a kako deca, vegetarijanski hranjena....?

indigo

Aktivan član
Poruka
1.056
juce vidim dvoje dece, brata i sestru, od oko 5.5 godina (blizanci), koji su od rodjenja (bez medicinskog razloga) vegetarijanski hranjeni.... u smislu - bez mesa. kako sam shvatila, jedu jaja, mleko i mlecne proizvode, osim povrca i voca.
moje poznavanje ishrane je vrlo povrsno.... a dosad sam vidjala samo odrasle vegetarijance, osobe koje se makrobiotski hrane i slicno - nemam pojma da li to i kako utice na decu.
ova decica pokazuju znake perniciozne anemije ("lakiran" jezik - moller-ov glositis, bledu kozu i sluznicu, decko ima petehijalna krvavljenja na gingivi, devojcica stomatitis angularis, itd.), ali mi inace ne deluju neuhranjeno - no, ja sam laik da bih to mogla komentarisati. i - nemam njihovu krvnu sliku :).

elem, htedoh da pitam - kako vegetarijanska ishrana utice na decu ovog uzrasta, ako su tako hranjena od rodjenja - da li, i cega to sve nema u hrani koju dobijaju, i sta biva posle? i - kolika je verovatnoca da je ova anemija posledica bas nacina ishrane, a koliko nekih drugih faktora? maglovito se secam jos gomile mogucih uzroka :).

hvala i pozdrav :).
 
Perniciozna se javlja kod iskljucivih vegeterijanaca, dok je hiposideremijska ( nedostatak Fe ) cesca vrsta anemije ( i kod dece ), a uzrok moze biti - nedovoljan unos, povecane potrebe -rast deteta .
Hiposideremijska se javlja i kod dugotrajne jednolicne ishrane, ali i kada se koriste namirnice iz kojih se gvozdje teze resorbuje ( cerealije,povrce ! ), tako da moja razmisljanja idu pre u tom pravcu.
Naravno, bez krvne slike sve je nagadjanje. :)
Ja samo glasno razmisljam :)
Pozdrav
 
pikax:
Ne, ja ramisljam GLASNO ( moj lapsus kao sto vidis ) :)

Sto se tice anemije, sve je moguce. Cudi me kako nisu posetili lekara sa tim promenama ! :confused:
Pozdrav :)