Četiri zablude o profesiji nastavnika

Lagerta

**** ** ******
Supermoderator
Poruka
30.591
1. Radni dan nastavnika se završava u 12:30. Tu su i dugi školski raspusti – veoma je lako raditi taj posao.

Posao nastavnika je zahtevna profesija i najteži deo se obavlja van radnog vremena u učionici. Prema istraživanju koje je prošle godine sprovela Vlada u Velikoj Britaniji, nastavnik u proseku radi više od 50 sati nedeljno. Izgleda da ovaj podatak nije ažuriran pošto znam mnogo nastavnika koji često rade blizu 60 sati nedeljno. Mnogo vremena im odlazi na sastavljanje plana za predavanje, traženje literature, čitanje i ispravljanje pismenih zadataka, smišljanje novih zadataka, analizu urađenog, ocenjivanje i procenu znanja dece, i to ne samo kako bi učenicima časove učinili interesantnim i podstakli ih da učestvuju u radu na času, već kako bi se uverili da su na odgovarajući način podržali svakog učenika ponaosob i ohrabrili ga da se suoči sa novim izazovima. Deca su često nepredvidiva tako da i najbolje osmišljeni planovi mogu da padnu u vodu. Zato je potrebno da nastavnici budu fleksibilni u planiranju i da računaju na brojne nepredviđene situacije, spremni da ponovo smisle način predavanja kako bi ispunili potrebe učenika, iz godine u godinu.
 
Poslednja izmena:
2. Seminari za nastavnike? Samo još jedan izgovor da dobiju slobodan dan!

I nastavnici imaju pravo na profesionalno usavršavanje, zar ne? Da li je baš potrebno da ceo dan provedu na seminaru? Zapravo, nastavnici u istraživanjima stalno navode koliko je važno profesionalno usavršavanje i napredovanje u karijeri. To nastavnike inspiriše, informiše ih o novim metodama, koje se koriste u nastavi, i pruža im priliku da razviju nove pedagoške tehnike. Dok nastavnici većinu vremena provedu samo u društvu dece, prilike za profesionalno usavršavanje omogućavaju im da sarađuju sa kolegama i da sa njima razmenjuju znanja. Institut za obrazovanje u Londonu tvrdi da je ulaganje u postojeće nastavnike ključno “ukoliko ozbiljno shvataju unapređenje obrazovanja za mlade”. Vaša deca zaista imaju koristi od konstantnog profesionalnog usavršavanja svojih nastavnika.
 
3. Oni koji imaju znanje i veštine, rade neki konkretan posao; oni koji to nemaju, idu u nastavnike

Moram da priznam da mi je teško svaki put kada čujem ovu rečenicu. Klasična predrasuda i neistina. Veština predavanja je prava umetnost čiji rezultat je da ceo razred, bez obzira na to da li su sva deca dobri učenici ili ne, stekne znanja pomoću kojih mogu da ostvare svoj potencijal. Nije dovoljno biti stručnjak iz određene oblasti kako bi nastavnik bio dobar predavač. Podrazumeva se da nastavnik mora dobro da razume sadržaj predmeta koji predaje, ali daleko važnije je da u predavanje unese emocije, da inspiriše i pokaže stručno znanje na odgovarajući način deci u razredu. Oni moraju da pojednostave gradivo kako bi deca mogla sama da ga nauče. Oni ne gledaju na to koliko oni znaju, već su uvek posvećeni tome da njihovi učenici što više nauče. Stvaraju buduće generacije lidera, inovatora i nastavnika. Što se mene tiče: baš oni koji imaju znanje, idu u nastavnike.
 
4. Nastavnici su odgovorni za celokupno obrazovanje deteta.

Koliko sam puta bila u prilici da čujem roditelje koji se žale na loše obrazovanje svog deteta; rupe u znanju iz opšte kulture, da ne znaju da sami vežu pertle, da ne znaju za aktuelna dešavanja u zemlji. Svaka odrasla osoba koja provodi vreme sa detetom je uključena u njegovo obrazovanje.

Iako nastavnici provode dosta vremena sa decom, neki od njih jedva dolaze do izražaja u školskom rasporedu koji je pretrpan drugim (“važnijim”) predmetima. Zato roditelji, i ostale osobe koje su uključene u odgajanje deteta. mogu da pruže dragocenu podršku onome što mališan radi na času tako što će ga podstaći da uči kod kuće. Govorimo i o onim najjednostavnijim stvarima, kao što je merenje sastojaka za kolač kako bi mališani vežbali računanje, ili kako da sami brzo vežu pertle. Baš kao što kaže stara afrička poslovica, potrebno je celo selo da bi se odgajilo dete. Svi, koji smo posvećeni mališanima, moramo da radimo zajedno i da preuzmemo odgovornost za njihovu budućnost.
 
