" Ako hoćete da ne ubijaju decu u centru Beograda, morate prvo zaštititi nastavnicu iz Trstenika"- Profesor Matematičkog fakulteta

Lagerta

Veoma poznat
Moderator
Poruka
12.017
Link
Manite se razgovora, naklapanja, a naročito se manite opravdavanja počinioca – kao sa njim se nije razgovaralo i slično. Problem je u nedostatku jasnih granica ponašanja u školama
Postoji jedan profil učenika u Srbiji, naročito karakterističan za dvadeset i prvi vek. To je učenik kome nikada ništa nije uskraćeno, koga roditelji vole najviše na svetu, i koji je vrednost sam po sebi. Za njega/nju se podrazumeva izvestan uspeh – koji varira od dvojke bez obzira što ne radi domaći i ne uči ništa, do proseka „pet zapeta nula“, a sve zavisno od toga kakve predstave o uspehu imaju njegovi/njeni ugledni roditelji.
I kada eto nastavnica ne udovolji zamisli uglednih roditelja, i njemu/njoj upiše keca ili četvorku, eto roditelja u školi da reši problem. Školski pedagozi i psiholozi (tzv „pepsi služba“) će dati svaki savet i svaku preporuku, najčešće neko opšte mesto – treba učenike bolje motivisati, treba više razgovarati i sl. Samo jedno nikada neće prevaliti preko usta – da je učenik jednostavno bezobrazan i lenj, A najčešće je to slučaj. A nekako se uvek pritisak svali na nastavnicu, kao da je problem u njoj i kako ona radi, a ne u učeniku.


Poznato? Naravno – škole su prepune ovakvih učenika, nažalost, u ovom trenutku školski sistem nema mehanizam kao da se sa takvim profilom učenika izbori. Nastavnici i direktori se izbore samo ako uspeju nekako da se snađu.
 
Slučaj Trstenik

Slučaj koji se pre izvesnog vremena odigrao u Trsteniku je, barem kako sada izgleda, bio poslednja prilika da se sistem promeni. Da se podsetimo, učenik je nastavnici engleskog izvukao stolicu i ona je završila sa stražnjicom na patosu. Druga dva učenika su to snimila mobilni telefon i snimak pustili u etar. Jedan od učenika je u upravnom postupku prvo isključen iz škole, ali se nekoliko meseci kasnije pokazalo da škola nije do kraja ispoštovala proceduru pa je isključeno poništeno. I pojeo vuk magarca. Koga je briga za neku tamo nastavnicu engleskog iz Trstenika.
I naravno, kada je sve dozvoljeno, pa i javno ponižavati nastavnicu, a da ti se na kraju ništa ne desi, samo je bilo pitanje trenutka kada će neko da zaključi kako je dozvoljeno i više od toga. Zašto samo poniziti nastavnicu? Bolje da je upuca. I dogodilo se. I to baš u „Ribnikaru“. Slučajno?
Po svoj prilici nije, baš zato što je „Ribnikar“ škola za tzv. „elitu“, za tzv. „krem društva“. Koje god da im je porodično poreklo, pripadnici tzv. „elite“ dele jednu stvar – uvereni su da su nešto posebno, da za njih ne vaze pravila koja vaze za ostale. I onda naravno takav stav prenose i na decu. Njihova su deca najčešće prevoljena, razmažena i prezaštićena. Njima je dozvoljeno skoro sve. Da li je onda slučajno što se u takvoj sredini našao neko ko je pomislio da je dozvoljeno pucati u nastavnicu i drugu decu?
Razume se, ja ne znam da li je počinilac bio neko kome je sve dopuštano još u kući. Ili naprotiv, neko ko je propisno vaspitan, ali je u školi video da najbolje prolaze oni kojima se sve pušta, pa prelomio na drugu stranu. Važno je da je društvena sredina takva.
 
