Quantcast

„Bečko-berlinska škola” vs novoromantičari

Slaven777

Buduća legenda
Poruka
38.542
Evo supertruper, otvorio sam posebnu temu. Sve što se tiče rasprave o alternativnoj istorijskoj školi i o ovakvim stvarima bi ubuduće trebalo da odlazi na ovu temu.

Idemo redom - zašto praktično čitavu istorijsku nauku nazivaš i nazivate bečko-berlinskom?
Moj naziv dolazi od štamparije u kojoj se štampaju knjige srpskih autohtonista, kao i po lokaciji gdje su mediji i lokalne vlasti prikazale neskrivene simpatije prema toj istorijskoj školi, čije se sjedište tu i nalazi (Serbona?).
 

svarozic

Buduća legenda
Poruka
35.139
Molim da se promjeni naslov teme, niti je zvanična istorija "bečko-berlinska", niti je ova alternativna srpska istorija "valjevsko-vandalijska"...
Znači naslov, zvanična istorija vs srpska autohtona škola (i da se izbriše tačka poslije vs)... ili da se zaključa tema... ako ćemo ozbiljno da diskutujemo... ako ćemo da se zezamo, može i ovako!
 

Slaven777

Buduća legenda
Poruka
38.542
Molim da se promjeni naslov teme, niti je zvanična istorija "bečko-berlinska", niti je ova alternativna srpska istorija "valjevsko-vandalijska"...
Znači naslov, zvanična istorija vs srpska autohtona škola (i da se izbriše tačka poslije vs)... ili da se zaključa tema... ako ćemo ozbiljno da diskutujemo... ako ćemo da se zezamo, može i ovako!
Naslov je izričito dobronamjeran!

Osoba koja je insistirala da se otvori tema, uporno insistira na izmišljenom terminu BB škola! Upotreba termina se ne može zabraniti, a ovo je forum, tako da bi i naslov trebalo da bude 'forumaški'.

Upravo zbog sukoba oko spornog imenovanja! Ja se ne bih složio sa tim! Ne postoji jasna podjela na 'zvaničnu' niti 'autohtonu' školu! Kao prvo, istoriografi se svi razlikuju jedan od drugoga, manje ili više, i svi imaju neke svoje stavove. Postoje neki dominantni stavovi, koji se protežu recimo kroz većinu srpske istorijske škole kako bismo je imenovali zbog nacionalne pripadnosti, ali takvo imenovanje je pogrešno! Pogotovo je pogrešno zato što ima ustvari mnogo više pripadnika autohtonističke škole koja smatra da su Srbi autohtoni narod jugoistočne Evrope iz doba antike, nego li pripadnika 'Serbone', Deretićeve udruge u Valjevu koja suštinski tvrdi da je Srbin sinonim za bijelu rasu!

Stoga sam izmislio naziv za pristalice Deretića i pretvorio naslov u humoristički, u nadi da će tako bizi zabavan i svima prihvatljiv - a i dobro mijenja ulogu nečega što bi umjesto toga moglo da stoji.
 

svarozic

Buduća legenda
Poruka
35.139
Hajde da počnemo ovako...

Mene je profesor istorije u Gimnaziji učio da je prvi (siguran) pomen Srba u istoriji u Ajnhardovoj hronici (Franačkim analima) iz 9. vijeka... kad se govori o ustanku Ljudevita Posavskog koji je pobjegao Srbima negdje oko rijeke Une (tako se smatra)...

Ja sam ovo skoro ispričao dvojici poznanika koji su pristalice (ili bolje da kažem simpatizeri) ove autohtone istorijske škole... ma hoće ljudi da me tuku... :)

I kažu, Plinije i Ptolomej sigurno prije ovoga spominju Srbe negdje na Kavkazu (valjda).
Ja sam čuo ovo i ranije, pa hajmo to da razjasnimo (za početak)!
 

Bajo Pivljanin

Domaćin
Poruka
3.861
Hajde da počnemo ovako...

Mene je profesor istorije u Gimnaziji učio da je prvi (siguran) pomen Srba u istoriji u Ajnhardovoj hronici (Franačkim analima) iz 9. vijeka... kad se govori o ustanku Ljudevita Posavskog koji je pobjegao Srbima negdje oko rijeke Une (tako se smatra)...

Ja sam ovo skoro ispričao dvojici poznanika koji su pristalice (ili bolje da kažem simpatizeri) ove autohtone istorijske škole... ma hoće ljudi da me tuku... :)

I kažu, Plinije i Ptolomej sigurno prije ovoga spominju Srbe negdje na Kavkazu (valjda).
Ja sam čuo ovo i ranije, pa hajmo to da razjasnimo (za početak)!
Први средњовековни помен Срба је у псеудо-Фредегардовог хроници из 7. века, где се помиње Дерван, dux gente Surbiorum que ex genere Sclavinorum - вођа/владар Срба који су словенскога рода. Ради се од Полабљу/Лужици, а Срби су ступили у савез са Самовом државом.

Колико знам Тацит, Плиније Млађи и Клаудије Птолемеј помињу народ/племе Serboi на североистоку Црног Мора.

