Albanija i Makedonija zvanicno zapocele razgovore o formiranju Balkan Beneluxa

velika albanija postaje sve izvesnija, ne vidim tu neku korist za srbiju, pogotovo zbog gubitka kosovskih resursa i rezervi uglja

Ма косовске ресурсе ионако преузима Америка и Њемачка. А кад је већ тако, албански бенелукс је добар. Ја га подржавам.
 
Radio Slobodna Evropa objavljuje:

Saracini i Berisa razgovarali o Balkan Beneluxu

Сарачини и Бериша разговарале за балкански БЕНЕЛУКС


http://www.makdenes.org/archive/news/20120702/428/428.html?id=24632657

sarakini-berisa.jpg


Formiranje Balkanskog Beneluksa izmedju Makedonije, Albanije, Kosova i Crne Gore bila je tema na sastanku na kojem su bili ministar ekonomije Makedonije Valon Saracini i premijer Albanije Sali Berisa u Tirani, sto bi otvorilo zajednicko trziste od 8 miliona stanovnika, umanjilo troskove transporta i razvilo koriscenja luka Drac i Bar kao zamena za Solunsku luku.

Saracini i Berisa razmotrili su i mogucnost za vece povlacenje novca iz kineskog fonda u vrednosti od 10000000000 dolara investicija u jugoistocnoj Evropi, kroz razvijanje zajednickih projekata.

Oni su razgovarali i o saradnji u infrastrukturi, izgradnji puteva i energetici.

Balkan Benelux

2bf22f7423f25bfc861097a4d01a7b1d.png
Neka Makedonci i Albanci prave benelux ali NEMOJ KOSOVO da mi petljaju u to.
ALBANSKU MAFIJU TEREBA SATRTI DO KRAJA.
 
У случају таквог развоја ситуације, гдје би људи напштали бенелукс јер би сматрали да су им угрожена егзистенцијална права, такав исход би био очекиван и нормалан сасвим. Црногорци су реално и именоми презименом Срби, тако да је ту асимилација тренутна, а ни МАкедонци се не би опирали.

Ипак, не треба бити негативан и Албанце у старту доживљавати као народ који би тлачио ЦГ и МАкедонију. Треба им дати шансу.

Naravno, svi regioni Balkan Beneluxa imace sansu za razvoj i prosperitet.

Potrebno je da i drugim korisnicima date reputaciju pre nego što je ponovo dodelite korisniku Molonlabe.
 
. . .

Лепо би било да је тако. Надамо се да ће доћи до испале.
Логичније би било да се ми, Срби, Бугари, Македонци, Црногорци и РС направимо некакав Балкан Бенелукс него да одете са Албанијом, али ја лично не знам да ли бих био за тако нешто.
 
Poslednja izmena od moderatora:
Poslednja izmena:
Лепо би било да је тако. Надамо се да ће доћи до испале.
Логичније би било да се ми, Срби, Бугари, Македонци, Црногорци и РС направимо некакав Балкан Бенелукс него да одете са Албанијом, али ја лично не знам да ли бих био за тако нешто.

Зашто да не, мислим да је савез Албаније и Македоније добар. Вјероватно бољи за Албанце, али шта да се ради. Не може свима бити потаман.

Србију не треба да занимају савези са МАкедонијом и Албанијом. То је добар простор за пласман роба, али се треба окретати централној и истичној Европи. Њемачкој и Русији као силама, односно Румунија, Мађарска, Босна кад су у питању сусједи.

Југ не треба бити предмет српског интересовања, пошто сам сигуран да Македонци и Црногорци имају демократски капацитет да изаберу најбоље за себе.
 
ako je vec tako, dodaj sandzak i fbih, i oni su pod turskim patronatom i zastitom, a mozda i bugarsku

Рашка области је исувише малобројна да би нешто представљала. Федерација БиХ ће баш као и Албанија, Косово, Македонија и Црна Гора бити добар простор за пласман робе способније српске привреде.

Мене тренутно само занима Српска, а све остале договоре, у потпуности подржавам. Али без Србије и Срба као фактора који улажу себе у неке заједнице. Никоме нећемо сметати, што се мене тиче Македонци и Црногорци имају одријешене руке.
 

Великоалбански Бенелукс, или царински наркотички савез

Тагови: Ставови, царина, Косово, Црна Гора, Албанија, Политика, Македониja, Данас на Балкану, Европа, Коментари


23.06.2012, 19:45
Великоалбански Бенелукс, или царински наркотички савез
Photo: EPA

Албанија, Косово, Македонија и Црна Гора могу да се уједине у структуру која по моделу подсећа на Бенелукс. Са таквим пројектом су на страницама издања ”EU observer” иступили економиста Гинтер Фелингер и новинар Екрем Краснићи. Приоритети нове заједнице, наводно, треба да буду трговина, либерализација царинских процедура, борба против организованог криминала.