Pitanje vrednosti

Ima to, naravno, veze i sa zapadnim vrednostima, jer napredna Amerika je prepuna sličnih događaja, tzv. nemotivisanih ubistava, kada ludak upadne u školu, jedino mesto u SAD gde je nošenje oružja zabranjeno. i nasumice puca, pa se to prelilo iu Evropu, dok takve vesti nekako ne stižu iz nazadne Severne Koreje, Irana ili Saudijske Arabije, gde se to na vreme reši putem nazadnog i patrijarhalnog šamara ili kaiša. Sa trinaest godina je kasno.

Mnogo se govori i o video igricama, koje jesu problem, ali nije glavni. Jeste problem i neodgovoran odnos prema oružju, ali nije glavni. Jeste problem i odsustvo razgovora, ali nije glavni. Glavni problem je to što učenicima u školi ništa nije zabranjeno.
Ako hoćete da rešite problem, najurite prvo sve nevladine organizacije koje se bave „dečjim pravima“. Umesto njih finansirajte one koje se bave učenjem. Osmislite i realizujte sistem u kome učenik ima da poštuje profesora, u kome ne sme da vređa nastavnike, a kamoli da im izmiče stolice. (O ovome bih svakako mogao mnogo toga da kažem – ali nekom drugom prilikom.)
Najzad, dajte oružje obezbeđenju. Čemu služi radnik obezbeđenja bez oružja? Da izvuče uši nevaljalom učeniku? Pa to može i profesor fiskulture.
Manite se razgovora, naklapanja, a naročito se manite opravdavanja počinioca – kao sa njim se nije razgovaralo i slično. Nedostatak jasnih granica ponašanja je problem.
Ako riba smrdi od glave, čisti se od repa. Ako hoćete da ne ubijaju decu u centru Beograda, morate prvo zaštititi nastavnicu iz Trstenika.
 
ne , prvo zastiti decu iz trstenika , jer i tamo ima dece koje trpe nasilje koje se nastavnici prave da ne vide

*to je decja igra* * nestasluci* itd

a realno , izmicanje stolice je veci nestasluk nego ono sto se desava nekoj deci

setih se da sam jednom izmakao stolicu ocu, otisli kod nekih prijatelja na rucak ,imao sam 7-8 god

nemam pojma sta sam mislio , da ce biti smesno , sta li

verovatno sam video u nekom filmu

srecom otac mi nije pao
 
ne , prvo zastiti decu iz trstenika , jer i tamo ima dece koje trpe nasilje koje se nastavnici prave da ne vide

*to je decja igra* * nestasluci* itd

a realno , izmicanje stolice je veci nestasluk nego ono sto se desava nekoj deci

setih se da sam jednom izmakao stolicu ocu, otisli kod nekih prijatelja na rucak ,imao sam 7-8 god

nemam pojma sta sam mislio , da ce biti smesno , sta li

verovatno sam video u nekom filmu

srecom otac mi nije pao
Da je slomila kičmu, pa igrala se deca, je l da ... normalno je nastavniku iz šale izmaknuti stolicu, to rade kući, tati i mami..
 
Link
Manite se razgovora, naklapanja, a naročito se manite opravdavanja počinioca – kao sa njim se nije razgovaralo i slično. Problem je u nedostatku jasnih granica ponašanja u školama
Postoji jedan profil učenika u Srbiji, naročito karakterističan za dvadeset i prvi vek. To je učenik kome nikada ništa nije uskraćeno, koga roditelji vole najviše na svetu, i koji je vrednost sam po sebi. Za njega/nju se podrazumeva izvestan uspeh – koji varira od dvojke bez obzira što ne radi domaći i ne uči ništa, do proseka „pet zapeta nula“, a sve zavisno od toga kakve predstave o uspehu imaju njegovi/njeni ugledni roditelji.
I kada eto nastavnica ne udovolji zamisli uglednih roditelja, i njemu/njoj upiše keca ili četvorku, eto roditelja u školi da reši problem. Školski pedagozi i psiholozi (tzv „pepsi služba“) će dati svaki savet i svaku preporuku, najčešće neko opšte mesto – treba učenike bolje motivisati, treba više razgovarati i sl. Samo jedno nikada neće prevaliti preko usta – da je učenik jednostavno bezobrazan i lenj, A najčešće je to slučaj. A nekako se uvek pritisak svali na nastavnicu, kao da je problem u njoj i kako ona radi, a ne u učeniku.


