А шта с овим?

Већ сам. Једва претекох. :lol:
Човјек те пита једно, а ти одговараш сасвим десето. Не, не ради се о ТОМ множењу.
На Вики су 2 реченице, једино што друга почиње малим словом па то можда збуњује.
Izvini ali šta ja drugo odgovaram. Pitao je gde autor vidi množenje i ja sam odgovorila kako ja tumačim zašto se tako izrazio, tj. da je stepen stepena nazvao množenjem stepena.
Ti baš voliš da izvrćeš i ismevaš u cilju da pokažeš šta...da su svi neznalice.
 
Izvini ali šta ja drugo odgovaram. Pitao je gde autor vidi množenje i ja sam odgovorila kako ja tumačim zašto se tako izrazio, tj. da je stepen stepena nazvao množenjem stepena.
Ti baš voliš da izvrćeš i ismevaš u cilju da pokažeš šta...da su svi neznalice.
Није тешко примијетити да се радо зајебавам (шалим). Немам зле намјере, али да се радо спрднем са „с лијева на десно”, то стоји. Но, на страну сад то.

Човјек је питао:
"Stepenovanje ima viši prioritet od množenja
A gde dotični autor ovde vidi množenje ?
1708213852902.png
и множење у наведеној реченици са Википедије заиста нема никакве везе с овим примјером. Множење које се у наводу помиње није множење експонената, него се говори о особинама степеновања и у првој реченици се каже само да степеновање има виши приоритет од множења (што није спорно, то сви знамо и с овим примјером то нема везе, ту се мисли нпр. на 2*3^4 па се каже да 3^4 има виши приоритет).
step.jpg


Друга реченица има везе с овим примјером, али она почиње малом словом – „a^b^c znači a^(b^c), a ne (a^b)^c” – па око навикло да нова реченица почиње великим словом лако превиди тачку којом се прва реченица завршава и схвати другу реченицу као наставак прве, а није, она је посебна и говори о другој особини степеновања, о вишеструком степеновању.
 
Poslednja izmena:
Dobro, shvatila sam. Trebalo je da potkrepe primerom a ovu drugu rečenicu napišu kao posebnu tezu, u drugom pasusu.
Ali onoliki smajliji kao da sam debil su preterani zaista.
Читајући, и ја сам прочитао нешто нејасно па сам тек кад сам се упитао шта ово пишу, угледао да се ради о двије засебне реченице.
Насмијао сам се јер се човјек двоуми, премишља се да л’ је ово или оно и пита, а онда га ти тек пометеш коментаром. Шта ћу, било ми смијешно. Ако има вишка смајлија, ево нека их мод склони. Иначе, кад неког процијеним као дебила, ту се углавном и завршава моја преписка, дакле донт вори, никако ниси у тој групи. ;) :lol:
 
U OŠ smo imali zbirke zad. iz matematike, od Bogoslav-a Vene-a.

A on se nije tako zvao :) .

Znate li njegovo pravo ime i prezime :) ?
Не знам! Де кажи нам о чему се ради? Баш ме занима.
(Иначе, збирке су му биле одличне, али са много грешака у резултатима на крају, штампарских грешака, не његових.)
 
Zar nisu Veneove zbirke za srednju školu i gimnaziju? A možda ih ima i za OŠ, ne sećam se.
Мислим да није имао збирке за ОШ.

Mi nismo radili iz Venea, bio je neki Ognjenović.
Срђан Огњановић, бивши директор математичке гимназије, ево ти га овдје, обрадоваће те скоро онолико колико је мене саблазнио. :lol:
 
Мислим да није имао збирке за ОШ.


Срђан Огњановић, бивши директор математичке гимназије, ево ти га овдје, обрадоваће те скоро онолико колико је мене саблазнио. :lol:
Što te je sablaznio - zbog sleva?
A meni čovek deluje simpatično. :)
 
Što te je sablaznio - zbog sleva?
A meni čovek deluje simpatično. :)
Симпа је лик, него кад поче са својим примјером збрајања, загрцнух се... и све чекам кад ће рећи: Е па није тако, него... Кад оно – јок! Он настави причу „с лијева на десно” и „ријеши” задатак! Ја у невјерици, у шоку. Враћам снимак, слушам поново, јбт он то озбиљно... И даље не вјерујем да је изговорио оно што се чује на снимку. :eek:
 
Симпа је лик, него кад поче са својим примјером збрајања, загрцнух се... и све чекам кад ће рећи: Е па није тако, него... Кад оно – јок! Он настави причу „с лијева на десно” и „ријеши” задатак! Ја у невјерици, у шоку. Враћам снимак, слушам поново, јбт он то озбиљно... И даље не вјерујем да је изговорио оно што се чује на снимку. :eek:
Znači ti tvrdiš da ne postoji pravilo s leva na desno kad su operacije istog prioriteta nego da uvek mora zagrada.
Hoćeš da kažeš da
12:2*3
treba da se napiše
(12:2)*3
ako se želi prvo 12 i 2 da se podele?
 