Помиње се од 2-4 века место Serbinum/Servitium на локацији данашње Босанске Градишке, али бих дао један пример колико насеље са именом једног народа говори о његовој насељености у околини - у жупи града Брвеника (близу Рашке) у средњем веку је постојало насеље Хрвати.
 

Lesandar

Buduća legenda
Poruka
25.734
Hajde da počnemo ovako...

Mene je profesor istorije u Gimnaziji učio da je prvi (siguran) pomen Srba u istoriji u Ajnhardovoj hronici (Franačkim analima) iz 9. vijeka... kad se govori o ustanku Ljudevita Posavskog koji je pobjegao Srbima negdje oko rijeke Une (tako se smatra)...

Ja sam ovo skoro ispričao dvojici poznanika koji su pristalice (ili bolje da kažem simpatizeri) ove autohtone istorijske škole... ma hoće ljudi da me tuku... :)

I kažu, Plinije i Ptolomej sigurno prije ovoga spominju Srbe negdje na Kavkazu (valjda).
Ja sam čuo ovo i ranije, pa hajmo to da razjasnimo (za početak)!
Ne, tako se ne počinje.

Počinje se ovako: Slavene, prema zvaničnoj glotohronologiji, slovenski jezici su izdefinisani od baltoslavskog pre 3500 godina. Navedi imena naroda koji su govorili slovenskim jezicima pre nego što su nazvani Slovenima.
 

svarozic

Buduća legenda
Poruka
35.139
Први средњовековни помен Срба је у псеудо-Фредегардовог хроници из 7. века, где се помиње Дерван, dux gente Surbiorum que ex genere Sclavinorum - вођа/владар Срба који су словенскога рода. Ради се од Полабљу/Лужици, а Срби су ступили у савез са Самовом државом.

Колико знам Тацит, Плиније Млађи и Клаудије Птолемеј помињу народ/племе Serboi на североистоку Црног Мора.

Помиње се од 2-4 века место Serbinum/Servitium на локацији данашње Босанске Градишке, али бих дао један пример колико насеље са именом једног народа говори о његовој насељености у околини - у жупи града Брвеника (близу Рашке) у средњем веку је постојало насеље Хрвати.
Dobro, ja sam mislio na ove naše prostore i na nas južne Srbe ;)
 

svarozic

Buduća legenda
Poruka
35.139
Ne, tako se ne počinje.

Počinje se ovako: Slavene, prema zvaničnoj glotohronologiji, slovenski jezici su izdefinisani od baltoslavskog pre 3500 godina. Navedi imena naroda koji su govorili slovenskim jezicima pre nego što su nazvani Slovenima.
E to je pitanje svih pitanja... ili ovako:
Gdje su Sloveni prije 5.- 6. vijeka (od kada se nazivaju Slovenima) i pod kojim imenima se kriju???

Sloveni su i danas najveća jezička skupina (hajde da kažem jezička) naroda u Evropi... s tim da su u 20. vijeku (a i u prethodnim vijekovima) Sloveni nenormalno stradali, dok se broj neslovenskih naroda mnogo uvećao...

E pa morali su preci tih Slovena negdje biti i prije 5. i 6. vijeka kad se spominju Sloveni, Sklavini i Anti (za koje nauka kaže da su Sloveni, mada ima i nekih drugih mišljenja)...
 

sumljiv_tip

Aktivan član
Poruka
1.915
Помиње се од 2-4 века место Serbinum/Servitium на локацији данашње Босанске Градишке, али бих дао један пример колико насеље са именом једног народа говори о његовој насељености у околини - у жупи града Брвеника (близу Рашке) у средњем веку је постојало насеље Хрвати.
imas danas u Raskoj oblasti mesto, tj. selo koje se zove Rvati http://sr.wikipedia.org/wiki/Рвати_(Рашка)
mada mislim da je to od slovenskog "grb" od cega bi bila izvucena i danasnja rec za grbu, i u ovom smislu oznacavalo bi gorstake, sto jeste i jedno od etimoloskog tumacenja porekla reci Hrvat.
 

svarozic

Buduća legenda
Poruka
35.139

svarozic

Buduća legenda
Poruka
35.139
Брдо је kopec, hora, а hrb је грба, исто као и на српском само х уместо г.
ima češko prezime Hrbati (onaj teniser neki)...
Čak mislim i da je brijeg (breg) nastalo od grb/greb, pa alternacija...

Za ne povjerovati kolika je sličnost toponomastike na slovenskom prostoru, kao i slovenskih jezika uopšte... tako da onaj iz Ohrida može da razumije onog iz Murmanska... i onaj iz Vladivostoka onog u Pragu...
 

Bastiani

Poznat
Poruka
7.314
Мислим да та етимологија "Рвати" није тако проста. У Србији има више села са тим именом и не верујем да има везе са етнонимом. Према предању, пред полазак на Косово, на тим местима су се одвијала некаква надметања у рвању.

Изговара се као "хрбати", "роботи", дакле акценат је на првом слогу. Просто речено, множина од речи "Рват" шта год значило.
 

svarozic

Buduća legenda
Poruka
35.139
Мислим да та етимологија "Рвати" није тако проста. У Србији има више села са тим именом и не верујем да има везе са етнонимом. Према предању, пред полазак на Косово, на тим местима су се одвијала некаква надметања у рвању.