Одмах пада у очи да аутори чланка нису „одавде“. И заиста: Фелингер је Аустријанац, који се због неких разлога преселио из своје имућне земље у сиромашну Албанију. А Краснићи је родом са Косова, али даје предност животу у Бриселу. Он је углавном прилично критичан према свему што се дешава у покрајини, а Бенелукс није његова прва утопија. 2011. године на страницама истог ”EU observer” предлагао је да се читаво косовско руководство повуче са својих положаја, а да амбасадор САД у Приштини постане премијер. Краснићи је писао да би референдум на Косову показао да становништво више жели да постане 51. савезна држава Америке него део Европске Уније. Углавном, то је један прилично оригиналан тип, и тешко је схватити да ли говори са иронијом или озбиљно. Можда је Балкански Бенелукс такође шала? Јер један од претпостављених приоритета тог савеза - „либерализација царинских процедура“ - рецимо, између Косова и Македоније, је и тако спроведен на највишем нивоу – на пример, када говоримо о шверцу накротика који слободно циркулишу по том делу Балкана.

Аутори иницијативе сматрају да се треба пожурити и до краja 2012. почети са Балканским Бенелуксом, али могућности земаља које би га сачињавале су веома оскудне, сматра руски историчар балканиста Александар Сафонов:

Главни проблем је одсуство елементарне инфраструктуре. Те територије повезује само неколико нормалних аутопутева. Осим тога реална економија тих земаља функционише по неким другим правилима него у Бенелуксу – од великог значаја је сива економија. Не може доћи ни до каквог уједињена земаља у циљевима развоја транзита белог робља, шверца и томе сличном. Иако је организовани криминал у тим земљама већ одавно и тесно у сарадњи и за њега формалне државне границе немају значаја.

Александар Сафонов каже да у Балканском Бенелуксу од осам милион становника, више од 6,5 милиона су Албанци. То наводи на мисао да преко овог савеза није ближа ЕУ, како тврде аутори чланка. Ради се о томе да јединствену политичку, економску и царинску зону предлажу на територијама на којима је или 100% албанског становништва (Албанија, Косово), или су Албанци на корак од доминације над другим етничким групама (Македонија), или долази до убрзања тог процеса, као у Црној Гори, у којој је недавно на форуму албанских партија човек који је 90-их увозио оружје из САД за потребе терористичке ОВК позивао Албанце да наступе као јединствени фронт.

Речју, под предлогом регионалне сарадње још једном нам се нуди пројекат „уједињења свих албанских земаља“. А за Косово је то још једна реклама: нема тако много понуда да непризната држава буде део неког савеза. Па макар и Наркотичког царинског савеза, у шта у најбољем случају може да се претвори „Великоалбански Бенелукс“.
 
Naravno da je inicijativa ozbiljna, sa zvanicnim razgovorima albanskog i makedonskog establismenta krenula je u realizaciju.

Moglo se videti da je upravo infrastrukturi poklonjena znacajna paznja, potrebno je saobracajno ispovezivati ceo region, predlazem kruzni autoput:

Tirana-Skoplje-Pristina-Podgorica-Tirana

Moglo se videti da je velika paznja u razgovoru albanske i makedonske delegacije posvecena lukama Bar i Drac koje ce biti uzdanica Balkan Beneluxa.

Jacanjem ovih luka luke u Hrvatskoj bi potpuno izgubile na znacaju, dok i luka Solun bi oslabila, svakako forumalni razgovori ce se nastaviti uz ukljucenje sve cetiri delegacije.
 
Jedno misljenje kako bi Balkan Benelux funkcionisao:


I think first we should talk about what such a union means to us or how we would interpret it.

I would like to see a real federal state (developing over time) with one over reaching constitution that guarantees all of its citizens equal rights. I envision a state like Switzerland with federal cantons who in their own have also constitutions and rights.

Each canton has its own constitution, legislature, government and courts (although the constitutional court or federal court needs to be the most powerful and be able to over rule the cantonal courts on national level) the constitutional court 9 members should represent all ethnicities and religions in the beginning then after 20 or 30 years it should be based on merit (voted in by their peers- judges- across the federation). Most of the cantons' legislatures are unicameral parliaments (make their own laws). A few legislatures should be in the general assemblies or federal assemblies. The cantonal governments consist of either five or seven members, depending on the canton. Basically ministers for the most important positions they should be rotational.

