Kako se citaju strucne knjige?

Mozes prvo informativno da je procitas, zatim da ponovis sa podvlacenjem bitnog, treci put mozes da stavis beleske na papir (citajuci podvuceno), a cetvrti put citas samo beleske.

Ili preskocis trecu fazu i dalje citas podvuceno. Sve mozda neces zapamtiti, ali dovoljan deo sigurno hoces.
 
Nemamo hiljade stranica (barem na FTN). Uglavnom čitam sa sveskom i olovkom. Beleške, odnosno ono što drugi podvlače ja uglavnom prepišem. Ne od reči do reči, naravno. Izvodjenja i komentare uglavnom. Možda zvuči sporo ali ali ja knjigu predjem obično jedanput, ponekad se vratim na neke bitne ili nejasne delove. Predjem 15-ak strana odjednom. To je dakle do 45 dnevno, ako baš žurim. Najčešće ne žurim.
 
Ok, otprilike sam shvatio
(tri puta preleteti knjigu {najmanje},
brzo citanje, podvlacenje, citanje beleski)
kako se cita strucna literatura, ali mene je zanimala sl. stvar.
Ja kada uzmem strucnu knjigu iz oblasti u kojoj sam laik ne prilazim knjizi kao neko ko je malo upuceniji...
pa kako preporucujete laiku da pocne, neki odgovori su sasvim dovoljni, ali me cisto informativno zanimalo da li neko ima neku inovativnu metodu prilazenja stucnim knjigama od strane laika.....

POZ
 
Стручне књиге се не читају као роман, приповетка,... из њих се углавном учи (научи).
Ја то најпре у Садржају потражим област која ме занима (или ми је задата) а онда неколико пута,што неко рече са разумевањем,прочитам. Свако исчитавање ми отвори очи и разјасни понешто што предходно или нисам схватио или механички протрчао.Код сваког исчитавања ,,хватам белешке`` од којих неке касније одбацим - обришем јер је ствар јасна.
Ако стручна књига има још и формуле, онда покушам да ,,намонтирам`` задатак и реешеим га тек да видим нашта све то личи и има ли смисла.
Никада не запостављам нека објашњења а нарочито релације које се штампају на доњој маргини и по правилу ситним словима. Ту најчешће и лежи ,,квака`` неког решења.
 
Ok, otprilike sam shvatio