Исламска Држава - булдожерима против историје
Strana 1 od 2 12 PoslednjaPoslednja
Prikazujem rezultate 1 do 25 od 31

Tema: Исламска Држава - булдожерима против историје

Statler and Waldorf nije na forumu
    I must be cruel only to be kind: thus bad begins, and worse remains behind.
    Moderator Statler and Waldorf (avatar)
    Učlanjen
    Pol
    muški
    Reputaciona moć

Podrazumevano Исламска Држава - булдожерима против историје

Islamic State bulldozers 'erasing history' in Nimrud, Iraq

Archaeologists and officials have expressed outrage about the bulldozing of the ancient Assyrian city of Nimrud by Islamic State militants in Iraq.

On Thursday IS - which controls swathes of Iraq and Syria - began demolishing the site, which was founded in the 13th Century BC, Iraqi officials said.

The UN cultural body's Iraq director, Alex Plathe, called it "another appalling attack on Iraq's heritage".

"They are erasing our history," Iraqi archaeologist Lamia al-Gailani said.

IS says ancient shrines and statues are "false idols" that have to be smashed.

Nimrud lies just south-east of Mosul, where militants attacked artefacts with sledgehammers last week

Nimrud lies about 30km (18 miles) south-east of Mosul. Many of the artefacts found there have been moved to museums in Baghdad and overseas, but larger artefacts remain on site. As an act of cultural vandalism, the attempt to destroy Nimrud is already being compared with the Taliban's demolition of the Bamiyan Buddha rock sculptures in Afghanistan in 2001, says the BBC's Jim Muir in Beirut, neighbouring Lebanon.

'Levelled'

IS "assaulted the historic city of Nimrud and bulldozed it with heavy vehicles," the tourism and antiquities ministry said on Thursday. It said the militants continued to "defy the will of the world and the feelings of humanity", calling for a UN Security Council meeting to discuss how to protect cultural heritage in Iraq. Nimrud covers a large area, and it is not yet clear whether it has been totally destroyed, our correspondent says. But a local tribal source told Reuters news agency: "Islamic State members came to the Nimrud archaeological city and looted the valuables in it and then they proceeded to level the site to the ground.

"There used to be statues and walls as well as a castle that Islamic State has destroyed completely."

Dr Gailani told the BBC that "Nimrud for us in Iraq and for me as an archaeologist is one of the most important [sites]. There are still quite a lot of things that are standing - the reliefs and the statues, the famous winged bulls. "I don't know what they are doing, they are erasing our history. I wish it was a nightmare and I could wake up. I can't understand their reasons."

"This is really a typical example of what barbarians these people are," said the governor of the Iraqi city of Kirkuk, Najmaldin Karim. "Their mission is death and destruction and what's happening in Nimrud it's basically eradicating any semblance of civilisation, history, particularly what's related to Assyrians. It's just barbaric, there's no other way to describe it."

Last week, IS released a video apparently showing militants with sledgehammers destroying historic artefacts in a museum in Mosul. One militant was seen drilling through and pulling apart what appeared to be a stone winged bull. Professor Eleanor Robson, from University College London, said she had no doubt the "heartbreaking" footage from Mosul was genuine. That attack was condemned by the UN as a war crime.

IS has controlled Mosul, Iraq's second largest city, and nearby areas since June 2014 - a region with nearly 1,800 of the country's 12,000 registered archaeological sites.

Analysis: Vincent Dowd, BBC's arts correspondent
    Nimrud is an ancient city on the banks of the River Tigris. In the Middle Assyrian period (the six centuries before 1,000 BC) it was known as Kalhu and appears in the Old Testament as Calah. Assyrian power spread from northern Mesopotamia - the area now occupied by parts of Iraq, Syria and Turkey. For about 150 years Nimrud was the Assyrian capital but eventually went into decline. The first excavations in modern times were undertaken by Europeans starting in the 1840s. Treasures unearthed ranged from whole sections of royal palaces to individual statues and smaller artefacts. For decades investigations stopped, but in 1949 Sir Max Mallowan (husband of writer Agatha Christie) began fresh excavations. He wrote the standard work, Nimrud and its Remains. Other archaeologists later continued the work, especially from the 1970s when an extensive photographic record was made of the area's remaining treasures, some of which appear now to have been destroyed.

