Грешке на античким кованицама
Prikazujem rezultate 1 do 13 od 13

Tema: Грешке на античким кованицама

  1. #1
    Zainteresovan član cebisev (avatar)
    Učlanjen
    08.04.2010.
    Pol
    muški
    Poruke
    104
    Reputaciona moć
    30

    Podrazumevano Грешке на античким кованицама

    Ево моје кованице Herennius-а Etruruscus-а. На аверсу пише "Q H ETR MES DEC CAVS", а на реверсу "PMS COL VIM / AN XII".
    Онај који је правио калуп је грешком уместо "CAES" (скраћеница за титулу цезара) написао "CAVS" (што, колико ми је познато, не значи ништа).
    Ово је први римски новчић на који сам наишао да има овакву грешку.
    Да ли још неко има римски новац са оваквим правописним грешкама? Колико су чести?



  2. #2
    Početnik
    Učlanjen
    11.04.2010.
    Pol
    muški
    Poruke
    10
    Reputaciona moć
    0

    Podrazumevano Re: Грешке на античким кованицама

    kod takvih gresaja je moguce da je falsifikat onog vremena, dosta je to npr cesto za nase srednjevekovne kovanice falsifikovane tada u bugarskoj. to je sto je meni palo napamet iz starijih tema gde se to spominjalo u svakom slucaju ima puno clanova koji su mnogo iskusniji pa ce vam njihovo misljenje i izlaganje sigurno vise reci o tome sto vas interesuje. inace novcic je ceo nekako cudan.
    pozdrav

  3. #3
    Aktivan član Jovkesrbin (avatar)
    Učlanjen
    22.10.2009.
    Pol
    muški
    Poruke
    1.422
    Reputaciona moć
    44

    Podrazumevano Re: Грешке на античким кованицама

    Citat Original postavio cebisev Pogledaj poruku
    Ево моје кованице Herennius-а Etruruscus-а. На аверсу пише "Q H ETR MES DEC CAVS", а на реверсу "PMS COL VIM / AN XII".
    Онај који је правио калуп је грешком уместо "CAES" (скраћеница за титулу цезара) написао "CAVS" (што, колико ми је познато, не значи ништа).
    Ово је први римски новчић на који сам наишао да има овакву грешку.
    Да ли још неко има римски новац са оваквим правописним грешкама? Колико су чести?
    Mislim da je ovo kopija, e sad, mozda je ovo namerna ili slucajna da nazovemo "greska", kod rimljana je V i U veoma slicno... A mislim da je ovo kopija najvise zbog slova i njegovog plasta odnosno dela tela ispod glave i vrata, nekako ima uzdignut reljef sto ne bi trebalo da je zastupljeno na ovoj kovanici... Al opet ponavljam MISLIM...
    Pozzz

  4. #4
    Zainteresovan član cebisev (avatar)
    Učlanjen
    08.04.2010.
    Pol
    muški
    Poruke
    104
    Reputaciona moć
    30

    Podrazumevano Re: Грешке на античким кованицама

    Код римљана не постоји слово U. Нпр. Август се на латинском пише Avgvstvs.
    Мени се из прва учинило да ово може бити копија али пар искуснијих људи ми је рекло да је кованица аутентична. Чини се да је заиста у питању грешка ковача.

  5. #5
    Aktivan član Jovkesrbin (avatar)
    Učlanjen
    22.10.2009.
    Pol
    muški
    Poruke
    1.422
    Reputaciona moć
    44

    Podrazumevano Re: Грешке на античким кованицама

    Citat Original postavio cebisev Pogledaj poruku
    Код римљана не постоји слово U. Нпр. Август се на латинском пише Avgvstvs.
    Мени се из прва учинило да ово може бити копија али пар искуснијих људи ми је рекло да је кованица аутентична. Чини се да је заиста у питању грешка ковача.
    Znam da ne postoji, hocu da kazem da se slicno pise.

  6. #6
    Zainteresovan član
    Učlanjen
    23.07.2009.
    Pol
    muški
    Poruke
    217
    Reputaciona moć
    33

    Podrazumevano Re: Грешке на античким кованицама

    Citat Original postavio cebisev Pogledaj poruku
    Ево моје кованице Herennius-а Etruruscus-а. На аверсу пише "Q H ETR MES DEC CAVS", а на реверсу "PMS COL VIM / AN XII".
    Онај који је правио калуп је грешком уместо "CAES" (скраћеница за титулу цезара) написао "CAVS" (што, колико ми је познато, не значи ништа).
    Ово је први римски новчић на који сам наишао да има овакву грешку.
    Да ли још неко има римски новац са оваквим правописним грешкама? Колико су чести?
    Lep novčić i bez brige, pravi je. U stvari još nisam video falš viminacijuma što ne znači da takav ne postoji.

    Osim ovog natpisa CAVS poznat je i natpis CAIS, takođe pogrešan. Koliko znam, nijedna od tih varijanti se ne smatra za posebnu retkost ali je zanimljivo imati sve tri...

    Imaš li neki ženski lik na novcu Viminacijuma?

  7. #7
    Zainteresovan član cebisev (avatar)
    Učlanjen
    08.04.2010.
    Pol
    muški
    Poruke
    104
    Reputaciona moć
    30

    Podrazumevano Re: Грешке на античким кованицама

    Интересантно да су правили такве грешке. утолико више што је Виминациум био релативно битан град. Волео бих да набавим и новчић са другим типом грешке.
    Што се новчића из Виминациума са женским ликовима тиче, имам један. У питању је Herennia Etruscilla, жена Decius-а и мајка Herennius-а Etruscus-а (иператора са горепостављене кованице) и Hostilian-а.

