78% Srba jedva krpi kraj sa krajem a samo 12% ima poverenja u Tadica!

Za cvetkovica jedva da zna taj procenat ljudi. Covek je dekor,nesto kao zoran lilic slobodanu milosevicu.

a tadic je frontmen. to su ti novi, moderni "politicari" - tadic, obama, sarkozi, oni guraju izgledom, sharmom i performansom u javnosti.
kao pevaljke, ima guz, sis i u fazonu je, te peva kako orkestar iza nje svira. chim izadje iz fazona - nadju neku drugu.

tadic je u procesu zamene :)
 
I sta ti predlazes?

Devalvaciju dinara? Svodjenje na relan kurs?

Posto bi tada bio hleb u Srbiji i benzin?

Koliko njih bi moglo da ga kupi?

Koliko bi bila inflacija?

Otprilike sa onoliko nula kao i 90-ih.

Vec vidjeno.
Srbija mora da menja ekonomsku politiku i to radikalno, to će svakako "boleti" ali bolje da boli odmah i to kraće nego da se nastavi trošenje budućnosti. Da bi ti napisao šta predlažem i kako bi ja to uradio, moram da ti prvo objasnim zbog čega je Srbija u ovakvom teškom ekonomskom stanju.

Narodna banka Srbije, uz blagoslov svih dosadašnjih vlada, godinama je indirektno subvencionisala kredite građana i privrede. Održavajući nerealni kurs dinara, veštački je umanjivana visina deviznih kredita i stvaran je privid održivosti ekonomskog modela. Bankama je omogućavano da naplaćuju najveće kamate i provizije u Evropi, a privredi i građanima, da se uprkos tome, ubrzano zadužuju uz ogroman valutni rizik.Ekonomski problemi su se nagomilavali i prepuštali budućnosti, a onda je budućnost došla, prerušena u globalnu finansijsku krizu. Prezadužena privreda, dominantno okrenuta domaćem tržištu i uvozu, mogla je da funkcioniše samo u uslovima neke vrste piramidalne šeme, dakle uz neprekidni priliv deviznih kredita i rast zaduženosti. Kada je priliv kapitala stao, dinar je potonuo, a sa njim i model na kome je počivala domaća ekonomija.

Svi traže stabilan kurs. Kako srpska privreda više ne može da dođe do kredita, trebalo bi da se zaduži država, a i da proda sve što je preostalo. Tako bi se pribavile devize i nastavila stara politika subvencionisanja kredita uz pomoć nerealnog kursa – do poslednjeg evra deviznih rezervi, do poslednjeg javnog preduzeća. Sve i da to želi, država sada ne može naći dovoljno sredstava za nastavljanje stare politike. Sve i da sredstva nađe, država tim novcem ne može bitno da popravi sadašnjost, ali može sasvim uspešno da dodatno potkopa budućnost zemlje. Svaki uzeti evro kredita koji država ne upotrebi produktivno, pre svega za ulaganje u infrastrukturu, biće teg okačen o ekonomsku budućnost. Ako se propali ekonomski model ne promeni, izgubiće se bar još jedna decenija, a Srbija će permanentno biti u stanju ekonomske krize.

Zadužena preduzeća svoje probleme moraju rešavati sa bankama kreditorima, jer je ta muka zajednička. To država mora jasno i glasno da kaže. Privreda i banke moraju odmah ući u proces reprogramiranja dugova i finansijske konsolidacije. Bankarske marže su toliko visoke da banke imaju dovoljno prostora da kroz sniženje kamata i reprogram dugova olakšaju teret privredi i građanima, a time pomognu i sebi. Od mrtvog dužnika slaba je vajda. Neka preduzeća će nestati, a neka će samo promeniti vlasnike i nastaviti da rade kako to tržište bude diktiralo. Banke će pretrpeti gubitke, neki vlasnici kompanija takođe, prodajući svoja preduzeća ispod cene ili u bescenje – kako su ih često i kupovali. To je zakon tržišne privrede i jedini efikasan način, kako za izlazak iz krize, tako i za promenu modela poslovanja. Depresijacija dinara je nezamenjiv instrument u ovom procesu.

Kako će se veliki broj kompanija (građana takođe) suočiti sa problemima istovremeno, likvidnost banaka će verovatno biti ugrožena, a finansijski sistem destabilizovan. Stabilnost se može uspostaviti novim prilivom kapitala koji će obezbediti inostrani vlasnici domaćih banaka. Ako se to ne dogodi, država će morati da interveniše. U tom slučaju, država bi morala postati suvlasnik banaka koje sanira, proporcionalno novcu koji u banke uloži. Tada je novac koji država daje pokriven imovinom banke koja se sanira. To je racionalan model u kome država ne daje nešto za ništa, kao što je slučaj sa programom koji se sada sprovodi.
 
cim ga ne vole onda ga mrze. ja recimo mrzim tadica.

