50 000 učenika potpisalo peticiju za četvorodnevnu nastavnu nedelju

Lagerta

**** ** ******
Supermoderator
Poruka
30.598
“Nisam robot.” “Duže sam u školi nego kod kuće.” “Imam i ja dušu.”

Ovo su samo neki od komentara dece koja su podržala peticiju o četvorodnevnoj nastavnoj nedelji. Deca kažu da su preopterećena, da nemaju vremena za igru, odmor, rekreaciju. Njih 50.000 podržalo je ovu inicijativu, a ministarka prosvete kaže da ovo jeste razlog da razmotrimo njihove stavove i da bi to trebalo uraditi i da ih je 5000 ili 500.


slavica-djukic.jpg


“Zvanična peticija nije upućena Ministarstvu, ali jeste javnosti i to je svakako razlog da reagujemo i pitamo sebe koliko čujemo decu, šta kažu roditelji i šta mi u prosveti možemo da uradimo. Put reagovanja je ka institucijama koje vode računa o strukturi radnog dana u školi, a to je pre svega Zavod za unapređenje obrazovanja i vaspitanja. Ali ono što jeste činjenica je da moramo videti i šta drugih 45.000 ili 50.000 dece misli o tome.” – kazala je ministarka Slavica Đukić Dejanović za Jutarnji program RTS-a.
 
Ministarka je istakla da ne možemo na isti način posmatrati decu koja tek kreću u školu i stvaraju radne navike i starije đake.

“Moramo, pre svega, tražiti model učenja kroz igru, a priprema nastave je ključna. Kako će jedan čas u školi da izgleda i da li će trajati 45 minuta tokom kojih će dete da memoriše, a onda preko domaćeg zadatka da produbi znanje, ili će to biti malo, sa određenim pauzama koje relaksiraju dete, malo učenja kroz igru.” – objasnila je ministarka.


Đukić Dejanović kaže da, dete kad ide u školu, treba da nauči da jednu svoju posebnu psihičku funkciju koja se zove pažnja usmeri u tenacitet, a tenacitet je održavanje pažnje na nekoj temi koliko je potrebno da se bitna stvar nauči. I to treba da bude ograničeno.
“Onaj stav ‘nemaš dara za matematiku, ali dobij bar četvorku’ treba da zaboravimo. Dete ima dara za ritam i ono će u ritmici, u baletu postići maksimum i deo vremena koji treba da usmeri na to nije tako veliki i neće ga mnogo opteretiti“, rekla je ministarka. i podsetila da mi svi najbolje pamtimo ono što nas interesuje. I kod dece je isto tako.
Kako je objasnila, reforma koje slede od sledeće godine, a u skladu su sa Strategijom obrazovanja do 2030, upravo uzimaju u obzir ove elemente. Ne formu nego suštinu. Ne princip ‘budi najbolji, imaj prosek 4 do 5’, nego budi najbolji u onome u čemu želiš da budeš najbolji, a ostalo neka bude neki optimum koji će ti dati mogućnost da budeš sutra korektan pred samim sobom.
Ministarka je potvrdila i da su nam funkcionalna znanja koja deca stiču u školama niža nego što bi trebalo. Kako je objasnila, dete nauči lekciju, dobije dobru ocenu, ali ne ume to da primeni ni u sledećem razredu, ni u životu.

“To je ono što nama najviše smeta u svim dosadašnjim analizama i na tome se puno radi kroz primenjivost naučenog. Ako si naučio da brzina kretanja nešto znači, onda to pokušaj da primeniš.”
 
“Nisam robot.” “Duže sam u školi nego kod kuće.” “Imam i ja dušu.”
Ovo su samo neki od komentara dece koja su podržala peticiju o četvorodnevnoj nastavnoj nedelji. Deca kažu da su preopterećena, da nemaju vremena za igru, odmor, rekreaciju. Njih 50.000 podržalo je ovu inicijativu, a ministarka prosvete kaže da ovo jeste razlog da razmotrimo njihove stavove i da bi to trebalo uraditi i da ih je 5000 ili 500.
Apsolutno tacno, da li je normalno da djak ima 30 casova nedeljeno a nastavnik 20?

Ili da se smanji broj radnih dana ili da bude norma 4 casa dnevno, jer za vise i nemaju koncentracije realno govoreci.
 
Apsolutno tacno, da li je normalno da djak ima 30 casova nedeljeno a nastavnik 20?

Ili da se smanji broj radnih dana ili da bude norma 4 casa dnevno, jer za vise i nemaju koncentracije realno govoreci.
Realno, posle petog časa, nemaju šta da traže u školi.
Osim nekih aktivnosti na dobrovoljnoj bazi.
 
Realno, posle petog časa, nemaju šta da traže u školi.
Osim nekih aktivnosti na dobrovoljnoj bazi.
Moze i online nastava, da se deo svih predmeta drzi online kao sto je vec slucaj sa izbornim. Kao sto i odrasli rade od kuce taj trend mora da se prati od malih nogu.
U samoj skoli pak prioritet da preuzme fizicko :confused:
 
Trebali bi, znaci umesto 2 casa hemije u osmom razredu da bude 1, i u skladu s tim da se koncipira program. Ishod sto se tice znanja bi bio isti kao i ovako.
u osmom, ko nije za hemiju ne treba da ima nijedan cas hemije

nego umesto toga da ima ono za sta je talentovaniji ili sto voli

recimo istoriju

a selekciju treba izvrsiti vec u drugom - trecem razredu , do tada ce deca nauciti osnovno o svakom predmetu
 
u osmom, ko nije za hemiju ne treba da ima nijedan cas hemije
nego umesto toga da ima ono za sta je talentovaniji ili sto voli
recimo istoriju
a selekciju treba izvrsiti vec u drugom - trecem razredu , do tada ce deca nauciti osnovno o svakom predmetu
Mora nesto biti i obavezno. Minimum casova bi bio 0.5, ako se podele u grupe kao za vezbe i svake druge nedelje po jedan. Mnoga resenja su moguca, ako postignemo nacionalni konsenzus da treba sto manje da se uci.
 
Moze i online nastava, da se deo svih predmeta drzi online kao sto je vec slucaj sa izbornim. Kao sto i odrasli rade od kuce taj trend mora da se prati od malih nogu.
U samoj skoli pak prioritet da preuzme fizicko :confused:
Meni se sviđa ideja da učenici imaju tri - četiri obavezna predmeta, a da nekoliko predmeta biraju i da se tako slušaju premeti mimo svog odeljenja, znači, ovo mi se sviđa, odoh na taj čas, ono preskačem, nije mi po senzibilitetu.
 
Samo istinska reforma školstva može zainteresovati decu da uče. Ovaj sistem koji postoji je robovski i nepraktičan za nove generacije.Kako su studije pokazale da je koncentracija znatno niža nego ranije, treba pronaći adekvatan način. Prvo, uči se previše nepotrebnih stvari u školi. Najbolje bi bilo da već od nižih razreda deca biraju koje predmete žele, a koje ne (moraju imati minimalan broj predmeta za odabrati) i da se toga drže. Matematika, srpski i engleski moraju biti obavezni. I onda neka biraju još 4 predmeta od ponudjenih ne znam koliko. I samo fokus na to. Znači aktivno radiš to što voliš da bi kasnije bio osposobljen za neku srednju koja će tebi trebati. Na ovaj način će učiti više od onoga što su odabrali, a odbaciće nešto što ih uopšte ne interesuje u životu.

Pogledajte amerikance. Ne znaju ni koliko ima kontinenata, misle da je Evropa zapravo država, a ipak funkcionišu. Dakle, koga ne interesuje Geografija, ne mora ni da je uči. Može od prvog do četvrtog proći sve po malo. Da ne bude da ne znaju šta je sever, istok, zapad i jug.. Ovo lupam na prvu, kada bih zaista trebao reformisati, to bi zasigurno bilo detaljnije i mnogo kreativnije.
 
Matematika, srpski i engleski moraju biti obavezni. I onda neka biraju još 4 predmeta od ponudjenih ne znam koliko. I samo fokus na to. Znači aktivno radiš to što voliš da bi kasnije bio osposobljen za neku srednju koja će tebi trebati.
Ne preterujte sa tim biranjem, u tom slucaju bi pomenuta hemija bila potpuno proterana iz obrazovnog sistema :D Sve sto je sada obavezno treba i da ostane, medjutim razlika u stecenom znanju u zavisnosti da li imaju 1 ili 4 casa za dve nedelje, ili recimo matematike 3/8, skoro da ne postoji.
 
Ne preterujte sa tim biranjem, u tom slucaju bi pomenuta hemija bila potpuno proterana iz obrazovnog sistema :D Sve sto je sada obavezno treba i da ostane, medjutim razlika u stecenom znanju u zavisnosti da li imaju 1 ili 4 casa za dve nedelje, ili recimo matematike 3/8, skoro da ne postoji.
Hemija nije teška nauka za osnovnu školu. Drugo, deca će učiti daleko bolje ako imaju praktičnu nastavu. To bi ih zaintrigiralo da nauče još više. Tada bi hemija itekako bila interesantna.
 
Hemija nije teška nauka za osnovnu školu. Drugo, deca će učiti daleko bolje ako imaju praktičnu nastavu. To bi ih zaintrigiralo da nauče još više. Tada bi hemija itekako bila interesantna.
Prakticna nastava deljenjem na dve grupe, kao u srednjoj.

A da li bi izbacio hemiju sa drustvenog smera gimnazije? Kada bi birali, izabralo bi je 1%
 
Mora nesto biti i obavezno. Minimum casova bi bio 0.5, ako se podele u grupe kao za vezbe i svake druge nedelje po jedan. Mnoga resenja su moguca, ako postignemo nacionalni konsenzus da treba sto manje da se uci.
zasto mora

ne kapira hemiju i sto da mora da je buba

ajd nek ima neki cas ali informativno , bez ocene
 
Prakticna nastava deljenjem na dve grupe, kao u srednjoj.

A da li bi izbacio hemiju sa drustvenog smera gimnazije? Kada bi birali, izabralo bi je 1%
Gimnazija je upravo nastavak propale osnovne, samo na steroidima. Ja bih to ukinuo. To je za one koji ne znaju šta žele od života pa se spremaju za neki faks. Ljudi upisuju već stručne srednje školi i nastavljaju na fakultete sa jakim predznanjem. Gimnazijalac će biti iza tog što je išao u srednju specifično za to područje veoma.
 

Back
Top