Francuski filmovi

item_2732_1.jpg

5172DRRTJKL.jpg

Americke verzije francuskih filmova su posebna prica - evo, na netu sam nasla spisak sto poznatih sto nepoznatih remajkova (i clanak), a sasvim sam sigurna da nije potpun...

The Associate (1996) remake of L'Associé (1982)
Screenplay by Nick Thiel
Based upon the Motion Picture "L'Associé" adapted from the Novel "El Socio" by Jenaro Prieto
(does not identify co-writers of the French film, René Gainville & Jean-Claude Carrière)

The birdcage (1996) remake of La Cage aux Folles (1978)
Screenplay by Elaine May
Based on the stage play "La Cage aux Folles" by Jean Poiret and the script written by Francis Veber, Édouard Molinaro, Marcello Danon and Jean Poiret

Blame It On Rio (1983) remake of Un Moment d'Égarement (1977)
Screnplay by Charlie Peters and Larry Gelbart
(does not identify the French film and its writer, Claude Berri)

Breathless (1983) remake of À Bout de Souffle (1959)
Screenplay by L.M. Kit Carson & Jim McBride
Based upon the Motion Picture "À Bout de Souffle" from the Screenplay by Jean-Luc Godard of the Story by François Truffaut

Buddy Buddy (1981) remake of L'Emmerdeur (1973) (aka A Pain In The A..)
Screenplay by I.A.L. Diamond and Billy Wilder
Based on a play and story by Francis Veber

Cousins (1989) remake of Cousin, Cousine (1975)
Screenplay by Stephen Metcalfe
Based on the film "Cousin, Cousine" Written and Directed by Jean-Charles Tachella

Diabolique (1996) remake of Les Diaboliques (1954)
Screenplay by Don Roos
Based upon the film "Les Diaboliques" by Henri Georges Clouzot and based upon the Novel "Celle qui n'était plus" written by Pierre Boileau and Thomas Narcejac
(does not identify co-writers of the French film, Jerôme Geronimi, René Masson and Frédéric Grendel)

Down And Out In Beverly Hills (1986) remake of Boudu Sauvé Des Eaux (1932)
Screenplay by Paul Mazursky & Leon Capetanos
Based on the play "Boudu Sauvé des Eaux" by René Fauchois
(does not mention the French film co-written & directed by Jean Renoir)

Father's Day (1997) remake Of Les Compères (1983)
Screenplay by Lowell Ganz & Babaloo Mandel
Based on the film entitled "Les Compères" by Francis Veber

Happy New Year (1987) remake of La Bonne Année (1973)
Screenplay by Warren Lane
Based on Claude Lelouch's "La Bonne Année"

Intersection (1994) remake of Les Choses De La Vie (1970)
Screenplay by David Rayfiel and Marshall Brickman
Based on the novel by Paul Guimard (published by Editions Denoël) and the Screenplay by Paul Guimard, Jean-Loup Dabadie and Claude Sautet

Jungle 2 Jungle (1997) remake of Un Indien dans la Ville (1994) (aka Little Indian, Big City)
Screenplay by Bruce A. Evans & Raynold Gideon
Based on "Un Indien dans la Ville" written by Hervé Palud, Igor Aptekman and Thierry Lhermitte, Philippe Bruneau

The Man With One Red Shoe (1985) remake of Le Grand Blond Avec Une Chaussure Noire (1972)
Screenplay by Robert Klane
Based upon the Motion Picture written by Francis Veber and Yves Robert

Men Don't Leave (1990) remake of La Vie Continue (1981)
Screenplay by Barbara Benedek and Paul Brickman; Screen Story by Barbara Benedek
Suggested by the film "La Vie Continue" written and directed by Moshé Mizrahi

The Mirror Has Two Faces (1996) remake of Le Miroir à Deux Faces (1958)
Screen Story and Screenplay by Richard Lagravenese
Based on the picture "Le Miroir à Deux Faces" written by André Cayatte and Gérard Oury directed by André Cayatte