The Federal Constitution declares the cantons to be sovereign to the extent their sovereignty is not limited by federal law. Also national or federal laws are above cantonal laws. The cantons also retain all powers and competencies not delegated to the Confederation by the Constitution. Most significantly, the cantons are responsible for healthcare, welfare, law enforcement and public education; they also retain the power of taxation. The cantonal constitutions determine the degree of autonomy accorded to the municipalities, which varies but almost always includes the power to levy taxes and pass municipal laws.

There needs to be a parliament with an upper house and a lower house kind of like the US has it the over sees the executive and makes the laws. The upper house is voted in democratically by the citizens. The parties in the upper house (there cant be ethnic or religious based parties allowed in the federation by constitutional amendment). Also senators that cant behave can be kicked out of the parliament meaning no more the BS they do in the parliaments they have to have a moral code. Laws can be introduced by any senator and they can be discussed by ether party and they have to vote on it after a specific time of discussion no deadlocks anymore. Parties are forbidden from putting out lists of people who run for office. Those citizens who run for office have to be local people in the areas that they run for and held accountable. No senator can be kicked out of the senate for voting against his party line he is his own politician that is responsible for his area and to his constituency.

The lower house is represented by cantons. Meaning also cantons that don't have many people in it (or as in our case people of different ethnicity) have the same say in making laws.

The executive just like in the cantons is made up of a counsel of 7. The Federal Council is a seven-member executive council that heads the federal administration, operating as a combination cabinet and collective presidency based on their parties results in elections. The Federal Council and the administration are subject to parliamentary oversight by the Federal Assembly. Each member of the Federal Council is also, in his or her individual capacity, the head of one of the seven departments (kind of like ministries). The Federal Council has the sole authority to decide on the size and composition of the departments, and to make all executive decisions that are not delegated by law to an individual department, or to the Chancellery. The Council also decides which department its members are appointed to lead, or that Councillors choose their preferred department in order of seniority. The strongest party will put forward also the chancellor he will be only in representative head of state for a period of time (rotational of course) and have one department as well.

In other words there will be no one man ruling the country but a counsel of 7 and which is more importantly there will be no opposition party to block everything and then say its all the others fault. The opposition gets to rule as well one or two specific departments. So even smaller parties get to place one in the executive department. Since they will dislike each other they will all pay attention to each other and tell about everything Also since even a samler party can rule they wont do coalitions with any other party and stand to their political platforms meaning will have have way more political diversity. The 7 departments will be 1. (energy, transport, communications, environment) 2. (department of Finance) 3. (department of defense) 4. (Foreign Affairs) 5. (Justice and Police) 6. (department of development and customs) 7. (interior department like health, education ect)

The absence of hierarchic leadership within the Council will cause the departments to acquire a very considerable autonomy, to the extent that the federal executive will be characterized as seven co-existing departmental governments.

No immunity from crimes and life sentences for corruption in public offices lets see if they have the balls to take a cent then.


NOW THE BEST PART

As on the federal level, all cantons provide for (half-) direct democracy. Citizens may demand a popular vote to amend the cantonal constitution or laws, or to veto laws or spending bills passed by the parliament. In all cantons democratic rights are exercised by secret ballot.

So any citizen may challenge a law that has been passed by parliament. If that person is able to gather 50,000 signatures against the law within 100 days, a national vote has to be scheduled where voters decide by a simple majority of the voters whether to accept or reject the law.

Also, any citizen may seek a decision on an amendment they want to make to the constitution. For such an amendment initiative to be organized, the signatures of 100,000 voters must be collected within 18 months. Such a popular initiative is formulated as a precise new text whose wording can no longer be changed by parliament and the government (meaning what you want is what you get). After a successful signature gathering, the federal council may create a counterproposal to the proposed amendment and put it to vote on the same day as the original proposal. Such counter-proposals will usually be a compromise between the status quo and the wording of the initiative. Voters will decide in a national vote whether to accept the initiative amendment, the counter proposal put forward by the government if any, or both. If both are accepted, one has to additionally signal a preference. Initiatives (that are of constitutional level) have to be accepted by a double majority of both the popular votes and a majority of the cantons, while counter-proposals may be of legislative level and hence require only simple majority.

However no proposals can be made or put up for referendum that are discriminatory or try to promote any ethnicity or religion at the expense of another.

The national languages will be Albanian, Montenegrin, and Macedonian taught at all schools. From the first to the 6 grade they will learn their primary language and a second language of the national languages. So if you are Albanian and like to learn that in school you will start of with Albanian as your primary language and have to take Macedonian or Montenegrin as a second language until 6 grade then you can choose to study English (the only language you will really need in life ).

Children will be required to go to camps with children of other ethnicities and in mixed groups develop social skills together, maybe even have a year in another canton part of army training or a mandatory social year.
 

Back
Top