Linux, pomoc oko softvera pls!

LedStorm

Zainteresovan član
Poruka
254
linux

Posto sam pocetnik (sam svoj majstor)
treba mi pomoc oko linuxa.
(sa linuxom sam se upoznao preko knopix-a)

Treba da instaliram linux na dva racunara pa mi je potrebna preporuka,
koji linux, gde da nadjem drajvere, programe i literaturu koja je nezavisna

od CD-ova naravno..

ukratko cu napisati koja su to dva racunara i sta se zahteva od njih.

1vi racunar

Cyrix 266 (CPU 300MHz downclock)
64 MB SDram
PCI SVGA Rage pro + TV tuner (chip AGP x2)
Sound Blaster Yamaha OPLSA ISA
HDD 600MB
CD Teac
Floppy
Monitor 14" 640x480

Za ovaj racunar postavljam pitanje:

- Odakle da downloadujem neku stariju verziju linux-a i preporuka
- Drajveri
- Divx - Xvid codec
- MP3 player



2gi racunar

Intel cell 3.12 (CPU 2,4MHz overclock)
MB Intel chipset
SVGA AGP ABIT Siluro FX5700-E
512MB DDR
F/M Motorola SM56k
SB Sreative value 4.1
Realtek 10/100 lan
HDD 120GB
Combo LG
CD ASUS
HP Deskjet 710c
BearPaw 244bTA Plus WIA Scanner
Logitech USB MX510 Optical Mouse
floppy
Siemens Nixdorf 21" monitor
BTC tastatura model 9000A
4.1 JS Speakers


Za ovaj racunar postavljam pitanje:

- preporuke za linux vezane za verziju i proizvodjaca
- drajveri
- multimedia drajveri za misa i tastaturu
- Photoshop za linux ili slican program + user guide.pdf
- Premier za linux ili slican program + user guide.pdf
- c++ za linux
- SratCraft/BroodWar (video igra) za Linux
- program za rezanje CD-a
- preporuka za player pod linuxom za mp3 i divx
- program za image Alcohol 100% ili slican
- ICQ i Mirc odnosno primerna zamena
- AVP
- Mobile phone Manager Siemens c64 za linux
- Divx - Xvid, Quick time, Real time codec
- DVD to Xvid converter
- Sound forge
- Rar-Zip Arhiver.


Posebno mi je bitan ovaj slabiji
posto on ide u lokal (say No to Microsoft!)
Znaci gde da downloadujem ove stvari ili gde da ih nadjem
ili jednostavno predlog.
Postoji li IRC posvecen linuxu - koja adresa i kanal