Penicilinski šok?
Prikazujem rezultate 1 do 7 od 7

Tema: Penicilinski šok?

  1. #1
    Zainteresovan član
    Učlanjen
    01.10.2005.
    Pol
    ženski
    Poruke
    317
    Reputaciona moć
    48

    Podrazumevano Penicilinski šok?

    Moja svekrva (58 godina) je dobila i primila terapiju 7 puta po 1 600 000 IJ Penicilina (dakle, jednom dnevno 7 dana). Nakon dva dana pauze, doktor joj prepisuje još jednom istu terapiju. Prilikom primanja 4. injekcije u toj drugoj turi, njoj se pomračilo pred očima, počela je da oseća trnce u celom telu, odmah je reagovala, dobila je jos neke tri injekcije(jedna od njih je bio Bensendin, za ostalo ne zna šta je). Osećala je kao da se gubi (po meni, bila je blizu onesvešćivanja). Njoj se stanje stabilizovalo za 10-ak minuta.Rekli su joj da to nije penicilinski šok, i nisu je proglasili alergičnom na penicilin. Napominjem da se tokom života nakljukala antibioticima, što na svoju ruku, što sa lekarskim receptom. Dr joj je rekao da je izgleda penicilin sadržao i neku stranu supstancu, pa je zbog toga došlo do reakcije. Šta nadalje? Da li sme ili ne sme da ponovo primi neki penicilinski preparat? Hvala unapred!



  2. #2
    Aktivan član indigo (avatar)
    Učlanjen
    03.04.2005.
    Poruke
    1.056
    Reputaciona moć
    57

    Podrazumevano Re: Penicilinski šok?

    [font=Verdana]niste rekli - od cega vasa svekrva primarno boluje, zbog cega i jeste prepisana antibiotska terapija, kao i od kojih drugih oboljenja eventualno pati?

    ovo vas pitam zbog toga sto ima pacijenata koji su skloni da padom pritiska i kolapsom, hipertenzivnom krizom, hipoglikemijskom krizom itd.itd. reaguju samo na miris ordinacije, a kamoli na pokusaj invazivne intervencije, pogotovo vec bolesni i napaceni.

    osim ovoga, postoji mogucnost i da je (osim infekcije zbog koje je dosla) i savrseno zdrava, pa da za tren iz psiholoskih razloga dodje blizu kolapsa - to vidjam svaki dan i na upola mladjim, idealno kondicioniranim i potpuno zdravim pacijentima...

    ako smem, posto nisam lekar, da dodam jos jednu rec: pravi anafilakticki sok ne popusta tek tako na par ampula "necega"; na zalost, cak i u hospitalnim uslovima, sa kompletnom opremom i kompetentnim osobljem, moze da ima fatalne posledice.
    osim ovoga, u "red dogadjanja" kod terapije distributivnog soka - kao sto je anafilakticki, postoji vrlo precizna lista koji lek se daje i kojim redom - i tu ne spada bensedin (deprimira disanje), te sam sklonija da pomislim da je nesto drugo u pitanju.

    koliko se secam, u slucaju pozitivne klinicke slike, radi se kozni test, a u slucaju da je on negativan, test oralne provokacije; postoje i laboratorijske tehnike (mislim da je degranulacija bazofila, ili tako nesto), ali o tome ne znam mnogo, zaista.

    sa'ce naici i neko od lekara pa ce vam bolje reci .
    mnogo srece.
    [/font]
    [font=Verdana]Sine scientia ars nihil est. [/font]

  3. #3
    Poznat pikax (avatar)
    Učlanjen
    19.03.2005.
    Pol
    ženski
    Poruke
    9.545
    Tekstova u blogu
    1
    Reputaciona moć
    142

    Podrazumevano Re: Penicilinski šok?

    Indigo, potpuno si u pravu tj. dobro se secas ( dobro je preslaba rec ).

    Verujem da su lekari doneli dobru procenu situacije - ipak su oni bili prisutni i pratili razvoj dogadjaja. Tacno je da proteinske necistoce ( nastaju u toku proizvodnje antibiotskih lekova ) i aditivi - farmaceutski dodaci - imaju izrazena antigena svojstva ( izazivaju alergiju ).

    Mnogi pacijenti se,nazalost bezveze proglasavaju alergicnim na penicilin.

    Pozdrav
    Poslednji put ažurirao/la pikax : 07.10.2005. u 17:37

  4. #4
    Poznat dr (avatar)
    Učlanjen
    24.08.2003.
    Pol
    ženski
    Lokacija
    Beograd
    Poruke
    9.804
    Reputaciona moć
    151

    Podrazumevano Re: Penicilinski šok?

    Nije alergija, u pitanju je stanje koje nastaje u slucaju kada nase drage medicinske sestre ne razmute dobro penicilin , zbog postojanja gromuljica dolazi do sitnih embolizacija u mozgu koje nisu opasne po zivot ali daju malo dramaticnu sliku kolapsa i upravo sve gore navedene simptome.
    Savet, zamolite sestru da pri navlacenja penicilina ga dobro razmuti.

  5. #5
    Vragolasta Amfibija
    Guest

    Podrazumevano Re: Penicilinski šok?

    i jos nesto...ako sestra ne aspirira pri ubodu nego samo ubaci lek,postoji mogucnost da je penicilin direktno usao u krv preko nekog krvnog suda koji je probije.e onda takodje nastaje kolaps.
    penicilin se dakle nikad ne sme dati intravenski.

    i ja sam na taj naci postala"alergicna"na penicilin i na faksu sam zelela da mi se to ispita...ali niko na zalost nije hteo da mi uradi tu probu.

  6. #6
    Zainteresovan član
    Učlanjen
    01.10.2005.
    Pol
    ženski
    Poruke
    317
    Reputaciona moć
    48

    Podrazumevano Re: Penicilinski šok?

    Citat Original postavio dr
    Nije alergija, u pitanju je stanje koje nastaje u slucaju kada nase drage medicinske sestre ne razmute dobro penicilin , zbog postojanja gromuljica dolazi do sitnih embolizacija u mozgu koje nisu opasne po zivot ali daju malo dramaticnu sliku kolapsa i upravo sve gore navedene simptome.
    Savet, zamolite sestru da pri navlacenja penicilina ga dobro razmuti.
    Bio je "dragi medicinski brat", u vojnoj ambulanti. Hvala vam svima! Sjajni ste! A moja svekrva mislila da umire! :-)

  7. #7
    Poznat dr (avatar)
    Učlanjen
    24.08.2003.
    Pol
    ženski
    Lokacija
    Beograd
    Poruke
    9.804
    Reputaciona moć
    151

    Podrazumevano Re: Penicilinski šok?

    Da joj je bilo prijatno sigurno nije.
    Svi se mi uplasimo kad nam je lose, meni je pao danas pritisak i imam utisak da se da dusom rastavljam...Vazno je da je sve proslo ok i da je ona sad dobro.
    Pozdrav!

Pravila za slanje poruka

  • Ne možete kreirati novu temu
  • Ne možete poslati odgovor
  • Ne možete dodati priloge
  • Ne možete prepraviti svoju poruku
  •