  8. #8
    MarQss nije na forumu
    "kada bi znao pravu cijenu onoga što nosiš u džepu, ne bi tako mirno spavao"
    Primećen član MarQss (avatar)
    Učlanjen
    30.08.2008.
    Pol
    ženski
    Poruke
    628
    Reputaciona moć
    40

    Podrazumevano Re: Грешке на античким кованицама

    greške su prisutne jer se kalupi režu ručno a graveri su obično robovi ili polupismeni oslobođenici sa raznih strana carstva (i drugih govornih područja) koji ih rade po modelu i verovatno često prezube slovo, okrenu ga ili dodaju pogrešno po intuiciji (jer rimske skraćenice imaju složenu formulu skraćivanja)...baš dosta sličnih slučajeva nalazio sam i na epigrafskim spomenicima gde se ponekad pogrešno skrati ime ili doda slovo koje menja značenje (ili se koristi Ligatura – skraćenica – koja povezuje više slova pa tako dolazi do grešaka jer ona može da nosi i po 5-6 slova u nizu)...

  9. #9
    MarQss nije na forumu
    "kada bi znao pravu cijenu onoga što nosiš u džepu, ne bi tako mirno spavao"
    Primećen član MarQss (avatar)
    Učlanjen
    30.08.2008.
    Pol
    ženski
    Poruke
    628
    Reputaciona moć
    40

    Podrazumevano Re: Грешке на античким кованицама

    i da, ovi primerci se ne mogu posmatrati kao moderni "erori" tako da nemaju veću ili manju vrednost...jednostavno, radi se o različitom načinu kovanja gde sve zavisi od ljudkog faktora i baš zato je svaki antički komad "individua" ...uzgred, prelepa Etruscilla, tipična patina Viminaciuma...a evo joj i čoeka

  10. #10
    Zainteresovan član cebisev (avatar)
    Učlanjen
    08.04.2010.
    Pol
    muški
    Poruke
    104
    Reputaciona moć
    30

    Podrazumevano Re: Грешке на античким кованицама

    Изванредан Trajan Decius! Њега још немам у колекцији.
    Иначе, кад смо већ прешли у дискусију о новцу из Виминацијума, ево једног веома корисног .xml фаила: http://www.catbikes.ch/coinstuff/moesia.xls

  11. #11
    MarQss nije na forumu
    "kada bi znao pravu cijenu onoga što nosiš u džepu, ne bi tako mirno spavao"
    Primećen član MarQss (avatar)
    Učlanjen
    30.08.2008.
    Pol
    ženski
    Poruke
    628
    Reputaciona moć
    40

    Podrazumevano Re: Грешке на античким кованицама

    koristan spisak! kad smo već kod Viminaciuma, evo još mojih komada(Gordian III, Fillipus, Volusian, Trebonian Gal)...evo saveta za prepoznavanje viminaciuma dok je još blatnjav
    1)boja je svetlo zelena ili baš baš tamna (zbog specifične legure) ali je češće tirkizna
    2) ivice svih komada su oble i nisu spljeskane, pločice masivne
    3)često imaju malo udubljenje u sredini (verovatno od kalupa) (vidi se na ova dva filipa u najdonjem redu)

  12. #12
    Zainteresovan član cebisev (avatar)
    Učlanjen
    08.04.2010.
    Pol
    muški
    Poruke
    104
    Reputaciona moć
    30

    Podrazumevano Re: Грешке на античким кованицама

    Изванредне кованице! Баш лепа колекција.
    Узгред, ево још једног корисног линка за Виминацијумски новац: http://www.wildwinds.com/coins/greece/moesia/viminacium/i.html

  13. #13
    Zainteresovan član SPQR (avatar)
    Učlanjen
    11.10.2009.
    Pol
    muški
    Poruke
    274
    Reputaciona moć
    32

    Podrazumevano Re: Грешке на античким кованицама

    Citat Original postavio cebisev Pogledaj poruku
    Ево моје кованице Herennius-а Etruruscus-а. На аверсу пише "Q H ETR MES DEC CAVS", а на реверсу "PMS COL VIM / AN XII".
    Онај који је правио калуп је грешком уместо "CAES" (скраћеница за титулу цезара) написао "CAVS" (што, колико ми је познато, не значи ништа).
    Ово је први римски новчић на који сам наишао да има овакву грешку.
    Да ли још неко има римски новац са оваквим правописним грешкама? Колико су чести?
    Ovakve gramatichke greshke na kovanicama iz Viminacijumu su najverovatnije posledica toga shto su graveri bili poreklom Grci ili neki drugi ne-rimljani. Pogledati: Dušanic, S. 1961, Novac kolonije Viminacium i datumi iz rimske istorije sredine III veka, ili neku slichnu struchnu literaturu.
    Evo sad videh da je kolega MarQss vec dao slichno objashnjenje
    Poslednji put ažurirao/la SPQR : 04.06.2010. u 14:31

Slične teme

  1. Невиност без грешке?
    Autor vislstst u forumu Ljubav i seks
    Odgovora: 130
    Poslednja poruka: 19.02.2011., 17:47
  2. грешке
    Autor bgdeckooo u forumu Tinejdžeri
    Odgovora: 60
    Poslednja poruka: 11.12.2007., 11:43

Pravila za slanje poruka

  • Ne možete kreirati novu temu
  • Ne možete poslati odgovor
  • Ne možete dodati priloge
  • Ne možete prepraviti svoju poruku
  •