Znači ti tvrdiš da ne postoji pravilo s leva na desno kad su operacije istog prioriteta nego da uvek mora zagrada.
Hoćeš da kažeš da
12:2*3
treba da se napiše
(12:2)*3
ako se želi prvo 12 i 2 da se podele?
Немам шта ја да тврдим, ништа ја ту нисам открио ново, само увиђам какав би хаос направило то „правило с лијева на десно” кад би постојало. Наравно да мора заграда, било гдје, али да се зна чиме се дијели, да ли производом 2*3 или само бројем 2. Кад нема заграда, нема ни рачунања. Неправилно записан израз, вишезначан, то се не рјешава док се правилно не запише, тачка, крај приче. Ако множење и дијељење имају ИСТИ приоритет (а то јасно пише у сваком уџбенику), онда нема „истијег” приоритета ако је нешто лијево или десно, горе или доље.
Па види, он сам је дао примјер, нешто као 5-3+2 и као рачуна се редом, 5-3 је 2 па 2+2=4. Наравно да не само он, него и свако дијете зна да може и 5+2 па онда минус 3, или којим год редом, свеједно је. Замисли се па види шта то све повлачи за собом. Качио сам примјере у оној теми која се отегла (не знам јеси ли била тамо учесник), нпр. 25*123456789*4 не би смјела лако срачунати тако да само на бројчурду у средини допишеш 2 нуле кад угледаш да је 25*4 округла стотка, него ајмо редом, удри лопатај до подне редом „с лијева на десно”... Не би смјела кратити шта ти је згодно у разломачкој кобасици од множења јер „мора редом” итд. Неописиви хаос ван сваке памети.
 
Poslednja izmena:
Немам шта ја да тврдим, ништа ја ту нисам открио ново, само увиђам какав би хаос направило то „правило с лијева на десно” кад би постојало. Наравно да мора заграда, било гдје, али да се зна чиме се дијели, да ли производом 2*3 или само бројем 2. Кад нема заграда, нема ни рачунања. Неправилно записан израз, вишезначан, то се не рјешава док се правилно не запише, тачка, крај приче. Ако множење и дијељење имају ИСТИ приоритет (а то јасно пише у сваком уџбенику), онда нема „истијег” приоритета ако је нешто лијево или десно, горе или доље.
Па види, он сам је дао примјер, нешто као 5-3+2 и као рачуна се редом, 5-3 је 2 па 2+2=4. Наравно да не само он, него и свако дијете зна да може и 5+2 па онда минус 3, или којим год редом, свеједно је. Замисли се па види шта то све повлачи за собом. Качио сам примјере у оној теми која се отегла (не знам јеси ли била тамо учесник), нпр. 25*123456789*4 не би смјела лако срачунати тако да само на бројчурду у средини допишеш 2 нуле кад угледаш да је 25*4 округла стотка, него ајмо редом, удри лопатај до подне редом „с лијева на десно”... Не би смјела кратити шта ти је згодно у разломачкој кобасици од множења јер „мора редом” итд. Неописиви хаос ван сваке памети.

Ni ja baš ne mogu da se setim da li si ti učestvovao ali se sećam da sam odgovorila na neki sličan primer koji je neko izneo. I sećam se da sam tom forumašu baš lepo odgovorila a evo sad ću i tebi:
25*123456789*4 može, kao i 5-3+2, da se istumba prema zakonu acosijativnosti pa onda komutativnosti, ali u pitanju su koraci koje pre toga uradiš (u glavi, iako ne zapišeš, ali ti koraci postoje!) i opet svedeš na zapis s leva na desno. A ono, to pravilo, je ništa drugo do zapis koji se primenjuje kada se izraz zapisuje kao niz u jednim redu, a iz razloga što tako čitamo. No nebitno iz kog je razloga, bitno je da se to pravilo prihvatilo jer ima smisla i da se zagrade ne pišu ako se ne mora.
Isto tako bih i za "tvoju" zagradu u izrazu
15* (2+4)
mogla reći - A ne, ko ti kaže da se prvo sabira 2 i 4, kad može i 15*2+15*4.
Poenta je da je to što ti sad pričaš zamena teze jer se radi o koracima tj. pravilima asocijativnosti i komutativnosti, kao što je i ovaj moj primer pravilo distributivnosti.
 
Мислим да није имао збирке за ОШ.


