Knjige koje treba pročitati ''pod obavezno''

Zve zavisi, neki ljudi nikada nece biti zreli za velike pisce ali ih srecom to nece ni zanimati :)
Kada je Dostojevski u pitanju, tu ne postoji granica u godinama jer njegove knjige su duboke i realne kao i zivot, nije ni bitno koliko si razumeo, vazno je jedino da uzivas dok ga citas.Pored njega preporucio bih ti jos i "stepskog vuka" i "sidartu" od Hermana Hesea.....
 
Dozvoli meni da ti nesto kazem (inace sam profesor engleskog jezika i knjizevnosti i stvarno sam procitao mnogo, mnogo knjiga). Mani se predrasuda (tipa "veliki pisci ili "klasici") i citaj sve sto mislis da je zanimljivo. Na Balkanu je uvijek postojao sterotip oko literature, svi bi da budu u "trendu" citajuci Dostojewskog ili Hessea a pola ih nije procitalo ni nase domace pisce, kao Ivu Andrica i mnoge druge (koji su jako kvalitetni). Razumijes o cemu govorim. Samo citaj i uzivaj! Sretno!


p.s. za onu legendu sto je preporucio Shakesparea: Momak trazi ROMANE, a ne sonete ili drame. Ali ako ti znas neke romane koje je William napisao obavezno mi javi (ja ih nisam uspio pronaci sa 4 godine studiranja)

pozdrav
 
Svako ima razlicito misljenje o tome ko su najznacajniji pisci i romani. Ja ti definitivno preporucujem "Na Drini cuprija" kao i sva ostala Andriceva dela."Ex ponto" je fantasticna misaona poezija u prozi, a "Gospodjica" je takodje remek-delo. Citajuci "Na Drini cuprija" shvatio sam zasto je bas Ivo Andric dobio Nobelovu nagradu. Delo je fantasticno!
Mislim da bi najbolje bilo da krenes od anticke knjizevnosti i da citajuci uporedo stices predstavu o razvoju knjizevnosti, odnosno o knjizevnim pravcima i epohama.
Srecno!
J.M.
 
Ne znam sta znaci "knjige velikih pisaca". Ne postoje mali pisci. Pisac je ili velik ili nije pisac. Nema recepta za citanje. Nikad nije do knjige, nego cini li ona nesto s tobom, budi li u tebi onaj najbolji deo tvoje duse, cini li te vise covekom. To je velika knjizevnost. Nju ces medju velikima morati sam da pronadjes.