Postoje dvije glavne vrste potencijalno štetnih masnoća, to su zasićene masnoće i trans masti.

Zasićene masnoće su masnoće koje dolaze uglavnom iz životinjskih izvora hrane i povećavaju ukupne razine kolesterola u krvi i lipoproteina niske gustoće (LDL) kolesterola u krvi, što može povećati rizik od kardiovaskularnih bolesti. Zasićene masnoće također mogu povećati rizik od dijabetesa tipa 2.

Trans masti se zovu industrijske ili sintetičke trans masti. Istraživanja pokazuju da sintetičke trans masti mogu povećati nezdravi LDL kolesterol i sniziti dobri kolesterol (HDL), što može povećati rizik od kardiovaskularnih bolesti.

Većina masti koje imaju visok postotak zasićenih masnoća i trans masti su u krutom stanju na sobnoj temperaturi. Zbog toga, obično se nazivaju čvrste masnoće, kao što su goveđi loj, svinjska mast, margarin i maslac.

Zdravije prehrambene masti

Dvije glavne vrste potencijalno korisnih masnoća su mononezasićene masti i polinezasićene masti. Namirnice sastavljene uglavnom od mononezasićenih i polinezasićenih masti su tekuće na sobnoj temperaturi, kao što je maslinovo ulje.

Mononezasićene masti su masnoće koje se nalaze u različitim namirnicama i uljima. Studije pokazuju da konzumiranje hrane bogate mononezasićenim mastima poboljšava razinu kolesterola u krvi, što može smanjiti rizik od srčanih bolesti. Istraživanje također pokazuje da MUFAs mogu korisno djelovati na razinu inzulina u krvi i kontrolu šećera u krvi, što može biti posebno korisno ako imate dijabetes tipa 2.

Polinezasićene masti su masnoće koje se nalaze uglavnom u biljnoj hrani i uljima. Istraživanja pokazuju da korištenje hrane koja je bogata višestruko nezasićenim mastima poboljšava razinu kolesterola u krvi, što može smanjiti rizik od srčanih bolesti. Također može pomoći smanjiti rizik od dijabetesa tipa 2. Jedna vrsta polinezasićenih masti, omega-3 masne kiseline, mogu biti posebno korisne za vaše srce. Omega-3 masne kiseline, koje se nalaze u nekim vrstama masnih riba, smanjuju rizik od bolesti koronarnih arterija. Također mogu pomoći u smanjenju krvnog tlaka.


izvor
http://www.portalzdravlja.com/vijesti/item/33-masnoce-u-prehrani