Срђан Огњановић, бивши директор математичке гимназије, ево ти га овдје, обрадоваће те скоро онолико колико је мене саблазнио. :lol:
Jos kod uciteljice se uci da se znak puta ispred zagrade kod ovakvih slucajeva PODRAZUMEVA
i ne treba da se pise.
 
Pa ovo je ukoso.
Pravilo "s leva" važi za sabiranje, oduzimanje, množenje i deljenje tj. aritmetičke operacije.
Ovo ti je drugo pravilo za stepenovanje.
Jednostavno, postoje različita pravila i treba se pomiriti s tim. :mrgreen:

Ne mirim se ! Msm da se profesor S. Ognjenović isto ne bi..

Kod operacija istog prioriteta gleda se (i računa se) SA LEVO na desno ..


1708250234379.png



Ovde je samo jedna operacija - stepenovanje
Isti prioritet... Znači sa levo na desno
Znači. 64 :)
 
Poslednja izmena:
Ni ja baš ne mogu da se setim da li si ti učestvovao ali se sećam da sam odgovorila na neki sličan primer koji je neko izneo. I sećam se da sam tom forumašu baš lepo odgovorila a evo sad ću i tebi:
25*123456789*4 može, kao i 5-3+2, da se istumba prema zakonu acosijativnosti pa onda komutativnosti, ali u pitanju su koraci koje pre toga uradiš (u glavi, iako ne zapišeš, ali ti koraci postoje!) i opet svedeš na zapis s leva na desno. A ono, to pravilo, je ništa drugo do zapis koji se primenjuje kada se izraz zapisuje kao niz u jednim redu, a iz razloga što tako čitamo.
Кад се нешто објашњава, треба ствар поједноставити, оголити до што јасније видљиве суштине која је најважнија (сва надградња касније иде сама од себе ако су темељи добро постављени тј. јасни). Ово твоје је супротан примјер, примјер замагљивања суштине не би ли се некако покушало оправдати непостојеће правило „с лијева на десно”. Једно стоји, ово је једини занимљив покушај објашњења који сам видио (сви остали су огољене, очигледне бесмислице) и у том смислу си најбољи бранилац „с лијева на десно” на форуму :ok:, што не значи да је то правило заиста и одбрањиво. :lol:
Но, прије него напишем ишта друго, ајде истумбај по асоцијативности и комутативности, уради те кораке у глави, на папиру, како год, па израз ab/cd запиши у облику разломка. Пошто је на Крсти немогуће откуцати разломак, запиши шта је бројилац, а шта именилац, дакле у облику B=... и I=...

No nebitno iz kog je razloga, bitno je da se to pravilo prihvatilo jer ima smisla i da se zagrade ne pišu ako se ne mora.
Прихваћено правило, наравно, не подразумијева да су га прихватили Пера, Мика, Жика и још много њих, прихваћено правило подразумијева да је оно званично прихваћено на неком релевантном мјесту. Имаш ли икакаву званичну, релевантну потврду „да се то правило прихватило”?
(То да се заграде пишу тамо гдје мора није спорно, само што неки мисле да не мора и тамо гдје мора.)

Isto tako bih i za "tvoju" zagradu u izrazu
15* (2+4)
mogla reći - A ne, ko ti kaže da se prvo sabira 2 i 4, kad može i 15*2+15*4.
Poenta je da je to što ti sad pričaš zamena teze jer se radi o koracima tj. pravilima asocijativnosti i komutativnosti, kao što je i ovaj moj primer pravilo distributivnosti.
Ово није „моја” заграда, „мојом” заградом би могла назвати нпр. (a/b)*c јер ја инсистирам на таквом записивању, али у 15*(2+4) заграда је и моја и твоја, наша и свачија јер тај израз је записан исправно, једнозначно, недвосмислено и потпуно је свеједно на који начин од поменута два рачунаш, основа је иста, прво се рјешеваш заграда, а то можеш урадити на два дозвољена начина:
– тако да срачунаш израз у загради и добијеш 15*6 (заграда ријешена, више је нема)​
– да измножиш и добијеш 15*2+15*4 (заграда опет ријешена, више је нема)​
Да додам и то да други начин није ни „глупљи” ни „дужи” сам по себи, потпуно су равноправни, једнаковриједни, а који ћемо користити зависи од конкретног случаја. У твом примјеру бољи је први (али није погрешан ни други), али рецимо у случају да су умјесто бројева 15, 2 и 4 неки разломци и то такви да је незгодно збрајати оне унутар заграде, а угледаш да ће се лако пократити кад се измноже, тада је боље измножити, пократити па онда тако покраћено лако збројити (и опет није погрешан ни први начин, само је незгоднији у оваквом случају).
 

Back
Top