Mixed Nuts (1994) remake of Le Père Noël est une Ordure (1982)
Screenplay by Nora Ephron & Delia Ephron
Based on "Le Pere Noël est une Ordure"
(does not separately identify original play by Josiane Balasko, Marie-Anne Chazel, Christian Clavier, Gérard Jugnot, Thierry Lhermitte, Bruno Moynot, Jean-Marie Poiré)

My Father The Hero (1994) remake of Mon Père, Ce Héros (1991)
Screenplay by Francis Veber and Charlie Peters
Based on "Mon Père, Ce Héros" by Gérard Lauzier

Nine Months (1995) remake of Neuf Mois (1993)
Written for the Screen & directed by Chris Columbus
Based upon the film "Neuf Mois" written and directed by Patrick Braoudé

Point Of No Return (1993) remake of Nikita (1990) (aka La Femme Nikita)
Screenplay by Robert Getchell and Alexandra Seros
Based on Luc Besson's "Nikita"

Pure Luck (1991) remake of La Chèvre (1981)
Screenplay by Herschel Weingrod & Timothy Harris
(does not identify the French film written by Francis Veber)

Scent of a Woman (1992) remake of Profumo Di Donna (1974)
Screenplay by Bo Goldman
Suggested by a Character from "Profumo du Donna" by Ruggero Maccari and Dino Risi based on the Novel "Il Ruio e il Miele" by Giovanni Arpino

Sommersby (1993) remake of Le Retour de Martin Guerre (1981)
Screenplay by Nicholas Meyer and Sarah Kernochan; Story by Nicholas Meyer and Anthony Shaffer
Based on the film "The Return of Martin Guerre" written by Daniel Vigne and Jean-Claude Carrière

Sorcerer (1977) remake of Le Salaire de la Peur (1953) (aka The Wages Of Fear)
Screenplay by Walon Green
Based on the novel "The Wages of Fear" by Georges Arnaud; Dedicated to H.-G. Clouzot.
(does not identify original film's co-writer Jerôme Geronimi)

Three Fugitives (1989) remake of Les Fugitifs (1986)
Written & Directed by Francis Veber
(does not identify the French film written by Francis Veber; technically, not a remake)

Three Men and a Baby (1987) remake of Trois Hommes et un Couffin (1985)
Screenplay by James Orr & Jim Cruickshank
Based on "Trois Hommes et un Couffin", written by Coline Serreau

The Toy (1982) remake of Le Jouet (1976)
Screenplay by Carol Sobieski
Based on a French Film by Francis Veber

True Lies (1994) remake of La Totale (1991)
Screenplay by James Cameron
Based upon a Screenplay by Claude Zidi, Simon Michaël and Didier Kaminka

Twelve Monkeys (1995) remake of La Jetée (1963)
Screenplay by David Peoples & Janet Peoples
Inspired by the film "La Jetée" written and directed by Chris Marker

The Woman in Red (1984) remake of Un Éléphant, Ca Trompe Énormément (1977) (aka Pardon Mon Affaire)
Written for the Screen & directed by Gene Wilder
Based on the Screenplay "Un Éléphant, Ca Trompe Énormément" by Jean-Loup Dabadie and Yves Robert

http://www.lofficier.com/wgaarticle.htm

Article © 1998 Randy Lofficier. All rights reserved.

http://www.imdb.com/title/tt0081176/
513EC06ncCL._SL500_.jpg

Očigledno postoji trenutak za svaki film - ovaj sam počinjala da gledam jedno 5 puta, a tek juče ga nisam isključila posle 2 minuta, već sam uživala...
U ovom filmu su naučne (bihejviorističke) teorije prikazane i objašnjene na tri primera, tri lika koja su odrastala u drugačijim uslovima, i kasnije se u životu i sreću... Ovo možda zvuči dosadno ili suvoparno, ali film nije takav - dobra kombinacija dokumentarnog pristupa, drame i malo nadrealizma - preporučujem!