A ja tebi druze ponavljam da nije bilo pitanje "Volite li Borisa Tadica?" već "Koliko imate poverenja?".
Nista nije sporno u tome sto ti mrzis Tadica,to je tvoje pravo,medjutim sporan je tvoj zakljucak da svako ko nema poverenja u Tadica mora automatski da ga mrzi.
Na kraju krajeva,sasvim je izvesno da ogromna vecina gradjana nema poverenje ni u jednog politicara.
 
A ja tebi druze ponavljam da nije bilo pitanje "Volite li Borisa Tadica?" već "Koliko imate poverenja?".
Nista nije sporno u tome sto ti mrzis Tadica,to je tvoje pravo,medjutim sporan je tvoj zakljucak da svako ko nema poverenja u Tadica mora automatski da ga mrzi.
Na kraju krajeva,sasvim je izvesno da ogromna vecina gradjana nema poverenje ni u jednog politicara.

pitanje je pazljivo smisljeno da bi onda ti mogao da zakljucis da eto na balkanu niko ne veruje politicarima ali ipak glasa za njih.
a ja recimo mogu da kazem na osnovu iste te ankete da tadic uziva poverenje od svega 12 posto stanovnistva srbije i da onda zakljucim da bi toliko dobio na izborima.

ono sto se ne radi vec preko 10 meseci je prava ona anketa, u smislu za koga bi ste glasali da su izbori sad.
pa onda nije ni chudo sto mnogi zakljucuju da je tadic omrazen i da zeli da to prikriva.. jedno dokazuje drugo
 
Srbija mora da menja ekonomsku politiku i to radikalno, to će svakako "boleti" ali bolje da boli odmah i to kraće nego da se nastavi trošenje budućnosti. Da bi ti napisao šta predlažem i kako bi ja to uradio, moram da ti prvo objasnim zbog čega je Srbija u ovakvom teškom ekonomskom stanju.

Narodna banka Srbije, uz blagoslov svih dosadašnjih vlada, godinama je indirektno subvencionisala kredite građana i privrede. Održavajući nerealni kurs dinara, veštački je umanjivana visina deviznih kredita i stvaran je privid održivosti ekonomskog modela. Bankama je omogućavano da naplaćuju najveće kamate i provizije u Evropi, a privredi i građanima, da se uprkos tome, ubrzano zadužuju uz ogroman valutni rizik.Ekonomski problemi su se nagomilavali i prepuštali budućnosti, a onda je budućnost došla, prerušena u globalnu finansijsku krizu. Prezadužena privreda, dominantno okrenuta domaćem tržištu i uvozu, mogla je da funkcioniše samo u uslovima neke vrste piramidalne šeme, dakle uz neprekidni priliv deviznih kredita i rast zaduženosti. Kada je priliv kapitala stao, dinar je potonuo, a sa njim i model na kome je počivala domaća ekonomija.

Svi traže stabilan kurs. Kako srpska privreda više ne može da dođe do kredita, trebalo bi da se zaduži država, a i da proda sve što je preostalo. Tako bi se pribavile devize i nastavila stara politika subvencionisanja kredita uz pomoć nerealnog kursa – do poslednjeg evra deviznih rezervi, do poslednjeg javnog preduzeća. Sve i da to želi, država sada ne može naći dovoljno sredstava za nastavljanje stare politike. Sve i da sredstva nađe, država tim novcem ne može bitno da popravi sadašnjost, ali može sasvim uspešno da dodatno potkopa budućnost zemlje. Svaki uzeti evro kredita koji država ne upotrebi produktivno, pre svega za ulaganje u infrastrukturu, biće teg okačen o ekonomsku budućnost. Ako se propali ekonomski model ne promeni, izgubiće se bar još jedna decenija, a Srbija će permanentno biti u stanju ekonomske krize.

Zadužena preduzeća svoje probleme moraju rešavati sa bankama kreditorima, jer je ta muka zajednička. To država mora jasno i glasno da kaže. Privreda i banke moraju odmah ući u proces reprogramiranja dugova i finansijske konsolidacije. Bankarske marže su toliko visoke da banke imaju dovoljno prostora da kroz sniženje kamata i reprogram dugova olakšaju teret privredi i građanima, a time pomognu i sebi. Od mrtvog dužnika slaba je vajda. Neka preduzeća će nestati, a neka će samo promeniti vlasnike i nastaviti da rade kako to tržište bude diktiralo. Banke će pretrpeti gubitke, neki vlasnici kompanija takođe, prodajući svoja preduzeća ispod cene ili u bescenje – kako su ih često i kupovali. To je zakon tržišne privrede i jedini efikasan način, kako za izlazak iz krize, tako i za promenu modela poslovanja. Depresijacija dinara je nezamenjiv instrument u ovom procesu.