Изговара се као "хрбати", "роботи", дакле акценат је на првом слогу. Просто речено, множина од речи "Рват" шта год значило.
ako idemo dalje, kombinacija r i b(v)... upućuje na neku akciju, neki rad odatle rab, rabota, rabadžija, ali i rob i robot...
neki od ovog izvode i etimologoju Srb, (S + rb)...
 

Slaven777

Buduća legenda
Poruka
38.542
Hajde da počnemo ovako...

Mene je profesor istorije u Gimnaziji učio da je prvi (siguran) pomen Srba u istoriji u Ajnhardovoj hronici (Franačkim analima) iz 9. vijeka... kad se govori o ustanku Ljudevita Posavskog koji je pobjegao Srbima negdje oko rijeke Une (tako se smatra)...
Ustvari to je staro stanovište, vjerovatno čovjek nije bio upoznat u novije jer je stariji čovjek.

Danas se zna da je prvi spomen Srba iz 680. godine, u vidu Grada Srba u Vitiniji. To znamo zahvaljujući jednom spisu koji na koji je Georgije Ostrogorski naišao, mada mi nije poznato u kojem je to dokumentu tačno napisano, nažalost. Neko mi je jednom rekao da se tu spominje čak episkopska stolica (možda episkop samo za Srbograđane)?

Ovo je najstariji primjer u pisanim izvorima, ali nije najstariji narativni, već dokumentarni (ostatak, a ne tradicija). Najstariji narativni izvor koji spominje Srbe jesu anali manastira Lorš, koje si spomenuo (nije to baš sve djelo Ajnharda...).

I ne znam ko to smješta kraj u koji je pobjegao Ljudevit Posavski u dolinu rijeke Une, ali je sigurno da je Bosna u pitanju (stoga vjerovatno i istočnije).

Први средњовековни помен Срба је у псеудо-Фредегардовог хроници из 7. века, где се помиње Дерван, dux gente Surbiorum que ex genere Sclavinorum - вођа/владар Срба који су словенскога рода. Ради се од Полабљу/Лужици, а Срби су ступили у савез са Самовом државом.
Zar ne bi to trebalo da budu preci Lužičkih Srba?
 
Poslednja izmena:

Обрен

Primećen član
Poruka
774
Први средњовековни помен Срба је у псеудо-Фредегардовог хроници из 7. века, где се помиње Дерван, dux gente Surbiorum que ex genere Sclavinorum - вођа/владар Срба који су словенскога рода. Ради се од Полабљу/Лужици, а Срби су ступили у савез са Самовом државом.
Ко су били становници (који народ) Самове државе?
 

supertruper

Aktivan član
Poruka
1.128
Ljudi, šta su vas spopali ovi hrvači, nemojte se udaljavati od teme a ona je BB škola protiv autohtonističke, dakle izvorne srpske istoriografije koju je sa svog puta skrenuo vulgarni pozitivista Ruvarac i njegovi sledbenici, od početka XX veka pa do, hajdemo reći, titoističkih istoričara. Ja ću u svojim postovima prvo prikazati sve brljotine BB škole a onda ću prikazati autohtonističke teze, ali teze ozbiljnih istoričara a ne deretićeve pisarije jer one spadaju u titoistička podmetanja obzirom da je lik bio udbaš i rankovićevac i uopšte nije relevantan kao ni valjevsko- niška udruga. Ovo neka se shvati kao moj uvod u temu a stvar počinjem elaborirati od sledećeg posta jer sam trenutno umoran...
 

Slaven777

Buduća legenda
Poruka
38.542
Ljudi, šta su vas spopali ovi hrvači, nemojte se udaljavati od teme a ona je BB škola protiv autohtonističke, dakle izvorne srpske istoriografije koju je sa svog puta skrenuo vulgarni pozitivista Ruvarac i njegovi sledbenici, od početka XX veka pa do, hajdemo reći, titoističkih istoričara. Ja ću u svojim postovima prvo prikazati sve brljotine BB škole a onda ću prikazati autohtonističke teze, ali teze ozbiljnih istoričara a ne deretićeve pisarije jer one spadaju u titoistička podmetanja obzirom da je lik bio udbaš i rankovićevac i uopšte nije relevantan kao ni valjevsko- niška udruga. Ovo neka se shvati kao moj uvod u temu a stvar počinjem elaborirati od sledećeg posta jer sam trenutno umoran...
Hajde, jedva čekam!

Dakle kako to srpski istoriografi prije Ilariona Ruvarca tvrde da su bjelci - Srbi! :rtfm: Da čujemo!
 

Обрен

Primećen član
Poruka
774
Чеси, Словаци (тј. њихови преци), Карантанци/Словенци, Лужички Срби...
Извини, нисам добро разумео. Да ли хоћеш да кажеш да су Карантанци и Лужички Срби преци Словенаца, Чеха и Словака?
Знамо да су Карантанци преци Словенаца, онда остаје да су преци Чеха и Словака Лужички Срби.
 
Top