извор: http://www.bbc.com/news/world-middle-east-31760656

Bagdad -- Ekstremistička grupa Islamska država buldožerima je počela da uništava drevni asirski grad Nimrud u Iraku, saopštila je iračka vlada.To je najnoviji napad džihadista na kulturno nasleđe ove bliskoistočne države.

Islamska država je "napala istorijski grad Nimrud i uništila ga teškim vozilima", saopštilo je iračko ministarstvo za turizam i antikvitete na zvaničnoj Fejsbuk stranici.

Jedan irački zvaničnik potvrdio je ovu informaciju, navodeći da je uništavanje počelo nakon molitve u podne i da su kamioni, kojima su možda umetnički predmeti odvučeni, primećeni na licu mesta, preneo je AFP.

"Do sad, ne znamo u kom obimu je on uništen", rekao je zvaničnik koji je insistirao da ostane anoniman.

Nimrud, koji je osnovan u 13. veku pre nove ere, leži na reci Tigar, oko 30 kilometara jugoistočno od Mosula, drugog po veličini iračkog grada i uporišta IS u zemlji.

Uništenje Nimruda, jednog od dragulja asirske ere, usledilo je nedelju dana pošto je džihadistička grupa objavila video snimak na kome se vide ekstremisti kako maljevima i bušilicama uništavaju neprocenjive drevne umetničke predmete u muzeju u Mosulu, navela je francuska agencija.

"Nažalost svi su ovo očekivali. Njihov plan je da unište iračko nasleđe, nalazište po nalazište", rekao je irački arheolog Abdulamir Hamdani.

"Hatra će biti sledeća", rekao je on aludirajući na očuvani grad u Ninivi koji je star više od 2000 godine i nalazi se na Uneskovoj listi svetskog nasleđa.http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2015&mm=03&dd=06&nav_category=78&nav_id=965370
    Poslednji put ažurirao/la dlugomir : 06.03.2015. u 18:16
    Искони бе Слово

Domaćin Johnny_taraba_9 (avatar)
    Učlanjen
    Pol
    muški
    Reputaciona moć

Podrazumevano Re: Исламска Држава - булдожерима против историје

Kretenizam. Sta li cilj i ko li stoji iza svega ovoga zivo me zanima...
    Rally 'round the family, pocket full of shells

Buduća legenda vracaracc (avatar)
    Učlanjen
    Pol
    muški
    Врачар, тамо где још увек постоји комшилук
    Tekstova u blogu
    Reputaciona moć

Исти су као и наши ЕУропејци или комунисти... њихова логика...

"Ма шта ће нам то прастаро камење, напуштени градови ,манастири.... Све то треба сравнити да би се направила фабрика црепова, каблова или кока коле...
    Зашто да будем политички коректан када могу да будем у праву?

ivan_andj je trenutno na forumu
    Ораторство није максимум речи уз минимум мисли
    Buduća legenda ivan_andj (avatar)
    Učlanjen
    Pol
    muški
    Reputaciona moć

Ништа чудно од фанатика који се издају за муслимане. Него, кад ће ИС-овци да напан’у Израел?
    ... Генерале, ако данас не будемо јахали заједно, сутра ћемо висити одвојено!

Učlanjen
    Pol
    muški
    Reputaciona moć

допринос вехабијског ислама цивилизацији:

Искони бе Слово

Lesandar nije na forumu
    An Unexpected Force Which Suddenly Appears and Resolves the Matter
    Elita Lesandar (avatar)
    Učlanjen
    Pol
    muški
    Reputaciona moć

Citat Original postavio Statler and Waldorf Pogledaj poruku

Archaeologists and officials have expressed outrage about the bulldozing of the ancient Assyrian city of Nimrud by Islamic State militants in Iraq.

On Thursday IS - which controls swathes of Iraq and Syria - began demolishing the site, which was founded in the 13th Century BC, Iraqi officials said.

The UN cultural body's Iraq director, Alex Plathe, called it "another appalling attack on Iraq's heritage".

Nimrud lies just south-east of Mosul, where militants attacked artefacts with sledgehammers last week

Nimrud lies about 30km (18 miles) south-east of Mosul. Many of the artefacts found there have been moved to museums in Baghdad and overseas, but larger artefacts remain on site. As an act of cultural vandalism, the attempt to destroy Nimrud is already being compared with the Taliban's demolition of the Bamiyan Buddha rock sculptures in Afghanistan in 2001, says the BBC's Jim Muir in Beirut, neighbouring Lebanon.

