d.

viacin

Početnik
Poruka
Ovo je stvarno za " d. Bruka" i znam stvarno da cu po nekima(mnogima) ispasti debil ali strasno me zanima koja je razlika izmedju:rock-a,punk-a,metala? Molim iskusne da se jave jer imam jos neka pitnja! hpf
Hvala

rock ima takav ritam da uz njega moze da se igra. u stvari prvo je bio rock n roll, bas muzika za ples, nastala na jazzu i bluesu, ali dosta prostijem. i u sustini ima onaj klasican, prepoznatljivi rock obrt (prvi primer koji mi pada na pamet je Cudna shuma - yu Grupa i Kreni prema meni partibrejkers). rock je vec malo komplikovaniji, tezi, ali i dalje ima u sebi ritam uz koji moze da se plese. metal je nastao iz roka, zavisno od pravca sa manjim ili vecim uticajem klasicne muzike, i potpuno izbacio taj ritam za ples. punk je...e to vec ne znam sta je, ali mislim da bi moglo da se definishe kao slepi put razvoju metala. nije rok, ali je toliko prost i lagan da ni pod razno nije ni metal ;D

covece, punk je nastao kao pokret i muzika sa ciljem da bude potpuno suptrotan metalu i vise je povratak korenima rokenrola, a ta prica da je metal najkomplikovanija muzika je apsolutno smesna, svaki jazzer moze da odsvira sve sto moze metalac, dok obrnuto nikako nije slucaj

rokenrola, a ta prica da je metal najkomplikovanija muzika je apsolutno smesna, svaki jazzer moze da odsvira sve sto moze metalac, dok obrnuto nikako nije slucaj[/QUOTE]
heh, kad bi ovde postojao neki smajli koji kloima glavom potvrdno:)
bilo kako bilo, slazhem se sa ovom tvrdnjom iako se vishe razumem u metal nego u jazz, al dobro shto se tiche metala ne bi trebalo potcenjivati Prog-metal koji je veoma komplikovan za sviranje eto tako.......

zhiveli:)

zashto je pesma bolja ako je tezha za sviranje?
tja........
jedna anarchy in the uk ili smells like teen spirit je sa 3 akorda pomerila dupe celom svetu, shto neka pesma BILO KOG metal benda ne mozhe.....

ja nisam prvi poceo pricu o komplikovanosti, nego me je peruzzi "izazvao" hvalospevom o komplikovanosti metala koji mu je verovatno presadjen od njegovog mentora (da, da, onog koji se kune u Rudolpha Irvasa Crvenog nosa, koji ustvari unosi svoju dusu i emocije u gitaru, i kome gitara sve vise lici na zensko telo i dane provodi onanisuci u svom wc-u, misleci na svoj beli stratokaster koji je inace napravljen od mahagonije, ako niste znali)

to sto je smells like teen spirit tebi pomerila dupe, heh onda... mene nije ni malo pomerila, niti je bilo kada bilo kako uticala na mene (jedino nekada dobijem napade smeha kad je cujem)...
a to da komplikovanost nema veze sa lepotom muzike je ziva istina...

Zivot na Marsu?:
verovatno presadjen od njegovog mentora (da, da, onog koji se kune u Rudolpha Irvasa Crvenog nosa, koji ustvari unosi svoju dusu i emocije u gitaru, i kome gitara sve vise lici na zensko telo i dane provodi onanisuci u svom wc-u, misleci na svoj beli stratokaster koji je inace napravljen od mahagonije, ako niste znali)

th_laughinghard1.gif

@Zivot na Marsu?
postoji mnogo teorija o prvoj rokenrol pesmi....
prvi rokenrol hit je definitivno "Rock around the clock" od Bill Haley and his Comets..... koga zanima koje su sve opcije za 1. rokenrol pesmu nek procita ovo:

Wild cards from the 1920s and 1930s that seemed then to have come from nowhere but now clearly foreshadow rock and roll:
• "My Daddy Rocks Me (with One Good Steady Roll)" by Trixie Smith (1922). Although it was played with a backbeat and was one of the first "around the clock" lyrics, this slow minor-key blues was by no means rock and roll in the modern sense. On the other hand, the title certainly underscores the original meaning attached to those two words (both of four letters), rock and roll.
• "Tiger Rag" by the Washboard Rhythm Kings, (1931) virtually out of control performance with screeching vocals, a strange tiger roar, and rocking washboard. This recording is standing in for many performances by spasm bands, jug bands, and skiffle groups that have the same wild, informal feel that early rock and roll had.
Tunes from the 1930s and 1940s that were early indicators of an important change in the music world:
• "Roll 'Em Pete" by Pete Johnson and Joe Turner (1938) driving boogie woogie and a masterful collation of blues verses
• "Flying Home" by Lionel Hampton and his orchestra (1939), tenor sax solo by Illinois Jacquet, recreated and refined live by Arnett Cobb, the model for rock and roll solos ever since, emotional, honking, long, not just an instrumental break but the keystone of the song. (The Benny Goodman Sextet had a popular hit with a subdued "jazz chamber music" version of the same song featuring guitarist Charlie Christian.)
• "Rock Me" by the Lucky Millinder Orchestra with Sister Rosetta Tharpe vocals and guitar, a gospel song done like a city blues
• "I Wonder" by Cecil Gant (1944), an early black ballad performance that became widely popular, the first of the black tenors.
• "Straighten Up and Fly Right" by Nat King Cole (1946), very light on the rocking, but a popular hit with lyrics from African American folk tale, like Bo Diddley, but without the beat
• "Let the Good Times Roll" by Louis Jordan (1946)
• "We're Gonna Rock, We're Gonna Roll" by Wild Bill Moore (1947)
• "Oakie Boogie"; by Jack Guthrie (1947)
• "Good Rocking Tonight" (1947) by Roy Brown and Wynonie Harris, both black artists; Brown's original version is jump blues while Harris's version is definitely more modern rock and roll. Later spiritedly covered by Elvis Presley and less spiritedly by Pat Boone.
• "Drinkin' Wine Spo-Dee-O-Dee"; by Stick McGhee and his Buddies (1949)
• "Ragg Mopp" by Johnny Lee Wills and Deacon Anderson (1949), strange little novelty tune, the lyrics are simply the title spelled out or yelled out, re-released in 1954 by the Ames Brothers.
The hits from the 1950s typically are seen with an early performance much in the rhythm and blues style and a later cover performance more in the rock and roll vein. Often, the first performance was by a black artist and the second by a white artist. These white covers, while at the time sometimes disdained as exploitive and derivative, were a necessary part of the transition of the music. Nor were they all pale imitations, but sometimes earnest remakes by sympathetic performers, and more than a few were recognized as superior recordings to the originals.
• "The Fat Man" by Fats Domino (1949), featuring Fats on wah-wah mouth trumpet, the first of his 35 Top 40 hits.
• "Rock Me to Sleep" written by Benny Carter and Paul Vandervoort II (1950), recorded by Helen Humes backed by the Marshall Royal Orchestra.
• "Hot Rod Race (1950) performed by Arkie Shibley and His Mountain Dew Boys.
• "Rocket 88" by Jackie Brenston and his Delta Cats (actually Ike Turner and the Kings of Rhythm) (1951), and Bill Haley and the Saddlemen (1951)
• "Crazy Man, Crazy", (1953) Bill Haley and his Comets, first rock and roll record on Billboard magazine chart. Not a cover, but an original. Haley said he heard the phrase at high-school dances his band was playing.
• "Rock Around the Clock", (1954) by Bill Haley and his Comets, first number 1 rock and roll record
• "Shake, Rattle and Roll", (1954) by Big Joe Turner, Bill Haley and his Comets, and Elvis Presley. Haley's version was the first international hit rock and roll record, actually predating the success of "Rock Around the Clock" by several months, though it was recorded later.
• "That's All Right (Mama)", (1954) by Elvis Presley; this cover of Arthur Crudup's tune was Elvis' first single, and is possibly the song most often cited (albeit this being the matter of a huge, sustained controversy) as the first rock and roll record.
• "Sh-boom" (1954) by the Chords and the Crewcuts, in this case, the latter was a pale imitation. The song is considered a pioneer of the doo-wop variant.
• "Maybellene", (1955) by Chuck Berry

Inache, chini mi se da smo malo skrenuli sa teme.... pitanje je bilo koja je razlika izmedju rocka, punka i metala za neobaveshtenog @viacin-a...... ako je neko zeljan da mu odgovori, samo izvol'te, ja nemam zivaca i mrzi me da kucam.....

viacin:
Ovo je stvarno za " d. Bruka" i znam stvarno da cu po nekima(mnogima) ispasti debil ali strasno me zanima koja je razlika izmedju:rock-a,punk-a,metala? Molim iskusne da se jave jer imam jos neka pitnja! hpf
Hvala
Ako hoćeš više da saznaš o nekim muzičkim pravcima, rasprava je na temi John Petrucci. Ne rasprava, nastala je prava svađa. :)
Zasad nema ništa o panku, ali ako se još i to ubaci doći će do još goreg prepucavanja. :)
Srećno! ;)

agnesh_heller:
rokenrola, a ta prica da je metal najkomplikovanija muzika je apsolutno smesna, svaki jazzer moze da odsvira sve sto moze metalac, dok obrnuto nikako nije slucaj
heh, kad bi ovde postojao neki smajli koji kloima glavom potvrdno:)
bilo kako bilo, slazhem se sa ovom tvrdnjom iako se vishe razumem u metal nego u jazz, al dobro shto se tiche metala ne bi trebalo potcenjivati Prog-metal koji je veoma komplikovan za sviranje eto tako.......

zhiveli:)[/QUOTE]

Progressive metalu, hm. Članovi grupe Dream Theater (utemeljivači Proga) su se našli na jazz akademiji. ...

Zivot na Marsu?:
covece, punk je nastao kao pokret i muzika sa ciljem da bude potpuno suptrotan metalu i vise je povratak korenima rokenrola, a ta prica da je metal najkomplikovanija muzika je apsolutno smesna, svaki jazzer moze da odsvira sve sto moze metalac, dok obrnuto nikako nije slucaj

ok. ako ti kazes. rekao sam da ne znam ;D

Zivot na Marsu?:
ja nisam prvi poceo pricu o komplikovanosti, nego me je peruzzi "izazvao" hvalospevom o komplikovanosti metala koji mu je verovatno presadjen od njegovog mentora

ko je poceo?
pogle gore....

i ne diraj mi tjaleta. jes malo zanesenjak al je dobar lik ;D

idem sa na petruccija da pravim shutku ;D

Back