2. Seminari za nastavnike? Samo još jedan izgovor da dobiju slobodan dan!

I nastavnici imaju pravo na profesionalno usavršavanje, zar ne? Da li je baš potrebno da ceo dan provedu na seminaru? Zapravo, nastavnici u istraživanjima stalno navode koliko je važno profesionalno usavršavanje i napredovanje u karijeri. To nastavnike inspiriše, informiše ih o novim metodama, koje se koriste u nastavi, i pruža im priliku da razviju nove pedagoške tehnike. Dok nastavnici većinu vremena provedu samo u društvu dece, prilike za profesionalno usavršavanje omogućavaju im da sarađuju sa kolegama i da sa njima razmenjuju znanja. Institut za obrazovanje u Londonu tvrdi da je ulaganje u postojeće nastavnike ključno “ukoliko ozbiljno shvataju unapređenje obrazovanja za mlade”. Vaša deca zaista imaju koristi od konstantnog profesionalnog usavršavanja svojih nastavnika.
da se ne lazemo
nema profesije u srbiji u kojoj seminari nisu seksi zurke neobaveznog seksa sa kolegama.
 
jeste tako.

naravno pricam o visednevnim seminarima na zlatiboru, kopaonikju i slicno, ne o jednodnevnim sastancima-seminarima.
Gde se i povodom čega održavaju ti višednevnui seminari?
U našoj školi.
Jeftinije je platiti jednog ili dva predavača, za vreme raspusta, nego nas 20 (iz aktiva) ili 100 iz škole na tri ili pet dana boravka u Kikindi, a kamoli na Zlatiboru ili Brzeću.

To,.. Kopaonik, Zlatibor imaju sudije, lekari (o trošku neke farmaceutske kuće)..
Ja ne znam da ih je iko imao od prosvetara u poslednjih 15-ak godina,..
Imaju se takmičenja,, pa recimo dva dana u Nišu,.. ili ekskurzije na par noći, ali tu nema seksi žurki, najviše po dva odeljenja idu zajedna.
 
1. Radni dan nastavnika se završava u 3:30. Tu su i dugi školski raspusti – veoma je lako raditi taj posao.

Posao nastavnika je zahtevna profesija i najteži deo se obavlja van radnog vremena u učionici. Prema istraživanju koje je prošle godine sprovela Vlada u Velikoj Britaniji, nastavnik u proseku radi više od 50 sati nedeljno. Izgleda da ovaj podatak nije ažuriran pošto znam mnogo nastavnika koji često rade blizu 60 sati nedeljno. Mnogo vremena im odlazi na sastavljanje plana za predavanje, traženje literature, čitanje i ispravljanje pismenih zadataka, smišljanje novih zadataka, analizu urađenog, ocenjivanje i procenu znanja dece, i to ne samo kako bi učenicima časove učinili interesantnim i podstakli ih da učestvuju u radu na času, već kako bi se uverili da su na odgovarajući način podržali svakog učenika ponaosob i ohrabrili ga da se suoči sa novim izazovima. Deca su često nepredvidiva tako da i najbolje osmišljeni planovi mogu da padnu u vodu. Zato je potrebno da nastavnici budu fleksibilni u planiranju i da računaju na brojne nepredviđene situacije, spremni da ponovo smisle način predavanja kako bi ispunili potrebe učenika, iz godine u godinu.
U Britaniji svaki gradjanin mora da radi non-stop i to je opsta karakteristika njihovog drustva kao i japanskog, ne neke specificne profesije.
3. Oni koji imaju znanje i veštine, rade neki konkretan posao; oni koji to nemaju, idu u nastavnike

Moram da priznam da mi je teško svaki put kada čujem ovu rečenicu. Klasična predrasuda i neistina. Veština predavanja je prava umetnost čiji rezultat je da ceo razred, bez obzira na to da li su sva deca dobri učenici ili ne, stekne znanja pomoću kojih mogu da ostvare svoj potencijal. Nije dovoljno biti stručnjak iz određene oblasti kako bi nastavnik bio dobar predavač. Podrazumeva se da nastavnik mora dobro da razume sadržaj predmeta koji predaje, ali daleko važnije je da u predavanje unese emocije, da inspiriše i pokaže stručno znanje na odgovarajući način deci u razredu. Oni moraju da pojednostave gradivo kako bi deca mogla sama da ga nauče. Oni ne gledaju na to koliko oni znaju, već su uvek posvećeni tome da njihovi učenici što više nauče. Stvaraju buduće generacije lidera, inovatora i nastavnika. Što se mene tiče: baš oni koji imaju znanje, idu u nastavnike.
Ne zna da radi zna da prica... jednostavno. Kao i politicar. :D Vecina nastavnickih fakulteta su takvi da ne daju konkretno znanje koje se moze upotrebiti za konkretne namene osim za pricu.
 
