Pet Tibetanaca - Blogovi - Forum Krstarice
Prikaži RSS

Demijurg

Pet Tibetanaca

Oceni ovaj blog
Da se osvrnemo malo na jednu drevnu tibetansku vežbu. Odgledao sam dosta video-klipova na YouTube na ovu tematiku, ali ovaj je definitivno najbolji:



[video=youtube;vHFVMBwqaz0]http://www.youtube.com/watch?v=vHFVMBwqaz0&feature=related[/video]



Austrijanac Andreas, iz italijanske autonomne pokrajine Južni Tirol, sa većinskim nemačko-austrijskim stanovništvom (kakva prelepa austrijska planinska kuća u divnom alpskom krajoliku na snimku), je najbolje od svih do sada objasnio kako se izvode ove vežbe. Čista desetka...

Valjalo bi primetiti jedan mali detalj. Naime, prosvetljen čovek (u ovom slučaju Andreas) na sebi nema tetovaže, jer prosvetljeni ljudi nisu robovi pa da se tetoviraju, kao samozvani gurui i ostali obrezani krmci, niti prosvetljen čovek ima pivski stomak i volovski vrat, jer se zdravo hrani, dok ljudi koji se busaju u grudi da su prosvetljeni (a to nisu) imaju pivske stomake i volovske vratove, pošto jedu GMO kobasice i salame od goveđih, svinjskih i pilećih tumora, kao što proždiru i proteine iz kutija sa kodom HACCP, žderu šećer i ulje, proizvode od brašna i ostalu industrijsku hranu, gutaju tablete i kaplete, i ostale otrove, budući da kao plaćenici i sledbenici Mamona rade za farmakomafiju i njihov novac zarađen na nesreći bolesnih ljudi kojima prodaju razna zanatska pomagala, neki od njih ih reklamiraju na svojim fotografijama i profilima na Facebooku, a lažu neuke i polupismene budale kako nikada ništa ne jedu, deru se kao histerične babe kada pričaju i lupaju “Caps Lock” slova i gomilu uzvičnika kada pišu po Facebooku ili Internet forumima, vređaju ljude koje ne mogu nadgovoriti argumentima i izmišljaju svašta za njih, da su pripadnici nekih okultnih tajnih društava i crnomagijaši (iako nisu tetovirani kao oni, a crnomagijaši se tetoviraju), veruju u sve što vide na YouTube, jer ništa ne znaju, pa kad vide najdebilskiji snimak ikada uploadovan na YouTube, najveću glupost za koju sam čuo u životu, o tome kako se “Zemlja pretvara u zvezdu”, a neko ko se razume u astronomiju im gomilom dokaza ukaže na to kako je to nemoguće, oni pucaju kao zvečka i deru se kao magarci... ma kao magarčine... ojha...

Da se vratimo na temu...

Pet Tibetanaca su vežbe koje su razvili tibetanski sveštenici. Oni su ove vežbe upražnjavali tokom mnogo godina. Upražnjavanjem tih vežbi i određenim stilom života oni su uspevali da stvore predispozicije za jedan zdraviji i duži život. Dugo vremena se nije znalo za te vežbe, ali nakon što su izašle u svet doživele su pravu renesansu i veliko interesovanje.

Pet Tibetanaca su u stvari skup od pet vežbi koje se izvode po određenim pravilima. Ove vežbe stimulišu energetski tok kroz sve čakre i daju život nervima, organima i žlezdama. Takođe utiču i na razvoj mišića i doprinose jednoj čvršćoj i zdravijoj muskulaturi. Mnogi ljudi su se osvedočili u moć ovih vežbi i o tome javno govorili u raznim medijima. Čovek koji se čitavog svog života bavio jogom i meditacijama tvrdi da su ove vežbe zaista pravo otkriće. On tvrdi da bi se teško mogao sastaviti skup vežbi koje bi imale učinak kao pet Tibetanaca. On se kroz svoju dugogodišnju praksu uverio u njihovo dejstvo.


Pre vežbanja


Pre nego što se počne sa ovim vežbama važno je savetovati se sa lekarom. Ovim ne treba protumačiti da su ove vežbe teške ili opasne, ali pre bilo kakvog upuštanja u neke redovne fizičke aktivnosti važno je konsultovati se sa lekarom. Pogotovo starije osobe. Ove vežbe mogu upražnjavati ljudi svih uzrasta. Ima ljudi koji su stariji od 70 godina, koji su se bavili ovim vežbama, koliko su mogli, i postigli bolji osećaj i zdravlje. Bitno je da se izvođenje vežbi i disanje obavlja onako kako je opisano. Važno je dobro proučiti tekst koji opisuje kako se ove vežbe izvode.


Kako vežbati


Vežbe se počinju onim redosledom kojim su ovde predstavljene, od prve do pete. Svih pet vežbi se radi sa istim brojem ponavljanja. Počinje se sa onoliko ponavljanja koliko odgovara pojedincu. Starije osobe, na primer, mogu osećati da im je potrebno da počnu sa 3 ponavljanja, a mlađe sa recimo 9 ili 11. Ono što je važno je da se počinje sa neparnim brojem, znači možete početi sa 1, 3, 5, 7, itd. I da svake sedmice povećate za dva ponavljanja. Znači ako ste počeli u ponedeljak sa 3 ponavljanja, sledećeg ponedeljka ćete preći na 5, i svakog narednog povećavati za 2.