'Levelled'

IS "assaulted the historic city of Nimrud and bulldozed it with heavy vehicles," the tourism and antiquities ministry said on Thursday. It said the militants continued to "defy the will of the world and the feelings of humanity", calling for a UN Security Council meeting to discuss how to protect cultural heritage in Iraq. Nimrud covers a large area, and it is not yet clear whether it has been totally destroyed, our correspondent says. But a local tribal source told Reuters news agency: "Islamic State members came to the Nimrud archaeological city and looted the valuables in it and then they proceeded to level the site to the ground.

"There used to be statues and walls as well as a castle that Islamic State has destroyed completely."

Dr Gailani told the BBC that "Nimrud for us in Iraq and for me as an archaeologist is one of the most important [sites]. There are still quite a lot of things that are standing - the reliefs and the statues, the famous winged bulls. "I don't know what they are doing, they are erasing our history. I wish it was a nightmare and I could wake up. I can't understand their reasons."

"This is really a typical example of what barbarians these people are," said the governor of the Iraqi city of Kirkuk, Najmaldin Karim. "Their mission is death and destruction and what's happening in Nimrud it's basically eradicating any semblance of civilisation, history, particularly what's related to Assyrians. It's just barbaric, there's no other way to describe it."

Last week, IS released a video apparently showing militants with sledgehammers destroying historic artefacts in a museum in Mosul. One militant was seen drilling through and pulling apart what appeared to be a stone winged bull. Professor Eleanor Robson, from University College London, said she had no doubt the "heartbreaking" footage from Mosul was genuine. That attack was condemned by the UN as a war crime.

IS has controlled Mosul, Iraq's second largest city, and nearby areas since June 2014 - a region with nearly 1,800 of the country's 12,000 registered archaeological sites.

Nimrud is an ancient city on the banks of the River Tigris. In the Middle Assyrian period (the six centuries before 1,000 BC) it was known as Kalhu and appears in the Old Testament as Calah. Assyrian power spread from northern Mesopotamia - the area now occupied by parts of Iraq, Syria and Turkey. For about 150 years Nimrud was the Assyrian capital but eventually went into decline. The first excavations in modern times were undertaken by Europeans starting in the 1840s. Treasures unearthed ranged from whole sections of royal palaces to individual statues and smaller artefacts. For decades investigations stopped, but in 1949 Sir Max Mallowan (husband of writer Agatha Christie) began fresh excavations. He wrote the standard work, Nimrud and its Remains. Other archaeologists later continued the work, especially from the 1970s when an extensive photographic record was made of the area's remaining treasures, some of which appear now to have been destroyed.

Stoka. Kad su bili pod režimom koji nije dozvoljavao rušenje, oni su samo kenjali i pišali tamo, sad je došao njihov trenutak da pokažu da nisu zahvalni belcima koji su ih stvorili.
    "Velika seoba Slovena" i autohtonost Albanaca na Balkanu su lice i naličje iste "medalje" .

Učlanjen
    Pol
    muški
    Reputaciona moć

Citat Original postavio Lesandar Pogledaj poruku
    Stoka. Kad su bili pod režimom koji nije dozvoljavao rušenje, oni su samo kenjali i pišali tamo, sad je došao njihov trenutak da pokažu da nisu zahvalni belcima koji su ih stvorili.
    руше зато што то није њихова историја. били су дивља племена кад су пре 1.400 година провалили у Месопотамију. а то су и остали.
    Искони бе Слово

Elita RickRoss (avatar)
    Učlanjen
    Pol
    muški
    Reputaciona moć

lik sam kaze da ono sto oni rade je prvi radio Muhamed i to je istina

i onda neki govore kako ovi nemaju veze sa Islamom
    Sergej Milinković-Savić: Rekao sam Terziću ni za 5 miliona evra u Zvezdu. Mi koji smo ponikli u Vojvodini ne treba da igramo za Zvezdu i Partizan.

Zainteresovan član
    Učlanjen
    Pol
    muški
    Reputaciona moć

Doci ce vrijeme kad ce oni dolijati i kad ce se izbrisati svaki trag postojanja ISISa. Inace, zelim zamjeriti na prethodnom govoru da muslimani nisu bili divlje pleme kad su zauzeli Mesopotamiju. Oni su bili vec organizirano drustvo i nisu rusili arheoloske ostatke. Nigdje nije zabiljezeno da su prvi muslimani srusili arheolosko nalaziste. Oni su mogli tada srusiti i piramide ali nisu htjeli. Bas zbog historije muslimani nisu htjeli srusiti historijske ostatke Bliskog Istoka./.