U Britaniji svaki gradjanin mora da radi non-stop i to je opsta karakteristika njihovog drustva kao i japanskog, ne neke specificne profesije.
Šta vam znači non-stop ? - odakle "vadite" te 'informacije' .. i šta znači "mora" ? ..
Šta kod nas ne mora ? .. a što kod njih mora ?

A što ne pomenuste da tamo uspešno ide projekat skraćivanja radnog vremena,..
pa da: Oko 300.000 ljudi u junu su registrovani kao zaposleni iako ne idu na posao i ne primaju platu, dodaje se u izvještaju
 
Šta kod nas ne mora ? .. a što kod njih mora ?
Jednostavno te zemlje su takve, maksimalno eksploatisu stanovnistvo da bi odrzale kakvu-takvu ekonomsku i geopoliticku moc u postkolonijalnom periodu...
Posto vise nemaju kolonije mogu da se bogate samo od eksploatacije sopstvenog radnog naroda...

Pritom je pozeljno da taj narod ne bude mnogo obrazovan, da ne daje maksimum u skoli ali se zato sacuva za radno mesto
 
Pa, dokaži,.. obori ih,.. tj. obaraj ih,.. čekamo :)


"Iz tvojih usta u Božije uši" ... :rotf:
1-samo je ocajnim nastavnicima potrebno pripremanje za svaki cas , necemo valjda gledati prosek po najgorima?

2- ne znam sta rade na seminarima ali vidimo da je prosveta sve losija , prema tome ne napreduju, seminari ne pomazu

3- prenosenje znanja je bitna stvar , nema veze dal neko zna i da radi u toj oblasti iz koje prenosi znanje
problem je sto ima dosta onih koji znanje ne znaju da prenesu nit ucenika da motivisu.
sto pricase jedan nastavnik * to je tako a vi kuci gledajte i cudite se*

4- ne treba nastavnik da da opste obrazovanje nego obrazovanje iz predmeta koji predaje
stim da bih ja ukinuo jedinice i ponavljanje
ako neko ne zna , nece znati ni ubuduce, insistiranje da neko mora da zna neke stvari je suvisno

daj mu dvojku , nek ide dalje , ako ne zna koliko je 2+2 sigurno nece biti matematicar u buducnosti, sljakace , kopace kanale
 
1-samo je ocajnim nastavnicima potrebno pripremanje za svaki cas , necemo valjda gledati prosek po najgorima?

2- ne znam sta rade na seminarima ali vidimo da je prosveta sve losija , prema tome ne napreduju, seminari ne pomazu

3- prenosenje znanja je bitna stvar , nema veze dal neko zna i da radi u toj oblasti iz koje prenosi znanje
problem je sto ima dosta onih koji znanje ne znaju da prenesu nit ucenika da motivisu.
sto pricase jedan nastavnik * to je tako a vi kuci gledajte i cudite se*

4- ne treba nastavnik da da opste obrazovanje nego obrazovanje iz predmeta koji predaje
stim da bih ja ukinuo jedinice i ponavljanje
ako neko ne zna , nece znati ni ubuduce, insistiranje da neko mora da zna neke stvari je suvisno

daj mu dvojku , nek ide dalje , ako ne zna koliko je 2+2 sigurno nece biti matematicar u buducnosti, sljakace , kopace kanale
Blage veze ti nemas o prosveti.
Ovo sto si napisao treba sacuvati kao primer promovisanja anarhije.
Pozdrav od nastavnika srpskog jezika i knjizevnost.
PS
Ne kaze se VIDIMO ako ne kazes ko ste to VI jer izgledas nepismeno.
 