Kada se dođe do 21, onda se ponavljanja više ne povećavaju. I dalje se nastavlja sa vežbanjem samo sa 21 ponavljanjem za svaku vežbu. Između vežbi možete ustati, staviti ruke na bokove, udahnuti na nos i izdahnuti na usta. To ponoviti dva puta. Tako se ostvaruje bolji prelaz između vežbi. Ali samo ako se želi, inače nije neophodno. Samo vežbanje ne uzima puno vremena. Onaj ko se već navikao na vežbe i došao do 21 ponavljanja može obaviti čitavo vežbanje za desetak minuta. A to je sasvim dovoljno da svom telu damo ono što mu treba.


Opis vežbi


Prvi Tibetanac


Stanite uspravno i raširite ruke da budu paralelne sa tlom. Dlanove okrenite na dole, prema tlu.

Okrećite se u smeru kazaljke na satu.

Uradite ostala ponavljanja. Jedan okretaj je jedno ponavljanje. Ispočetka može biti malo teže, jer će vam se vrteti u glavi, ali s vremenom ćete se navići. Ako vam se zavrti, slobodno sedite ili lezite. Ovu vežbu treba početi polako, možete je čak vežbati par nedelja a da ne povećavate broj ponavljanja, dok ostale vežbe povećavate. Znači, vežbajte sa onoliko ponavljanja koliko vam prija. Kada je završite, ispružite ruke i gledajte u prste. Tako će vam se vrtoglavica brže smanjiti. Ova vežba poboljšava osećaj balansa.


Drugi Tibetanac


Lezite na tlo, ispružite se i ruke ispružite pored tela. Dlanove stavite na tlo, a noge skupite jednu uz drugu.

Udahnite na nos, lagano podižite noge, i u isto vreme podižite i glavu, sve dok noge ne dođu u uspravan položaj a glava bradom ne dodirne grudi. Dok ovo radite ne savijajte kolena i ne dižite trup sa poda. Znači samo noge i glava se istovremeno podižu. Izdahnite na nos ili na usta dok vraćate noge i glavu u početni položaj, znači da budete potpuno ispruženi na tlu.

Uradite ostala ponavljanja. Ako vam je ovo naporno, možete u početku malo saviti noge u kolenima. Dok dižete noge pokušajte ih privući koliko možete ka trupu.


Treći Tibetanac


Kleknite na kolena, savijte stopala tako da je prednji deo tabana oslonjen na tlo. Dlanove stavite na zadnji deo butine, odmah ispod stražnjice, a glavu savijte tako da brada dodiruje grudi. Kolena razmaknuti 40-tak centimetara.

Udahnite kroz nos i lagano savijajte gornji deo tela u struku prema nazad. Glavu zabacite unazad koliko možete. U isto vreme se oslanjajte dlanovima ispod stražnjice. Izdahnite kroz nos ili usta dok se vraćate u početni položaj.

Uradite ostala ponavljanja.


Četvrti Tibetanac

Sedite na tlo sa rukama pored tela i dlanovima oslonjenim na tlo. Prsti na rukama su usmereni ka nogama. Važno je da ruke stavite tačno pored trupa i da su noge ispružene ispred. Glava je pognuta ka napred i brada se naslanja na grudi.

Udahnite kroz nos i podižite trup prema gore. Pri tom se noge savijaju u kolenima, dok stopala leže na tlu. Ruke ostaju u istom položaju. Glavu zabacite unazad koliko možete. Treba da dođete u položaj u kome je trup sa butinama paralelan sa tlom, ruke i potkolenice uspravne u odnosu na trup i tlo, a glava zabačena unazad. Izdahnite kroz nos ili usta dok se vraćate u početni položaj.

Uradite dati broj ponavljanja. Stopala sve vreme treba da budu u istom položaju; važno je da ne klizaju. A ruke su ispružene, dok se rotacija vrši u ramenima.


Peti Tibetanac


Lezite na stomak, stavite dlanove na tlo pored ramena i rukama pridignite gornji deo tela. Prednjim delom tabana se oslanjate na tlo, a glavu zabacite unazad ka leđima. Ruke su razmaknute oko 60 cm jedna od druge, a i noge isto tako.

Udahnite kroz nos i podignite stražnjicu, a glavu istovremeno savijajte dok ne dodirne grudi. Stražnjicu podižite koliko god možete, dovodeći tako telo u oblik trougla. Takođe se pridignite na nožnim prstima koliko možete. Ruke i noge moraju biti ispružene. Izdahnite kroz nos ili usta dok se vraćate u početni položaj.

Uradite ostala ponavljanja. U toku vežbe celo telo, izuzev dlanova i nožnih prstiju, mora biti iznad tla.


Na kraju


Nakon što ste uradili svih pet Tibetanaca lezite na tlo, ispružite se i opustite koliko možete. Pustite da vas obuzme prijatan osećaj i dišite polako. Meditirajte na pozitivnom učinku koji su vežbe imale na vas. Ostanite u tom položaju par minuta ili koliko vam prija.

Namaste.

Pošalji "Pet Tibetanaca" na Facebook Pošalji "Pet Tibetanaca" na Google Pošalji "Pet Tibetanaca" na My Yahoo! Pošalji "Pet Tibetanaca" na Live Pošalji "Pet Tibetanaca" na MySpace Pošalji "Pet Tibetanaca" na Twitter Pošalji "Pet Tibetanaca" na Digg Pošalji "Pet Tibetanaca" na del.icio.us

Kategorije
Nekategorizovano

Komentari

  1. pely (avatar)
    Одличне вежбе
  2. bracaco (avatar)
    [QUOTE=pely;bt222377]Одличне вежбе
    [IMG]http://www.lepotaizdravlje.rs/img/specijal/avgust10/tibet7.jpg[/IMG][/QUOTE]

    Јесу, могао бих песму да напишем гледајући их :)