Zainteresovan član
    Učlanjen
    Pol
    muški
    Reputaciona moć

Citat Original postavio RickRoss Pogledaj poruku

Muhammed sa.v.s. je samo Mekkanske idole polomio a inace sirom Bliskog Istoka nijedno historijsko naslijedje nije ruseno. Inace da nije tako ne bi se do danas odrzalo.

Elita RickRoss (avatar)
    Učlanjen
    Pol
    muški
    Reputaciona moć

zato sto Muhamed nije stigao do Iraka. Umro je pre nego sto mu se drzava prosirila van Arabijskog poluostrva

a to sto je unistio Mekanske idole je sasvim dovoljno da da razlog ovima da unistavaju sve sto nema veze sa njihovom verom
    Sergej Milinković-Savić: Rekao sam Terziću ni za 5 miliona evra u Zvezdu. Mi koji smo ponikli u Vojvodini ne treba da igramo za Zvezdu i Partizan.

Lesandar nije na forumu
    An Unexpected Force Which Suddenly Appears and Resolves the Matter
    Elita Lesandar (avatar)
    Učlanjen
    Pol
    muški
    Reputaciona moć

Citat Original postavio Vekas75 Pogledaj poruku
    Doci ce vrijeme kad ce oni dolijati i kad ce se izbrisati svaki trag postojanja ISISa. Inace, zelim zamjeriti na prethodnom govoru da muslimani nisu bili divlje pleme kad su zauzeli Mesopotamiju. Oni su bili vec organizirano drustvo i nisu rusili arheoloske ostatke. Nigdje nije zabiljezeno da su prvi muslimani srusili arheolosko nalaziste. Oni su mogli tada srusiti i piramide ali nisu htjeli. Bas zbog historije muslimani nisu htjeli srusiti historijske ostatke Bliskog Istoka./.
    Ti to o muslimanima kao da su narod? Radi se o Arapima, semito-hamitima čija je geneza poznata i predvidljiva.
    Što se rušenja tiče, oni ni ovo nisu znali da sruše, isto kao što ne bi znali ni da naprave. Otkad su se obreli na mestima drevnih civilizacija razgrađuju ostatke.
    "Velika seoba Slovena" i autohtonost Albanaca na Balkanu su lice i naličje iste "medalje" .

Zainteresovan član
    Učlanjen
    Pol
    muški
    Reputaciona moć

zato sto Muhamed nije stigao do Iraka. Umro je pre nego sto mu se drzava prosirila van Arabijskog poluostrva

a to sto je unistio Mekanske idole je sasvim dovoljno da da razlog ovima da unistavaju sve sto nema veze sa njihovom verom
    Nije me briga glavno je da je polomio Mekkanske idole i to je dobro ucinio. Ta idolopoklonicka vjera je trebala nestati. Inace muslimanska vlast nije dirala u kulturno naslijedje.

Elita hypnotoad (avatar)
    Učlanjen
    Pol
    muški
    Reputaciona moć

teze mi je gledati kako ruse istorijske objekte nego kada ubijaju ljude

Buduća legenda Lepi Bora (avatar)
    Učlanjen
    Pol
    muški
    Reputaciona moć

Ne znam koliko imaju veze sa tradicionalnim islamom , ali definitivno imaju cvrste i bratske veze sa amerikom !

Uostalom , od amerikanaca su ovakve stvari i naucili .......
    Eсли драки невозможно избежать, бей первым...

Prosto mi je neprijatno kako nam dobro ide !

Zainteresovan član
    Učlanjen
    Pol
    muški
    Reputaciona moć

Boli me dupe glavno je da je polomio mnogobozacku vjeru i makao ruglo kod Kabe. Inace, ti kipovi su prestali vaziti kao kulturno naslijedje Mekke.

Elita
    Učlanjen
    Pol
    muški
    Tekstova u blogu
    Reputaciona moć

sad su rešili sve svoje probleme
    sad će živeti ko ljudi a ne ko stoka

Veoma poznat
    Učlanjen
    Pol
    muški
    Reputaciona moć

Ako vam ovo deluje šokantno setite se samo šta su zaraćene strane tokom raspada SFRJ 90ih radile jedne drugima bez izuzetka.

