Dali je Gavrilo Princip terorista?
Strana 1 od 3 123 PoslednjaPoslednja
Prikazujem rezultate 1 do 25 od 71

Tema: Dali je Gavrilo Princip terorista?

Zainteresovan član xxxman (avatar)
    Učlanjen
    Reputaciona moć

Cool Dali je Gavrilo Princip terorista?

Zaintrigiran tekstom Biljane Mitrinović “Gavrilo Princip- terorista!?” postavljam ovu temu i molim za mišljenje..

http://www.nin.co.yu/2003-02/06/27270.html

Iskusan Norma Kampl (avatar)
    Učlanjen
    Pol
    ženski
    Reputaciona moć

Podrazumevano Re: Dali je Gavrilo Princip terorista?

Није.

Zainteresovan član
    Učlanjen
    Reputaciona moć

Kad je ubistvo vladara bio terorizam? Meni krivo sto slobu nismo obesili na vreme.

Učlanjen
    Pol
    ženski
    Reputaciona moć

Citat Original postavio automatizovani
    Kad je ubistvo vladara bio terorizam? Meni krivo sto slobu nismo obesili na vreme.
    Није тероризам. Него - злочин.

Али, у принципу (макијавелистички) - то је неминовни део историјских збивања. За који се, у том смислу гледано, не може рећи ни да је "лош" ни да је "добар".

Veoma poznat
    Učlanjen
    Pol
    muški
    Reputaciona moć

ja da sam '14 bio ziv, ja bi mu hebo sve po spisku sto nam je navuko schabe "jaaa wunderbar"
    ali, naravno tada ne bih znao da bi svabe svakako dosle vec nekim povodom...
    i naravno da bih doso prvi na liniju da im se naebem oca madzarsko-svapskoga

Veoma poznat
    Učlanjen
    Pol
    muški
    Reputaciona moć

[ nista protiv madjara nemam naravno, to je samo lalinska psovka ]

Buduća legenda jomini (avatar)
    Učlanjen
    Pol
    muški
    Reputaciona moć

Citat Original postavio xxxman
    Zaintrigiran tekstom Biljane Mitrinović “Gavrilo Princip- terorista!?” postavljam ovu temu i molim za mišljenje..

http://www.nin.co.yu/2003-02/06/27270.html
    Umesto da ide u bioskop i da juri ženske, on tamo puca iz pištolja i grupiše se....

Iskusan Salvantis (avatar)
    Učlanjen
    Pol
    muški
    Reputaciona moć

zavisi od toga sta smatramo za ispravnu definiciju terorizma.
    Najuopstenije svaka nezakonita i nasilna akcija usmerena na izazivanje straha i podrivanje poretka, a koja ima politicke ciljeve, bi mogla da se shvati kao terorizam.
    Dakle, verovatno bi mogli da prihvatimo da sa danasnjeg stanovista, Princip moze da bude okarakterisan kao terorista.

Poznat svetolik trpkovic (avatar)
    Učlanjen
    Tekstova u blogu
    Reputaciona moć

Pre bi rekao usijana glava

Učlanjen
    Pol
    ženski
    Reputaciona moć

Citat Original postavio Salvantis
    Najuopstenije svaka nezakonita i nasilna akcija usmerena na izazivanje straha i podrivanje poretka, a koja ima politicke ciljeve, bi mogla da se shvati kao terorizam.
    Dakle, verovatno bi mogli da prihvatimo da sa danasnjeg stanovista, Princip moze da bude okarakterisan kao terorista.
    Дакле, у још ширем тумачењу, и Милош Обилић (то јест онај који је убио Мурата, ко год заправо био).

А и Његош би тако могао бити оптужен за подстрекивање геноцида.

(каквих је лудих покушаја, мислим и било)

Domaćin
    Učlanjen
    Pol
    muški
    Reputaciona moć

Interesantan clanak o Sarajevskom Atentatu..
    Rusi stoje iza atentata..
    Atentat je dosao ranije-trebalo je da Rusija udje u rat kasnije-jer nije bila spremna..

As will be seen in greater detail below, the seeds of war between Russia, Germany, and Austria-Hungary were planted in the mid-1880s. By the time of the Bosnian crisis of 1908-09, they had bloomed into armed skirmishing between proxy armies. The first round of this contest for the Balkans was a humiliating slap-down of Russia's south Slavic allies, Bulgaria and Serbia, by Turkish forces backed by Austria-Hungary and Germany. This did not long deter the ambitions of the southern trans-Slavs. In March 1912 a secret treaty was signed between Bulgaria and Serbia, stipulating that in the event of a war with Turkey, the Czar would mediate any disagreement between the two over the contested territory of Turkish Macedonia. When French President Poincare learned of the pact five months later, he exclaimed to the Russian Foreign Minister, "To tell you the truth, it is a convention for war. Moreover, the treaty contains the germ not only of a war against Turkey, but of a war against Austria"(E. Taylor (1963): 193-4). Such a war, as he knew, would inevitably involve Russia, and its ally of convenience, France, against Germany.