Kako će se veliki broj kompanija (građana takođe) suočiti sa problemima istovremeno, likvidnost banaka će verovatno biti ugrožena, a finansijski sistem destabilizovan. Stabilnost se može uspostaviti novim prilivom kapitala koji će obezbediti inostrani vlasnici domaćih banaka. Ako se to ne dogodi, država će morati da interveniše. U tom slučaju, država bi morala postati suvlasnik banaka koje sanira, proporcionalno novcu koji u banke uloži. Tada je novac koji država daje pokriven imovinom banke koja se sanira. To je racionalan model u kome država ne daje nešto za ništa, kao što je slučaj sa programom koji se sada sprovodi.

Prvo boldovano jedino tačno, ispravno i izvodljivo.

Drugo boldovano, veliki problem će predstavljati ono što mnogi mislim nesvesno previđaju, a to je da "strane" banke u Srbiji posluju kao nezavisne finaksijske institucije od matičnih banaka istog naziva u svetu. Pod ovim nezavisne mislim da su registrovane u Srbiji, da im je dozvolu za rad izdala NBS i da većina njih nema mnogo stalne imovine. Mada je diskutabilno šta je to mnogo.
Većina njih delatnost obavlja u zakupljenim prostorima i osim aj mogu čak i takstativno da nabrajam:
Alpha bank - čini mi se da samo jedno 10 ekspozitura nije u njenom vlasništvu ( kupili bivšu Jubanku)
Banka Intesa - otprilikie pola - pola odnos vlasništva i zakupa
Societe general kao i inteza
Rajfajzen takođe
Marfin - uglavnom zakup, nešto malo po Beogradu u vlasništvu
Pierus - kao Marfin
Komercijalna - dosta vlasništva, dosta i zakupa, mislim da oni imaju najveći broj ekspozitura
Agro banka, uglavnom vlasništvo
AIK Niš-uglavnom vlasništvo, mada imaju i zakupa po unutrašnjosti.
Pro kredit, uglavnom zakup
Kredi agrikol takođe uglavnom zakup...dosta je..Zašto ovo napominjem, zbog onog tvoje napomene da u slučaju da država bude ušla u sanaciju banaka mora voditi računa o tome u koju banku ulaže pare i vrstu obezbeđenja ( one sa imovinom ne bi trebalo da budu sporne, jer će i one same pokušate da se reše viška imovine).
I da većinu njih njihove "majke" iz drugih zemalja finansiraju kreditima koje one potom "preprodaju" ovde, osim kada se radi o veeelikim klijentima kojim aodobravaju kros-border zaduživanje po uslovima nezamislivim za većinu firmi u Srbiji.
 
Prvo boldovano jedino tačno, ispravno i izvodljivo.

Drugo boldovano, veliki problem će predstavljati ono što mnogi mislim nesvesno previđaju, a to je da "strane" banke u Srbiji posluju kao nezavisne finaksijske institucije od matičnih banaka istog naziva u svetu. Pod ovim nezavisne mislim da su registrovane u Srbiji, da im je dozvolu za rad izdala NBS i da većina njih nema mnogo stalne imovine. Mada je diskutabilno šta je to mnogo.
Većina njih delatnost obavlja u zakupljenim prostorima i osim aj mogu čak i takstativno da nabrajam:
Alpha bank - čini mi se da samo jedno 10 ekspozitura nije u njenom vlasništvu ( kupili bivšu Jubanku)
Banka Intesa - otprilikie pola - pola odnos vlasništva i zakupa
Societe general kao i inteza
Rajfajzen takođe
Marfin - uglavnom zakup, nešto malo po Beogradu u vlasništvu
Pierus - kao Marfin
Komercijalna - dosta vlasništva, dosta i zakupa, mislim da oni imaju najveći broj ekspozitura
Agro banka, uglavnom vlasništvo
AIK Niš-uglavnom vlasništvo, mada imaju i zakupa po unutrašnjosti.
Pro kredit, uglavnom zakup
Kredi agrikol takođe uglavnom zakup...dosta je..Zašto ovo napominjem, zbog onog tvoje napomene da u slučaju da država bude ušla u sanaciju banaka mora voditi računa o tome u koju banku ulaže pare i vrstu obezbeđenja ( one sa imovinom ne bi trebalo da budu sporne, jer će i one same pokušate da se reše viška imovine).
I da većinu njih njihove "majke" iz drugih zemalja finansiraju kreditima koje one potom "preprodaju" ovde, osim kada se radi o veeelikim klijentima kojim aodobravaju kros-border zaduživanje po uslovima nezamislivim za većinu firmi u Srbiji.
Nisam upoznat sa imovinom koje banke imaju po Srbiji, slažem se da treba tu voditi računa kome bi država davala pare i koje banke bi se sanirale. U principu najbolje bi bilo da država napravi razvojnu banku i mora pokušati da upravlja razvojem i usmerava investicione procese. Razvojna banka nije čarobni štapić i ta ideja se može upropastiti ali svejedno, nešto se mora pokušati.