Revija francuskih filmova u Parobrodu

Sutra i u petak, 24. decembra, u UK Parobrodu (Kapetan Mišina 6a), biće održana revija francuskih filmova Hronike urbanog nasilja, u organizaciji Doma omladine Beograda i Francuskog kulturnog centra.
“U okviru ove revije biće prikazani filmovi koji se bave suočavanjem mladih iz francuskih predgrađa sa svakodnevnim problemima iz kojih proizilazi nasilje, te ih društvo obeležava kao otpadnike sistema. Jesu li oni nepovratno, generacijama ogrezli u nasilju i sitnom kriminalu i kao takvi ne zaslužuju integraciju u društvo, ili su žrtve sistema koji je godinama zanemarivao njihovu tešku situaciju? Ovi filmovi bacaju svetlo na paradoks postojanja paralelnih izolovanih sistema u okviru jednog uznapredovalog zapadno-evropskog društva…”, navodi se u saopštenju organizatora.
U petak, od 20h biće održana diskusija na temu Živeti u getu - Nasilje u urbanim sredinima. Moderator je Petar Ilić-Ćirilo.
Dnevna karta iznosi 100 dinara.

Program:

četvrtak, 23. decembar
18.00h – Mržnja (r. Mathieu Kassovitz, 1995)
20.00h - Ludilo u kraju (Jean-François Richet, 1997)

petak, 24. decembar
16.00h - Loši dečaci (r. David Carr-Brown, Pierre Bourgeois, Patricia Bodet, 2005)
18.00h – Rai (r. Thomas Gilou, 1995)

-Popboks http://www.popboks.com/vest.php?ID=14548

La vie est un roman
http://www.imdb.com/title/tt0086542/
Vie-est-un-Roman,-La.jpg

Opet isti reditelj, i konačno shvatam zašto je toliko čuven - samo neko stvarno izuzetan može da snimi film u kom se prepliću tri bizarne priče (jedna sa početka 20 veka, o dekadentnom i bogatom plemiću koji želi da ostvari utopiju uvek srećnih ljudi; druga iz osamdesetih godina, u kojoj desetak alternativnih nastavnika diskutuje o školi - utopiji; i treća, koja je dungeons/dragons dečija fantazija) a da to funkcioniše : )
Odlični glumci, naravno, jako zanimljiva muzika i Džeraldina Čaplin u ulozi hiperultrafolirantkinje. Film je lagan za gledanje, komedija.

Kada cujem "francuski film" prvo pomislim na Godara,Trifoa,Mala,Romera,Bresona,itd ;a narocito - Bunjuela.

Mouchette [1967]

5136DDHVF9L._SS500_.jpg

Le Trou (1960)

http://1.***************/_xlfGFTTdsiA/S22oOBa5brI/AAAAAAAAAzI/FX3E0st9O7A/s400/129_box_348x490.jpg

The Double Life of Veronique (1991)

double_life_of_veronique.jpg

Au Revoir Les Enfants (1987)

au-revoir-les-enfants-21227958.jpeg

Cleo from 5 to 7 (1962)

cleocover.jpg

Jean de Florette (1986) & nastavak Manon des sources (1986)

3080923_gal.jpg

11376.jpg

The Discreet Charm Of The Bourgeoisie (1972)

102_discreetcharm.jpg

That Obscure Object of Desire (1977)

MPW-54739

Tu je i Jean-Pierre Jeunet cije filmove krasi bogata imaginacija,kreativnost i lucidnost.

Delicatessen (1991)

delicatessen.jpg

Poslednja izmena:
Prijateljica me je zamolila da joj nađem nekakav film (francuska kinematografija) koji se davao '95.-'96. u bioskopu a nosio je bioskopski naziv "Anđeli i Demoni". Kaže i da je bio pušten u nekom novogodišnjem programu. Unapred hvala.

Back