Ovi su organizovali i prenos uživo:

Elita RickRoss (avatar)
    Učlanjen
    Pol
    muški
    Reputaciona moć

Citat Original postavio Vekas75 Pogledaj poruku
    Boli me dupe glavno je da je polomio mnogobozacku vjeru i makao ruglo kod Kabe. Inace, ti kipovi su prestali vaziti kao kulturno naslijedje Mekke.
    ti ne postujes i ismevas druge vere, a na Sandanskog i mene si bacao kletve zato sto se ne slazemo sa tvojom verom... kakvi su ti to dvostruki arsini?

i zasto je Bog cuvao Kabu dok je pripadala paganima (zaustavio je napad Abrahe na Meku i Kabu), a dopustio je da bude ostecena cak dva puta ako se ne varam dok je bila u posedu ranih muslimana?

Legenda
    Učlanjen
    Pol
    muški
    Reputaciona moć

Citat Original postavio vracaracc Pogledaj poruku
    Исти су као и наши ЕУропејци или комунисти... њихова логика...

"Ма шта ће нам то прастаро камење, напуштени градови ,манастири.... Све то треба сравнити да би се направила фабрика црепова, каблова или кока коле...
    Koliko dzamija su srpske patriote srusili u Bosni od tamo 92-95-e?

Mislim, srpske patriote ne ruse, lol, pa one bre pale sve cega se dohvate.

- - - - - - - - - -

Oni su barem iskreni muslimani, za razliku foliranata iz te religije.

Kao sto su iskreni hriscani oni koji isto to rade.

- - - - - - - - - -

Citat Original postavio Lesandar Pogledaj poruku
    Pa hriscani u svojim drzavama ne rade to isto samo zato sto je slomljena kicma crkvenom uticaju u tim drustvima, a ne zato sto su oni tamo nesto zahvalni.

- - - - - - - - - -

Citat Original postavio Lepi Bora Pogledaj poruku
    Ne znam koliko imaju veze sa tradicionalnim islamom , ali definitivno imaju cvrste i bratske veze sa amerikom !

Uostalom , od amerikanaca su ovakve stvari i naucili .......
    Mislis od Hriscana, pomesao si nesto.

Pa ima li religija koje su donele vise njesra ovom svetu od hriscanstva i Islama?

Pa ovaj svet se razvio uprkos tim idiotima.

Elita hypnotoad (avatar)
    Učlanjen
    Pol
    muški
    Reputaciona moć

Kami koji ne razume sta ce inzenjerima matematika sada podrzava ISIS
    Kakav mozak

Domaćin Vlad88 (avatar)
    Učlanjen
    Pol
    muški
    Reputaciona moć

'Levelled'

To je isto radio i muhamed u svoje vrijeme.

Legenda
    Učlanjen
    Pol
    muški
    Reputaciona moć

Citat Original postavio hypnotoad Pogledaj poruku
    Kami koji ne razume sta ce inzenjerima matematika sada podrzava ISIS
    Kakav mozak
    Ti koji ne razumes da inzinjeri nemaju pojma o pravoj matematici.

Elita hypnotoad (avatar)
    Učlanjen
    Pol
    muški
    Reputaciona moć

Citat Original postavio kami83 Pogledaj poruku
    Ti koji ne razumes da inzinjeri nemaju pojma o pravoj matematici.
    Sasvim moguce da znaju manje od matematicara, ali tebi ne ide u glavu da je matematika inzenjerima preko potrebna.. Osnov svega sto rade

Legenda
    Učlanjen
    Pol
    muški
    Reputaciona moć

Citat Original postavio hypnotoad Pogledaj poruku
    Sasvim moguce da znaju manje od matematicara, ali tebi ne ide u glavu da je matematika inzenjerima preko potrebna.. Osnov svega sto rade
    Opet. Matematika je potrebna i zidarima za ono sto rade, pa nigde ne vidis zidare kako se trte da znaju matematiku.

Slične teme

1. САД: Russia Today опасна, као "Исламска држава"
    Autor Без доброг nick-a u forumu Politika
    Odgovora: 28
    Poslednja poruka: 27.01.2015., 09:08
  2. Odgovora: 114
    Poslednja poruka: 07.06.2014., 10:58
  3. Odgovora: 44
    Poslednja poruka: 28.02.2011., 22:53
  4. Нова исламска држава у Европи!
    Autor gost 23146 u forumu Politika
    Odgovora: 2