Blage veze ti nemas o prosveti.
Ovo sto si napisao treba sacuvati kao primer promovisanja anarhije.
Pozdrav od nastavnika srpskog jezika i knjizevnost.
PS
Ne kaze se VIDIMO ako ne kazes ko ste to VI jer izgledas nepismeno.
cela zemlja vidi da nam skolstvo propada , tako da VIDIMO

kako se pripremas za cas , svaki put ucis padeze ili svaki dan citas *pop cira i pop spira*?

mozda pogledas 2 min da se podsetis neke cinjenice za koju nisi siguran

ali to vreme se smanjuje sa duzinom staza , valjda
 
U Britaniji svaki gradjanin mora da radi non-stop i to je opsta karakteristika njihovog drustva kao i japanskog, ne neke specificne profesije.

Ne zna da radi zna da prica... jednostavno. Kao i politicar. :D Vecina nastavnickih fakulteta su takvi da ne daju konkretno znanje koje se moze upotrebiti za konkretne namene osim za pricu.
Priznajem da smo kod nekih omanuli , što se da primetiti :mrgreen:
 
cela zemlja vidi da nam skolstvo propada , tako da VIDIMO

kako se pripremas za cas , svaki put ucis padeze ili svaki dan citas *pop cira i pop spira*?

mozda pogledas 2 min da se podsetis neke cinjenice za koju nisi siguran

ali to vreme se smanjuje sa duzinom staza , valjda
Kada bi shvatio ono što sam ponovila ko zna koliko puta, ajd probaj da shvatiš, da ne možeš jednu pripremu da koristiš stalno, jer niti imaš ista odeljenja, pod time mislim na decu, sva deca su različita, mora se primeniti sve i svašta da se ta deca zainteresuju za rad, moraš u svakom trenutku imati dodatne aktivnosti ako primetiš da ne razumeju, vraćaš se na nešto već rađeno da im objasniš. Ne radim ja sa kutijama pa da ih stalno pakujem svaki dan na isti način, radim sa malim živim bićima, tok časa zavisi i od njih i za tako nešto svako od nas mora uvek biti spreman.
 
Gde se i povodom čega održavaju ti višednevnui seminari?
U našoj školi.
Jeftinije je platiti jednog ili dva predavača, za vreme raspusta, nego nas 20 (iz aktiva) ili 100 iz škole na tri ili pet dana boravka u Kikindi, a kamoli na Zlatiboru ili Brzeću.

To,.. Kopaonik, Zlatibor imaju sudije, lekari (o trošku neke farmaceutske kuće)..
Ja ne znam da ih je iko imao od prosvetara u poslednjih 15-ak godina,..
Imaju se takmičenja,, pa recimo dva dana u Nišu,.. ili ekskurzije na par noći, ali tu nema seksi žurki, najviše po dva odeljenja idu zajedna.
A da ne pominjem da seminare moramo nekad platiti iz svog džepa, škole obično imaju novca za par nekih 'plitkih' seminara..
 
Kada bi shvatio ono što sam ponovila ko zna koliko puta, ajd probaj da shvatiš, da ne možeš jednu pripremu da koristiš stalno, jer niti imaš ista odeljenja, pod time mislim na decu, sva deca su različita, mora se primeniti sve i svašta da se ta deca zainteresuju za rad, moraš u svakom trenutku imati dodatne aktivnosti ako primetiš da ne razumeju, vraćaš se na nešto već rađeno da im objasniš. Ne radim ja sa kutijama pa da ih stalno pakujem svaki dan na isti način, radim sa malim živim bićima, tok časa zavisi i od njih i za tako nešto svako od nas mora uvek biti spreman.
pripremas li se svakodnevno za dolazak na forum i razgovor sa raznim profilima?

evo i nocni soko radi isti posao kao i ti ali je razlika medju vama nebo i zemlja

a ja *razgovaram* i sa tobom i sa njim bez pripreme

doduse iz visegodisnjeg boravka na forumu nikad ne bih zakljucio da soko radi tako odgovoran posao

jer njegovo znanje kao da dolazi ispred prodavnice

mozda on tamo ide na seminare?
 
pripremas li se svakodnevno za dolazak na forum i razgovor sa raznim profilima?

evo i nocni soko radi isti posao kao i ti ali je razlika medju vama nebo i zemlja

a ja *razgovaram* i sa tobom i sa njim bez pripreme

doduse iz visegodisnjeg boravka na forumu nikad ne bih zakljucio da soko radi tako odgovoran posao

jer njegovo znanje kao da dolazi ispred prodavnice

mozda on tamo ide na seminare?
Soko radi kao novinar, ali to ne umenjuje njegovu stručnost po ovom pitanju. I još jedna nebuloza, upoređuješ forum i pripremu za čas????Izvini za nebuloza al nemam adekvatan izraz za ovo što si napisao.
 

Back
Top