The first Balkan war erupted in October of that year, which spread to include a Serbo-Bulgarian coalition with Greece and Montenegro. The victors soon fell to fighting among themselves over captured Turkish land, at which point the Austrians, as announced, interceded on the side of the Turks, threatening direct military action to block Serbia's annexation of the newly-independent Albania, established under Austrian protection. The success of Russia's allies in the Balkans then prompted Germany to send military advisors to reorganize the Turkish Army. The Czar, sensing a threat to Russian access to the Black Sea through the Dardanelles straits, convened an imperial crown council in St. Petersburg on February 21, 1914, which concluded that the "historic aims" of the Russian Empire could be had only by way of a general European War. The Czar's war council, however, found that it would be at least two to three years before adequate war preparations could be made, and prescribed a course of diplomatic moderation until Russia was ready to move on Austria-Hungary and Germany. (See, A.J.P.Taylor, (1954) 509).

In apparent disregard of the Czar's policy of caution, the Czar's Ambassador to Belgrade, N. H. de Hartwig, and his military attaches, Colonel Victor Artamanov and Captain Alexander Werchovski, moved forward with an aggressive strategy of provocation. These three officials funneled arms and money to the Serbian "Black Hand" terrorist organization, also known as Union or Death. The direct liaison for Russian aid to the Serbian terrorists was Colonel Dragutin Dimitrijevic, code-name "Apis", head of the military intelligence section of the Serbian Army.

In Edmond Taylor's account, Captain Werchovski is identified as the Russian intelligence operations officer who controlled Dimiitrijevic's Black Hand organization during the crucial weeks leading up to the assassination. His superior, Colonel Artmananov, claims to have been on a prolonged vacation in Switzerland starting in June, while it is thought that Ambassador Hartwig may not have known the details of the murder plot in advance. Furthermore, the assassination proceeded despite the foreknowledge of the Serbian government. Altogether, it is certain that the assassination was not the isolated doing of a single gunman, or even of a small circle of young Serbian fanatics. According to Taylor:

The Serbian government, that is Apis' enemy, Prime Minister Pasic, learned of the assassination plot through a secret informer planted inside the Black Hand, and actually took official steps to block its execution. . . The warning could not expose the role of the Black Hand or give any details that would enable the Austrians to arrest the killers before they could strike – otherwise Pasic and the Serbian Minister would have been signing their own death warrants. Accidentally or not, the Serbian Minister (in Vienna) sabotaged Belgrade's instructions, by the vague and bumbling way in which he delivered the warning . . . Austrian red tape and schlamperei did the rest . . ." (Taylor, E., Ibid., p. 200)

For his own part in the crime, Dimitrijevic was executed later in 1914 before a Serbian Army firing squad later. Artmananov survived both World Wars and retired in Yugoslavia. Werchovski, remarkably, went on to be War Minister in Kerensky's government, and eventually to a high command in the Red Army.

Poznat WIBU (avatar)
    Učlanjen
    Pol
    muški
    Tekstova u blogu
    Reputaciona moć

Gavrilov Princip

Učlanjen
    Tekstova u blogu
    Reputaciona moć

Citat Original postavio Norma Kampl
    Дакле, у још ширем тумачењу, и Милош Обилић (то јест онај који је убио Мурата, ко год заправо био).

Pa nije isto kada se vodi srednjovekovna bitka pa neko bude ubijen ili kao u Njegosevom slucaju kada ratuje jedna zemlja protiv druge i kada drzavljanin jedne drzave ubije u atentatu legalnog predstavnika vlasti u mirnodopskim okolnostima .

Iskusan
    Učlanjen
    Pol
    muški
    Reputaciona moć

Citat Original postavio Salvantis
    To je tacno, ali mislim da ne bi mogli tako da ga okarekterisemo ako znamo da je Bosna tada bila okupirana, ako znamo kako je okupirana i prikljucena Austrougarskoj.

Učlanjen
    Pol
    ženski
    Reputaciona moć

Citat Original postavio svetolik trpkovic
    Pa nije isto kada se vodi srednjovekovna bitka pa neko bude ubijen ili kao u Njegosevom slucaju kada ratuje jedna zemlja protiv druge i kada drzavljanin jedne drzave ubije u atentatu legalnog predstavnika vlasti u mirnodopskim okolnostima .
    Није исто. Али било је и таквих, (апсурдних) идеја.

