalitetniji odgovor. Zasad su to samo pitanja i odgovori koji cak ne moraju da budu tacni. I u nekim domenima AI se ponasa prilicno budalasto.

AI natrenirana od miliona idiota mora biti efektivno idiotska, ali to ce da pokaze vreme.

Na stranu da ce nestankom pretrazivaca umreti SEO i jos mnogo sto sta vezano za ono kako sad radimo. Menja se informaticki landscape.
Bilo kako bilo AI ce jos vise ulenjiti ljude. I do sada su bili lenji i povrsni, a ovo sto se sad desava je sledeci nivo.
 
Znash kako, digitroni, telefoni, da li su obesmislili shkolstvo?

malo ko zna kako se rucno, na papiru, vadi koren iz negog broja. (shiber/logaritmar da ne pominjemo)

Kome bi to zatrebalo danas? kad je to jedna od najprostijih operacija takoreci na svakom digitronu, kalkulatoru ili google pretrazivacu. Ali koja je posledica takvog znanja odnosno neznanja? Zavisnost od tehnologije?
 
malo ko zna kako se rucno, na papiru, vadi koren iz negog broja. (shiber/logaritmar da ne pominjemo)

Kome bi to zatrebalo danas? kad je to jedna od najprostijih operacija takoreci na svakom digitronu, kalkulatoru ili google pretrazivacu. Ali koja je posledica takvog znanja odnosno neznanja? Zavisnost od tehnologije?
Generalno p[amtjenje teksta napamet je besmisleno, ajde da nauchish da korenujesh i logaritmujesh, ali opet samo izguglash sve shto treba.
Dakle AI i informacije obesmishljavaju bubanje, dok ono shto ne mogu, a to je reshavanje problema i razumevanje teksta, ostaje,
pa stoga samo mogu da oslobode od nekreativnog uchenja...
 
Dobiti informaciju, a ne razumeti je, u suštini znači ne znati. Zato postoje nastavnici / profesori, da objasne to. Nikada neće AI moći to da objasni. On ti može pljuniti sve poznate formule, ali to ga ne čini nastavnikom jer on ne zna šta ti je dao i kako to radi. Recimo, bio je neki kontrolni dok sam bio srednjoškolac i ja sam rešenje rešio na skroz drugačiji način od onog koji je pokazan u udžbeniku, koristio sam drugu oblast matematike. Hoće li mi AI pokazati povezanost? Mislim da neće.
nisi ti nesto u prosveti,a?
 
Slažem se, čemu nastavnici, čemu škola, ima interneta, ima čet botova, bez obaveza, bez granica i ograničenja . Nikada mi neće biti jasno zašto iz iskustva ne izvući najbolje i kombinovati sa napretkom ? Kada se posle par decenija utvrdi da je to bila greška, prihvatanje bezuslovno svega novog, obično bude kasno .
Možda socijalizacija sa drugim ljudima? Neotudjenost kroz komunikaciju umesto komunikacije sa mašinom?
 

Back
Top