- Poruka
- 30.591
1. Radni dan nastavnika se završava u 12:30. Tu su i dugi školski raspusti – veoma je lako raditi taj posao.
Posao nastavnika je zahtevna profesija i najteži deo se obavlja van radnog vremena u učionici. Prema istraživanju koje je prošle godine sprovela Vlada u Velikoj Britaniji, nastavnik u proseku radi više od 50 sati nedeljno. Izgleda da ovaj podatak nije ažuriran pošto znam mnogo nastavnika koji često rade blizu 60 sati nedeljno. Mnogo vremena im odlazi na sastavljanje plana za predavanje, traženje literature, čitanje i ispravljanje pismenih zadataka, smišljanje novih zadataka, analizu urađenog, ocenjivanje i procenu znanja dece, i to ne samo kako bi učenicima časove učinili interesantnim i podstakli ih da učestvuju u radu na času, već kako bi se uverili da su na odgovarajući način podržali svakog učenika ponaosob i ohrabrili ga da se suoči sa novim izazovima. Deca su često nepredvidiva tako da i najbolje osmišljeni planovi mogu da padnu u vodu. Zato je potrebno da nastavnici budu fleksibilni u planiranju i da računaju na brojne nepredviđene situacije, spremni da ponovo smisle način predavanja kako bi ispunili potrebe učenika, iz godine u godinu.
Posao nastavnika je zahtevna profesija i najteži deo se obavlja van radnog vremena u učionici. Prema istraživanju koje je prošle godine sprovela Vlada u Velikoj Britaniji, nastavnik u proseku radi više od 50 sati nedeljno. Izgleda da ovaj podatak nije ažuriran pošto znam mnogo nastavnika koji često rade blizu 60 sati nedeljno. Mnogo vremena im odlazi na sastavljanje plana za predavanje, traženje literature, čitanje i ispravljanje pismenih zadataka, smišljanje novih zadataka, analizu urađenog, ocenjivanje i procenu znanja dece, i to ne samo kako bi učenicima časove učinili interesantnim i podstakli ih da učestvuju u radu na času, već kako bi se uverili da su na odgovarajući način podržali svakog učenika ponaosob i ohrabrili ga da se suoči sa novim izazovima. Deca su često nepredvidiva tako da i najbolje osmišljeni planovi mogu da padnu u vodu. Zato je potrebno da nastavnici budu fleksibilni u planiranju i da računaju na brojne nepredviđene situacije, spremni da ponovo smisle način predavanja kako bi ispunili potrebe učenika, iz godine u godinu.
Poslednja izmena: