40+ zdrava biljna ishrana

Manga Hilux

Legenda
Moderator
Poruka
69.625

U dobi od 40+ zdrava biljna ishrana smanjuje rizik od apneje u snu: Jedite žitarice, voće, povrće, orahe, mahunarke,​


izvor ISHRANA 40+
Konzumiranje zdrave biljne hrane može da smanji rizik od apneje u snu, poremećaja disanja koji može biti opasan po zdravlje, pokazalo je novo istraživanje australijskih naučnika.


Dijeta bogata povrćem, voćem, integralnim žitaricama i orašastim plodovima smanjuje rizik od ovog iscrpljujućeg i potencijalno opasnog stanja, pokazalo je novo istraživanje.
Nasuprot tome, utvrđeno je da ljudi koji jedu nezdravu ishranu i uglavnom konzumiraju rafinisane ugljene hidrate, zaslađena pića i hranu sa visokim sadržajem šećera i soli imaju veći rizik od apneje.

Apneja u snu je poremećaj spavanja u kojem, dok spavate, vaše disanje prestaje na kratke periode. Ljudi koji pate od apneje u snu obično nisu svesni simptoma koji se javljaju – hrkanje, teško disanje, gušenje, iznenadno buđenje. Čak i ako se probude, obično vrlo brzo zaspu i obično se ne sećaju tih epizoda ujutru.
Ovaj poremećaj treba lečiti zbog njegove povezanosti sa pojavom drugih zdravstvenih problema kao što su dijabetes tipa 2 i moždani udar i srčani udar.

U nekim slučajevima, apneja u snu se leči pravilnom ishranom i gubitkom težine, prestankom pušenja i smanjenjem alkohola, iako neki ljudi moraju da koriste poseban uređaj – CPAP – da bi im disajni putevi bili otvoreni. Ovaj uređaj održava kontinuirani pozitivan pritisak u disajnim putevima i dok spavate šalje vazduh pod pritiskom u vaše telo kroz masku.

Veza između dijete i apneje
Nova studija, čiji su rezultati objavljeni u časopisu "ERJ Open Research", otkrila je vezu između stanja apneje u snu i onoga što ljudi jedu.

U studiji je učestvovalo 14.210 ispitanika u okviru američke nacionalne ankete o zdravlju i ishrani, koja je pratila 24-časovne informacije o tome šta su učesnici studije konzumirali.
Ljudi su takođe ranije odgovarali na upitnik dizajniran da proceni da li će verovatno patiti od apneje u snu.
Polovina ispitanika bili su muškarci, od kojih 33 odsto ne vežba dovoljno, a 21 odsto pušači.
Analiza je pokazala da je nešto više od polovine učesnika studije imalo umeren do ozbiljan rizik od apneje u snu, dok je 25 odsto klasifikovano kao visoko rizično.

Grupe namirnica ispitanici su kategorisali kao zdravu biljnu hranu (pune žitarice, voće, povrće, orasi, mahunarke, čaj i kafa), manje zdravu biljnu hranu (rafinisane žitarice, krompir, zaslađena pića, slatkiši i slana hrana ) i životinjskog porekla (životinjska mast, mlečni proizvodi, jaja, riba ili morski plodovi, meso i druge namirnice životinjskog porekla).
orah, orasi
FOTO: SHUTTERSTOCK
Rezultati istraživanja su pokazali da je grupa ispitanika koja je konzumirala najzdraviju hranu biljnog porekla imala 19 odsto manje šanse da oboli od apneje u snu u poređenju sa grupom koja je konzumirala najmanje voća, povrća i sličnih namirnica.
Vegetarijanci su takođe bili izloženi manjem riziku. Ali u grupi koja je rekla da je konzumirala ishranu uglavnom bogatu manje zdravom biljnom hranom, primećen je 22 odsto veći rizik u poređenju sa ljudima koji su jeli najmanju količinu te vrste hrane.

Razlike među polovima
Istraživanje je pokazalo da biljna ishrana ima veći efekat na smanjenje rizika od apneje kod muškaraca, dok se čini da manje zdrava biljna hrana povećava rizik od apneje kod žena više nego kod muškaraca.

Glavni autor studije, dr Johanes Melaku sa australijskog univerziteta Flinders u Adelaidu, rekao je da „rezultati studije ističu važnost kvaliteta ishrane pojedinca kada utiče na rizik od opstruktivne apneje u snu“.
„Razlike među polovima su takođe važne za napomenuti jer one takođe naglašavaju potrebu za personalizovanim nutritivnim intervencijama kod ljudi sa opstruktivnom apnejom u snu. Rezultati istraživanja sugerišu da zdrava ishrana zasnovana na biljci smanjuje upale i gojaznost, što se čini kao ključni faktori rizika za početak opstruktivna apneja u snu“, rekao je dr Melaku.

„Dijeta bogata antiinflamatornim sastojcima i antioksidansima, ali siromašna štetnim komponentama hrane, može uticati na telesnu masnoću, upalu, čak i tonus mišića, što je sve relevantno za rizik od apneje.
„Moramo biti svesni činjenice da uključivanje širokog spektra povrća, voća i celih žitarica u ishranu, uz smanjenje konzumacije nezdrave hrane i slatkih pića, može značajno poboljšati naše celokupno zdravlje“, komentariše profesorka Sofija Šiza, direktor Evropskog udruženja za respiratorne bolesti i poremećaje disanja, o studiji u snu, dodajući da „svako treba da bude u stanju da usvoji zdrave navike u ishrani“ kada uđe u dobi od 40+.

 
polako ali sigurno , zima odmiče još smo u Februaru, ali i vremenske prilike sa ovako visokim temperaturama pogoduje poljoprivredi da malo ranije izvadi na tezge rano gradinarske proizvode, što ispod folija što na otvorenom , time se povećao broj zelenih proizvoda u svežem stanju , ovo je period kada se meša sveže prolećno i jesenjo proizvodstvo zelenih poljoprivrednih proizvoda
sve ovo doprinosi da ljudi imaju na raspolaganju široku lepezu proizvoda kojima bi poboljšao svoje stanje posebno i već početnih kritičnih 40+ godina
 
Немој да једеш ово, немој да пијеш оно, то замени овим...не могу, све се у мени буни...
Umrli baba i deda i dosli u raj. Šetaju oni tako rajem, a ono sve predivno, svi nasmejani, srećni... U to ce deda: E ****** te tvoja makrobiotika, mogao sam da dođem ovde još pre 30 godina! :malav:
 

40+ i Mladi BELI LUK je lek za ove zdravstvene probleme​



Mladi beli luk u ishrani se koristi pre nego što čenovi počinju da sazrevaju, odnos kao još nesazreli plod. Ima lisnatu stabljiku i cvetove, što znači da je spreman za berbu, uprkos tome što lukovica nije u potpunosti formirana. Nezrela lukovica po veličini i izgledu podseća na mladi crni luk i čak se priprema i koristi u ishrani na isti način. Mladi beli luk je biljka iz porodice Allium u koju spadaju i crni i beli luk, ljutika i praziluk.​

Zašto je zdrav mladi beli luk?

Mladi beli luk je dobro poznat kao prirodni lek koji se dugo koristi za lečenje raznih bolesti. Lako ga je nabaviti i može da se jede svež, ali i kuvan. Mladi beli luk je izuzetno aromatično povrće, mek je i ima suptilan ukus koji može jelu da da odličnu aromu. Ima različite zdravstvene prednosti koje štite organizam od zdravstvenih problema kao što su: srčani udar, moždani udar, hipertenzija, loša cirkulacija krvi i problemi sa varenjem.

Istraživanja pokazuju da mladi beli luk ima zdravstvene prednosti, kao što je zaštita od obične prehlade i sposobnost da snizi krvni pritisak i nivo holesterola u krvi. Kada se govori o mladom belom luku stručnjaci uvek podsećaju na reči lekara Hipokrata, često nazivanog ocem zapadne medicine, koji je govorio „neka hrana bude tvoj lek, a lek neka bude tvoja hrana.“


Sve zdravstvene koristi mladog belog luka

Naučnici ističu da je za većina zdravstvenih prednosti mladog belog luka zaslužno jedinjenje sumpora, koja nastaju kada se češanj belog luka secka, zgnječi ili žvaće. Međutim, možda je najpoznatije jedinjenje alicin. Ali, alicin je nestabilna materija koja je samo kratko prisutna u mladom belom luku nakon što je isečen ili zgnječen. Jedinjenje sumpora iz mladog belog luka ulazi u telo iz digestivnog trakta, odakle se širi po celom telu, vršeći snažne biološke efekte.​

  1. Jača imuni sistem i deluje antibiotski

Mladi beli luk deluje antibiotski. Sadrži antibakterijska i antiinflamatorna svojstva koja štite telo od infekcija što se smatra jednom od vodećih zdravstvenih prednosti mladog belog luka. Alicin je jedinjenje sumpora koje je odgovorno za jak miris belog luka, ali, ova sumporna supstanca je važna jer pojačava odbrambene mehanizme ljudskog tela.

  1. Bogat je gvožđem

Pojedinci sa lošijom krvnom slikom ili čak anemijom moraju što više da jedu mladi beli luk s obzirom na to da je bogat gvožđem. Mladi beli luk sadrži protein feroportia koji prenosi uskladišteno gvožđe iz unutrašnjosti ćelije van nje. A kada se poveća nivo gvožđa u telu, tada se poboljšava krvna slika.

  1. Dobar je za srce

Svi znamo da je beli luk zaista dobra namirnica za srce. Međutim, i mladi beli luk takođe sadrži polisulfid, koji štiti srce od bolesti. Ovo prolećno povrće takođe je korisno za zdravlje jer je bogato manganom, a ovaj mineral održava visok nivo dobrog HDL holesterola u telu. Što je više mangana u telu, veća količina HDL će verovatno podstaći normalno funkcionisanje srca.​

  1. Poboljšava varenje i bori se protiv gastro-intestinalnih infekcija

Pored borbe protiv prehlade i kašlja, prolećni beli luk je takođe odličan u lečenju infekcija gastro-intestinalnih mikroba. Potencijalno antiinflamatorne sposobnosti mladog belog luka mogu da pomognu u smirivanju bilo kakve upale ili iritacije u crevima, čime se ubrzava varenje i eliminiše nelagodnost. Antioksidativna i antibiotska svojstva belog luka takođe osiguravaju odgovarajuću ravnotežu bakterija u želucu.

  1. Može da poboljša cirkulaciju

Vitamin C u mladom belom luku olakšava apsorpciju gvožđa i drugih minerala, što ovu biljku čini odličnom za pojačavanje cirkulacije. Bolja proizvodnja crvenih krvnih zrnaca znači više kiseonika u telu i bržu isporuku esencijalnih hranljivih materija svakom sistemu.​

Izvor: eklinika.telegraf.rs​

 

Back
Top