NUTRICIONIZAM - nacin ishrane sportista
Prikazujem rezultate 1 do 2 od 2

Tema: NUTRICIONIZAM - nacin ishrane sportista

  1. #1
    Početnik
    Učlanjen
    07.06.2006.
    Pol
    muški
    Lokacija
    Beograd
    Poruke
    31
    Reputaciona moć
    0

    Thumbs up NUTRICIONIZAM - nacin ishrane sportista

    Malo je tema koje izazivaju stalne debate kao sto je dnevna potreba sportista za proteinima. Sa jedne strane su tu ljudi iz sveta medicine koji se drze propovedi da sportistima nije potrebno nista vise nego normalnim odraslim osobama tj oko 0.6 gr po kilogramu telesne tezine. Na drugoj strani su proizvodjaci saplemenata, isto tako ljudi iz medicine ali usko vezani za svet sporta i profesionalni sportisti koji ne preporucuju nista manje od 2-3 grama po kilogramu telesne tezine.

    Moje pitanje glasi: koliko grama proteina sadrzi koja namirnica (npr belance, 100gr belog mesa, teletine...)?
    Najvise bih voleo da vidim tabelu gde mogu da vidim koliko koja namirnica sadrzi gr a koliko % masti, proteina, ugljenih hidrata da bih mogao da izracunam koliki mi je unos istih potreban.

    Prema Davidsonu i Meiklejohnu, dnevne prosečne energetske potrebe sportista u aktivnoj fazi treninga i takmičenja kreću se između 4000 i 5000 kcal. U zavisnosti od dužine i inteziteta treninga menjaju se i energetske potrebe. Prema najnovijim zapažanjima, uprkos progresu u tehnici sportskih aktivnosti, energetska potrošnja takmičara se stalno povećava zbog sve većeg opterećenja na treningu. Ukoliko organizmu nije potrebna uneta energija ona će se deponovati u organizmu.

    Utrošak kalorija kod određenih vrsta aktivnosti u toku 30 minuta
    Sport kcal
    skijanje 600
    košarka 600
    trčanje (8.5 km/h) 570
    preskok 550
    plivanje 500
    planinarenje 500
    teške gimnastičke vežbe 450
    vožnja biciklom 410
    brzo hodanje (6 km/h) 300
    vežbe na gimnastičkim spravama 290
    lagani hod (4.2 km/h) 200
    lake gimnastičke vežbe 170

    I drugo pitanje koliko kalorija trose druge aktivnosti tipa spavanje, sedenje, znaci blejanje? Npr. koliko kalorija bih potrosio za 24 casa nista da ne radim?
    Poslednji put ažurirao/la metroseksualac : 13.11.2007. u 01:48 Razlog: dopuna



  2. #2
    Domaćin _Look_Of_Expectancy_ (avatar)
    Učlanjen
    22.05.2007.
    Pol
    ženski
    Lokacija
    Beograd
    Poruke
    4.385
    Tekstova u blogu
    2
    Reputaciona moć
    91

    Podrazumevano Re: NUTRICIONIZAM - nacin ishrane sportista

    www.kalorije.net

    Vidim da nisi bas upucen u celu problematiku kalorija i potrosnje istih. Ne znam da li si sportista ili ne, ali cistom logikom nije tesko doci do zakljucka da je organizmu sportiste koji se 5 puta vise trosi od organizma prosecnog coveka koji vecinu vremena provede sedeci, potrebno mozda ne 5 puta, ali svakako vise hranljivih materija, pa samim tim i proteina.
    Sto se potrosnje kalorija tice to je individualno i te vrednosti koje si naveo samo su okvirne. Koliko ces kalorija potositi zavisi pre svega od tvoje tezine. Jer nece neko od 150 kg trceci 30 minuta(ako pre toga ne capne) potrositi isti broj kalorija kao neko od 50. Bazalni metabolizam u stvari predstavlja broj kalorija koji je potreban tvom organizmu za osnovne zivotne funkcije (disanje, varenje itd) i to je BMR. Njega izracunas po foruli koju nadjes na internetu. E onda se to mnozi sa odredjenim brojem u zavisnosti od intenziteta fizicke aktivnosti. Za sve ostalo vidi sajt koji sam ti ostavila. A ako te jos nesto zanima bolje pitaj u delu o sportu

Slične teme

  1. Piramida ishrane
    Autor kuvar u forumu Kulinarstvo
    Odgovora: 11
    Poslednja poruka: 17.03.2009., 14:51
  2. NUTRICIONIZAM
    Autor NIKA u forumu Arhiva
    Odgovora: 10
    Poslednja poruka: 03.02.2009., 13:48
  3. ALTERNATIVNI NACIN ISHRANE
    Autor looolita u forumu Natalna astrologija
    Odgovora: 18
    Poslednja poruka: 17.01.2008., 15:52

Pravila za slanje poruka

  • Ne možete kreirati novu temu
  • Ne možete poslati odgovor
  • Ne možete dodati priloge
  • Ne možete prepraviti svoju poruku
  •