Poznato? Naravno – škole su prepune ovakvih učenika, nažalost, u ovom trenutku školski sistem nema mehanizam kao da se sa takvim profilom učenika izbori. Nastavnici i direktori se izbore samo ako uspeju nekako da se snađu.

Ако наставите да кукате и не чините за себе ништа, проблем ће се спустити, док бебе у јаслицама не почну заиебавати сестре....

Није проблем у неваспитаној деци !
 
... Glavni problem je to što učenicima u školi ništa nije zabranjeno...
Ako hoćete da rešite problem, najurite prvo sve nevladine organizacije koje se bave „dečjim pravima“. Umesto njih finansirajte one koje se bave učenjem. ...
Не него је питање ко им је дозволио. Одатле се креће, док се не покаже прстом како је до овога дошло, јер неко је некима нешто дозволио, то све треба поништити.

Ана Брнабић је дошла из НАЛЕДА која је НВО... шта ћете сад ?!? :hahaha:

Лакше је рећи него најурити 1300 НВО, којих има колико и држ.органа!

Није вама најјаснији редослед ствари и шта је од већег ка мањем
 
Ако наставите да кукате и не чините за себе ништа, проблем ће се спустити, док бебе у јаслицама не почну заиебавати сестре....

Није проблем у неваспитаној деци !
Ako tebi ovo zvuči kao kukanje a ne kao uvod i uvid u stanje, onda , ok .
 
Не него је питање ко им је дозволио. Одатле се креће, док се не покаже прстом како је до овога дошло, јер неко је некима нешто дозволио, то све треба поништити.

Ана Брнабић је дошла из НАЛЕДА која је НВО... шта ћете сад ?!? :hahaha:

Лакше је рећи него најурити 1300 НВО, којих има колико и држ.органа!

Није вама најјаснији редослед ствари и шта је од већег ка мањем
NVO ovde vršljaju poslednjih 30 godina, o čemu ti pričaš ?
 
NVO ovde vršljaju poslednjih 30 godina, o čemu ti pričaš ?

Па то реци на штрајку, да Ана Брнабић вршља...

не може то тако млитаво да се решава и да се нико ни са ким не замери !

Схвати или одустани
 
Па то реци на штрајку, да Ана Брнабић вршља...

не може то тако млитаво да се решава и да се нико ни са ким не замери !

Схвати или одустани
Ne razumemo se, nije Ana Brnabić začetnik NVO organizacija . Mogu joj nešto drugo prebaciti, ali ovo, ne.
 
Taj slučaj iz Trstenika i meni je pao na pamet, kao preludij za pucnjavu u Ribnikaru. Bilo je samo pitanje kad i gde će se ponoviti sledeće nasilje.
Sad ovi sto pustaju decu u skolu, stalno ima da im se mota u glavi da li ce im se deca vratiti ziva i zdrava.
 
Da je slomila kičmu, pa igrala se deca, je l da ... normalno je nastavniku iz šale izmaknuti stolicu, to rade kući, tati i mami..
Da li je istina ono sta su mediji pisali da otac ovog nasilnika ima osmoro djece i da je majka preminula?
Da li je iko potegao pitanje od cega zive ta djeca, koliko samohrani otac ima vremena da se posveti djeci.

Zlo bahato dijete cija prava su najveci problem.

Profesorka nije slomila kicmu, pala je na dupe i uzela bolovanje od dva mjeseca.
A onom dijetetu kom je pukla slezina i koje je prijavljivalo nasilje a skola zataskavala i niko od nastavnika nije vidio problem, je opet problem bahati otac koji stalno ode u skolu i zali se.