Učlanjen
    Tekstova u blogu
    Reputaciona moć

Bosnu su Austrijanci izveli iz srednjeg veka izgradili pruge ,puteve,poste ,fabrike,skole,najlepse gradjavine u Sarajevu i Banja Luci ,ukinuli Turski feudalni sistem , tako da je ta "okupacija " bila prilicno blagorodna za Bosance

Učlanjen
    Pol
    muški
    Reputaciona moć

Citat Original postavio Norma Kampl

Tesko je primeniti danasnje kriterijume i definicije na nesto od pre 600. godina (a slazem se i na ono od pre gotovo sto).
    Opet kad vec spominjemo, Milos je ubio Murata u toku bitke, sto je ipak ogromna razlika (mada i tu ima milion i jedna prica i ne postoji prava i opsteprihvacena verzija, cak ni da li je postojao).

A Njegos bi naravno mogao biti optuzen za "podstrekivanje genocida i govor mrznje", danas bi ga odmah poslali u Hag

Učlanjen
    Pol
    ženski
    Reputaciona moć

Bosnu su Austrijanci izveli iz srednjeg veka izgradili pruge ,puteve,poste ,fabrike,skole,najlepse gradjavine u Sarajevu i Banja Luci ,ukinuli Turski feudalni sistem , tako da je ta "okupacija " bila prilicno blagorodna za Bosance
    Ово за путеве, пруге и школе је тачно.

Али је окупација стварна, без наводника.
    И учињена из геополитичкостратешких интереса А-У.

Elita jedite_kod_Joa (avatar)
    Učlanjen
    Pol
    muški
    Novi Sad, Vojvodstvo Srpsko - Okupirana Srbija
    Reputaciona moć

Није терориста.Имао је право да елиминише окупатора,па макар био и владар.

Iskusan
    Učlanjen
    Pol
    muški
    Reputaciona moć

Pa? Mislis da se ne bi narod sam "izveo" iz srednjeg veka. Pogledati Srbiju posle oslobadjanja od Turaka, ali i posle prvog i drugog ustanka. Mozda ne bi tako brzo, a mozda bi i brze...ali bi bili slobodni i svoji.

Učlanjen
    Pol
    muški
    Reputaciona moć

Tipican prokolonijalni stav o tome kako okupacija i kolonijalizam, u stvari donosi civilizaciju i progres "zaostalim i primitivnim divljacima".
    Kao da si citirao becke novine iz tog perioda

Ističe se Karamazov (avatar)
    Učlanjen
    Pol
    muški
    Reputaciona moć

sva ta ubistva iz ideje su samo uvod u ozbiljniji terorizam

Elita jedite_kod_Joa (avatar)
    Učlanjen
    Pol
    muški
    Novi Sad, Vojvodstvo Srpsko - Okupirana Srbija
    Reputaciona moć

Citat Original postavio Karamazov
    sva ta ubistva iz ideje su samo uvod u ozbiljniji terorizam
    Као што је фашистичка окупација и ''купање народа у олову''?

Zainteresovan član
    Učlanjen
    Reputaciona moć

Citat Original postavio jomini
    Umesto da ide u bioskop i da juri ženske, on tamo puca iz pištolja i grupiše se....

...e, bez obzira sto imas titulu na ovom forumu-seres...

Ističe se Karamazov (avatar)
    Učlanjen
    Pol
    muški
    Reputaciona moć

Citat Original postavio jedite_kod_Joa
    Као што је фашистичка окупација и ''купање народа у олову''?
    ne zavlaci i reci sta hoces...ako sam razumeo aluziju,da i to je terorizam...svako nasilje nad civilima je terorizam...

Slične teme

1. Gavrilo Princip
    Autor sloboda u forumu Politika
    Odgovora: 73
    Poslednja poruka: 08.12.2008., 21:38
  2. Dmitrij Rogozin: Gavrilo Princip Terorista
    Autor ~Petar~ u forumu Politika
    Odgovora: 148
    Poslednja poruka: 29.08.2008., 09:25
  3. GAVRILO PRINCIP
    Autor Stepski vuk u forumu Politika
    Odgovora: 19
    Poslednja poruka: 14.06.2007., 00:48
  4. Kako se Gavrilo Princip nacionalno deklarisao!
    Autor Svetopelek u forumu Istorija
    Odgovora: 29
    Poslednja poruka: 05.02.2007., 23:10

Pravila za slanje poruka

• Ne možete kreirati novu temu
  • Ne možete poslati odgovor
  • Ne možete dodati priloge
  • Ne možete prepraviti svoju poruku
  •