Trenuci užasa i kako se s njima nositi

Šaptač

Zainteresovan član
Poruka

Upravo, po ko zna koji put, odgledah Kopolin masterpiece "Apocalypse Now", "Redux" verziju.
Čovek ne može da ostane ravnodušan prema ovakvim filmovima, kao ni prema muzici Doors-a koja čini njegovu podlogu.

Ovo je govor, na samom kraju filma, Waltera Kurza, odbeglog pukovnika koji je izgubio razum (glumi ga Marlon Brando).

"I've seen horrors... horrors that you've seen. But you have no right to call me a murderer. You have a right to kill me. You have a right to do that. But you have no right to judge me. It's impossible for words to describe what is necessary to those who do not know what horror means.

Horror. Horror has a face. And you must make a friend of horror. Horror and moral terror are your friends. If they are not then they are enemies to be feared. They are truly enemies. I remember when I was with Special Forces. Seems a thousand centuries ago. We went into a camp to inoculate the children. We left the camp after we had inoculated the children for Polio, and this old man came running after us and he was crying. He couldn't see. We went back there and they had come and hacked off every inoculated arm. There they were in a pile... A pile of little arms. And I remember... I... I... I cried... I wept like some grandmother. I wanted to tear my teeth out. I didn't know what I wanted to do. And I want to remember it. I never want to forget it. I never want to forget.

And then I realized... like I was shot... Like I was shot with a diamond... a diamond bullet right through my forehead. And I thought: My God... the genius of that. The genius. The will to do that. Perfect, genuine, complete, crystalline, pure. And then I realized they were stronger than we. Because they could stand that these were not monsters... These were men... trained cadres... these men who fought with their hearts, who had families, who had children, who were filled with love... but they had the strength... the strength... to do that. If I had ten divisions of those men our troubles here would be over very quickly.

You have to have men who are moral... and at the same time who are able to utilize their primordial instincts to kill without feeling... without passion... without judgement... without judgement. Because it's judgement that defeats us.

I worry that my son might not understand what I've tried to be. And if I were to be killed, Willard, I would want someone to go to my home and tell my son everything. Everything I did, everything you saw... Because there is nothing I detest more than the stench of lies. And if you understand me, Willard, you'll do this for me."

This is the end, beutiful friend
This is the end, my only friend,
It hurts to set you free, but you'll never follow me,
The end of laughter and soft lies,
The end of nights we tried to die.
This is the
end.

Jim Morrison

ne preganjati se sa užasom
pogledati ga u lice i preuzeti njegov lik/dati mu svoj
poznavati svoj kraj, ne bežati ni od čega jer poznavanjem sudbine stečeš tu privilegiju da ne moraš strepeti
ne brinuti o onome što ostaje iza, niti o onome što sledi, raditi ono što neko najbolje može, u dato vreme i na datom mestu
ne umisliti da si neko poseban samo zato što to činiš
biti taj neko, bez obzira da li si prava osoba ili ne

Granica ljudske mrznje, kao i granica ljubavi, nemerljive su.
Ako se opredelimo za mrznju sejemo oganj, koji ne mozemo da kontrolisemo.
Neka se ne zavarava onaj ko misli da moze.
Kako se nositi sa tim?
Buduci pozari, uzasi rata i stratista pocinju u nama samima.
Borba sa mrznjom zapocinje u nama samima.
Sve pocinje u nama i sve se zavrsava u nama.
Biti covek, deo zajednice licnosti, a ne deo mase koja ne misli, to je sustina.

Premisa:
-Šta je lepo na ovom svetu? Ljudi
-Šta je ružno na ovom svetu? Ponovo ljudi
Na nama je da izaberemo između ta dva.

Ali sada dolazimo do toga da stvari mogu ujedno biti i lepe i ružne. Da u sebi i drugima nalazimo razloge za oba. I šta činiti?
Lako je reći: Biću dobar. Ali šta kada postoje oni koji ne misle tako? Da li okrenuti i drugi obraz ili se boriti?
Ako okrenemo i drugi obraz, priznajemo lepotu ovoga sveta kao jedino pravo, ali takođe doprinosimo tome da i drugi upoznaju njegovu ružnu stranu.
Ako se borimo, prihvatamo ružnu stranu, nadajući se da tako oslobađamo druge od spoznaje ružnog. Da li?

divlja-u-srcu:
Šaptač:
divlja u srcu:

Molim te, reci mi šta je tebi tu "lepo"?

Ti si mi lep! :P

10.gif

etotako:
A šta je pitanje?

kako se nositi sa užasom?
pogledati mu u lice i videti sebe?
videti svoj kraj ili pobedu onog od čega se beži

duh u boci
prevariti trickster-a
etotako

Nema direktnog pitanja.
"Kako se s njime nositi" je podjednako nagoveštaj odgovora koliko i pitanje. Motiv teme je moja velika inspiracija filmom, a sporedna ideja bila je pokrenuti ljude da razmisle, što je nekima uspelo, a nekima ne.

Back