Ova pametna djeca su pisala zahtjeve na drugoj temi, su bas sve fino navela, i plate i tu bahatu djecu sa svojim pravima, istina i neobrazovan nastavni kadar i losu selekciju kadra, ali nigdje nema da treba procesljati vodeci kadar, direktore
 
Nabacili djeci maske, dvije godine ih drzali u strahu kako ce pomrijeti ili oni ili roditelji, kako ce ubiti baku ili deku odu li kod njih. Slikali ih po parkovima u setnji jer ugrozavaju javno zdravlje.
Izbetonirali im svaku zelenu povrsinu, protjerali ih u igraonice, i to ako roditelji imaju pare.
U skole im uvode naoruzano obezbjedjenje, uvode im jos vise pedagoga, psihologa. Traze spiskove asocijalne djece. Hapse ih zbog plasticnih pistolja. A sve vrijeme ih bombarduju dramom.

I problem djeca?
'Nesposobna djeca koja ne znaju da uhvate loptu i popnu se na drvo'
Srecom pa imamo pametne i zrele odrasle koji znaju da uhode djecu po mrezama, dijele snimke maloljetnika i pozivaju na linc.
To ce nas ocuvati. Razni 'olozi' i Rajovici i zelene ucionice koji samo trljaju rukice dok zaradjuju na ispravljanju upropascene djece.
 
Da li je istina ono sta su mediji pisali da otac ovog nasilnika ima osmoro djece i da je majka preminula?
Da li je iko potegao pitanje od cega zive ta djeca, koliko samohrani otac ima vremena da se posveti djeci.


Zlo bahato dijete cija prava su najveci problem.

Profesorka nije slomila kicmu, pala je na dupe i uzela bolovanje od dva mjeseca.
A onom dijetetu kom je pukla slezina i koje je prijavljivalo nasilje a skola zataskavala i niko od nastavnika nije vidio problem, je opet problem bahati otac koji stalno ode u skolu i zali se.

Ova pametna djeca su pisala zahtjeve na drugoj temi, su bas sve fino navela, i plate i tu bahatu djecu sa svojim pravima, istina i neobrazovan nastavni kadar i losu selekciju kadra, ali nigdje nema da treba procesljati vodeci kadar, direktore
Pobogu ljudi prestanite da čitate žute štampe ! Sad nije slomila kičmu, al polako, ima vremena , imaju ta fina dečica podršku od vas, da joj sledeći put i kičmu slome, nema veze, to je ionako prosvetna neradnica bez autoriteta. I onda ste, kao zgranuti ovom tragedijom? Toliko nam je mentalitet naroda postao loš, da nemam reči.
 
Nabacili djeci maske, dvije godine ih drzali u strahu kako ce pomrijeti ili oni ili roditelji, kako ce ubiti baku ili deku odu li kod njih. Slikali ih po parkovima u setnji jer ugrozavaju javno zdravlje.
Izbetonirali im svaku zelenu povrsinu, protjerali ih u igraonice, i to ako roditelji imaju pare.
U skole im uvode naoruzano obezbjedjenje, uvode im jos vise pedagoga, psihologa. Traze spiskove asocijalne djece. Hapse ih zbog plasticnih pistolja. A sve vrijeme ih bombarduju dramom.

I problem djeca?
'Nesposobna djeca koja ne znaju da uhvate loptu i popnu se na drvo'

Srecom pa imamo pametne i zrele odrasle koji znaju da uhode djecu po mrezama, dijele snimke maloljetnika i pozivaju na linc.
To ce nas ocuvati. Razni 'olozi' i Rajovici i zelene ucionice koji samo trljaju rukice dok zaradjuju na ispravljanju upropascene djece.
Ovo ne razumem , je l problem ukazati da nam deca zaboravljaju i da hodaju od buljenja u telefone i ekrane?
Ko im je betonirao zelene površine, prosvetni radnici ili njihovi roditelji?
 

Back
Top