Ono malo državnih preduzeća što je preostalo nije teret, već potencijalna, možda i jedina, poluga razvoja u narednoj deceniji. Samo je pogubna kadrovska politika smetnja da se takav razvoj i ostvari. Promenom kadrovske politike Srbija može učiniti više nego upornim uzimanjem novih kredita i iščekivanjem stranaca koji neće doći u ovom vremenu krize.
 
Nisam upoznat sa imovinom koje banke imaju po Srbiji, slažem se da treba tu voditi računa kome bi država davala pare i koje banke bi se sanirale. U principu najbolje bi bilo da država napravi razvojnu banku i mora pokušati da upravlja razvojem i usmerava investicione procese. Razvojna banka nije čarobni štapić i ta ideja se može upropastiti ali svejedno, nešto se mora pokušati.

Ono malo državnih preduzeća što je preostalo nije teret, već potencijalna, možda i jedina, poluga razvoja u narednoj deceniji. Samo je pogubna kadrovska politika smetnja da se takav razvoj i ostvari. Promenom kadrovske politike Srbija može učiniti više nego upornim uzimanjem novih kredita i iščekivanjem stranaca koji neće doći u ovom vremenu krize.

Misliš kao što je Vojvodina od bivše Metals banke napravila Razvojnu banku Vojvodine?:hahaha:
Da su to hteli uradili bi to sa one tri banke koje su oterali u stečaj. Jednostavno vladajuća klika nema interes za tako nešto iz razloga što onda gubi zgodna mesta za udomljavanje moralno-politički podobnih partijskih kadrova.
Ovo oko imovine ti je provereno i tačno. Pošto sam izvesno vreme proveo u radeći u tom sektoru, dosta toga znam.
 
Misliš kao što je Vojvodina od bivše Metals banke napravila Razvojnu banku Vojvodine?:hahaha:
Da su to hteli uradili bi to sa one tri banke koje su oterali u stečaj. Jednostavno vladajuća klika nema interes za tako nešto iz razloga što onda gubi zgodna mesta za udomljavanje moralno-politički podobnih partijskih kadrova.
Ovo oko imovine ti je provereno i tačno. Pošto sam izvesno vreme proveo u radeći u tom sektoru, dosta toga znam.
Ta razvojna banka Vojvodine je smejurija, treba ozbiljno sagledati opcije koje su Srbiji na raspolaganju njih je jako malo ali opet treba pokušati i ne treba se predavati.
 
Много се неће сложити самном али ми народ само сами криви што су Тадић и компанија на власти... Народ у Србији је по мени постао јако затуцан...мозак користи минимално...све је то последица телевизије, фарме, алкхола, дроге и сл.... Људи се задовољавају ситним стварима а нису ни свесни колико их оне уништавају... Примера ради шта може младић који има плату од 300 е осим да одем у неку кафану и напије се.... Такође проблем су и националне мањине које углавном не би ни случајно гласале за неку странку која има предзнак "Српска"...ваљда им је боље када се лоше живи могу да пљују по Србији а да их нико не може да криви... Све у свему људи у Србији су постали депресивни, мозак не користе а они који би и хтели да користе мозак не могу, јер им крче црева...*** сурава реалност...
 


Znači dosovske štetočine provele punu deceniju uništavajući i prodajući državne firme.
Ali posle tog čerupanja je ostalo dovoljno za još 10 godina!
:dash:
Немаш појма.Које друштвене фирме су преживеле лопове Динкића и Влаховића а да је постојао неко заинтересован да их дрпи за неке сића паре?
 
78% грађана Србије, Тадића и његову свиту доживљава овако

201h.jpg

A ne mogu da provalim ko je ovaj pored M.Marjanovića :think:
 
pa posto se pozivas na istorijske trendove onda da malo sledimo taj trend
2004 tadic je pobedio sa cak 8% glasova razlike, 2008 sa samo 2,5%, sto znaci da sada odlazi na smetliste istorije. I ne zaboravi, nama je dovoljan samo jedan mandat se razyebemo, polomimo, unistimo i popisamo se na sve sto ste vi radili celu deceniju :bye:

Vidi vodju ustanka , sada je i buduci premijer ,doduse razyebani :hahaha::hahaha:
 

Back
Top